Šrotovné se vyplatilo jenom v Německu

30. 06. 2009
Sdílet článek

Příspěvek na koupi nového automobilu výměnou za sešrotování starého vozidla, tzv. šrotovné, není v globálním méřítku řešením krize automobilového průmyslu. Vyplynulo to ze studie unijní nadace Eurofound.

Podle statistik se počet nově registrovaných vozidel po zavedení šrotovného zvýšil v meziročním srovnání jen v Německu, Polsku a velmi mírně v Lucembursku. Ve zbývajících 24 unijních zemích naopak klesl.


České šrotovné bude 30 tisíc. Stát se moc nepředá.

Na nákup nového auta přispěje stát nejdříve na podzim 2009, původní majitel zároveň bude muset odevzdat k ekologické likvidaci auto starší deseti let. "Šrotovací" příspěvek na nové auto je nejnižší v okolí.

Český muzeální vozový park s průměrným stářím aut 14 let šrotovné zbaví asi stodvacítek, favoritů a dalšího pojízdného šrotu, u kterého ale není jisté, že se letošního podzimu dožije. Taková auta mají ovšem povětšinou v garážích lidé bez peněz. Ty pak nákup auta dožene hlavně k zadlužení, což v dnešní nejisté době není ideální.

Šrotovné zavedlo v Evropě prozatím Německo, Francie, Kypr, Itálie, Lucembursko, Nizozemsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Španělsko a Slovensko.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Toyota C-HR hybrid je fantastický vesmírný stroj, který jezdí za hubičku
Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Test: Kia Sportage v hybridu zdolala rakouské Alpy překvapivě levně Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč Test: Kia Ceed SW - benzínové kombi se spotřebou dieselu

Tipy z autobazarů

Audi Q8

Rok výroby 2019

1 270 990 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2017

245 000 Kč

Audi A7

Rok výroby 2018

899 800 Kč

Škoda Kodiaq

Rok výroby 2022

839 900 Kč