Test: Citroën C3 1.2 PureTech - nic stylovějšího za podobnou cenu nekoupíte

vloženo

V loňském roce po Citroënu C3 sáhlo přes tisíc motoristů, což znamenalo v konečném zúčtování sedmé místo v prodejích mezi malými modely. Aby stylová C3 své pozice ještě více posílila, prošla modernizací, která z něj dělá ještě více atraktivní záležitost.

Test: Citroën C3 1.2 PureTech - nic stylovějšího za podobnou cenu nekoupíte Test: Citroën C3 1.2 PureTech - nic stylovějšího za podobnou cenu nekoupíte

Nový Citroën C3 sází na pohodlí, vzhled a cenu. A vychází mu to, zaslušné peníze získáte stylové auto, které je opravdu pohodlné!


Současná C3 je na trhu od roku 2016, přičemž nedávno prošla modernizací. Nový Citroën C3 můžete mít v 97 barevných kombinacích, čímž se odlišuje od konkurenčních modelů (s modernizací přibyly 3 nové polepy střechy, 2 nové ráfky kol). Můžete volit odlišnou barvu karoserie a střechy. Kromě toho lze vybírat ze tří grafických stylů (dva jsou nové - styl Émeraude využívá kontrast mezi tmavými barvami a barevnými prvky pro dynamičtější pojetí a styl Techwood odkazuje svými luxusními měkkými materiály na svět skandinávského nábytku). Odstíny střechy ladí vždy s odstínem zpětných zrcátek a clonou na zadních bočních okénkách (aktuálně můžete mít dvoubarevné provedení zdarma místo klasického příplatku 8 000 Kč). Balíček Pack Color tvoří barevné prvky zahrnující lišty kolem mlhovek a kolem prvků Airbump.

Exteriér se nijak výrazně nezměnil, nová je pouze grafika světel, která obsahuje LED zdroje. Náš testovaný kousek se chlubil nejvyšší výbavou Shine a obouval šestnáctipalcová kola. Karoserii zdobil barevný motiv střechy Techwood a kabinu prozářil pod stejným názvem dekor interiéru.

O velké překvapení se postarala nová sedadla, která ač nevypadají, poskytují slušné pohodlí i na dlouhých cestách. K úplné spokojenosti bychom uvítali snad jen výraznější boční vedení a o něco delší sedáky. Kufr nabídne 300 litrů, což je hodnota, která je v této třídě automobilů naprosto dostačující.

Palubní desku zdobí dotykový 7” displej, který nabízí novou generaci dotykové on-line navigace. Ta může být ovládaná prostřednictvím systému hlasového ovládání a umožňuje komunikovat s navigací, telefonem a rádiem. Je spojena s webovými službami, jako je TomTom Traffic, které vám poskytnou informace o dopravě v reálném čase a vizuální a akustické upozorněni na místa, v nichž je zvýšená možnost nehod a nebezpečí. Technologie Mirror Screen kompatibilní se systémy Apple CarPlay™ a Android Auto, umožňuje připojit chytrý telefon a replikovat jeho obsah na displej vozu. Řidič tak získává přístup k jeho multimediálnímu obsahu a svůj telefon včetně aplikací může přímo a snadno ovládat přes dotykový displej vozu.

NOVÝ CITROEN C3 na sněhu

O pohon zkoušeného vozu se starala dvanáctistovka PureTech s výkonem 81 kW (111 koní) v 5 500 otáčkách a 205 newtonmetry točivého momentu dostupných už od 1750 otáček ve spojení s šestirychlostní manuální převodovkou (narozdíl od slabší 1.2 PureTech s 61 kW výkonu). Stokilometrové rychlosti C3 dosáhne za 9,4 sekundy a maximálně uhání 198 km/h. Na poměry tříválců jede zkoušený tříválec svižně a dech mu nedochází ani při dálničních rychlostech. Přitom spotřeba paliva není vůbec špatná. Ostřejší jízda a přejezd několika horských středisek v čerstvém sněhu znamenal odběr 6,1 l/100 km. Jakmile jsme se ovšem trochu snažili o úspornější jízdu, spotřeba rychle padala k pěti litrům. Pět stovek ujetých kilometrů za dva znamenalo konečnou spotřebu 5,5 l/100 km při plném obsazení.

