Test ojetiny: BMW i3 - buď ho milujete, nebo ho nemůžete vystát | Autanet.cz

Test ojetiny: BMW i3 - buď ho milujete, nebo ho nemůžete vystát

První elektrické BMW pod označením i3 už v aktuálním výrobním programu mnichovské automobilky nenajdete. Na trhu ojetých vozů se cena nejlevnějších exemplářů už dostala pod 400 000 korun, lepší je ale hledat mezi vozy o 100 000 dražšími.

BMW i3 zaujme neotřelým designem, který se buď líbí, nebo jej prostě nesnášíte. Totéž platí i o netradičním protisměrném otevírání dveří, klasický B-sloupek zde chybí. To si výrobce mohl dovolit díky mimořádně tuhé karoserii, kterou vyztužil uhlíkovým vláknem.


Interiér nabídne dostačující prostor vpředu, vzadu ale moc pohodlí opravdu nenajdete a absolvovat zde delší cestu je vyloženě za trest. Navigační systém a infotainment obecně je na dnešní dobu už dost nedokonalý, ovladatelnost vozu je však opravdu dobrá. Navíc elektrický motor disponuje výkonem 125 kW (vyjma silnější i3s), což je více než dostačující i pro skutečně svižné svezení. To potvrzuje i zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,2 sekundy. Maximální rychlost vozu je 150 kilometrů za hodinu.

Městské, plně elektrické BMW i3 původně nebylo výhradně elektrické. Vůz uvedený v roce 2013 (koncept byl představen o 2 roky dříve) totiž na trh dorazil také s přídomkem REx, který značí přítomnost malého spalovacího motoru, jakožto prodlužovače dojezdu. Těchto vozidel je na trhu ojetin jen pár. Z důvodu možných technických potíží je lepší se jim vyhnout a vsadit na čistě elektrickou verzi.

Ta může mít akumulátory o různé kapacitě, což má přirozeně vliv na dojezd. Setkat se tak můžete s i3 s baterií pohonu 60 Ah, 94 Ah či 120 Ah. Nejmenší z nich umožňovala dojezd 130 až 160 km, což ale vzhledem k degradaci akumulátoru ojeté vozy už nezvládnou a často se tak jejich maximální dojezd pohybuje mezi 120 a 130 km. Provedení s větší baterií 94 Ah (maximální dojezd 200 km) se objevilo na trhu v roce 2016. V roce 2018 prošel model i3 faceliftem a do nabídky se dostalo i3s (sport) se zvýšeným výkonem na 135 kW a maximálním točivým momentem 270 Nm, zatímco běžné verze mají výkon 125 kW a 250 Nm.

V září 2018 BMW oznámilo montáž větší baterie 120 Ah (maximální dojez 299 km) a současně byla ukončena výroba provedení REx. Všechny baterie pohonu bez ohledu na kapacitu dodal Samsung, jehož akumulátory jsou vyhlášené spolehlivostí, což dokazují nejen v BMW i3, ale i v modernizovaném Volkswagenu e-Golf. Ještě je na místě upozornit na skutečnost, že tehdejší metodika měření dojezdu NEDC byla dost optimistická. V reálu tak byl dojezd kratší.

„Při výběru ojetého BMW i3 věnujte pozornost historii automobilu i jeho původu. Zaměřte se i na pneumatiky, které se zde rychleji sjíždějí,“ upozorňuje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Na trhu totiž najdete jak evropské vozy, tak v menší míře zastoupené automobily dovezené z USA. Historii vozu přirozeně lépe prověříte u auta s evropským původem.

„Velkou předností „í-trojky“ je dobré dílenské zpracování i kvalita použitých materiálů. Baterie pohonu platí za spolehlivé, navíc je lze repasovat a vyhnout se tak astronomické částce za výměnu celé baterie, jako je tomu u některých elektromobilů jiných značek,“ vysvětluje zástupce AAA AUTO. Repasi přitom již nabízejí soukromé firmy, dokonce je možné menší baterii vyměnit za větší s delším dojezdem.

Někdy se u i3 objeví závada v podobě nemožnosti vyřadit z parkovacího režimu, občas i potíže s elektronikou. „Zájem o BMW i3 je na trhu s ojetými vozy velký. Zatímco se základním akumulátorem volí „í-trojku“ motoristé jezdící především po městě, s větší baterií nachází místo i u těch, co vyrážejí dál za hranice měst. Přestože můžete vidět i majitel BMW i3 na cestě do Chorvatska, takto dlouhé trasy jsou v případě elektromobilů první generace, což i3 je, spíše pro dobrodruhy,“ zakončuje Jindřich Topol z AAA AUTO.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Milan Jirouš

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Octavia

Rok výroby 2018

409 900 Kč

Seat Ateca

Rok výroby 2019

535 990 Kč

Seat Leon

Rok výroby 2023

585 000 Kč

Hyundai I30

Rok výroby 2024

818 000 Kč