Test ojetiny: Volkswagen Polo III – stále k světu

vloženo

Třetí generace malého automobilu Volkswagen Polo sice už designem neohromí, přesto ale nevypadá vyloženě zle. Levný vůz navíc nezklame ani jízdními vlastnostmi, takže pro méně náročné motoristy může být zajímavou volbou.

Test ojetiny: Volkswagen Polo III – stále k světu Test ojetiny: Volkswagen Polo III – stále k světu

Polo III dostalo slovo v roce 1994, kdy vyjelo se tří a pětidveřovou karoserií typu hatchback. O dva roky později se na trhu objevil odvozený sedan s přídomkem Classic, ten ale potkáte spíše vzácně.


Stejně tak kombi pod označením Variant, které vyjelo v roce 1997 není moc časté. Rok 1998 přinesl sportovněji laděné Polo GTI s motorem 1.6 16V o výkonu 88 kW. Následující rok prošel model modernizací a faceliftem. V omlazeném provedení se vůz vyráběl do roku 2001, kdy jej nahradila čtvrtá generace.

V rámci třídy malých vozů je VW Polo třetí řady slušně prostorné, nabízí pohodlná sedadla a stále pohlednou palubní desku (faceliftované verze, předtím byla strohá a nevzhledná). Nevýhodou je většinou chudá výbava, což výběr ojetého vozu komplikuje. Zavazadelník hatchbacku ale mnoho místa nenabízí. Jeho objem 245 litrů je silně podprůměrem. Sedan Polo Classic disponuje zavazadlovým prostorem o objemu 455 litrů, což už není k zahození. Kombi Polo Variant má nákladový prostor o objemu 390 litrů.

Polo III by v porovnání s většinou dnešních vozů neobstálo, ve své době ale rozhodně nepatřilo o outsiderům. Právě proto můžeme říci, že i dnes disponuje solidními jízdními vlastnostmi. Celkový dojem z jízdy podstatným způsobem ovlivňuje pohonná jednotka, a zde je třeba dobře vybírat. Základní motorizace totiž nejsou vhodnou volbou, a to jak z důvodu nedostatku výkonu, tak nekultivovaného projevu.

Určitě se vyhněte litrovému benzinovému agregátu, stejně jako atmosférickému dieselu 1.7 SDI. Větší 1.9 SDI je rozhodně lepší volbou, o turbodieselech 1.4 TDI a 1.9 TDI nemluvě. Dobrou volbou jsou benzinové motory o objemu 1,4 a 1,6 litru, a to zejména šestnáctiventilové verze. Pro malý automobil u něhož se předpokládají především jízdy na krátké vzdálenosti jsou benzinové motorizace rozhodně vhodnější, protože výrazně lépe snášejí krátké popojíždění.

„Naftové motorizace platí za velice úsporné. Doporučit lze především turbodiesely TDI, nabízející dostatek výkonu při zachování opravdu nízké spotřeby. Častěji se u nich setkáte jen s problémy s váhou vzduchu, její výměna už ale není drahá a ani náročná,“ říká Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Známé jsou potíže s imobilizérem, občas zlobí centrální zamykání nebo elektrické ovládání oken.

„Poruchy nelze vyloučit u zapalování, známé jsou závady pohonu stěračů,“ vysvětluje zástupce AAA AUTO. Vůle vznikají na přední nápravě, pozor si dejte na stav brzdových vedení, ale i třecích segmentů. Brzdové kotouče některých ojetin jsou zvlněné. „Důkladnou pozornost věnujte chladícímu okruhu. Některé vozy totiž trápí netěsné hadice chlazení,“ upozorňuje Jindřich Topol z AAA AUTO. Pozor si dejte také na korozi, která trápí všechny letité ojetiny.

Volkswagen Polo třetí generace má sice už své dny slávy za sebou, ale při dobrém výběru dokáže mile překvapit. Hledejte spíše mezi mladšími kusy, vyrobenými po faceliftu a motorizaci, a vyhněte se zkorodovaným a zjevně zanedbaným vozům. Právě mezi mladšími ročníky stále lze najít zachovalá auta, která ještě odvedou kus dobré práce.


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test ojetiny: Volkswagen Polo III – stále k světu Fotografie k článku Test ojetiny: Volkswagen Polo III – stále k světu Fotografie k článku Test ojetiny: Volkswagen Polo III – stále k světu Fotografie k článku Test ojetiny: Volkswagen Polo III – stále k světu

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Nový Ford Puma ST nabízí 200 koní, akceleraci 0-100 km/h za 6,7 sekundy, unikátní samosvorný diferenciál a přepínatelné jízdní režimy od ekologického až po mód určený pro jízdu na závodní trati. První sportovní SUV..

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Malý sportovní vůz Ford Puma přijel na trh s trojicí motorů, ale jen s tím nejsilnějším se stane srdeční záležitostí. V..

Omlazený Suzuki Swift stojí od 312 900 Kč, s pohonem všech kol 385 900 Kč

Omlazený Suzuki Swift stojí od 312 900 Kč, s pohonem všech kol 385 900 Kč

Jediný malý hatchback s možností pohonu všech kol přichází do Česka v modernizovaném provedení. Nová je maska chladiče..

Škoda Fabia Combi, která ve většině případů zastala funkci rodinného vozu, slaví dvacátiny

Škoda Fabia Combi, která ve většině případů zastala funkci rodinného vozu, slaví dvacátiny

Fabia Combi slaví kulaté výročí. Úspěšný příběh tohoto modelu odstartoval jeho představením před 20 lety na pařížském..

Poklice kol aneb efektní a praktická změna vzhledu auta

Poklice kol aneb efektní a praktická změna vzhledu auta

Poklice na kola možná patří ke zdánlivě nenápadným doplňkům, efektně ale dokážou ovlivnit celkový vzhled snad každého..