Test: Toyota Corolla Cross 2.0 HEV e-CVT AWD miluje město a lehčí terén

Toyota Corolla Cross vyplňuje díru mezi malým modelem C-HR a velkou RAV4. Nabízí jen hybridní motory, které drtí konkurenci úsporností a pružností.

Do testu přijela Corolla Cross v nejvyšší výbavě Premiere Edition Skyvie JBL, která se chlubí osmnáctipalcovými koly, panoramatickým oknem a skvělý audiosystémem JBL. Za panoramatické střešní okno Skyview je nutné připlatit (+20.000 Kč), stejně tak za stříbrný třpytivý metalicky lak (+15.000 Kč). Boční nášlapy a prahové lišty v ceně 28.300 Kč vám Toyota nabídne v rámci benefitů gratis.


Kabina je příkladně jednoduchá a rychle se v ní zorientujete. Centrum multimediálního dění představuje téměř jedenáctipalcová plovoucí obrazovka trčící ze středu palubní desky. Ta si zachovala fyzická tlačítka a otočné ovladače pro obsluhu základních funkcí. Samostatný je i panel pro nastavení teploty a klimatizace – ani ten při obsluze nevyžaduje vyšší pozornost. Někomu takové ovládání může připadat staromódní, nám ale pro svou intuitivnost maximálně vyhovuje. Samotný multimediální systém je zcela nový a má výrazně lepší grafiku (již jsme ho chválili při testování Corolla Touring Sports). 

Pochvalu zaslouží i digitální přístrojový štít, ve kterém si zobrazená data můžete přizpůsobit k obrazu svému. Službu Apple CarPlay už Toyoty umějí i bezdrátově – telefon si přitom můžete odložit na plochu bezdrátového nabíjení, která je umístěna pod středovou obrazovkou ve spodní části přístrojové desky. Jen kousek od ní se nacházejí kolébkové ovladače pro výhřev sedaček. Ty v moderně pojatém SUV působí staromódně. Na řadě míst  jsou tvrdé plasty.

Zavazadlový prostor nabídne standardně 473 litrů (1.8 Hybrid), v našem případě jsme se museli spokojit jen s 390 litry objemu. Páté dveře se vyklápějí elektricky, vyšší osoby by si ale měli dát pozor na spodní hranu dveří. S výškou 178 cm jsem se pod dveře vešel s minimální rezervou. Naopak potěší nízká nákladová hrana kufru.

O pohon Corolly Cross se může starat jeden ze dvou pohonných jednotek. V obou případech se jedná o hybridy. Můžete mít slabší benzinovou osmnáctistovku nebo silnější dvoulitr. Ten můžete párovat s pohonem všech kol, který je řešen pomocí dalšího elektromotoru na zadní nápravě. Tato čtyřkolka není určena do těžkého terénu, ale v běžném provozu postačí. V zimě vyjedete ze závěje, v létě z bláta nebo bez potíží projedete mokrou trávou. Japonská automobilka s hybridy experimentuje už dlouho, tady se jedná o nejnovější pátou generaci, která umí jezdit úsporně, ale také svižně.

interiér toyota corolla cross hybrid

V našem případě testovanou Corollu Cross poháněl benzinový dvoulitrový čtyřválec s výkonem 112 kW (152 koní) spojený s převodovkou CVT a dvojicí elektromotorů. Ten na přední nápravě se chlubil výkonem 83 kW, ten vzadu s výkonem 30 kW. O pohon elektromotorů se stará lithium-iontový akumulátor s kapacitou 0,91 kWh a hmotností, která byla oproti předchozím generacím snížena o celých čtyřicet procent. Zrychlení z 0-100 km/h proběhne za 7,5 sekundy, maximální rychlost je pak 180 km/h.

Corolla Cross se ovládá snadno a lehce. Voličem převodovky jednoduše zařadíte a jen točíte volantem a šlapete na plynový pedál. Sundáním nohy z plynu v poloze v jízdním režimu "B" vůz dostatečně zpomaluje a nemusíte ani používat brzdový pedál. SUV od Toyoty se rozjíždí na elektrický pohon elektromotoru, který se spolu se čtyřválcem schází v jedné převodovce s plynule proměnným převodem. Teprve po rozjezdu se do hry podle potřeby přiřazuje benzinový čtyřválec. V režimu Comfort se Corolla Cross ladně pohybuje i na rozbitých silnicích. V režimech Sport vůz ztuhne a nabídne výrazně vyšší jistotu.

Týdenní test jsme dokončili s průměrnou spotřebou 5,3 l/100 km. A to po šesti stovkách ujetých kilometrů, kde nebyla nouze i o rychlejší přesuny. Po hlavním městě se lze pohybovat hluboko pod pěti litry (zhruba padesát kilometrů po hlavním městě jsme zvládli za 3,8 l/100 km) a na okreskách klidně za 4,5 l/100 km. Chce to jen pracovat s plynem, využívat setrvačnosti a předvídatelně rekuperovat. Musíte přivyknout na trochu jiný styl jízdy a nejezdit style plyn-brzda. Nebojte, Corolla vám ale pomáhá a například při dojíždění do kolony či k semaforu pomáhá s dávkováním intenzity brzdného účinku, a tím pádem ideální rekuperací (předvídá). 

Nejlevněji Corollu Cross pořídíte aktuálně za 739.900 Kč v základní výbavě Comfort a s benzínovou osmnáctistovkou v hybridní verzi, převodovkou e-CVT a pohonem předních kol. Hybridní dvoulitr začíná na 814.900 Kč a námi zkoušené provedení Premiere Edition s pohonem všech kol AWD-i startuje na částce 1 034.900 Kč. Ještě se sluší uvést, že tyto pořizovací ceny jsou z akčního ceníku po sedmdesátitisícové slevě.

test toyota corolla cross

Toyota Corolla Cross má těžkého soupeře v podobě domácí Škody Karoq, své zákazníky si ale jistě bez větších problémů nalezne. Boduje zejména úsporným hybridním pohonem a slušnou dávkou pružnosti. Pokud se pohybujete hlavně po městě, nabídne hybrid všechny svoje trumfy v podobě tiché a levné jízdy.

Plusy:

+ spotřeba paliva

+ dobře fungující hybridní soustava

+ pružné zrychlení

+ jízdní komfort – filtrování nerovností

+ přítomnost klasických ovladačů

+ bohatá základní výbava

+ snadná obsluha

 

Mínusy:

- nehodí se na dálniční přesuny

- menší kufr

- malá nádrž

- lacinější detaily v kabině

- vyšší cenovka


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

499 900 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč