Test: Plug-in hybridní Volkswagen Caddy Maxi je ideálem pro všechny, co rádi dobíjejí

Když je Multivan moc velký, potřebuje sedm míst a nechcete naftu. Moc možností není
Bílý Volkswagen Caddy v plug-in hybridním dlouhém provedení Maxi ve výbavě Style pořídíte za 1 074.900 Kč, přičemž testovaný kousek k nám dojel ve výbavě Style a navíc vybavený řadou příplatkové výbavy. Za milion a něco tedy dostanete skvělou dodávku, která převeze sedm osob na plnohodnotných sedadlech, poskytne dostatečný prostor pro zavazadla a nabídne návykové svezení srovnatelné s čistým elektromobilem.
Pokud můžete po zhruba sto ujetých kilometrech dobíjet, nejčastěji se bude o pohon starat elektromotor. Jinak přijde k řeči benzínová patnáctistovka TSI o výkonu 84 kW. Ve výsledku tak Caddy Maxi disponuje maximální silou 110 kW (150 koní) a točivým momentem až 350 newtonmetrů. Elektrickou energii pro bezemisní jízdu systém čerpá z akumulátoru s využitelnou kapacitou 19,7 kWh. Oproti čistě spalovacím verzím se plug-in hybrid spoléhá na šestistupňové DSG.
Automobilka Volskwagen uvádí, že s novým plug-in hybridem umí Caddy ujet čistě na elektřinu až 113 kilometrů v režimu WLTP. Praktickým řešením přitom je svobodná volba využití elektrického dojezdu – kliknutím na displej si můžete vybrat, zda chcete jet čistě na elektřinu na začátku jízdy, v průběhu trasy, nebo až v cílové destinaci. Architektura pak umožňuje nabíjení až 50 kW stejnosměrným proudem a 11 kW střídavým proudem. Skok oproti předchozí generaci je více než znatelný. Samotný dojezd narostl na dvojnásobek, rychlost AC dobíjení na trojnásobek a na rychlonabíječce teď doplníte baterii z 10 na 80 procent za méně než půl hodiny.
Elektromotor nemá příliš práce ani s naloženým autem a v městském provozu si budete užívat svižné rozjezdy, absolutně plynulou jízdu a božské ticho. Žádný problém nepředstavuje ani parkování. Na udávaný čistě elektrický dojezd 113 km jsme se při domácím nabíjení dostali a dokonce jsme i tak daleko dojeli. Je pravdou, že panovali ideální podmínky – nulový vítr, venkovní teplota 15°C a plynulý provoz). Několikrát při předjíždění bylo nutné stlačit plynový pedál až k podlaze, proto byla do hry zapojena i spalovací jednotka a výsledná spotřeba si žádala i litr benzínu.
Ideální se nám osvědčilo nabíjení přes noc z klasické 230V elektrické zásuvky doma. To pak nabití baterie vyjde při běžném tarifu na nějakých 160 Kč (za ty ujedete 110 km a jeden ujetý kilometr vyjde na zhruba 1,50 Kč). Máte-li šanci nabíjet ze solárů, pak budete jezdit za úplně jiné peníze. Pokud energie v bateriích dojde, spotřeba benzínu se při rozumné jízdě dá v režimu hybrid udržet do 5,0 l/100 km. U hybridního Caddy se spotřeba benzínu odvíjí od toho, jak hodně dobíjíte, takže udávané rozmezí 0,5-7,5 l/100 km je zcela pravdivé. My vůz dobíjeli jen dvakrát a najeli tisíc kilometrů zejména po dálnicích maximální dovolenou rychlostí se spotřebou 6,2 l/100 km benzínu a 2,0 kWh/100 km energie. A to považujeme vzhledem k velikosti vozu a krabiconoidnímu tvaru za skvělý výsledek.
Pokud jde o praktičnost, nevyrovná se dlouhému provedení Maxi žádné rodinné SUV. Posuvné dveře jsou pro nakládání i vykládání dětí tím nejlepším řešením. Přístup do třetí řady zvládne i dospělý bez extrémních gymnastických výkonů a hlavně se na sedačky vcelku pohodlně vejde. I s obsazenou třetí řadou zůstává vzadu zavazadlový prostor o objemu 446 litrů (měřeno po horní hranu opěradel), a pokud byste se rozhodli dvojici zadních sedadel v třetí řadě vyjmout, získáte obří prostor pro 1.057 litrů nákladu. Přední sedadla s širokými možnostmi nastavení a regulovatelnou bederní opěrkou uspokojí i nejnáročnější řidiče.
