Test: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI - Má nám chybět Čtyřočko?

vloženo

Nová Škoda Octavia se ani zdaleka nepodobá tomu, na co jsme byli zvyklí. Její design charakterizuje český krystal a maximální důraz na efektivitu provozu. Jak moc je ale jiná oproti předchozí generaci?

Test: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI - Má nám chybět Čtyřočko? Test: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI - Má nám chybět Čtyřočko?

V průběhu testovacího týdne jsem se mnohokrát setkal s názorem, že ta přední část se vážně nepovedla. Z principu nerad hodnotím design vozů, protože i za Multiplu před časem někdo zaplatil své těžce vydělané peníze a zjevně ne proto, že by se mu nelíbila. Zkrátka 100 lidí, 100 chutí. Nutno však jedním dechem dodat, že jestli se něco na nové Octavii povedlo, pak je to právě zadeček.


Ostře řezané hrany s dynamicky tvarovanými prolisy, které tu navíc nejsou na okrasu. Vždyť kombi i liftback mají nejlepší koeficienty odporu vzduchu v historii značky. Octavia tak umí jezdit nejen citelně úsporněji, ale je také velmi tichá při vysokých rychlostech a s pouze průměrným výkonem 150 dieselových koní rozhodně nebudete brzdou provozu ani na německé dálnici.

Našel jsem samozřejmě pár věcí, které člověku radost neudělají. Za všechny? Dříve triviální ovládání klimatizace dnes člověka dokáže slušně potrápit. Tím však nekončím. Co mi na nové Octavii vadilo, jak jezdí a co bylo naopak super? Dejte si kávu, opřete se a vychutnejte si dnešní test!


Martin Müller

Vyhledat vozidla v inzerci: Škoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI - Má nám chybět Čtyřočko? Fotografie k článku Test: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI - Má nám chybět Čtyřočko? Fotografie k článku Test: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI - Má nám chybět Čtyřočko? Fotografie k článku Test: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI - Má nám chybět Čtyřočko? Fotografie k článku Test: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI - Má nám chybět Čtyřočko? Fotografie k článku Test: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI - Má nám chybět Čtyřočko?

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Hyundai i10 1.0 D-CVVT. Proč už nemá konkurenci?

Test: Hyundai i10 1.0 D-CVVT. Proč už nemá konkurenci?

Hyundai i10 je takřka poslední mezi živými. Proč? Stále se zpřísňující flotilové emise kategorii sympatických benzínových miniautíček nadobro zabíjejí. Automobilce Hyundai tak patří jednoznačně..

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Nový Ford Puma ST nabízí 200 koní, akceleraci 0-100 km/h za 6,7 sekundy, unikátní samosvorný diferenciál a přepínatelné..

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Malý sportovní vůz Ford Puma přijel na trh s trojicí motorů, ale jen s tím nejsilnějším se stane srdeční záležitostí. V..

Omlazený Suzuki Swift stojí od 312 900 Kč, s pohonem všech kol 385 900 Kč

Omlazený Suzuki Swift stojí od 312 900 Kč, s pohonem všech kol 385 900 Kč

Jediný malý hatchback s možností pohonu všech kol přichází do Česka v modernizovaném provedení. Nová je maska chladiče..

Škoda Fabia Combi, která ve většině případů zastala funkci rodinného vozu, slaví dvacátiny

Škoda Fabia Combi, která ve většině případů zastala funkci rodinného vozu, slaví dvacátiny

Fabia Combi slaví kulaté výročí. Úspěšný příběh tohoto modelu odstartoval jeho představením před 20 lety na pařížském..