Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid překonala naše očekávání | Autanet.cz

Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid překonala naše očekávání

Model C-HR působí v nabídce Toyoty jako zjevení, když designově naprosto vyčnívá. Zásadní odlišnost má jediný cíl, získávat nové zákazníky, které ještě Toyotami nejezdí. Aby se tomuto modelu dařilo stále dobře, Toyota jej vylepšila a přichystala silnější hybrid.

Model C-HR měl automobilce vyrábějící poněkud konzervativní modely přinést nové zákazníky, což se povedlo. Tento model volí téměř ze sedmdesáti procent noví zákazníci. C-HR sjíždí úspěšně z výrobních pásů čtvrtým rokem a nyní prodělal omlazení, které přineslo řadu vylepšení a hlavně novou silnější pohonnou jednotku.


Designéři přepracovali spodní část masky, mlhovky našly své nové místo v rozích nárazníku, jehož spodní část je nově nalakovaná. Přední světlomety LED jsou vůbec poprvé u Toyoty natáčecí a mají novou grafiku stejně jako zadní svítilny. Novinkou jsou také dynamické blinkry. Zadní světla opticky propojuje černý pás pod zadním sklem, což vůz opticky rozšiřuje.

Uvnitř kabiny potěší volant s úzkým věncem obšitý kůží, který padne skvěle do rukou. Sedáky jsou dostatečně široké a potěší slušnými bočnicemi. Špatné to není ani vzadu, kde se ovšem nedostavuje pocit vzdušnosti. Nepotěší ani retro kolébkové ovladače vyhřívání sedadel, které na druhý stupeň hřejí víc, než je zdrávo. Kovová páka samočinné převodovky je v zimě studená, což není příliš příjemné. Tím ovšem výčet drobných připomínek končí.

Japonská automobilka vyslyšela stížnosti majitelů a nasadila zbrusu nový infotainment s osmipalcovou obrazovkou, který se spoléhá na fyzická tlačítka. Systém údajně šlape čtyřikrát rychleji, umí zobrazit 16 milionů barev a podporuje služby Apple CarPlay a Android Auto. V praxi funguje dobře, ale po stránce grafiky to stále žádná velká hitparáda není. Zavazadelník pojme 358 litrů. Ten je díky přítomnosti klasické baterie umístěné pod dnem mělký, ale v praxi většinou vystačí.

Základní pohonnou jednotkou stále zůstává zážehová dvanáctistovka s výkonem 85 kW ve spojení s šestistupňovým manuálem nebo převodovkou CVT (v případě CVT je možné mít pohon všech kol). Silnější hybridy se prodávají výhradně s pohonem předních kol. Pořídit si můžete osmnáctistovku o výkonu 90 kW nebo zkoušený dvoulitr s 112 kW, kterému pomáhá elektromotor s 80 kW. Protože udávané hodnoty nelze jednoduše sčítat, systémový výkon hybridního dvoulitru činí 135 kW (184 k) při 6000 otáčkách a točivý moment vrcholí hodnotou 190 newtonmetrů točivého. Čtyřválec za pomoci elektromotoru zvládne pokořit stovku za 8,2 sekundy a maximální rychlost 180 km/h.

Dvoulitr spojený s planetovou převodovkou umožňuje řadit pomocí šesti virtuálních stupňů, což z něj dělá příjemnějšího společníka. Motorový prostor je zcela vyplněn, klasická 12V baterie proto tedy zabírá místa v kufru. Pod zadními sedadly našly své místo trakční baterie o 180 modulech s napětím 216 voltů a kapacitou 6,5 Ah. Osmnáctistovka dostala lehčí baterii Li-ion, zatímco dvoulitr se kvůli lepšímu vyvážení hmotnosti spoléhá na těžší baterie typu NiMH. Kromě toho došlo také na snížení objemu palivové nádrže na 43 litrů.

Vylepšený hybridní systém s vyšším výkonem se konečně netrápí na dálnici. Tam je příjemným společníkem a už nemusí vyklízet levý dálniční pruh. Udržet dálniční rychlost nepředstavuje žádný problém, stejně jako opakované nabírání rychlosti. Hybridní dvoulitr smazává nevýhody planetové převodovky a C-HR je konečně použitelné nejen ve městě, ale také mimo něj. V nejlepší je na tom fakt, že v praxi je zcela reálné jezdit pod hranicí šesti litrů.

Podvozek tvoří zavěšení McPherson vpředu a lichoběžníkové zavěšení vzadu, které Toyota lépe odladila. C-HR nás překvapilo agilní jízdou, ochotou držet stopu a minimálními náklony karoserie. Podvozek je tužší a přes přítomnost osmnáctipalcových kol si nelze stěžovat na nedostatečný komfort. Na nerovnostech se C-HR jen lehce natřásá, tlumičům ale dají zabrat až opravdu velké výmoly.

toyota c-hr 2.0 hybrid

Na Toyotu C-HR si nebylo potřeba nijak speciálně zvykat. Svými vlastnostmi běžného řidiče nijak neomezuje a je plně použitelným vozem i dálnicích. Její koupí získáte originální vůz, který se hodí pro každodenní používání.

Plusy

  • Originální vzhled
  • Kvalitnější materiály v kabině
  • Každodenní použitelnost s minimem omezení
  • Fungování hybridní soustavy
  • Dobré jízdní vlastnosti a dostatečný komfort
  • Přijatelná spotřeba

Minusy

  • Grafika multimediálního systému
  • Pocit stísněnosti vzadu
  • Nižší maximálka než 1.2
  • Hybrid nelze pojit s pohonem 4x4

 

Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1987
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 112 / 6000
Nejvyšší výkon elektromotoru (kW / ot/min): 80
Nejvyšší výkon soustavy (kW / ot/min): 190
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.2
Zavaz. prostor (l): 358
Objem nádrže (l): 43
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1525 / 405
Rozměr pneu: 225/50 R18
Cena (základ / testovaný vůz) 819 900 Kč / 864 800 Kč

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Octavia

Rok výroby 2018

419 900 Kč

Seat Leon

Rok výroby 2023

585 000 Kč

Hyundai I30

Rok výroby 2024

840 000 Kč

Mercedes-Benz GLS

Rok výroby 2024

2 750 000 Kč