Šrotovné se vyplatilo jenom v Německu

30. 06. 2009
Sdílet článek

Příspěvek na koupi nového automobilu výměnou za sešrotování starého vozidla, tzv. šrotovné, není v globálním méřítku řešením krize automobilového průmyslu. Vyplynulo to ze studie unijní nadace Eurofound.

Podle statistik se počet nově registrovaných vozidel po zavedení šrotovného zvýšil v meziročním srovnání jen v Německu, Polsku a velmi mírně v Lucembursku. Ve zbývajících 24 unijních zemích naopak klesl.


České šrotovné bude 30 tisíc. Stát se moc nepředá.

Na nákup nového auta přispěje stát nejdříve na podzim 2009, původní majitel zároveň bude muset odevzdat k ekologické likvidaci auto starší deseti let. "Šrotovací" příspěvek na nové auto je nejnižší v okolí.

Český muzeální vozový park s průměrným stářím aut 14 let šrotovné zbaví asi stodvacítek, favoritů a dalšího pojízdného šrotu, u kterého ale není jisté, že se letošního podzimu dožije. Taková auta mají ovšem povětšinou v garážích lidé bez peněz. Ty pak nákup auta dožene hlavně k zadlužení, což v dnešní nejisté době není ideální.

Šrotovné zavedlo v Evropě prozatím Německo, Francie, Kypr, Itálie, Lucembursko, Nizozemsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Španělsko a Slovensko.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Škoda ukázala interiéry nových modelů Superb a Kodiaq. Je to revoluční změna k lepšímu.
Česká pošta si pořizuje za více než půl miliardy tisíc nových aut Toyota má auta bez čekání. Nákupem skladovky můžete ušetřit pořádný balík peněz Rodiny radujte se – Citroën Berlingo se spalovacím motorem se vrací na český trh Test: Volkswagen ID. Buzz překvapuje vzhledem, praktičností a také spotřebou

Tipy z autobazarů

Mercedes-Benz Třídy C

Rok výroby 2018

768 000 Kč

Škoda Yeti

Rok výroby 2017

339 900 Kč

Audi A6 Allroad

Rok výroby 2012

349 000 Kč

Audi RS 3

Rok výroby 2016

769 990 Kč