Škoda Octavia G-TEC ujela 1700 km na jedno natankování

vloženo

ŠKODA Octavia se opět blýskla na ostře sledovaném poli ekonomiky provozu. Standardní liftback s motorem 1,4 TSI/81 kW G-TEC, spalujícím vedle benzinu také stlačený zemní plyn, absolvoval cestu z Prahy do norského Trondheimu s průměrnou spotřebou 4,32 l Naturalu 95 a 2,85 kg CNG na 100 kilometrů.

Škoda Octavia G-TEC ujela 1700 km na jedno natankování Škoda Octavia G-TEC ujela 1700 km na jedno natankování

K cestě byla použita běžná Škoda Octavia ve výbavové verzi Style bez jakýchkoliv dodatečných úprav. Trasa vedla z Prahy přes Rostock, Kodaň, Göteborg a Oslo do Trondheimu, kde se konalo letošní setkání příznivců mladoboleslavské značky tzv. ŠKODA Tour 2015. Na rozdíl od jednoúčelových ekomaratonů zaměřených na co nejnižší spotřebu šlo v tomto případě o jízdu v reálných podmínkách. Ve voze cestovala dvoučlenná posádka s adekvátním množstvím zavazadel. Naměřené hodnoty lze tedy považovat za realistické a v praxi dosažitelné například při cestách na dovolenou.


Jeli jsme bez doprovodného vozidla a vezli plný kufr zavazadel. Na autě byla 17palcová kola s nejširšími možnými pneumatikami, což není zrovna ideální obutí pro dosahování nízkých spotřeb. Místy jsme museli docela chvátat, třeba když jsme stíhali trajekt,“ dodal k cestě šéfredaktor magazínu www.usporne.info Marek Tomíšek, který vůz řídil.



Rekordní jízda odstartovala na čerpací stanici v Praze 6, kde byly obě nádrže naplněny. Na CNG dojela Octavia téměř do Rostocku, plyn došel po 531 km. Dál se tedy pokračovalo na benzin. Posádka nocovala první den v Kodani, druhý den kousek před Oslem. Teprve po dalších 1169 km se Octavia v náročném stoupání u městečka Alvdal zastavila definitivně, což znamená, že na jedno natankování urazila přesně 1700 km. Tyto hodnoty byly zapsány do databanky Muzea rekordů a kuriozit Pelhřimov jako nejdelší vzdálenost ujetá se sériovým vozem ŠKODA Octavia. Opětovným naplněním obou nádrží se zjistilo, že vůz spotřeboval 15,152 kg plynu a 50,51 l benzinu. Z toho vyplývají průměrné spotřeby 2,85 kg CNG na 100 km a 4,32 l benzinu na 100 km.



ŠKODA AUTO vidí ve stlačeném zemním plynu perspektivní alternativu ke klasickým pohonným hmotám, jako jsou benzin a nafta. ŠKODA Octavia je po modelu Citigo druhým modelem značky, který se standardně nabízí ve verzi na stlačený zemní plyn - CNG. Přeplňovaný motor 1,4 TSI je schopný spalovat jak benzin, tak plyn. Disponuje největším výkonem 81 kW (110 k) a maximálního točivého momentu 200 N.m dosahuje v rozmezí od 1500 do 3500 min-1. Octavia s ním akceleruje z 0 na 100 km/h za 10,9 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 195 km/h. Zásluhou výhodného umístění tlakových nádob na speciálním rámu pod podlahou zavazadelníku, jehož základní objem činí 460 litrů, není omezena velkorysá nabídka prostoru pro posádku a její zavazadla. I Octavia na zemní plyn tak poskytuje vysoký komfort cestování a dostatek místa. Tyto přednosti spolu s ekologickým a ekonomickým provozem oslovují stále více zákazníků. Od uvedení na český trh v červnu 2014 se prodalo již více než 1.600 vozů ŠKODA Octavia G-TEC.

Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Octavia G-TEC ujela 1700 km na jedno natankování Fotografie k článku Škoda Octavia G-TEC ujela 1700 km na jedno natankování Fotografie k článku Škoda Octavia G-TEC ujela 1700 km na jedno natankování Fotografie k článku Škoda Octavia G-TEC ujela 1700 km na jedno natankování Fotografie k článku Škoda Octavia G-TEC ujela 1700 km na jedno natankování

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test ojetiny: Alfa Romeo 166 – křižník s výjimečným motorem

Test ojetiny: Alfa Romeo 166 – křižník s výjimečným motorem

Dřívější vlajková loď automobilky Alfa Romeo, model 166, dodnes poskytne skutečně excelentní cestovní komfort. Navíc jej lze sehnat i s legendárním šestiválce „Busso“, který tento model mění ve sbírkový..

Levnější verze Škody Octavia G-TEC vstupuje na trh, půl milionu ale stále nestačí

Levnější verze Škody Octavia G-TEC vstupuje na trh, půl milionu ale stále nestačí

Na českém trhu přibyla Octavia s motorem 1,5 G-TEC/96 kW a šestistupňovou manuální převodovkou. Její doporučená..

Test ojetiny: Citroën Xantia – jízda na obláčku

Test ojetiny: Citroën Xantia – jízda na obláčku

Hydropneumatické pérování dostává model Xantia do úplně jiných dimenzí. Komfortní odpružení přitom nevyžaduje..

Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka

Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka

Nejnovější model automobilky Hyundai stojí na nové platformě e-GMP a přináší výhody typické pro čistokrevný..

Test: Kia Xceed 1.6 CRDi SCR MHEV iMT - Je lepší v naftě?

Test: Kia Xceed 1.6 CRDi SCR MHEV iMT - Je lepší v naftě?

Je tišší než ProCeed, praktičtější než klasický Ceed a jezdí prostě skvěle. Premiérově ale dostal zbrusu novou..