Šrotovné se vyplatilo jenom v Německu | Autanet.cz

Šrotovné se vyplatilo jenom v Německu

30. 06. 2009
Sdílet článek

Příspěvek na koupi nového automobilu výměnou za sešrotování starého vozidla, tzv. šrotovné, není v globálním méřítku řešením krize automobilového průmyslu. Vyplynulo to ze studie unijní nadace Eurofound.

Podle statistik se počet nově registrovaných vozidel po zavedení šrotovného zvýšil v meziročním srovnání jen v Německu, Polsku a velmi mírně v Lucembursku. Ve zbývajících 24 unijních zemích naopak klesl.


České šrotovné bude 30 tisíc. Stát se moc nepředá.

Na nákup nového auta přispěje stát nejdříve na podzim 2009, původní majitel zároveň bude muset odevzdat k ekologické likvidaci auto starší deseti let. "Šrotovací" příspěvek na nové auto je nejnižší v okolí.

Český muzeální vozový park s průměrným stářím aut 14 let šrotovné zbaví asi stodvacítek, favoritů a dalšího pojízdného šrotu, u kterého ale není jisté, že se letošního podzimu dožije. Taková auta mají ovšem povětšinou v garážích lidé bez peněz. Ty pak nákup auta dožene hlavně k zadlužení, což v dnešní nejisté době není ideální.

Šrotovné zavedlo v Evropě prozatím Německo, Francie, Kypr, Itálie, Lucembursko, Nizozemsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Španělsko a Slovensko.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Opel Combo 1.5 CDTI XL – auto pro rodiny podle Opelu dává smysl
Šestá generace Subaru Forester v Česku. Univerzální SUV se ničeho nebojí Test: Mazda CX-80 2.5 e-Skyactiv PHEV AWD Homura Test: Suzuki Swift 4x4 - nejlepší malé auto do sněhu Test: Toyota Corolla Sedan Klasik je poslední možností, jak pořídit normální auto za skvělé peníze

Tipy z autobazarů

Toyota Auris

Rok výroby 2019

352 000 Kč

BMW X5

Rok výroby 2018

1 199 000 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2020

399 000 Kč

BMW Řada 2

Rok výroby 2020

498 000 Kč