Test: Peugeot 2008 GT Line 1.5 BlueHDI vás ujistí o svých kvalitách

Víte, jaké je nejprodávanější malé SUV v Česku? Nevíte? Napovíme. Prodává se šestým rokem, nedávno dostalo nové vznětové srdce a zdobí ho lev na kapotě. Ano, je to postarší Peugeot 2008. A nás zajímalo, jak jezdí čtyřválec 1.5 BlueHDI ve spojení s automatickou převodovkou v nejvyšší výbavě GT Line.

Testovaná kombinace v atraktivní výbavě GT Line přijde na 535 000 Kč, což může připadat hodně, ale při srovnání s konkurencí se jedná o zajímavou nabídku.


Modernizace přinesla neuvěřitelné zlepšení, což umocnilo provedení GT Line. Malý crossover není ošklivý, což dokazují nejen názory řidiček. Po omlazení má zvláštní kouzlo nenuceně zaujmout. Francouzská elegance doplněná řadou prvků výbavy GT Line přináší celkový pozitivní výsledek. Oproti standardnímu provedení se u GT Line můžete těšit mimo jiné z exkluzivních sedmnáctipalcových kol v černém provedení, černé masky chladiče, černých zrcátek a černý střešních ližin. To v kombinaci s červeným lakem karoserie dělá z Peugeotu atraktivní kousek.

Potěšit peugeot umí i po otevření dveří. V nejvyšší specifikaci kabina nepůsobí vůbec zle a na rozdíl od menší 208 je i přes i-cockpit po všech stránkách funkční, přívětivá a zbavena všech nedostatků. Osobně nám vadila absence pořádné středové opěrky, malý průměr volantu (nehodí se pro rychlejší přesuny po dálnici) a sedmipalcový dotykový displej bez tlačítek urychlující přístup do jednotlivých menu. Velkou pochvalu Peugeot od posledního testu zasloužil za vylepšení konektivity. Spojení s telefonem tentokráte bylo navázáno rychle, ale vše kazí občasné záseky při streamování hudby z mobilního telefonu.

Parkovací brzda je řešena netradiční designovou pákou, která zbytečně ubírá prostor mezi sedadly. Držák nápojů kvůli tomu našel své místo před řadící pákou, kam se vměstnají jen plechovky. Sportovní sedadla čalouněná koženkou a speciální tkaninou vynikají příkladným tvarováním a dokáží tělo podržet i v ostře projížděných zatáčkách. Také volant i řadící páka padnou skvěle do rukou. K ergonomii nelze mít závažnější připomínku.

Zavazadelník se svými 360 litry neohromí, v praxi je však příkladně využitelný. Má pravidelný tvar a a celou řadu doplňků v podobě háčků, oček a sítí. Opěradla zadních sedadel lze v případě potřeby sklápět v poměru 60:40 a vytvoří rovnou plochu pro převoz objemnějších předmětů.

Ale pojďme na to nejdůležitější. A tím je nový vznětová patnáctistovka BlueHDi o výkonu 130 Nm a točivém momentu 300 Nm. Spojení s fantastickou automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6 od japonského Aisinu nás potěšilo hned po prvních metrech. Automat řadí rychle a plynule. Čtyřválec s 1,2 tuny těžkým vozem umí pořádně zacvičit. Při sešlápnutí plynového pedálu 2008 mírně zaváhá, aby pak převedl to nejlepší. Problémem není svižná jízda ani pohodové cestování po dálnici. Samotný diesel vybavený dvouhmotovým setrvačníkem je kultivovaný. Při 130 km/h jsme z otáčkoměru odečetli příjemnou hodnotu 2350 otáček. Díky tomu panuje v kabině ticho a jemně ruší jen svist větru. Špatné to není ani se spotřebou paliva, kterou lze dlouhodobě držet do 5,5 litrů. Pokud se budete alespoň trochu snažit, spotřebu srazíte hravě pod magickou hranici pěti litrů.

Peugeot 2008 je obyčejná předokolka, dokáže ovšem nabídnout několik jízdních režimů jako pravý off-road - vybírat můžete otočným ovladačem na středovém panelu celkem z pěti režimů (standardní, sníh, ztížený terén, písek a vypnutá stabilizace). Poslední režim ovšem není určený pro sportovní jízdu, ale nanejvýš pro vyhrabání ze závěje, při překročení 50 km/h se totiž stabilizace opět aktivuje. Průchodnost terénem u 2008 limituje zejména světlá výška 165 milimetrů, která je jen o něco málo větší, než je tomu u klasických hatchbacků. Na offroadový režim se v případě pohonu přední kol nemůžete spoléhat a zejména v zimě jezdit s rozvahou. Lesní a polní cesty ovšem tento model zvládá na jedničku.

Za volantem testované specifikace jsme přestali toužit po větším SUV. Není totiž potřeba. Peugeot 2008 jezdí tiše a skvěle se s ním parkuje. To že se tento typ vozu neztratí ve městě, jsme tak nějak očekávali. O to více nás 2008 potěšila na dálnici, kde se harmonické sladění nového dieselu, automatu a rozumně nastaveného podvozku ukázalo v dobrém světle. Peugeot 2008 je vůz, který si na nic nehraje a dává smysl běžným motoristům prahnoucím po pohodlné přepravě z bodu A do bodu B. Pokud oželíte ozdobičky verze GT Line a Grip Control, dostanete se s cenou ve výbavě Allure pod půl milionu korun. A to se vyplatí. My bychom se dokonce smířili s o palec menšími koly a absencí prosklené střechy.

Technické údaje Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT6
Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem motoru: 1 499 ccm
Výkon: 88kW(120)/2750 ot./min.
Točivý moment max.: 300Nm/1750 ot./min.
Max. rychlost: 193 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 9,5 s
Spotřeba - město: 4,5 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 3,8 l/100 km
Spotřeba - kombinovaná: 4,0 l/100 km
Objem pal. nádrže: 50 l
Délka/šířka/výška: 4159/1739/1570 mm
Rozvor: 2537 mm
Zavazadelník: 360/1194 l
Pohotovostní hmotnost: 1140kg
Spotřeba během testu: 4,7 l/100 km

Cena testovaného modelu od
Cena test. vozu celkem s příplatky:

530 000 Kč
592 000 Kč

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Modernizovaná Kia Picanto má český ceník. Základ koupíte za 319.980 Kč
Díky hokejovému šampionátu ušetříte při koupi Škody Scala, Kamiq a Karoq až 120 tisíc korun Renault Symbioz je rodinné kombi s velkým kufrem Test: Peugeot e-208 GT je malý elektromobil s velkým dojezdem a dobrým srdcem Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám

Tipy z autobazarů

Peugeot 508

Rok výroby 2022

715 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

199 777 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

849 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

139 000 Kč