Test: Volkswagen Caddy Alltrack - užitkáč v luxusním balení

22. 07. 2016
Sdílet článek

Klasickou osobní verzi modelu Volkswagen Caddy jsme otestovali v loňském roce. Nejnovějším přírůstkem je ovšem Caddy v oplastované variantě Alltrack. A nás zajímalo, jak si povede vrcholné provedení poháněné nejsilnějším dieselem TDI ve spojení s převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Motion.

Model Caddy Alltrack byl veřejnosti poprvé představen v září 2015 na IAA ve Frankfurtu a ve výrobním programu nahrazuje původní verzi Cross. Na ostrých obrysech nové generace vynikají především individuální prvky, které se barevně odlišují od zbytku karoserie. Alltrack dostal skla Privacy, specifickou mřížku chladiče se třemi chromovanými žebry, stříbrně lakované kryty vnějších zrcátek, denní LED světla, tónovaná zadní světla, sedmnáctipalcová litá kola, stříbrně eloxované střešní lišty, matně stříbrné prahové lišty s nápisem Alltrack nebo černé obložení podběhů kol a prahů atd...


Svůj původ nezapře
Řidič i spolujezdci sedí poměrně vysoko, což zaručuje nadprůměrný výhled všemi směry. Sedadlu řidiče nelze nic vytknout, ve srovnání s konkurenty totiž představuje nadprůměr. Dobrá tuhost spolu s dostatečně tvarovanými bočnicemi a příjemnou potahovou látkou přispívá k pohodlí na dlouhých cestách, při kterých řidič necítí výraznější únavu. Volant posetý ovládacími tlačítky je příjemný a nechává zapomenout na fakt, že sedíte v užitkovém voze. Přístrojová kaplička za volantem je skvěle čitelná a maximálně přehledná. Totéž platí o středovém panelu, díky kterému si připadáte jako v osobáku

Dodávkový původ přináší vysoko položený strop a celou řadu velikých odkládacích prostor. Do druhé řady sedadel nastupujete pomocí posuvných bočních dveří. Jejich zavření však vyžaduje více síly a ne vždy se povede napoprvé (prostě musíte více bouchnout). Přední i zadní sedadla pojmou pohodlně tři dospělé. Dokonce i prostřední sedadlo v druhé řadě je dostatečně dimenzované.

volkswagen caddy alltrack new

Zadní sedadla lze sklápět, překlápět a vyjímat. Nejprve je nutné sklopit opěradlo na sedák, poté sedadlo překlopit dopředu a posléze zatáhnutím za poutko sedačku z vozu vyjmete. S tím však souvisí jeden handicap. Pravé sedadlo vyjmete bez potíží, levé však tvoří dvousedák, který není zrovna lehký a jeho vyjmutí je prací pro opravdové chlapy.

Zavazadlový prostor má základní objem 750 litrů, vyniká praktickým čtvercovým tvarem a nízkou nakládací hranou. Po vyjmutí sedadel docílíte převozní kapacity o objemu 3030 litrů. Víko kufru je opravdu obrovské, při otevírání je nutné mít za vozem dostatečný prostor, jinak hrozí kolize. Navíc jeho zavírání není nic pro slečinky, je potřeba dosti síly.

Caddy Alltrack se chlubí nejen bohatou výbavou, ale i celou řadou bezpečnostních prvků a asistentů. V podstatě si ho můžete nakonfigurovat podobně jako jiný osobní model od Volkswagenu. Kromě toho jsou pro evropské osobní automobily Caddy Alltrack k dispozici kromě bočních airbagů sériově také záclonové airbagy. Na přání lze objednat adaptivní tempomat (ACC) s automatickou regulací odstupu, který je aktivní při rychlosti od 0 do 160 km/h (automatická převodovka DSG) nebo od 30 do 160 km/h (mechanická převodovka), radarový senzor měří a sleduje vzdálenost a relativní rychlost vpředu jedoucích vozidel. V kombinaci s automatickou převodovkou DSG zabrzdí systém ACC vozidlo, například v koloně nebo dopravní zácpě, i do úplného zastavení.

Zkouška jízdou do Tater
Jak jinak ověřit schopnosti terénně tvářícího se Caddyho, než s ním vyrazit na dlouhou cestu do hor. Volba tentokráte nepadla na Krkonoše ani Alpy, ale Tatry. Na trase dlouhé přes pět stovek kilometrů zakončené mohutným stoupáním po nezpevněných cestičkách se zdá jako skvělý nápad. Nezbývalo než dotankovat do plné, sbalit nejnutnější věci a vyrazit. V den odjezdu byla naše populární dálnice D1 směrem na Brno neprůjezdná, proto jsme zvolili záložní trasu vedoucí po D11 a následně R35 přes Hradec Králové, Svitavy, Olomouc, Makov a Žilinu.

