Sněhové řetězy povinnost a hlavně jistota

vloženo

Každý, kdo se v zimním období rozhodne vyjet automobilem mimo udržované komunikace, může se dostat do situace, kdy se mu hodí sněhové řetězy. Ve vybraných horských úsecích se lze setkat se značkou nařizující jejich použití za určitých podmínek.

Sněhové řetězy povinnost a hlavně jistota Sněhové řetězy povinnost a hlavně jistota

Povinná výbava automobilu obsahuje několik položek, které musí mít motorista vždy ve vozidle. Doporučenou výbavu v podobě sněhových řetězů řada motoristů často přehlíží a pak se nestačí divit, když jim pouze zimní pneumatiky nestačí.


Zimní pneumatiky jsou pro bezpečný pohyb v zimních období naprostý základ, přesto za stížených podmínek, zejména pak v horských oblastech často nestačí. Nabízejí se pak tři možnosti, jak si pomoci. Nejlacinější, ale i nejméně účinnou variantou je použití speciálního spreje „tzv. tekutých řetězů“, které fungují pouze omezeně a po krátkou dobu. Kola po chvíli opět prokluzují. Pokud se dostanete do míst, kde je použití řetězů povinné, sprej není řešením ani z pohledu platných předpisů.

Další variantou jsou návleky na kola, které fungují znatelně lépe. Jistotu však přinášejí až klasické sněhové řetězy. Moderní sněhové řetězy se výrazně jednodušeji nasazují, jsou skladnější a lehčí. Přitom práci odvedou nezřídka lepší, než tomu bylo dříve. I v tomto segmentu totiž probíhá vývoj a firmy vyrábějící sněhové řetězy se snaží nabídnout co nejlepší výrobek.

Sněhové řetězy se vybírají podle několika parametrů. Nejde o  nic složitého a tak si poradí každý motorista. Tím základním parametrem je rozměr kola, na nějž se řetězy nasazují (při koupit Vás bude tedy zajímat zejména rozměr disku). Důležité je také to, zda budete řetězy upevňovat na ocelový disk, nebo na disk z lehké slitiny (tzv. elektron). Lité disky totiž vyžadují takové řetězy, které je nepoškodí. Nabídka sněhových řetězů se liší také podle způsobu nasazení. Některé se přes kolo přetahují, do jiných se pohodlně najede a pak se pouze zapnou. Řetězy montujeme vždy na kola poháněné nápravy.


redakce


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Na limitovanou edici Hyundai i30 N Drive-N bohatě stačí milion korun

Na limitovanou edici Hyundai i30 N Drive-N bohatě stačí milion korun

Limitovaná edice modelu i30 N Drive-N má české ceny. Cena varianty s manuální převodovkou startuje na částce 899.990 Kč, za verzi s osmistupňovým automatem DCT dáte 949.990 Kč. Limitovaná edice i30 N Drive-N přináší..

Nákup vozidla ze zahraničí - jaký je postup

Nákup vozidla ze zahraničí - jaký je postup

Nákup nového vozu bývá často otázkou nervů a předcházet mu musí jasné stanovení priorit. Zachovat si chladnou hlavu je..

Test: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4WD – nejlepší možná volba

Test: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4WD – nejlepší možná volba

Tak tu máme SUV vyráběné už od roku 2016, které ovšem pohání benzínový agregát 2.0 TSI o výkonu 190 koní spojený s..

Do ČR dorazí jen 25 ks speciální edice modelu Hyundai i30 N Drive-N

Do ČR dorazí jen 25 ks speciální edice modelu Hyundai i30 N Drive-N

Automobilka Hyundai představila limitovanou edici i30 N Drive-N postavenou na základě modelů Hyundai i30 N a Hyundai..

I přes růst cen automobilů roste poptávka po luxusnějších mladých ojetinách

I přes růst cen automobilů roste poptávka po luxusnějších mladých ojetinách

Například Mototechna za první čtvrtletí letošního roku prodala dvojnásobné množství luxusních aut ve srovnání s prvním..