Škoda Superb přijíždí v plug-in hybridní variantě iV a nabízí dojezd až 930 km

Nový Superb iV je vybaven benzinovým čtyřválcovým motorem 1.4 TSI a elektromotorem. Maximální systémový výkon činí 218 koní a dojezd v čistě elektrickém módu dosahuje dle metodiky WLTP až 62 km.

Dojezd v kombinovaném režimu se spalovacím motorem činí 930 km a novinku půjde objednat ve výbavových stupních Ambition, Style, L&K a také Sportline. Škoda Superb iV dorazí na trh již v lednu příštího roku.


Kombinace výkonného spalovacího motoru a elektromotoru nabízí velmi ekologickou jízdu při zachování maximálního výkonu. Baterie má kapacitu 13 kW a emise CO2 činí méně než 35 g/km. Škodovka se chlubí tím, že její elektrifikovaná vlajková loď plní emisní normu Euro 6d TEMP.   

Lithium iontová baterie je uložena v podlaze před zadní nápravou, takže objem zavazadlového prostoru činí u karosářské verze liftback 485 litrů. U praktičtějšího kombi najdeme v základu 510 litrů a bez ohledu na typ karoserie je objem palivové nádrže vždy 50 litrů.

Hlavním poznávacím znakem nové plug-in hybridní varianty Superbu je plaketa iV na pátých dveřích. Příď vozu dostala přepracovaný nárazník s voštinovou strukturou a vzduchové clony Air Curtain. Ve výbavě nechybí také zvukový generátor E-noise, který vydává během jízdy speciální zvuk. Ten s předstihem upozorní chodce a cyklisty, že se k nim blíží vůz jedoucí v elektrickém režimu.

A jak je to s nabíjením? Z běžné domácí zásuvky se baterie nabije za pět hodin. Pokud se vůz nabíjí pomocí wallboxu s nabíjecím výkonem 3,6 kW, trvá nabití 3,5 hodiny. Konektor nabíjecího kabelu se nachází pod výklopnou krytkou v masce chladiče. 

Superb iV je dále schopen dobíjet baterii nebo udržovat nabití během jízdy na spalovací motor nebo rekuperací brzdné energie, aby se po delší cestě dal poslední úsek před cílem, například ve městě, zvládnout opět bez lokálních emisí.

O čistě elektrickou jízdu se stará elektromotor s výkonem 85 kW, který automaticky (nebo na pokyn řidiče) pomáhá benzinovému motoru s výkonem 115 kW. Volba jízdního režimu Driving Mode Select umožňuje zvolit tři různé režimy: Sport, elektrický režim a hybridní režim.

Nejostřejší režim Sport zpřístupní maximální systémový výkon 160 kW (218 k) a maximální točivý moment 400 Nm. Vůz je standardně dodáván se šestistupňovou automatickou převodovkou DQ 400e a má pohon přední nápravy. V čistě elektrickém režimu využívá Superb iV výhradně elektromotor a v „neutrálním“ hybridním režimu automaticky zajišťuje elektronika souhru elektrického a spalovacího motoru. 

Škoda Superb iV nabízí zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,7 sekundy a dosáhne nejvyšší maximální rychlosti 224 km/h. To jsou jen nepatrně horší hodnoty, než které nabízí koncernový sourozenec Volkswagen Passat GTE.

redakce


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

999 000 Kč

Audi A6

Rok výroby 2017

589 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Škoda Superb

Rok výroby 2018

549 000 Kč