Test: Peugeot 508 SW GT - polykač kilometrů | Autanet.cz

Test: Peugeot 508 SW GT - polykač kilometrů

02. 03. 2015
Sdílet článek

Před blížícím se autosalonem v Ženevě jsme otestovali vlajkovou loď francouzské automobilky Peugeot model 508 SW GT poháněný turbodieselem 2,2 HDI ve spojení s šestistupňovou automatickou převodovkou EAT6. Zajímalo nás zejména to, jak si tento model poradí s českými silnicemi a komu bude vyhovovat?

Loňský rok přinesl facelift modelu 508. Ten přinesl zejména novou téměř kolmou příď. Verze GT působí agresivněji, přitom stále velmi elegantně. Karosářská verze sedan dostala nová zadní koncová světla, u dlouhé verze SW Peugeot žádné výraznější změny neaplikoval. Přední světlomety dostaly full LED technologii, která při jízdně za tmy zaručuje výtečnou viditelnost. Dokonce nechybí ani automatické přepínání dálkových světel.

Po modernizaci praktičtější
Sedadla u testovaného exempláře kombinují kůži a textilii a mají velice rozumný poměr mezi sportovním a pohodlným posazem. Sedák disponuje možností prodloužení podpory nohou (jako u BMW), přičemž rozsah elektrického nastavení předních sedadel je všemi směry plně dostačují. Polohu za volantem tak naleznete velmi snadno. Interiér zdobí na několika místech kovová lišta s kartáčovanou úpravou povrchu, která zvyšuje pocit vyjímečnosti. Ukazatele v přístrojové kapličce jsou celkem dosti hluboko a díky krycímu plexisklu se často můžete setkávat s nepříjemnými odrazy.
Peugeot 508 nabízí také head-up displej, jehož údaje jsou promítány na kouřové sklo umístěné v kapličce přístrojů. Pokud budete nastavit jeho sklon a intenzitu osvětlení je nutné otevřít přihrádku na levé straně od volantu pod parkovací brzdou, kde jsou umsítěné ovladače.


Novinkou je sedmipalcový dotykový displej, pomocí kterého lze ovládat většinu věcí. Středový panel s menším počtem tlačítek působí daleko lehčeji. Na středovém tunelu mezi předními sedadly přibyla malá přihrádka vhodná pro bezkontaktní klíče od vozu. Interiér slibuje kvalitní hudební zážitek díky soustavě od firmy JBL. Novinkou je zadní couvací kamera a systém hlídání mrtvého úhlu. Prostoru na přední i zadních sedadlech je dostatek jak v podélném, tak v příčném směru. Horší je pouze na předních sedadlech, kde vyšší osoby si mohou připadat díky panoramatickému oknu, které ubírá využitelnou výšku poněkud stísněně. Zavazadlový prostor nabízí využitelný objem 550 litrů v přítomnosti sady na opravu pneumatik (pokud budete v kufru vozit rezervu, bude to „jen“ 508 litrů). Po sklopení opěradel zadních sedadel vzniká téměř rovná ložná plocha s přepravní kapacitou 1 598, resp. 1 556 litrů.



Srdce se silou lva
Vznětový čtyřválec HDI o objemu 2,2 litru poskytuje maximální výkon 150 kW (204 koní) a k tomu přidává 450 Nm točivého momentu v 2 750 ot./min. Testovaný vůz o provozní hmotnosti 1 780 kg tak v praxi zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,4 s a dosáhne maximálky 232 km/h. Především při rozjezdech máte pocit, že by vůz mohl akcelerovat o něco lépe. Ve svém přirozeném prostředí je však na otevřenějších cestách a dálnicích, kde je pružné zrychlení a reakce převodovky naprosto ukázková. Převodovka si s dieselem skvěle rozumí a vždy řádí, jak od ní očekáváte (hladce a vcelku rychle).

Palivová nádrž o objemu 72 litrů zaručuje reálný dojezd přes tisíc kilometrů, přesto na papírovou spotřebu se budete dostávat jen stěží. Automobilka slibuje ve městě spotřebu paliva 7,4 l/100 km, mimo město 4,5 l/100 km a v kombinovaném provozu 5,5 l/100 km). To jsou hodnoty, na které se nám během týdenního testování nepodařilo dosáhnout. V praxi jsme po městě jezdili nejčastěji za 8,5 l/100 km, mimo město za 5,8 l/100 km a v kombinovaném provozu za 6,9 l/100 km.
Pokud budete doslova "plout" krajinou mimo město, můžete se dostat při rozvážné jízdě i na pět a půl litru, což vzhledem k poskytovanému výkonu a přítomnosti automatické převodovky není vůběc špatné. Připočteme-li vyšší hmotnost vozu, je to skoro malý zázrak.