Místa v kabině je dostatek, bohaté prosklení zaručuje fantastický výhled, jen se musíte smířit s tím, že zadní okna nelze otevřít (jen vyklopit). Potěší všudypřítomné USB porty a výklopné stolečky. Palubní deska je z velké části převzatá z aktuálního golfu a s tím souvisí i méně praktické ovládání pomocí dotyků. U klasického osobáku v podobě Golfu se s tím nějak naučíte žít, ale u užitkově pojatého vozu čekáte spíše klasická tlačítka a kruhové ovladače. Místo toho nastavujete vše dotykově – od teploty klimatizace, přes pouštění světel až po výhřev oken. Je ale pravdou, že Volkswagen na ovládání zapracoval a nastavování teploty klimatizace nebo hlasitosti audiosoustavy pomocí dotykových žlábků funguje daleko lépe, než při uvedení na trh. Pochvalu zaslouží přístrojová kaplička za volantem, která je skvěle čitelná a přehledná.
Caddy přijel na modulární platformě MQB, kterou sdílí s novým Golfem nebo Octavií. Proto mají všechny varianty vzadu tuhou nápravu s podélnými rameny a Panhardovou tyčí. Podvozek je spíše tužšího nastavení, ale dobře se vodí a poskytuje jistotu. Vyšší stavbu pocítíte jen v krajních případech. Ve vyšších rychlostech (nad 120 km/h) je oproti osobnímu vozu nutné počítat se zvýšeným aerodynamickým hlukem.
Kromě zkoušeného hybridu můžete mít pod kapotou tohoto volkswagenu dvoulitrový diesel TDI, dostupný hned ve třech výkonnostních verzích. Nejslabší základ produkuje 55 kW (75 koní), střed tvoří 75 kW (102 k) varianta a vrchol nabídky představuje jednotka s 90 kW (122 k) výkonu. Všechny verze jsou spojeny s manuální šestirychlostní převodovkou, sedmistupňový automat DSG je dostupný pouze v nejsilnější verzi. Kromě dieselů je k dispozici také čistá zážehová patnáctistovka TSI o výkonu 84 kW (114 koní) s vypínáním dvou válců při malé zátěži. Pořídit ji můžete s šestirychlostní manuální převodovkou nebo sedmistupňovým automatem DSG. V nabídce naleznete i čtyřválec 1,5 TGI o výkonu 96 kW (130 k) spalující zemní plyn (jen ve spojení s manuální převodovkou a verzí MAX).
Volkswagen Caddy páté generace je naprosto univerzální auto, které se vzdálilo užitkovým vozům a je spíše takovým MPV. Majitelům poskytuje široké možnosti konfigurace – na výběr jsou dvě délky karoserie, pohon předních nebo všech kol a volit můžete pětimístné nebo sedmimístné provedení. Nový Caddy zejména ve verzi MAX poskytuje nevídanou prostornost a variabilitu. Po všech stránkách je modernější, šmrncovnější a jako hybrid lépe jezdí. Při jízdě na energií z baterií se Caddy chová jako klasický elektromobil (pro nás je jízda s ním velmi příjemná).
Plusy:
- Prostorná kabina
- Odkládací prostory
- Velký nákladový prostor
- Jistý podvozek
- Posuvné boční dveře
- Možnosti konfigurace
- Dvě délky karoserie
- Fantastický jízdní projev na elektřinu
- Dojezd na elektřinu
- Možnost pohonu 4x4 ve spojení s dieselem
Mínusy:
- Zavírání pátých dveří není úplně nejlehčí
- Vyšší cenovka
- Malý objem palivové nádrže
- V režimu hybrid ne vždy úplně vybrané chování
Technické údaje: Volkswagen Caddy MAX 1.5 TSI PHEV Style
Motor: benzínový čtyřválec, 1.498 ccm + elektromotor
Max. výkon: 84 kW (114 k) při 4.500-6.000 ot./min. (benzín)
Max. točivý moment: 220 Nm při 1.750-3.000 ot./min. (benzín)
Převodovka: šestistupňové DSG
Pohon: předních kol
Zrychlení 0-100 km/h: 11,9 s
Maximální rychlost: 181 km/h
Max. dojezd na elektřinu: 113 km
Délka/šířka/výška karoserie: 4.954/1.855/1.835 mm
Rozvor: 2.970 mm
Světlá výška: 143 mm
Základní objem kufru: 446-3.105 litrů
Výška nákladové hrady: 563 mm
Průměrná spotřeba paliva: 0,5-7,5 l/100 km
Naměřená spotřeba benzínu: 1,5-6,5 l/100 km
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
Volkswagen Caddy 1.4TGI MAN 2016 Zár.1rok

Volkswagen Caddy 2,0 TDI 110kW Maxi Beach CZDPH
