Test: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - návrat legendy ve skvělé formě

Corolla, Auris a nyní zase Corolla. Toyota se vrátila k osvědčenému jménu a ze svého stěžejního modelu udělala hodně dobrý automobil, který se prodává výhradně s jedním benzínovým motorem nebo ve dvou hybridních verzích.

Do testu dorazila Corolla v slabším hybridním provedení s červeno-černou karoserií. A slušelo ji to náramně.


Kompaktní hatchback nižší střední třídy japonské automobilky se jménem Corolla se letos vrátil na scénu. Auris vydržel v Evropě jen dvě generace a Toyota se vrátila k osvědčenému po desítky let používanému názvu. Corolla zaujme svým dynamickým vzhledem. Příď tvořenou úzkou maskou s logem zdobí podlouhlé světlomety s vykrojením zasahující daleko do blatníků. Spodní část pak tvoří nárazník s otvorem vyplněným černou mřížkou. Corolla tak má přimhouřené oči a otevřenou tlamu. Pochvalu zaslouží posuvná středová loketní opěrka.

Oproti usedlejšímu Aurisu je vzhled Corolly mnohem výraznější. Stejné je to i v kabině. Palubní deska sází na vodorovné dělení, jednoduché tvary a promyšlené uspořádání ovládacích prvků. Na osmipalcovém displeji multimediálního systému uprostřed palubní desky můžete sledovat například tok energií. V kapličce za volantem můžete mít od výbavy Selection sedmipalcový displej, kde můžete přepínat mezi analogovým a digitálním rychloměrem. Barva podsvícení se odvíjí od zvoleného jízdního módu - zelená patří Eco, modrá režimu Normal a červená zdobí režim Sport. Umístění tlačítek vyhřívání sedadel, několikrát jsem si vyhřívání pustil omylem.

Od výbavy Selection můžete mít sportovně tvarovaná křesla s výrazným bočním vedením. Pozice za volantem je sportovnější, vzadu je to o dost horší. Chodidla nohou nelze pořádně zasunout pod přední sedadla a podélného prostoru také není mnoho. Dobré to není ani s přístupem na zadní sedadla, otvor je po otevření dveří nedostatečný. Pokud chcete dostat dovnitř dětskou sedačku, musíte chvilku přemýšlet a docela se zapotíte.

Ideální to není ani v zavazadelníku. Ten s objemem 361 litrů nedokáže konkurovat nejlepším ve třídě. Má ovšem pravidelný tvar a jeho využití není vyloženě špatné.

Corolla je postavena nové podvozkové platformě GA-C, kterou sdílí s modelem C-HR.

Z nabídky zmizely zážehové atmosférické motory, v nabídce je pouze přeplňovaná dvanáctistovka o výkonu 85 kW nebo dvě hybridní provedení s výkonem 90 a 132 kW. Jedná se o osvědčený hybridní systém, kde základ tvoří atmosférická osmnáctistovka pracující v Atkinsonově cyklu a produkuje 72 kW výkon spojená s elektromotorem o výkonu 53 kW.

Celý hybridní systém v Japonsku přivedli k dokonalosti. V praxi nemáte vůbec možnost poznat, který z motorů se právě stará o pohyb vozu. Vůz zrychluje plynule a o nástupu osmnáctistovky nevíte. Je skvěle odhlučněná a začíná se projevovat až po razantním sešlápnutí plynového pedálu.

Dosáhnout udávané kombinované spotřeby 3,3 l/100 km se nám sice nepodařilo, jezdili jsme ovšem za 4,7 l/100 km, což vzhledem k našemu stylu jízdy není vyloženě špatné. Nejlepší spotřeby dosáhnete paradoxně v městských kolonách, tam není problém dosáhnout reálné spotřeby 3,8 l/100 km a nemusíte se nikterak omezovat. Pokud nejezdíte příliš často a rychle po dálnicích, dává hybridní corolla velký smysl.

Jízdně je Corolla Hybrid velmi příjemným společníkem. Ještě aby ne, těžiště leží o 10 mm níže než u běžné verze a lepší je také díky bateriím pod zadními sedadly rozložení hmotnosti. Kromě toho Toyota použila  vysokopevnostní ocel, hliník, lepené spoje a ponechala víceprvkové zavěšení zadních kol. Corolla svým jízdním projevem zadupává do země většinu konkurentů a nechá si líbit neskutečné věci. Zatáčky projíždí jako po kolejích a i při ostré změně směru je k asfaltu vždy přilepená. Karoserie se téměř nenaklání a v mezní situaci je lehce přetáčivá.

Přitom všem není corolla prkenná či přehnaně tvrdá. Podvozek umí být plavný a tlumiče dokáží většinu nerovností odfiltrovat. Za jediný problém považujeme slabší odhlučnění od kol a nepříliš dobře dávkovatelné brzdy. S brzdovým pedálem je nutné zacházet citlivě, jelikož do hry nejprve vstupuje generátor, který se stará o rekuperaci kinetické energie. Až po té přicházejí do hry brzdové segmenty.

Corolla hatchback je akorát velká, má slušnou cenovku, dobrou výbavu a jezdí levně. Výtku nelze mít ani k fungování hybridní soustavy ani k převodovce CVT. Její přednosti nejlépe využijete ve městě a na okresních silnicích. Do konce roku za hybridní corollu zaplatíte 559 900 Kč, od nového pak o deset tisíc korun více. Novinkou bude nový výbavový stupeň nazvaný GR Sport.

Plusy

  • komfortní podvozek
  • jízdní vlastnosti
  • řízení
  • spotřeba paliva
  • kvalitní zpracovaní

Mínusy

  • méně prostoru na zadních sedadlech
  • hluk od kol
  • menší zavazadelník
  • grafika navigace

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Toyota C-HR hybrid je fantastický vesmírný stroj, který jezdí za hubičku
Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Test: Kia Sportage v hybridu zdolala rakouské Alpy překvapivě levně Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč Test: Kia Ceed SW - benzínové kombi se spotřebou dieselu

Tipy z autobazarů

Hyundai Tucson

Rok výroby 2018

369 900 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2017

535 000 Kč

Škoda Superb

Rok výroby 2015

239 000 Kč

Škoda Kodiaq

Rok výroby 2022

839 900 Kč