Test: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI - Má nám chybět Čtyřočko?

Nová Škoda Octavia se ani zdaleka nepodobá tomu, na co jsme byli zvyklí. Její design charakterizuje český krystal a maximální důraz na efektivitu provozu. Jak moc je ale jiná oproti předchozí generaci?

V průběhu testovacího týdne jsem se mnohokrát setkal s názorem, že ta přední část se vážně nepovedla. Z principu nerad hodnotím design vozů, protože i za Multiplu před časem někdo zaplatil své těžce vydělané peníze a zjevně ne proto, že by se mu nelíbila. Zkrátka 100 lidí, 100 chutí. Nutno však jedním dechem dodat, že jestli se něco na nové Octavii povedlo, pak je to právě zadeček.


Ostře řezané hrany s dynamicky tvarovanými prolisy, které tu navíc nejsou na okrasu. Vždyť kombi i liftback mají nejlepší koeficienty odporu vzduchu v historii značky. Octavia tak umí jezdit nejen citelně úsporněji, ale je také velmi tichá při vysokých rychlostech a s pouze průměrným výkonem 150 dieselových koní rozhodně nebudete brzdou provozu ani na německé dálnici.

Našel jsem samozřejmě pár věcí, které člověku radost neudělají. Za všechny? Dříve triviální ovládání klimatizace dnes člověka dokáže slušně potrápit. Tím však nekončím. Co mi na nové Octavii vadilo, jak jezdí a co bylo naopak super? Dejte si kávu, opřete se a vychutnejte si dnešní test!


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Martin Müller

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Peugeot 508

Rok výroby 2022

729 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč