Test: Citroën C3 1.2 PureTech - nic stylovějšího za podobnou cenu nekoupíte

V loňském roce po Citroënu C3 sáhlo přes tisíc motoristů, což znamenalo v konečném zúčtování sedmé místo v prodejích mezi malými modely. Aby stylová C3 své pozice ještě více posílila, prošla modernizací, která z něj dělá ještě více atraktivní záležitost.

Nový Citroën C3 sází na pohodlí, vzhled a cenu. A vychází mu to, zaslušné peníze získáte stylové auto, které je opravdu pohodlné!


Současná C3 je na trhu od roku 2016, přičemž nedávno prošla modernizací. Nový Citroën C3 můžete mít v 97 barevných kombinacích, čímž se odlišuje od konkurenčních modelů (s modernizací přibyly 3 nové polepy střechy, 2 nové ráfky kol). Můžete volit odlišnou barvu karoserie a střechy. Kromě toho lze vybírat ze tří grafických stylů (dva jsou nové - styl Émeraude využívá kontrast mezi tmavými barvami a barevnými prvky pro dynamičtější pojetí a styl Techwood odkazuje svými luxusními měkkými materiály na svět skandinávského nábytku). Odstíny střechy ladí vždy s odstínem zpětných zrcátek a clonou na zadních bočních okénkách (aktuálně můžete mít dvoubarevné provedení zdarma místo klasického příplatku 8 000 Kč). Balíček Pack Color tvoří barevné prvky zahrnující lišty kolem mlhovek a kolem prvků Airbump.

Exteriér se nijak výrazně nezměnil, nová je pouze grafika světel, která obsahuje LED zdroje. Náš testovaný kousek se chlubil nejvyšší výbavou Shine a obouval šestnáctipalcová kola. Karoserii zdobil barevný motiv střechy Techwood a kabinu prozářil pod stejným názvem dekor interiéru.

O velké překvapení se postarala nová sedadla, která ač nevypadají, poskytují slušné pohodlí i na dlouhých cestách. K úplné spokojenosti bychom uvítali snad jen výraznější boční vedení a o něco delší sedáky. Kufr nabídne 300 litrů, což je hodnota, která je v této třídě automobilů naprosto dostačující.

Palubní desku zdobí dotykový 7” displej, který nabízí novou generaci dotykové on-line navigace. Ta může být ovládaná prostřednictvím systému hlasového ovládání a umožňuje komunikovat s navigací, telefonem a rádiem. Je spojena s webovými službami, jako je TomTom Traffic, které vám poskytnou informace o dopravě v reálném čase a vizuální a akustické upozorněni na místa, v nichž je zvýšená možnost nehod a nebezpečí. Technologie Mirror Screen kompatibilní se systémy Apple CarPlay™ a Android Auto, umožňuje připojit chytrý telefon a replikovat jeho obsah na displej vozu. Řidič tak získává přístup k jeho multimediálnímu obsahu a svůj telefon včetně aplikací může přímo a snadno ovládat přes dotykový displej vozu.

NOVÝ CITROEN C3 na sněhu

O pohon zkoušeného vozu se starala dvanáctistovka PureTech s výkonem 81 kW (111 koní) v 5 500 otáčkách a 205 newtonmetry točivého momentu dostupných už od 1750 otáček ve spojení s šestirychlostní manuální převodovkou (narozdíl od slabší 1.2 PureTech s 61 kW výkonu). Stokilometrové rychlosti C3 dosáhne za 9,4 sekundy a maximálně uhání 198 km/h. Na poměry tříválců jede zkoušený tříválec svižně a dech mu nedochází ani při dálničních rychlostech. Přitom spotřeba paliva není vůbec špatná. Ostřejší jízda a přejezd několika horských středisek v čerstvém sněhu znamenal odběr 6,1 l/100 km. Jakmile jsme se ovšem trochu snažili o úspornější jízdu, spotřeba rychle padala k pěti litrům. Pět stovek ujetých kilometrů za dva znamenalo konečnou spotřebu 5,5 l/100 km při plném obsazení.

Manuální převodovka funguje celkem přesně. Dráhy řazení jsou delší, a pokud nepojedete vyloženě pilu, budete spokojeni. Podvozek je komfortní přesně tak, jak od francouzského vozu čekáte. Pokud jezdíte spíše na pohodu a po dobrých silnicích, budete maximálně spokojeni. Nastavení na měkčí notu zajišťuje pohupování karoserie a ostřejší jízdní tempo vede k výraznějším bočním náklonům, což nemusí být každému příjemné. K charakteru vozu to ale pasuje. Přes většinu nerovností se dokáže jen tak ladně zhoupnout, až na doopravdy velkých dírách posílá do kabiny tupé rány. S francouzem lze jezdit svižně, ne však ostře. Pokud patříte k zapálenějším řidičům milující rychlejší průjezdy zatáček, budete zklamáni. Karoserie se nakloní, sedačky s minimálním bočním vedením nepodrží Vaše tělo. Pokud vjedete na rozbitou silnici, budete C3 nenávidět. Motor je tak rychlejší než podvozek.

Za novou C3 zaplatíte v základní výbavě Live aktuálně 279 900 Kč. Vybavenější druhý stupeň Feel přijde na 294 900 Kč a pokud přihodíte dalších 25 tisíc korun, dostanete silnější motor a hlavně šestirychlostní manuál. Za námi testované provedení Shine je nutné vypláznout 369 900 Kč, přesto se ve srovnání s konkurenty jedná o skvělou nabídku. Za automat se pak připlácí rozumných 30 000 Kč. V ceně vozu je i záruka 5 let nebo 60 000 najetých kilometrů.

Model C3 sází především na styl  a nezapomíná ani na praktickou stránku, když vzhledem ke svým rozměrům nabízí dostatečně prostornou kabinu. Vlastní mu je pohodlná jízda a problém mu nedělají ani delší trasy, přičemž si vzhledem k dostatečně výkonnému srdci nenárokuje více paliva, než je zdrávo.

Plusy

  • Design a možnosti jeho konfigurace
  • Výkon motoru
  • Komfortní sedačky
  • Pohodlný podvozek (na dobrých silnicích)
  • Slušná spotřeba

Minusy

  • Nejisté jízdní vlastnosti při rychlé jízdě na rozbité silnici
  • Pomalejší odezvy dotykového displeje
  • Vyšší míra hluku od pneumatik při vyšších rychlostech
Citroën C3 1.2 PureTech 81 kW MAN6
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1 199
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 (111) / 5 500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 205 / 1 750
Maximální rychlost (km/h): 198
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.3 / 3.8 / 4.4
Emise CO2: 100
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 300 / 922
Objem nádrže (l): 45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1 165 / 405
Rozměr pneu: 205/55 R16
Délka (mm): 3 996
Šířka (mm): 1 749
Výška (mm): 1 474
Rozvor (mm): 2 539

 

 


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Dacia Lodgy

Rok výroby 2021

354 900 Kč

Toyota Avensis

Rok výroby 2005

108 900 Kč

Hyundai I30

Rok výroby 2019

269 000 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2019

455 000 Kč