Test ojetiny: Volkswagen Polo IV – je lepší než stejně stará Fabia?

vloženo

Čtvrtá generace Volkswagenu Polo vsadila na oblé tvary, které uchvátily zejména ženy. Právě jejich ruce svírají volant tohoto vozu nejčastěji. A jelikož se Polo stále líbí, na nezájem si na trhu ojetin rozhodně nemůže naříkat.

Test ojetiny: Volkswagen Polo IV – je lepší než stejně stará Fabia? Test ojetiny: Volkswagen Polo IV – je lepší než stejně stará Fabia?

Malý automobil Volkswagen Polo 4. generace byl představen v roce 2001 a následující rok se dostal do prodeje ve tří a pětidveřovém provedení hatchback. Současně vůz prodělal bariérovou zkoušku Euro NCAP s výsledkem 4 hvězdičky z 5 možných, což byl v dané době skutečně dobrý výsledek. V roce 2004 se objevila verze sedan pod označením Classic a následující rok prošel model faceliftem, při němž přišel o „čtyřokou masku“.


Rok 2006 přinesl verzi CrossPolo, tedy provedení na zvýšeném podvozku s ochrannými plasty po obvodu karoserie, které se tak vzhledově odvolává na populární automobily typu allroad. To však v daném roce nebyla jediná novinka. Na trh totiž výrobce uvedl také Polo GTI s přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 1.8T o výkonu 110 kW a koncem roku přišla i vrcholná varianta Polo GTI Cup Edition vybavená motorem 1.8 T s výkonem navýšeným na 132 kW. Výroba automobilu byla ukončena v roce 2009, kdy jej nahradil stejnojmenný model 5. generace.

Na trhu s ojetými vozy patří Volkswagen Polo IV k vyhledávaným modelům. Nejčastěji jej potkáte s tříválcem 1.2 HTP, lepší je však vsadit na kultivovanou čtyřválcovou čtrnáctistovku. Objevují se i vozy s naftovými motory, ale jak je u malých modelů zvykem, převahu mají benzinové agregáty. Zatímco rozšířená „há-té-péčka“ jsou vhodná spíše do města, čtrnáctistovky odvádějí dobrou práci i mimo zástavbu a v tomto případě i s lepší spotřebou. Ta totiž ve vyšších rychlostech u motorů 1.2 HTP neuvěřitelně roste. Ostatně na dálnici není vyloženě úsporný ani tříválec 1.4 TDI. Pohonnou jednotku by tak měl každý zvolit podle toho, kde se chce s automobilem nejčastěji pohybovat.

Ať už vsadíte na jakýkoli motor, můžete se těšit na útulný interiér s pohodlnými sedadly a palubní deskou z kvalitního plastu. Počítejte ale i s tradičním nešvarem volkswagenů, tedy s ohmatávající se černou barvou z tlačítek na palubní desce a dveřích, což dokáže udělat interiér dost nevzhledný. Jejich výměna naštěstí není nic složitého. Jelikož se jedná o malý automobil, po stránce prostoru nemůžete čekat zázraky. Méně místa tak naleznete především na zadních sedadlech. Zavazadelník s objemem 270 litrů sice neohromí, ale v rámci třídy ani neurazí.

Velice dobře naladěný podvozek výborně tlumí nerovnosti a současně zajišťuje dobré jízdní vlastnosti za každé situace. Pokud vsadíte na benzinovou čtrnáctistovku, budete mít k dispozici i dostatek výkonu. Totéž platí pro turbodiesel 1.9 TDI, objevují se ale i vozidla s atmosférickým naftovým motorem 1.9 SDI – obě tyto motorizace platí za velice spolehlivé a opravdu úsporné. Atmosférický motor je ale líný, s tím se prostě musí počítat. Nevýhodou naftových verzí je poměrně velké zatěžování přední nápravy.

Při výběru tříválce 1.2 HTP je třeba zvýšené pozornosti. Tento motor totiž nezřídka trápí vadné zapalovací cívky, známé jsou ale i vážné potíže v podobě podpálených ventilů, praskání hlavy nebo zvýšené spotřeby motorového oleje. „U dieselů se můžete setkat s vadnou váhou vzduchu. Její výměna ale dnes už není nákladná a navíc jde o jednoduchý servisní úkon,“ vysvětluje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. V případě vozů s vysokým kilometrovým proběhem se ale i zde může objevit zvýšená spotřeba motorového oleje.

Někdy se lze setkat s hučícím ložiskem kola, které tak oznamuje konec své životnosti. „Objevit se mohou vůle na přední nápravě,“ pokračuje zástupce AAA AUTO. Známé jsou také prasklé manžety poloos, což pak vede k poškození homokinetického kloubu – ani v tomto případě se ale nejedná o nákladnou opravu. „Pozor na vadné stahovačky oken, prověrku si ale zaslouží i další výbava. Zejména klimatizace mnohdy nefunguje, pokud jí je vůz vybaven, určitě ji nezapomeňte vyzkoušet,“ nabádá Jindřich Topol z AAA AUTO. Pozor také na korozi výfuku, ale i nejexponovanějších částí karoserie, zejména prahů.

Polo čtvrté generace je líbivým malým vozem, který dokáže dobře sloužit, důležitý je však správný výběr motorizace a dobrá péče. Antikorozní ošetření dutin a podvozku je naprostou podmínkou, protože jinak volkswageny obecně požírá koroze rychlostí blesku.


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test ojetiny: Volkswagen Polo IV – je lepší než stejně stará Fabia? Fotografie k článku Test ojetiny: Volkswagen Polo IV – je lepší než stejně stará Fabia? Fotografie k článku Test ojetiny: Volkswagen Polo IV – je lepší než stejně stará Fabia? Fotografie k článku Test ojetiny: Volkswagen Polo IV – je lepší než stejně stará Fabia?

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

České ceny Hondy Civic Type R začínají na 1 299 900 Kč

České ceny Hondy Civic Type R začínají na 1 299 900 Kč

Objednat zcela nový model Honda Civic Type R lze od 1.12.2022 přičemž první dodávky v Evropě se očekávají v průběhu prvního čtvrtletí 2023.

Ford Ranger přijíždí s šestiválcem v nové luxusní variantě Platinum

Ford Ranger přijíždí s šestiválcem v nové luxusní variantě Platinum

Luxusní Ranger Platinum pohání šestiválcový třílitrový diesel o výkonu 240 koní a točivém momentu 6600 Nm. Šestiválec..

Novou DS 7 můžete mít za milion, ale také za dvojnásobek

Novou DS 7 můžete mít za milion, ale také za dvojnásobek

Včera automobilka DS předtavila v pražském paláci Lucerna model DS 7, který má zároveň české cenovky. S dieselem jej..

Porsche 911 Dakar je limitka s cenovkou 5,5 milionu korun

Porsche 911 Dakar je limitka s cenovkou 5,5 milionu korun

Tohle bláznivé Porsche 911 Dakar příjíží v limitované edici 2 500 kusů a určitě bude sběratelským skvostem a dobrou..

Test: Škoda Karoq 2.0 TDI Sportline - předokolka s dieselem jezdí za pět

Test: Škoda Karoq 2.0 TDI Sportline - předokolka s dieselem jezdí za pět

V době elektrifikace působí mladoboleslavské SUV jako z jiného světa. Karoq pohání klasický dvoulitrový diesel a je..