Suzuki Across přijede už začátkem nového roku

Na počátku roku 2021 se rodina Suzuki rozšíří o nový vrcholný model. ACROSS se zařadí nad stylové SUV Vitara, rodinný crossover S-Cross a jediné ultra kompaktní SUV Ignis.

Suzuki rozšiřuje svoji komplexní řadu modelů 4x4 o zcela nové SUV střední třídy ACROSS. Díky němu poprvé nabídne plug-in hybridní pohon tvořený atmosférickým čtyřválcem a dvojicí elektromotorů.


Zcela nový ACROSS je prvním modelem Suzuki v Evropě, který vznikl díky spolupráci s automobilkou Toyota. Novinka těží ze společné techniky, nabídne ale výrazný a svébytný design SUV. Jako první model Suzuki nabídne ACROSS elektrický pohon všech kol a možnost dobíjení baterie ze zásuvky.

Klíčové přednosti zcela nového Suzuki ACROSS:

  • Mimořádně nízké emise CO2 – jen 22 g/km (dle přísnější metodiky WLTP)
  • Dojezd čistě na elektřinu 75 km na jedno nabití
  • Sofistikovaný pohon všech kol E-Four s elektricky či hybridně poháněnými předními koly
  • a čistě elektrickým pohonem zadních kol
  • Výrazný design a prostorný, luxusně pojatý interiér
  • Mimořádně bohatá standardní výbava

Výrazný design a bohatá výbava

ACROSS na první pohled zaujme ostrými rysy. Šestiúhelníková maska chladiče mu dodává unikátní vzhled doplněný mimořádně útlými LED světlomety. Všestranné zaměření tohoto SUV zdůrazňují černé lemy ostře řezaných blatníků, leštěná 19palcová kola zase podtrhují postavení ACROSSU na vrcholu modelové řady Suzuki.

Prostorný interiér je navržen s důrazem na komfort a vysokou kvalitu zpracování. Dojem luxusu zvýrazňují měkčené povrchy na palubní desce a ve výplních dveří. Součástí standardní výbavy bude multimediální systém s konektivitou Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink. Tato trojice technologií pro spojení auta s chytrým telefonem je dostupná napříč celou modelovou řadou Suzuki.

Štědrý prostor pro posádku doplňuje zavazadlový prostor o základním objemu 490 litrů. Použití
plug-in hybridního pohonu s velkou baterií a palubní nabíječkou tedy nijak neomezuje využitelnost ACROSSU jako velkého rodinného vozu.

Standardem bude široká škála asistenčních systémů, známá již z modelu Vitara. Zahrnuje mimo jiné systémy pro sledování mrtvých úhlů, jízdu v pruzích nebo adaptivní tempomat využívající radar
a kameru. Jako první model Suzuki v Evropě dostane ACROSS také systém automatického přivolání pomoci při nehodě eCall.

Mimořádně výkonný a úsporný plug-in hybridní pohon

Díky velké baterii o kapacitě 18,1 kWh (50,9 Ah) se ACROSS pyšní čistě elektrickým dojezdem 75 km na jedno nabití. Emise CO2 dosahují dle přísnější metodiky WLTP jen 22 g/km. ACROSS je tedy nejen prvním Suzuki v Evropě schopným jízdy čistě na elektřinu, ale vykazuje také nejnižší emise CO2 z celé modelové řady.

Elektrický pohon zajišťuje primárně elektromotor s parametry 134 kW a 270 Nm. Kdykoliv je to potřeba, je připraven se připojit také zážehový atmosférický motor o objemu 2,5 litru.

Mimořádně účinný spalovací motor dosahuje 136 kW a 227 Nm. Pohon zadních kol je čistě elektrický, zajišťuje jej elektromotor se 40 kW a 121 Nm.

Hybridní pohon nabízí čtyři jízdní režimy. Vedle čistě elektrického EV je k dispozici také hybridní režim HV. Režim Auto EV/HV samočinně spíná spalovací motor při požadavku na vysoký výkon. Speciální režim pro cílené dobíjení baterie za jízdy nechává spalovací motor běžet neustále. Tímto způsobem získaná elektrická energie umožňuje pokračovat čistě na elektřinu ve chvílích, kdy není možné baterii dobít z externího zdroje.

Pokročilý systém elektrického pohonu 4x4

Pohon všech kol E-Four bohatě využívá dvojice výkonných elektromotorů. Elektromotor pohánějící zadní kola umožňuje plynule měnit rozdělení točivého momentu mezi nápravy v poměru 100 : 0 až 20 : 80. Pohon E-Four poskytuje dostatek trakce na nejrůznějších typech povrchu, ať už jde o nezpevněnou cestu, sníh, nebo mokrou vozovku.

Sofistikovaný elektronický systém AWD Integrated Management (AIM) reguluje zapojení obou trakčních elektromotorů, spalovacího motoru, reakce na plynový pedál a chování převodovky v zájmu dosažení co nejlepší ovladatelnosti. Vedle toho AIM také upravuje účinek elektrického posilovače řízení a využívá cíleného přibrzďování jednotlivých kol.

Pro jízdu v terénu je určen režim Trail. Pomocí přibrzďování jednotlivých kol dokáže efektivně simulovat funkci uzávěrek diferenciálů, a to zcela automaticky a plynule. Díky upravené odezvě plynového pedálu a strategii řazení režim Trail usnadňuje jízdu v náročných podmínkách.

Za všech okolností, ať už ve městě, na horách, nebo nezpevněných cestách, přijde vhod asistent rozjezdů do kopce, který je standardní výbavou všech modelů Suzuki s pohonem všech kol.

Nabídka Suzuki na českém trhu je unikátní tím, že japonská značka nabízí veškeré své modely s pohonem všech kol.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Modernizovaná Kia Picanto má český ceník. Základ koupíte za 319.980 Kč
Díky hokejovému šampionátu ušetříte při koupi Škody Scala, Kamiq a Karoq až 120 tisíc korun Renault Symbioz je rodinné kombi s velkým kufrem Test: Peugeot e-208 GT je malý elektromobil s velkým dojezdem a dobrým srdcem Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám

Tipy z autobazarů

Peugeot 508

Rok výroby 2022

715 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

199 777 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč