Test: MG HS Hybrid+ válcuje konkurenty nejen svými schopnostmi ale i cenou | Autanet.cz

Test: MG HS Hybrid+ válcuje konkurenty nejen svými schopnostmi ale i cenou

Čistě benzínová verze si ráda přihne, hybrid už tolik ne. A nestojí o moc více

Model HS s benzínovým motorem 1.5 TGI o výkonu 125 kW a manuální převodovkou pořídíte za 674.900 ve výbavě Emotion. Za sedmistupňový automat se připlácí 60.000 Kč a za plug-in hybrid o výkonu 200 kW zaplatíte 949.900 Kč. Nejnovějším přírůstkem v ceníku modelu HS je provedení 1.5 TGI Hybrid+ s výkonem 165 kW, které přijde na 799.900 Kč, což vzhledem k ceně čistě benzínové verze s automatem je velmi zajímavou nabídkou.


Pořizovací ceny můžete aktuálně srazit o výkupní bonus ve výši 30.000 Kč, o dalších dvacet tisíc cenu snížíte při využití bonusu při financování (u plug-in hybridu můžete využít aktuálně slevy 50.000 Kč). 

V základu Emotion získáte 19" kola z lehkých slitin, tempomat pro manuální převodovku (v případě automatu dostanete inteligentní adaptivní tempomat), systém sledování mrtvého úhlu, zadní parkovací kameru, zadní parkovací senzory, LED světlomety, digitální klimatizaci, 12,3" přístrojový štít nebo audiosystém s 12,3" displejem (iSmart).

Vyšší výbava Exclusive přihazuje 360° parkovací kameru, dvouzónovou automatickou klimatizaci, přední parkovací senzory, bezdrátové nabíjení mobilního telefonu, elektricky ovládané páté dveře, čalounění ze syntetické kůže, přední vyhřívaná sedadla nebo 8 reproduktorů.

Bez příplatku získáte modrý lak Arctic, za všechny ostatní metalické laky se připlácí 18.000 Kč. MG poskytuje na vůz záruku po dobu 7 let nebo 150.000 km.

Interiér nového MG HS byl zcela přepracován, dominantou jsou hned dva 12,3" displeje poskytují dokonalý přehled o všem, co řidič vyžaduje. Jeden displej slouží pro infotainment s online navigací, Amazon Music a konektivitou Android Auto™ a Apple CarPlay®, druhý supluje digitální přístrojový štít s několika režimy zobrazení.

popojíždění v kolonách mu nedělá problém

Hybrid+ sází na benzínovou přeplňovanou patnáctistovku doplněnou o elektromotor. Spalovací motor poskytuje výkon 105 kW výkonu, elektromotor pak dává 146 kW. Maximální rychlost je 190 km/h, zrychlení z 0-100 km/h je otázkou 7,9 s, přičemž kombinovaná spotřeba má být 5,5 l/100 km, což je o dva litry méně, než u čistě spalovací jednotky. Kapacita baterie činí 1,83 kWh. Systém využívá dvoustupňovou multimódovou převodovku, stejnou jako u plug-in hybridní verze modelu HS. Celkový výkon hybridní soustavy dosahuje výkonu 165 kW (224 koní).

test mg hs hybrid+

Vůz není potřeba nikterak dobíjet, jedná se o klasický hybrid bez nutnosti dobíjet ze sítě. Na rozdíl od plug-in hybridu zde je použita vcelku malá baterie, která nezabírá místo v kufru. Zavazadlový prostor tedy pojme 507 litrů nákladu jako v případě spalovací jednotky. Provozní hmotnost hybridu narostla jen o 110 kg.

MG HS Hybrid+ jezdí tiše a hlavně naprosto plynule. Hybridní soustava funguje hladce, v praxi nemáte šanci poznat, kdy se do hry připojuje benzínová jednotka. Vše probíhá téměř neznatelně. Hybrid+ se ukázal být příjemným společníkem nejen při popojíždění v kolonách, ale překvapivě i na dálnici. Například v Německu není problém uhánět rychlostí 150-160 km/h, aniž by nějak zásadně posádka trpěla. Při vyšších rychlostech do kabiny začíná pronikat více hluku, ale stále to není špatné. Podvozek vykazuje příkladnou stabilitu.

Tady je kufr stejně velký jako u benzínové verze

Udávaná spotřeba 5,5 l/100 km je zcela reálná zejména při jízdách po městě, kdy lze jezdit i mnohem levněji. Pokud budete pospíchat, věřte, že spotřeba nikdy nepřesáhne deset litrů na sto. My zdolali trasu dlouhou 87 km průměrnou rychlostí 90 km/h za 57 minut. Palubní počítač ukázal průměrnou spotřebu 9,5 l/100 km, což nám nepřijde vzhledem k dosahovaným rychlostem vůbec špatné (v trase je započten přejezd města a samozřejmě pohyb po německé dálnici).

Pokud se uklidníte, průměrná spotřeba okamžitě klesá pod šest litrů na sto. My s tímto hybridem najeli přes 600 km, což nám díky častému popojíždění v kolonách po hlavním městě zabralo 14 hodin. Průměrná rychlost klesla na 40 km/h a spotřeba se ustálila na hodnotě 6,6 l/100 km. Nutno podotknout, že po prvních dvou stovkách kilometrů palubní počítač ukazoval spotřebu 5,5 l/100 km. 

MG HS Hybrid+ poskytne za velmi dobré peníze tichý jízdní projev. Po našich zkušenostech můžeme tvrdit, že uspokojí širokou řidičskou základnu. Zkoušený hybrid se cítil dobře nejen ve městě, ale i na dálnici. Problém mu nedělaly ani hodně rozbité silnice. Vadilo nám pouze ovládání klimatizace a výhřevu sedadel  přes displej nebo nastavení hlasitosti přehrávaných médií přes dvojici kláves. Přimlouvali bychom se za tradiční otočné ovladače, které naleznete i po slepu. Připomínkami k infotainmentu však naše stížnosti končí a vše ostatní se automobilce MG povedlo.

Pokud srovnáme cenu hybridní verze s čistě spalovacím provedením vybaveným automatem, rozdíl v důsledku činí 65.000 Kč. Nejenže za tyto peníze získáte více výkonu a plynulejší jízdní projev, jezdit budete hlavně o dva litry levněji.

 

Plusy:

+ spotřeba paliva

+ slušná prostornost

+ bohatá výbava

+ tichý jízdní projev

+ dostačující výkon

 

Mínusy:

- infotainment (klimatizace se ovládá jen dotykově)


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: MGS5 EV Exclusive umí jednu věc dokonale
Platnost evidenční kontroly v ČR se prodlužuje na dva roky Test: Honda Jazz je malý velký prcek s obrovskou výhodou BMW M2 CS je lehčí, výkonnější a schopnější Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů

Tipy z autobazarů

Škoda Octavia RS 2.0TSI 180kW DSG

Škoda Octavia RS 2.0TSI 180kW DSG

Rok výroby 2017

439 000 Kč
Škoda Superb 2.0 TSI 206kW L&K 4x4 DSG

Škoda Superb 2.0 TSI 206kW L&K 4x4 DSG

Rok výroby 2022

779 000 Kč
Škoda Octavia 1.5 TSI 110kW Ambition Plus

Škoda Octavia 1.5 TSI 110kW Ambition Plus

Rok výroby 2022

415 000 Kč
Mazda MX-30 e-SKYACTIV EV

Mazda MX-30 e-SKYACTIV EV

Rok výroby 2023

445 000 Kč