Test: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - návrat legendy ve skvělé formě

vloženo

Corolla, Auris a nyní zase Corolla. Toyota se vrátila k osvědčenému jménu a ze svého stěžejního modelu udělala hodně dobrý automobil, který se prodává výhradně s jedním benzínovým motorem nebo ve dvou hybridních verzích.

Test: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - návrat legendy ve skvělé formě Test: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - návrat legendy ve skvělé formě

Do testu dorazila Corolla v slabším hybridním provedení s červeno-černou karoserií. A slušelo ji to náramně.


Kompaktní hatchback nižší střední třídy japonské automobilky se jménem Corolla se letos vrátil na scénu. Auris vydržel v Evropě jen dvě generace a Toyota se vrátila k osvědčenému po desítky let používanému názvu. Corolla zaujme svým dynamickým vzhledem. Příď tvořenou úzkou maskou s logem zdobí podlouhlé světlomety s vykrojením zasahující daleko do blatníků. Spodní část pak tvoří nárazník s otvorem vyplněným černou mřížkou. Corolla tak má přimhouřené oči a otevřenou tlamu. Pochvalu zaslouží posuvná středová loketní opěrka.

Oproti usedlejšímu Aurisu je vzhled Corolly mnohem výraznější. Stejné je to i v kabině. Palubní deska sází na vodorovné dělení, jednoduché tvary a promyšlené uspořádání ovládacích prvků. Na osmipalcovém displeji multimediálního systému uprostřed palubní desky můžete sledovat například tok energií. V kapličce za volantem můžete mít od výbavy Selection sedmipalcový displej, kde můžete přepínat mezi analogovým a digitálním rychloměrem. Barva podsvícení se odvíjí od zvoleného jízdního módu - zelená patří Eco, modrá režimu Normal a červená zdobí režim Sport. Umístění tlačítek vyhřívání sedadel, několikrát jsem si vyhřívání pustil omylem.

Od výbavy Selection můžete mít sportovně tvarovaná křesla s výrazným bočním vedením. Pozice za volantem je sportovnější, vzadu je to o dost horší. Chodidla nohou nelze pořádně zasunout pod přední sedadla a podélného prostoru také není mnoho. Dobré to není ani s přístupem na zadní sedadla, otvor je po otevření dveří nedostatečný. Pokud chcete dostat dovnitř dětskou sedačku, musíte chvilku přemýšlet a docela se zapotíte.

Ideální to není ani v zavazadelníku. Ten s objemem 361 litrů nedokáže konkurovat nejlepším ve třídě. Má ovšem pravidelný tvar a jeho využití není vyloženě špatné.

Corolla je postavena nové podvozkové platformě GA-C, kterou sdílí s modelem C-HR.

Z nabídky zmizely zážehové atmosférické motory, v nabídce je pouze přeplňovaná dvanáctistovka o výkonu 85 kW nebo dvě hybridní provedení s výkonem 90 a 132 kW. Jedná se o osvědčený hybridní systém, kde základ tvoří atmosférická osmnáctistovka pracující v Atkinsonově cyklu a produkuje 72 kW výkon spojená s elektromotorem o výkonu 53 kW.

Celý hybridní systém v Japonsku přivedli k dokonalosti. V praxi nemáte vůbec možnost poznat, který z motorů se právě stará o pohyb vozu. Vůz zrychluje plynule a o nástupu osmnáctistovky nevíte. Je skvěle odhlučněná a začíná se projevovat až po razantním sešlápnutí plynového pedálu.

Dosáhnout udávané kombinované spotřeby 3,3 l/100 km se nám sice nepodařilo, jezdili jsme ovšem za 4,7 l/100 km, což vzhledem k našemu stylu jízdy není vyloženě špatné. Nejlepší spotřeby dosáhnete paradoxně v městských kolonách, tam není problém dosáhnout reálné spotřeby 3,8 l/100 km a nemusíte se nikterak omezovat. Pokud nejezdíte příliš často a rychle po dálnicích, dává hybridní corolla velký smysl.

