Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe
Korando jsem již jednou testoval ve spojení vznětového dvoulitru a manuální šestirychlostní převodovky. Dnes je na čase podívat se na spojení dieselu s automatickou převodovkou, které posouvá toto SUV o kousek dále.
Korandu jsem se podrobně věnoval v samostatném redakčním testu, proto nemá cenu se mu znovu detailně věnovat a pustíme se rovnou na automatickou šestirychlostní převodovku. Díky automatu zmizel výrazný turboefekt, který obtěžuje řidiče ve spojení s manuální převodovkou. Stejně tak jsou pryč propady výkonu a nevyrovnaný chod samotné pohonné jednotky při volnoběžných otáčkách. Celkově Korando s automatem působí vyrovnaněji a o mnoho příjemněji. Samotná převodovka funguje odpovídajícím způsobem, přičemž ji nemůžeme poměřovat s dvojstupňovými premianty ve třídě. Automat v Korandu řadí hladce a vyhovuje mu spíše pohodová jízda. Za jediný nedostatek považuji chování převodovky v hustém pražském provozu. Při snaze vystřelit rychle z místa, Korando bleskově zařadí jedničku a zrychlí patřičně rychle. Úspěšně tak například odbočíte do vedlejší ulice před projíždějícími auty a uberete plyn. A právě v tomto okamžiku si převodovka neví rady. Po ubrání plynu dochází k prodlevě a převodovce chvíli trvá, než zařadí vyšší rychlostní stupeň. Dále se mi příliš nezamlouval plastový přepínač na boku voliče převodovky, kterým lze sekvenčně řadit. Osobně jsem tuto možnost vyzkoušel jen jednou. Ani při plném naložení Koranda, není nutné automatické převodovce radit ideální převodový stupeň.
Přes prvotní těžkopádný dojem a pocit nejistoty zatáčet se mi Korando začalo po několika ostřeji projetých zatáčkách velice líbit. Stačila mírně namrznutá vozovka a z Koranda se stal velmi příjemný společník, který se předvedl v dobrém světle. Stačí pevnější ruka a Korando se stává zábavným společníkem, který celkem slušně řeže zatáčky. Do zatáček se totiž nechává přemlouvat, ale když přijde na věc, nechá si říct a zatáčku projede, jak má. Pokud překonáte prvotní prkenný projev Korando a dostanete se mu pod kůži, musíte ho nakonec hodnotit kladně. se musím hodnotit kladně. SsangYong Korando je tak vozem, který si na nic nehraje a dělá to, co se po něm žádá. Korando s automatickou převodovkou a pohonem všech startuje na ceně 629.900 Kč s výbavou Comfort, přičemž námi testované verze Executive stojí o 40.000 Kč více (za tento peníz získáte navíc mimo jiné osmnáctipalcová kola, kožené čalounění sedadel nebo elektricky ovládané sedadlo řidiče).
Technické údaje | SsangYong Korando |
Motor: | přeplňovaný vznětový čtyřválec |
Objem motoru: | 1998 ccm |
Výkon: | 129kW/4000 ot./min. |
Točivý moment max.: | 360Nm/2000-3000 ot./min. |
Max. rychlost: | 186 km/h |
Zrychlení 0 – 100 km/h: | 10,8 s |
Spotřeba - kombin.: | 7,5 l/100 km |
Spotřeba - město: | 9,6 l/100 km |
Spotřeba - mimo město: | 6,3 l/100 km |
Objem pal. nádrže: | 57 l |
Délka/šířka/výška: | 4410/1830/1675 mm |
Rozvor: | 2650 mm |
Zavazadelník: | 486 l |
Provozní/celková hmotnost: | 1692-1747/2260 kg |
Cena: | 499.900 Kč (Active MT 2WD) |
Cena modelu od: | 629.900 Kč (Comfort AT 4WD) |
Petr Šikl (text+foto)
Vyhledat vozidla v inzerci: Ssangyong
Fotografie k článku



















Sdílet článek
Komentáře k článku:
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Všechny články o značce / modelu
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY
Nové Porsche 911 GT3 RS pohání atmosférický šestiválec o výkonu 525 koní
Model 911 GT3 RS dostal čtyřlitrový vysokootáčkový šestiválcový boxer o výkonu 525 koní díky kterému vůz zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a na sedmý rychlostní stupeň dosahuje maximální rychlosti 296 km/h...
Dvacet faktů o Audi RS 6, které jste možná ani netušili
Věděli jste, že v současné době každý druhý evropský zákazník objednává u RS 6 tažné zařízení? Věděli jste, že kvůli..
Test: MG ZS 1.0 TGI - předsudky stranou
Sehnat SUV pod půl milionu s bohatou výbavou je téměř nemožné. Nová automobilka na českém trhu MG nabízí ovšem dobře..
Osmiletá záruka? U Citroënu C3 je to možné zdarma
Citroën C3 a SUV C3 Aircross je nyní možné zakoupit s prodlouženou až osmiletou zárukou. Tato flexibilní značková..
Crossover za méně než půl milionu korun, to je nová Kia XCeed
Kia představila novou verzi crossoveru XCeed, která vedle nového vzhledu nabízí i řadu technologických inovací. Nový..