Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo

Automobilka s trojicí diamantů ve znaku se rozhodla náležitě vybrousit své léty prověřené želízko v kategorii SUV. Model ASX v loňském roce doznal řady vylepšení na základě podnětů majitelů a aktuálních trendů. A letos v Mitsubishi připravili zajímavou edici Black Edition vycházející z výbavy Intense. Za akční cenu 543 850 Kč nabízí doopravdy vše potřebné.

Edice Black Edition doplňuje výbavu Intense o stylové černé prvky, které dávají modelu ASX více sportovně - luxusní nádech nejen při pohledu zvenku, ale také v interiéru.


Na první pohled zaujmou 18“ černá kola a kryty zrcátek, doplněné o boční lišty oken nebo spodní část předního nárazníku. V interiéru se zákazníci mohou těšit na černé doplňky kombinované s červeným obšitím vybraných částí čalounění včetně volantu nebo kůží čalouněné ruční brzdy. Hliníkové pedály pak ještě podtrhují sportovní podobu pracoviště řidiče. Výbava Black Edition se nabízí ve všech barevných odstínech karoserie. Vůz zejména zepředu vypadá vzhledem ke svému věku stále svěže, zezadu je to o něco horší. Záď v oblasti zadních světel vypadá jako po domácím tuningu, spodní část nárazníku pak jako ze závodního speciálu.

test mitsubishi asx

ASX je v Česku nejprodávanějším modelem japonské automobilky. A není divu. Léty prověřený vůz se chlubí dobrým poměrem výbavy a ceny. Loňský facelift přinesl novou kompletně přepracovanou přední masku a žraločí ploutev na střeše s digitálním příjmem.

V kabině nejlépe poznáte stáří tohoto modelu, jelikož z výrobních pásů sjíždí osmým rokem. Po otevření dveří na vás dýchne digitální japonský archaismus, který nejlépe dokresluje zubaté provedení klíčku, což je věc u konkurence mnoho let nepoužívaná. Změnou prošel středový panel s obrazovkou audiosystému spoléhající na dotykové ovládání. Grafika audiosystému se zlepšila, ale za německými nebo francouzskými konkurenty stále trochu pokulhává. Konektivita je ovšem příkladná a v praxi posádce nic zásadního nechybí.

Sedadlo řidiče lze již nějakou dobu výškově nastavovat, nádržce ostřikovačů nechybí kontrolka hladiny kapaliny a řidiči poslouží automaticky stmívatelné vnitřní zpětné zrcátko. Displej palubního počítače se ovládá tlačítkem "INFO" umístěném nalevo od volantu. Potěšil nás pohled do zavazadelníku, ten díky sadě pro zvětšení objemu kufru (příplatek iční 3 890 Kč) nabízí velmi slušných 480 litrů prostoru.

Model ASX pohání benzínová jedna-šestka MIVEC o výkonu 86 kW, která za příplatek 35 tisíc umí spalovat LPG. Čtyřválec spojený s pětirychlostní převodovkou (nesmějte se, jen pět rychlostní tu je schválně) a pohonem předních kol je pro vůz dostačující za předpokladu, že po něm nebudete chtít dynamické svezení. Při snaze o svižnější jízdu je šestnáctistovka hlučnější, což se mění poblíž červeného pole, kdy jadrný zvuk získává ještě více na intenzitě a za pořádného řinčení se téměř chová jako sportovní náčiní. Rychleji se svezete pouze za předpokladu neustálé práce s řadící pákou a stálého vytáčení pohonné jednotky do vyšších otáček. Pro předjetí či jízdu do kopce se řidič nesmí bát podřadit klidně o dva rychlostní stupně. Na trojku není problém letět 150 km/h, kdežto na čtvrtý rychlostní stupeň dosáhnete maximálky - 183 km/h. Ještě zde upřesníme, že rozjezdy při plné zátěži vyžadující více plynu.

Nemáme ovšem pochyb o tom, že cílová skupina zkoušeného Japonce nevyžaduje dynamické přesuny. ASX se hodí pro klidnější řidiče, kteří touží po výhodách vozidel SUV. Nejpohodovějším společníkem je ASX při rychlostech kolem 110 km/h. To vládne na palubě klid a z nádrže každých sto kilometrů odtéká pouhých pět litrů Naturalu. Při dálniční stotřicítce čtyřválec točí stále snesitelných 3 000 ot./min. Chcete-li jet například přes Německo rychleji, vydržíte to jen chvilku. Jízda rychlostmi nad 160 km/h není nic záživného a řidič se zbytečně unavuje. Pět stovek kilometrů jsme zdolali  v předpisových rychlostech s průměrnou spotřebou 6,9 l/100 km.

Na nastavení podvozku si nelze stěžovat, je to podobné jako u konkurence. Obuté osmnáctistovky nejenže vozu sluší, ale také nepředstavují díky rozumnému profilovému číslu pneumatik zhoršení komfortu. Osobně bychom klidně zůstaly na šestnáctipalcových pneumatik, které by mohly přinést nepatrné snížení spotřeby a vylepšení cestovního komfortu na nerovnostech. Větší výmoly ovšem dokáží vůz lehce znervóznit. Poletíte-li po záplatované okresce, nebude jízda příliš jistá. Na hladkém povrchu je vše v pořádku.

Mitsubishi ASX je stále prodejním šlágrem. Japonské automobilce se tento model daří postupným vylepšováním držet při životě, a to tak dobře, že v prodejích válcuje ostatní konkurenty. Za to může povedený mix vlastností (od solidního vzhledu, přes bohatou výbavu a slušnou prostornost až po příjemnou cenovku). Pokud netoužíte po individualizaci interiéru a zaškrtávání dlouhosáhlé výbavy, můžete mít za necelých 550 tisíc plně vybavené SUV.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Modernizovaná Kia Picanto má český ceník. Základ koupíte za 319.980 Kč
Díky hokejovému šampionátu ušetříte při koupi Škody Scala, Kamiq a Karoq až 120 tisíc korun Renault Symbioz je rodinné kombi s velkým kufrem Test: Peugeot e-208 GT je malý elektromobil s velkým dojezdem a dobrým srdcem Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám

Tipy z autobazarů

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

849 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

715 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

237 777 Kč