Jízdně je Corolla Hybrid velmi příjemným společníkem. Ještě aby ne, těžiště leží o 10 mm níže než u běžné verze a lepší je také díky bateriím pod zadními sedadly rozložení hmotnosti. Kromě toho Toyota použila  vysokopevnostní ocel, hliník, lepené spoje a ponechala víceprvkové zavěšení zadních kol. Corolla svým jízdním projevem zadupává do země většinu konkurentů a nechá si líbit neskutečné věci. Zatáčky projíždí jako po kolejích a i při ostré změně směru je k asfaltu vždy přilepená. Karoserie se téměř nenaklání a v mezní situaci je lehce přetáčivá.

Přitom všem není corolla prkenná či přehnaně tvrdá. Podvozek umí být plavný a tlumiče dokáží většinu nerovností odfiltrovat. Za jediný problém považujeme slabší odhlučnění od kol a nepříliš dobře dávkovatelné brzdy. S brzdovým pedálem je nutné zacházet citlivě, jelikož do hry nejprve vstupuje generátor, který se stará o rekuperaci kinetické energie. Až po té přicházejí do hry brzdové segmenty.

Corolla hatchback je akorát velká, má slušnou cenovku, dobrou výbavu a jezdí levně. Výtku nelze mít ani k fungování hybridní soustavy ani k převodovce CVT. Její přednosti nejlépe využijete ve městě a na okresních silnicích. Do konce roku za hybridní corollu zaplatíte 559 900 Kč, od nového pak o deset tisíc korun více. Novinkou bude nový výbavový stupeň nazvaný GR Sport.

Plusy

  • komfortní podvozek
  • jízdní vlastnosti
  • řízení
  • spotřeba paliva
  • kvalitní zpracovaní

Mínusy

  • méně prostoru na zadních sedadlech
  • hluk od kol
  • menší zavazadelník
  • grafika navigace

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - návrat legendy ve skvělé formě Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - návrat legendy ve skvělé formě Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - návrat legendy ve skvělé formě Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - návrat legendy ve skvělé formě Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - návrat legendy ve skvělé formě Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - návrat legendy ve skvělé formě Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - návrat legendy ve skvělé formě Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - návrat legendy ve skvělé formě Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - návrat legendy ve skvělé formě Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - návrat legendy ve skvělé formě Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - návrat legendy ve skvělé formě Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - návrat legendy ve skvělé formě Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - návrat legendy ve skvělé formě Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - návrat legendy ve skvělé formě Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - návrat legendy ve skvělé formě Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - návrat legendy ve skvělé formě

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Modernizovaná Fiesta přijíždí s mild-hybridy, LED-Matrix světlomety a ve verzi ST

Modernizovaná Fiesta přijíždí s mild-hybridy, LED-Matrix světlomety a ve verzi ST

Ford dnes poprvé ukázal podobu nové Fiesty, která přichází se sebevědomým modernizovaným vzhledem, rozšířenou nabídkou technologií a vyspělými mild-hybridními motorizacemi. S tímto souborem vylepšení je kompaktní..

Test: Kia Sportage 1.6 CRDi MHEV 7DCT Black Edition - poslední šance ušetřit

Test: Kia Sportage 1.6 CRDi MHEV 7DCT Black Edition - poslední šance ušetřit

Kiu Sportage čeká brzy střídání generací a nás zajímalo, co dokáže nabídnout současná generace v provedení Black..

Nová Škoda Fabia dnes oficiálně vstupuje na český trh, v předprodeji si ji objednalo přes 4700 zákazníků

Nová Škoda Fabia dnes oficiálně vstupuje na český trh, v předprodeji si ji objednalo přes 4700 zákazníků

Škoda Fabia úspěšně působí na trhu již 22 let, právě nyní startuje prodej její čtvrté generace. Automobilka Škoda zve..

Autem do Itálie: Trasa, tankování i poplatky

Autem do Itálie: Trasa, tankování i poplatky

Přemýšlíte, kam na dovolenou, když chcete jet autem?

Čím jezdí papež František při návštěvě Slovenska?

Čím jezdí papež František při návštěvě Slovenska?

Mladoboleslavská automobilka Škoda poskytla papeži Františkovi během jeho návštěvy Slovenska od 12. do 15. září dva..