První dálniční kilometry Caddy díky nejsilnějšímu dostupnému dieselu zvládal znamenitě. Spotřeba se ustálila na hodnotě 6,3 l/100 km a jízda 140 km/h pro něj nepředstavovala závažnější problém. Ve vyšších rychlostech se projeví aerodynamickým hlukem dodávkovitá karoserie. Na silnici první třídy R35 není nouze o předjíždění kamionů. To Caddy zvládal dokonale. Převodovka DSG umí rychle podřadit a samotný manévr usnadňuje. Ani horský přejezd Beskyd přes Makov nijak zásadně Caddyho nepotrápil. Horší to bylo na nerovné slovenské dálnici, kde v některých pasážích zadní kola doslova létala. Podobně si Caddy vede i při přejezdu retardérů. Přední náprava zdolává příčné prahy velmi decentně a vláčně. Zadní ovšem skáče jako kamzík, který rád nakopává, což příliš neocení zadní cestující. Ti se sice nebouchnou do hlavy, jelikož můžete cestovat i s klouboukem na hlavě, ale utrpí jejich pozadí.

V zatáčkách si Caddy vede ve srovnání s konkurenty (Berlingo, Partner, Kangoo apod.) naprosto výtečně. Skvěle maskuje dodávkovitý původ. Oproti zmíněné konkurenci se Caddy jen minimálně naklání, je jistější, lépe ovladatelný a vyniká výrazně jistějším držením zvolené stopy. Caddy si nechá v zatáčkách líbit doopravdy hodně. Při plném zatížení jezdí důstojně a nechá se dokonce vodit na limitu. Na suchém povrchu musíte v sobě potlačit pud sebezáchovy, abyste aktivovali ESP, které zasahuje citlivě a snaží se o maximálně rychlý průjezd zatáčkou. Caddy není extrémně náchylný na boční vítr a zvolený směr drží ukázkově. Daní za všechny superlativy je kompromis v otázce komfortu. Podvozek je velmi tuhý a zároveň tvrdý. Přestože rozbité silnice zvládá dobře, o vyloženém komfortním svezení nemůže být řeč. K výraznému zlepšení dochází při zatížení. Pokud naložíte pět dospěláků nebo deset pytlů cementu, rázem se Caddy promění v příjemnějšího společníka. Pod zatížením Caddy funguje znamenitě, což je přesný protipól konkurence, která hází při zatížení fintu do žita.

Volkswagen Caddy Alltrack

Hodně drahá záležitost
Caddy Alltrack vyhoví všem, kteří ocení vlastnosti užitkového původu, ale zároveň požadují výbavu a jízdní dovednosti na úrovni osobních automobilů. Caddy Alltrack je luxusní záležitostí, která kombinuje výhody dodávky a běžného vozu. Alltrack vyhoví všem, kteří jsou zvyklí na palubní desku z dílen Volkswagenu, vyžadují celou řadu moderních bezpečnostních systémů, nadprůměrný zavazadelník a maximálně variabilní interiér. Jen za to musí pořádně zaplatit. Testovaná verze s pohonem všech bez příplatkové výbavy přijde v běžném ceníku na 921 250 Kč. Díky akčním cenám jej dokážete pořídit za 843 387 Kč, což není v našich očích zrovna málo. Za podobné peníze totiž pořídíte civilnější Touran.

Plusy:
+ jízdní vlastnosti
+ ovladatelnost
+ minimální náchylnost na boční vítr
+ přesné řízení a řazení
+ kapacita zavazadlového prostoru
+ počet a rozměr úložných ploch
+ příkladná variabilita (možnost vyjmutí sedadel)
+ nízká nakládací hrana

Mínusy:
- horší komfort odpružení (zejména vzadu)
- chování nezatíženého vozu na nerovnostech
- zavírání bočních a zadních dveří vyžaduje více síly
- vysoká pořizovací cena
- problematické vyndávání dvousedáku

Technické údaje Volkswagen Caddy Alltrack 2.0 TDI, 6°DSG 4Motion
Motor: vznětový čtyřválec 2.0 TDI CR
Objem motoru: 1968 ccm
Výkon: 110kW(150 k)/3500-4000 ot./min.
Točivý moment max.: 340Nm/1750-3000 ot./min.
Max. rychlost: 192 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 9,9 s
Spotřeba - město: 5,8 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 4,6 l/100 km
Spotřeba - kombinovaná: 5,0 l/100 km
Spotřeba v testu: 6,7 l/100 km
Délka/šířka/výška: 4408/1793/- mm
Rozvor: 2682 mm
Zavazadelník: 750/3030 l
Provozní/celková hmotnost: - kg
Základní cena: 550 452 Kč* (1.2 TSI, 5 MT, Alltrack)
Cena test modelu: 843 387 Kč* (2.0 TDI, DSG, Alltrack, 4Motion)

*akční ceny


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

719 000 Kč