Test: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI - Má nám chybět Čtyřočko?

Nová Škoda Octavia se ani zdaleka nepodobá tomu, na co jsme byli zvyklí. Její design charakterizuje český krystal a maximální důraz na efektivitu provozu. Jak moc je ale jiná oproti předchozí generaci?

V průběhu testovacího týdne jsem se mnohokrát setkal s názorem, že ta přední část se vážně nepovedla. Z principu nerad hodnotím design vozů, protože i za Multiplu před časem někdo zaplatil své těžce vydělané peníze a zjevně ne proto, že by se mu nelíbila. Zkrátka 100 lidí, 100 chutí. Nutno však jedním dechem dodat, že jestli se něco na nové Octavii povedlo, pak je to právě zadeček.


Ostře řezané hrany s dynamicky tvarovanými prolisy, které tu navíc nejsou na okrasu. Vždyť kombi i liftback mají nejlepší koeficienty odporu vzduchu v historii značky. Octavia tak umí jezdit nejen citelně úsporněji, ale je také velmi tichá při vysokých rychlostech a s pouze průměrným výkonem 150 dieselových koní rozhodně nebudete brzdou provozu ani na německé dálnici.

Našel jsem samozřejmě pár věcí, které člověku radost neudělají. Za všechny? Dříve triviální ovládání klimatizace dnes člověka dokáže slušně potrápit. Tím však nekončím. Co mi na nové Octavii vadilo, jak jezdí a co bylo naopak super? Dejte si kávu, opřete se a vychutnejte si dnešní test!


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Martin Müller

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Modernizovaná Kia Sorento je krásná a dostala neobvyklé funkce
Test: Seat Ateca FR 1.5 TSI Black Edition - SUV ze staré školy umí překvapit Nové BMW X2 a BMW iX2 mají české ceny, elektrická verze je cenově zajímavá Test: Kia EV6 Earth - vesmírná loď okouzlí vzhledem a použitelností

Tipy z autobazarů

Audi A6 Allroad

Rok výroby 2020

1 069 000 Kč

Mitsubishi ASX

Rok výroby 2015

249 999 Kč

Ford S-MAX

Rok výroby 2014

249 000 Kč

Jaguar XF

Rok výroby 2012

288 990 Kč