Manuální převodovka funguje celkem přesně. Dráhy řazení jsou delší, a pokud nepojedete vyloženě pilu, budete spokojeni. Podvozek je komfortní přesně tak, jak od francouzského vozu čekáte. Pokud jezdíte spíše na pohodu a po dobrých silnicích, budete maximálně spokojeni. Nastavení na měkčí notu zajišťuje pohupování karoserie a ostřejší jízdní tempo vede k výraznějším bočním náklonům, což nemusí být každému příjemné. K charakteru vozu to ale pasuje. Přes většinu nerovností se dokáže jen tak ladně zhoupnout, až na doopravdy velkých dírách posílá do kabiny tupé rány. S francouzem lze jezdit svižně, ne však ostře. Pokud patříte k zapálenějším řidičům milující rychlejší průjezdy zatáček, budete zklamáni. Karoserie se nakloní, sedačky s minimálním bočním vedením nepodrží Vaše tělo. Pokud vjedete na rozbitou silnici, budete C3 nenávidět. Motor je tak rychlejší než podvozek.

Za novou C3 zaplatíte v základní výbavě Live aktuálně 279 900 Kč. Vybavenější druhý stupeň Feel přijde na 294 900 Kč a pokud přihodíte dalších 25 tisíc korun, dostanete silnější motor a hlavně šestirychlostní manuál. Za námi testované provedení Shine je nutné vypláznout 369 900 Kč, přesto se ve srovnání s konkurenty jedná o skvělou nabídku. Za automat se pak připlácí rozumných 30 000 Kč. V ceně vozu je i záruka 5 let nebo 60 000 najetých kilometrů.

Model C3 sází především na styl  a nezapomíná ani na praktickou stránku, když vzhledem ke svým rozměrům nabízí dostatečně prostornou kabinu. Vlastní mu je pohodlná jízda a problém mu nedělají ani delší trasy, přičemž si vzhledem k dostatečně výkonnému srdci nenárokuje více paliva, než je zdrávo.

Plusy

  • Design a možnosti jeho konfigurace
  • Výkon motoru
  • Komfortní sedačky
  • Pohodlný podvozek (na dobrých silnicích)
  • Slušná spotřeba

Minusy

  • Nejisté jízdní vlastnosti při rychlé jízdě na rozbité silnici
  • Pomalejší odezvy dotykového displeje
  • Vyšší míra hluku od pneumatik při vyšších rychlostech
Citroën C3 1.2 PureTech 81 kW MAN6
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1 199
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 (111) / 5 500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 205 / 1 750
Maximální rychlost (km/h): 198
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.3 / 3.8 / 4.4
Emise CO2: 100
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 300 / 922
Objem nádrže (l): 45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1 165 / 405
Rozměr pneu: 205/55 R16
Délka (mm): 3 996
Šířka (mm): 1 749
Výška (mm): 1 474
Rozvor (mm): 2 539

 

 


