Škoda Superb iV zvládne 120 km čistě na elektřinu, pak přijde ke slovu benzínový motor 1.5 TSI | Autanet.cz

Škoda Superb iV zvládne 120 km čistě na elektřinu, pak přijde ke slovu benzínový motor 1.5 TSI

Verze liftback čtvrté generace modelu Superb bude brzy k dispozici s plug-in hybridním pohonem.

Škoda Auto otevře na různých trzích v průběhu následujících týdnů konfigurátor pro tento nový přírůstek do řady zcela nového modelu Superb. Pohonné ústrojí kombinuje motor 1,5 TSI s elektromotorem a nabízí celkový systémový výkon 150 kW (204 k). Superb iV nabízí čistě elektrický dojezd více než 120 km v režimu WLTP a jeho baterii lze na rychlonabíjecích stanicích DC nabít z 10 % na 80 % za pouhých 26 minut. Výroba modelu Superb iV bude zahájena ve druhém čtvrtletí roku 2025.


Druhá generace plug-in hybridního pohonu

Verze liftback čtvrté generace modelu Superb bude brzy k dispozici s plug-in hybridním pohonem a doplní tak model Superb Combi iV. Druhá generace plug-in hybridního pohonu modelu Superb iV kombinuje elektromotor s čtyřválcovým přeplňovaným benzinovým motorem 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) a společně poskytují celkový systémový výkon 150 kW (204 k). Výkon je přenášen na přední kola prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky DSG. Vysokonapěťová baterie s celkovou brutto kapacitou 25,7 kWh je složena ze čtyř modulů a je umístěna pod zadními sedadly.

Třífázový synchronní motor s permanentními magnety je konstrukčně integrován do převodovky a od spalovacího motoru je oddělen spojkou. Umožňuje pohon vozidla buď samostatně, nebo v kombinaci se spalovacím motorem.

Při jízdě v elektrickém režimu poskytuje elektromotor výkon 85 kW a točivý moment 330 Nm. Slouží nejen k nastartování spalovacího motoru, ale i jako klasický alternátor.

Superb iV využívá benzinový motor 1,5 TSI a elektromotor celkem třemi různými způsoby v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Vedle jízdních režimů známých z běžných modelů Superb (Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual) nabízí Superb iV tři další režimy pro hybridní pohon: elektrický režim, hybridní režim a režim Sport.

Dlouhý dojezd čistě na elektřinu a krátká doba nabíjení

Superb iV nabízí pohodlné možnosti nabíjení, které vyhovují různým potřebám. Díky maximálnímu nabíjecímu výkonu 11 kW v domácích wallboxech a nabíjecích místech se střídavým proudem lze baterii dobít z 0 % na 100 % za 2,5 hodiny. Při rychlém nabíjení stejnosměrným proudem podporuje baterie maximální nabíjecí výkon 50 kW. Dobití baterie z 10 % na 80 % pak trvá 26 minut. Baterie se průběžně nabíjí také rekuperací, kdy je zužitkována pohybová energie vznikající při brzdění.

Superb iV s čistě elektrickým dojezdem více než 120 km v režimu WLTP je vhodný pro každodenní jízdu. Čtvrtá generace modelu přináší novinky, jako je druhá generace Matrix-LED předních světlometů, přepracovaný interiér s multifunkčními otočnými ovladači (Smart Dials) pro intuitivnější ovládání a zjednodušená struktura nabídky s designy interiéru. Nabízí také vylepšené bezpečnostní prvky, pokročilé asistenční systémy a širokou nabídku pohonných jednotek, včetně mild-hybridní technologie, která se u modelu Superb objevuje poprvé, a nové generace plug-in hybridního pohonu.

Superb iV bude možné na mezinárodních trzích objednávat v nadcházejících týdnech.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: MGS5 EV Exclusive umí jednu věc dokonale
Platnost evidenční kontroly v ČR se prodlužuje na dva roky Test: Honda Jazz je malý velký prcek s obrovskou výhodou BMW M2 CS je lehčí, výkonnější a schopnější Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů

Tipy z autobazarů

Škoda Octavia RS 2.0TSI 180kW DSG

Škoda Octavia RS 2.0TSI 180kW DSG

Rok výroby 2017

439 000 Kč
Škoda Yeti 1.2 TSi Active

Škoda Yeti 1.2 TSi Active

Rok výroby 2012

128 900 Kč
Mazda MX-30 e-SKYACTIV EV

Mazda MX-30 e-SKYACTIV EV

Rok výroby 2023

445 000 Kč
Nissan Navara 2,3 HARD TOP

Nissan Navara 2,3 HARD TOP

Rok výroby 2016

419 900 Kč