Test ojetiny: Volkswagen Golf VII - moderní kabát i motory | Autanet.cz

Test ojetiny: Volkswagen Golf VII - moderní kabát i motory

Sedmá generace populárního modelu Golf i dnes zaujme moderními tvary karoserie, navíc nabízí moderní a úsporné motory. Kromě hatchbacku ji můžete mít také jako praktické kombi.

Volkswagen Golf sedmé generace byl uveden ve druhé polovině roku 2012, avšak pouze v provedení hatchback. Praktičtější kombík dostal slovo v dubnu 2013. Kromě standardních variant se na trhu objevilo také sportovněji laděné provedení GTI, nechyběl ale ani hybrid a také odvozený čistě elektrický e-Golf. Ten představuje v podstatě samostatnou kapitolu z důvodu zcela odlišného pohonu. Od ostatních verzí se odlišuje na první pohled viditelnou modrou linkou v předních světlometech a masce chladiče. Sportovně střižené GTI má tuto linku také, avšak červenou.


Bariérový test Euro NCAP absolvovala sedmá řada Golfu hned v roce 2012, a to s vynikajícím výsledkem pět hvězdiček z pěti možných. Vysoko byla hodnocena jak samotná bezpečnost vozu, tak přítomnost řady asistenčních systémů. Ty zde ještě nejsou samočinně aktivovány při startu vozu a nepůsobí tedy otravně, jako u nových aut. Záleží jen na řidiči, který asistenční systém chce používat a manuálně jej aktivuje – pak si automobil nastavení pamatuje i při dalším nastartování.

Interiér vozu potěší kvalitními materiály, pohlednou palubní deskou i vyspělým infotainmentem: dle výbavy nechybí navigace, detailní nastavení až třízónové klimatizace, automatického parkování, zrcadlení mobilního telefonu a dalších systémů. Jen při výběru vozu pozor na to, který z daných systémů je aktivní u konkrétního automobilu. Výrobce si totiž za zpřístupnění některých nabídek (například zrcadlení mobilního telefonu) účtuje několikatisícový aktivační poplatek, pokud daná funkce nebyla součástí výbavy při prodeji nového vozidla.

Jízdní vlastnosti Golfu sedmé řady jsou tradičně na vysoké úrovni napříč verzemi. Po výkonové stránce však nemusejí zcela vyhovovat přeplňované tříválce 1.0 TSI. O něco silnější čtyřválce 1.2 TSI jsou z tohoto pohledu určitě lepší volbou. Větší čtrnáctistovka se objevila jak v provedení TSI, tak ve verzi na zemní plyn CNG pod názvem 1.4 TGI, což vzhledem k cenám CNG není zrovna ideální volba. Motor 1.4 TSI Multifuel jezdící na směs etanolu a benzinu (palivo E85) je na trhu výjimkou. To se spíše setkáte s hybridní verzí 1.4 GTE.

Zcela samostatnou kapitolou je pak plně elektrický e-Golf s motorem o výkonu 85 nebo 100 kW (po modernizaci) a dojezdem 170 či 220 km (modernizovaná verze s tepelným čerpadlem). Dobrou zprávou je, že tento vůz používá kvalitní japonské baterie s nimiž nejsou problémy ani při poměrně vysokých nájezdech (na elektromobil).

Benzinové motorizace pak završuje moderní patnáctistovka, absolutním vrcholem nabídky je ale 2.0 TSI ve sportovně laděné verzi GTI (dle verze výkon až 213 kW). Velice zřídka můžete potkat i provedení R s pohonem všech kol 4Motion (dle varianty výkon až 265 kW). Při dnešních cenách paliv budou ale pro většinu řidičů zajímavější naftové motorizace s vynikající nízkou spotřebou.

Nabídka turbodieselů začíná agregáty 1.6 TDI, které ale nejsou tak spolehlivé, jako objemnější motory 2.0 TDI. Vrcholem nabídky turbodieselů je dvoulitrový motor o výkonu 135 kW ve verzi GTD. Naprostý ideál z pohledu výkonu a spotřeby představuje velmi rozšířený turbodiesel 2.0 TDI nabízející 110 kW. Můžete jej mít jak se šestistupňovou manuální převodovkou, tak s dvouspojkovou samočinnou převodovkou DSG.

„Při výběru vozu s převodovkou DSG dobře prověřte její funkčnost,“ nabádá Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Tyto převodovky totiž občas potkávají problémy. Známé jsou vůle v táhlech předního příčného stabilizátoru, častěji se objevuje také povrzávání silentbloků předních ramen, zejména při odlehčení přední nápravy (zhoupnutí, výjezd z podzemní garáže atd.). Pozor si dejte na stav a včasnou výměnu rozvodů, a to i na motorizací 1.2 a 1.4 TSI, kde byly problémové. „U turbodieselů je velice důležitá správná volba motorového oleje, který má zásadní vliv na životnost filtru pevných částic,“ vysvětluje zástupce AAA AUTO.

Právě DPF někdy odchází, častěji jsou ale problémy s čidly diferenčního tlaku – jejich nefunkčnost může mít za následek zanesení filtru pevných částic. Dobrou zprávou je, že nejsou problémy s akumulátory hybridní verze, ale ani s těmi v plně elektrickém e-Golfu. „Elektrifikované verze se nyní těší obrovskému zájmu, ale ani ostatní provedení si na nezájem nemohou naříkat. Volkswagen Golf je zkrátka ikonou a proto je motoristy velice vyhledávaný,“ zakončuje Jindřich Topol z AAA AUTO.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Milan Jirouš

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Mercedes-Benz GLS

Rok výroby 2024

2 750 000 Kč

Seat Ateca

Rok výroby 2019

535 990 Kč

Mazda 6

Rok výroby 2017

474 000 Kč

Hyundai I30

Rok výroby 2024

818 000 Kč