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Citroën C3 1.2 PureTech - nic stylovějšího za podobnou cenu nekoupíte Fotografie k článku Test: Citroën C3 1.2 PureTech - nic stylovějšího za podobnou cenu nekoupíte Fotografie k článku Test: Citroën C3 1.2 PureTech - nic stylovějšího za podobnou cenu nekoupíte Fotografie k článku Test: Citroën C3 1.2 PureTech - nic stylovějšího za podobnou cenu nekoupíte Fotografie k článku Test: Citroën C3 1.2 PureTech - nic stylovějšího za podobnou cenu nekoupíte Fotografie k článku Test: Citroën C3 1.2 PureTech - nic stylovějšího za podobnou cenu nekoupíte Fotografie k článku Test: Citroën C3 1.2 PureTech - nic stylovějšího za podobnou cenu nekoupíte Fotografie k článku Test: Citroën C3 1.2 PureTech - nic stylovějšího za podobnou cenu nekoupíte Fotografie k článku Test: Citroën C3 1.2 PureTech - nic stylovějšího za podobnou cenu nekoupíte Fotografie k článku Test: Citroën C3 1.2 PureTech - nic stylovějšího za podobnou cenu nekoupíte Fotografie k článku Test: Citroën C3 1.2 PureTech - nic stylovějšího za podobnou cenu nekoupíte Fotografie k článku Test: Citroën C3 1.2 PureTech - nic stylovějšího za podobnou cenu nekoupíte Fotografie k článku Test: Citroën C3 1.2 PureTech - nic stylovějšího za podobnou cenu nekoupíte Fotografie k článku Test: Citroën C3 1.2 PureTech - nic stylovějšího za podobnou cenu nekoupíte Fotografie k článku Test: Citroën C3 1.2 PureTech - nic stylovějšího za podobnou cenu nekoupíte Fotografie k článku Test: Citroën C3 1.2 PureTech - nic stylovějšího za podobnou cenu nekoupíte Fotografie k článku Test: Citroën C3 1.2 PureTech - nic stylovějšího za podobnou cenu nekoupíte Fotografie k článku Test: Citroën C3 1.2 PureTech - nic stylovějšího za podobnou cenu nekoupíte Fotografie k článku Test: Citroën C3 1.2 PureTech - nic stylovějšího za podobnou cenu nekoupíte Fotografie k článku Test: Citroën C3 1.2 PureTech - nic stylovějšího za podobnou cenu nekoupíte Fotografie k článku Test: Citroën C3 1.2 PureTech - nic stylovějšího za podobnou cenu nekoupíte Fotografie k článku Test: Citroën C3 1.2 PureTech - nic stylovějšího za podobnou cenu nekoupíte Fotografie k článku Test: Citroën C3 1.2 PureTech - nic stylovějšího za podobnou cenu nekoupíte

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Srážky se zvěří - jak jim předcházet a co dělat po nehodě

Srážky se zvěří - jak jim předcházet a co dělat po nehodě

V roce 2020 došlo v ČR celkově k 94 794 dopravním nehodám vyšetřovaným Policií ČR. Celkově při nich zahynulo 460 osob. Z uvedeného počtu nehod bylo 14 599 v důsledku srážky se zvěří nebo zvířaty (14 161 případů střetu..

Nový Volkswagen Multivan je tady, ani milion nestačí

Nový Volkswagen Multivan je tady, ani milion nestačí

V České republice již lze objednávat novou generaci úspěšného MPV značky Volkswagen. Od začátku předprodeje jsou k..

Chodci podceňují reflexní prvky, což jim přináší za snížené viditelnosti smrt. Kde je situace nejhorší?

Chodci podceňují reflexní prvky, což jim přináší za snížené viditelnosti smrt. Kde je situace nejhorší?

Nastávající podzimní období je na silnicích velmi rizikovým obdobím pro chodce. Podepisuje se na tom snížená..

Honda HR-V e:HEV - vše o nové generaci populárního městského SUV

Honda HR-V e:HEV - vše o nové generaci populárního městského SUV

Zcela nová Honda HR-V v nové generaci městského SUV bude u nás dostupná výhradně ve formě hybridu e:HEV s výkonem 96..

Omlazený Ford Focus dostal obří obrazovku. Kombi ani ostré ST chybět nebudou

Omlazený Ford Focus dostal obří obrazovku. Kombi ani ostré ST chybět nebudou

Po faceliftu se jednotlivé výbavové stupně od sebe odlišují. Modernizace přinesla nové asistenční systémy a změnu..