Požírač kilometrů

Peugeot 508 GT disponuje jako jediná verze tohoto modelu v dnešní době vzácnou používanou lichoběžníkovou přední nápravou. Přes většinu výmolů se Peugeot dokáže přenášet bez větších problémů i přes přítomnost osmnáctipalcových kol o rozměru 235/45. Podvozek je příjemně tuhý a pevný. Trochu si však nerozumí s příčnými dlouhými nerovnostmi. V běžných a vyšších rychlostech působí stabilně a dobře reaguje na pohyby volantu. Karoserie ani při vysokých rychlostech nepluje a v zatáčkách si vede velmi zdatně, přesto hlavním útočištěm jsou dálnice a rychlostní silnice, kde díky silnému dieselu je předjíždění hračkou. Vůz se ani při plném obsazení nezadýchá a téměř v jakékoliv rychlosti poskytuje nadprůměrnou dynamiku, přičemž nabírání rychlosti probíhá tak nějak samozřejmě. Stlačíte plyn, motor vzdáleně zahučí a ručička tachometru letí rychle nahoru. A právě opakovaná a nenucená schopnost zrychlovat je testovaném voze uklidňující. Německo bez větších potíží přelítnete klidným tempem rychlostí 150-180 km/h, přičemž Vám nepřijde, že jedete rychle. To poznáte až ve srovnání s ostatními auty, které stále míjíte. A v tom je kouzlo 508 GT.

 
Vlajková loď francouzské automobilky se příliš nehodí do města, kde dobře nastavený automat zvyšuje cestovní komfort, ale spotřeba paliva roste.  Automatická převodovka umožňuje manuální režim řazení pádly za volantem, nechybí ani ostřejší sportovní nebo vláčnější zimní režim. Pochválit musíme brzdy, které fungují naprosto znamenitě i při opakovaném brždění z velkých rychlostí. Brzdové destičky se zakusují do kotoučů se silou buldoka a nepolevují za žádných okolností. Brzdný účinnek se odvíjí od obutých pneumatik a adhézních vlastností povrchu. Na suchém asfaltu vůz na zimních širokých pneumatikách brzdil doslova fantasticky. Pneumatiky se drolily, těla cestujících zdražovaly bezpečnostní pásy a vůz zpomaloval bez extrémně ponořující se přídě.

Dálniční express

Peugeot 508 SW GT je doma na dálnici a kvalitních silnicích první třídy. Právě na těchto typech komunikací dokáže ukázat své největší přednosti. Díky skvělé přední nápravě však umí zejména v zatáčkách vytasit drápky a potěšit sportovně založeného řidiče. Francouzské automobilce se podařilo velmi dobře sladit vznětový čtyřválec s automatickou převodovkou, která zjednodušuje cestování a poskytuje příjemné řidičské zážitky. Za model 508 SW GT zaplatíte aktuálně rovných 900 000 Kč, přičemž při výkupu starého vozu získáte bonus 30 000 Kč.

Plusy
+ lichoběžníková přední náprava a povolnější stabilizace (oproti běžným verzím)
+ mohutný zátah motoru ve vyšších rychlostech
+ zatáčky zvládá mnohem lépe mnež běžná verze
+ dobrá ergonomie
+ elegantní design
+ dobré odhlučnění kabiny
+ brzdy
+ pořizovací cena

Mínusy
- vyšší spotřeba paliva ve městě
- málo odkládacích míst
- prosklená střecha snižuje využitelný prostor na výšku (zejména vpředu)
- absence adaptivního tempomatu



Technické údaje Peugeot 508 SW GT, 2.2 HDI EAT6
Motor: vznětový čtyřválec
Objem motoru: 2179 ccm
Výkon: 150kW(204)/3500 ot./min.
Točivý moment max.: 450Nm/2750 ot./min.
Max. rychlost: 232 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 8,4 s
Spotřeba - kombin.: 5,5 l/100 km
Spotřeba - město: 7,4 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 4,5 l /100 km
Objem pal. nádrže:   72 l
Délka/šířka/výška: 4829/1853/1476 mm
Rozvor: 2815 mm
Zavazadelník: 508/1556l
Provozní/celková hmotnost: 1780/2280 kg
Základní cena modelu: 561.000 Kč (SW 1.6 VTi 120k ETG6)
Cena test. modelu od: 900.000 Kč (SW GT 2.2 HDI 204k, EAT6)

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce AutaNet.cz

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Audi A4

Rok výroby 2016

499 900 Kč

Ford Ranger

Rok výroby 2013

349 900 Kč

Škoda Yeti

Rok výroby 2013

199 000 Kč

Volvo XC60

Rok výroby 2018

579 000 Kč