Test: Peugeot 208 - návrat ke kořenům
Peugeot s modelem 208 nahrazující model 207 pochopil, že musí jít opačným směrem než bylo dosud běžné. Nová generace malého Peugeotu je tak kratší a užší a hlavně lehčí. Přitom se podařilo zachovat prostor pro posádku a dokonce zvýšit objem zavazadelníku. Francouzská automobilka se tak vrací k výhodám populární 206, která lámala rekordy prodejnosti.
Peugeot 208 se vyrábí ve slovenském závodě v Trnavě a je dostupný ve dvou karosářských verzích (jako třídveřový a pětidveřový hatchback). Karoserie je oproti modelu 207 lehčí o 50 kg díky použití vysokopevnostní oceli a lehčích plastů. Na délku je novinka kratší o 70 mm a užší o 30 mm, což není mnoho, ale díky oblejším tvarům působí 208 vedle svého staršího brášky o mnoho menší. Při stejném rozvoru náprav byl zachován prostor pro cestující a zavazadelník se dokonce zvětšil o 15 litrů. Dlouhé převisy karosérie jsou pryč a malý Peugeot teď působí mnohem přirozenějším dojmem.
Čtyřválec 1,4 VTi vznikl už před pěti lety ve spolupráci s BMW a od uvedení na trh představoval základ nabídky. Až nedávno se pod kapotou objevily dva nové tříválce (1,0 VTi/50 kW a 1,2 VTi/60 kW). Atmosférická čtrnáctistovka vyniká rychlou odezvou na plynový pedál a poskytuje vyrovnaný chod. Spokojit se musíte s pětirychlostní převodovkou, která pokračuje ve francouzské nepřesnosti a dlouhých drahách (i když zlepšení tu je). Samotný motor není vhodný pro dlouhé přesuny po dálnicích, spotřeba se zvyšuje, hluk roste a síly není dostatek. Nejlépe se 1.4 VTi cítí ve městě a na příměstských cestách či na silnicích spojující města. Samotná pružnost motoru je dobrá, dynamika narůstá pomalu a výkonová špička není příliš zřetelná. Při devadesátce čtyřválec točí 2700 ot./min. a průměrná spotřeba paliva dosáhla po 669 ujetých kilometrech hodnoty 6,4 l/100 km, přičemž 1/3 jízd se odehrála po hlavním městě, 1/3 mimo město a 1/3 po dálnicích. S Peugeotem 208 lze při dodržování rychlostních limitů jezdit v průměru za 5,5 l/100 km a při velmi lehké noze dokonce pod hranicí 5 l/100 km.
Nízká hmotnost a krátké převisy vedou k dobrému jízdnímu projevu. Oproti 207 je tu velmi zřetelná ochota zatáčet. Peugeot 208 v zatáčkách působí o hodně lehčím dojmem, je celkově obratnější a čipernější. Po stránce jízdních vlastností se 208 přibližuje (na kvalitním povrchu) k těm nejlepším ve třídě . Potěší řízení s ostrým převodem. Slabinou je však komfort odpružení na nekvalitním povrchu komunikace. Přes drobné nerovnosti se podvozek přenáší vcelku ladně, ale větší nerovnosti či výmoly zadní náprava zrovna nezvládá. Běžně se tak setkáte s boucháním od zadních kol nebo s přenosem rázů do karoserie. Jezdit pouze po kvalitním asfaltu, neměl bych připomínku. Tuhost odpružení by byla ideální, vůz v zatáčkách drží zvolenou stopu a příliš se nenaklání. Bohužel jsme v Česku, kde je o kvalitní povrch vcelku nouze. Brzdy zaslouží celkově pochvalu, zejména pak za ostrý nástup.
Za třídveřový Peugeot 208 zaplatíte minimálně 220.000 Kč, za pětidveřovou variantu dáte o 10.000 Kč více. Peugeot zaslouží pochvalu za to, jakou cestou se vydal (místo neustálého bobtnání vsadil na dietu). Zda se 208 podaří navázat na úspěchy populárních předchůdců (modelu 205 a 206), není ještě jisté. V mých očích je potřeba udělat několik malých krůčků (odstranit drobné nedostatky), které povedou k zaručenému úspěchu tohoto designově atraktivního modelu.
(plusy)
design
sedadla
prostornost
motor - kultivovanost
výhled
kvalitní materiály
(mínusy)
převodovka
rázy od kol
věnec volantu překrývá přístrojový štít
úchyty isofix
Technické údaje | Peugeot 208 3dv. 1.4 VTi |
Motor: | zážehový čtyřválec |
Objem motoru: | 1397 ccm |
Výkon: | 70kW(95k)/6000 ot./min. |
Točivý moment max.: | 136Nm/4000 ot./min. |
Max. rychlost: | 188 km/h |
Zrychlení 0 – 100 km/h: | 10,5 s |
Spotřeba - kombin.: | 5,6 l/100 km |
Spotřeba - město: | 7,5 l/100 km |
Spotřeba - mimo město: | 4,5l /100 km |
Objem pal. nádrže: | - l |
Délka/šířka/výška: | 3962/1739/1471 mm |
Rozvor: | 2538 mm |
Zavazadelník: | 311/1152 l |
Pohotovostní/celková hmotnost: | 1189-1205/1590 kg |
Základní cena: | 220.000 Kč (1.0/50 kW, Access) |
Cena test modelu od: | 280.000 Kč (1.470 kW, Active) |
Petr Šikl (text+foto)
Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot
Fotografie k článku

















Sdílet článek
Komentáře k článku:
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Všechny články o značce / modelu
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY
Nákup vozidla ze zahraničí - jaký je postup
Nákup nového vozu bývá často otázkou nervů a předcházet mu musí jasné stanovení priorit. Zachovat si chladnou hlavu je ještě důležitější při nákupu ojetiny. Někdy jsou ale požadavky na vůz tak specifické, že v tuzemsku..
Test: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4WD – nejlepší možná volba
Tak tu máme SUV vyráběné už od roku 2016, které ovšem pohání benzínový agregát 2.0 TSI o výkonu 190 koní spojený s..
Do ČR dorazí jen 25 ks speciální edice modelu Hyundai i30 N Drive-N
Automobilka Hyundai představila limitovanou edici i30 N Drive-N postavenou na základě modelů Hyundai i30 N a Hyundai..
I přes růst cen automobilů roste poptávka po luxusnějších mladých ojetinách
Například Mototechna za první čtvrtletí letošního roku prodala dvojnásobné množství luxusních aut ve srovnání s prvním..
Modernizované BMW X7 vstupuje na český trh. Stačí 2,5 milionu korun
Nedlouho po své premiéře je možné nové BMW X7 objednávat. Jeho cena začíná na 2 424 500 Kč ve verzi xDrive40i s..