Škoda Kamiq oficiálně představena, bude to hvězda Ženevy

Do konce roku 2022 Škoda představí více než 30 nových modelů. Novinka v podobě modelu Kamiq chce oslovit mladší zákazníky a je třetím a nejmenším SUV s okřídleným šípem ve znaku. Nabídka pohonných jednotek je shodná se Scalou.

Široká maska chladiče s dvojitými lamelami, robustní přední spoiler a typický tvar kapoty motoru dodávají vozu mohutný vzhled. Zadní difuzor zase zdůrazňuje velkorysou světlou výšku, která je o 36 mm vyšší než u příbuzného kompaktního modelu ŠKODA SCALA. Disky mohou mít rozměr 16 až 18 palců. Současně má KAMIQ o 117 mm kratší převisy a lepší nájezdové úhly. Pro dobrodruhy je k dispozici ochrana podvozku, pro akčně založené řidiče zase pevnější sportovní podvozek, který je snížený o 10 milimetrů a umožňuje přepínat mezi dvěma úrovněmi tuhosti tlumičů.


Navzdory skutečně kompaktním rozměrům (délka 4 241 mm, šířka 1 793 mm, výška 1 531 mm) nabízí nejdelší vnitřní prostor ve své třídě. Prostor před koleny cestujících vzadu činí 73 mm, pro zavazadla je k dispozici objem 400 až 1 395 litrů. Sklopné opěradlo spolujezdce umožňuje převážet i předměty o délce téměř 2,5 metru. Uvnitř navíc najdou cestující dvě desítky Simply Clever řešení – nechybí deštník ve dveřích řidiče, v rámci segmentu je unikátem výsuvná ochrana hran dveří, vůz lze vybavit výklopným tažným zařízením a elektricky ovládané páté dveře je možné zavřít pouhým přitlačením.

Využití nové technické platformy umožnilo vybavit KAMIQ množstvím technologií z vyšších segmentů. K dispozici je nejen vyhřívání předních sedadel, ale i těch zadních, volantu nebo čelního skla. Vzdušnému interiéru dominuje volitelný virtuální kokpit s pěti režimy zobrazení a displejem o průměru až 10,25 palce. Samostatný displej s úhlopříčkou 9,2 palce je umístěný v zorném poli řidiče. Charakteristická linie kolem něj kopíruje tvar kapoty a vytváří ergonomickou opěrku pro ruku ovládající dotykovou obrazovku.

Již v základní výbavě najdou zákazníci systém pro udržování vozu v jízdním pruhu a funkci nouzové brzdy s prediktivní ochranou chodců. V nabídce nechybí ani adaptivní tempomat, asistent změny jízdního pruhu (Side Assist), parkovací asistent schopný automaticky zaparkovat i vyparkovat z podélných a příčných parkovacích míst, případně ovládání infotainmentu hlasem a gesty. „KAMIQ nabízí zcela novou generaci infotainment systémů. Je vždy online a díky aplikacím nabízí nejmodernější online služby ŠKODA Connect. Skvěle se tak hodí k mladším zákazníkům segmentu městských SUV, kteří jsou neustále online,“ upozornil Strube.

Všechny motory, které vůz ŠKODA KAMIQ nabízí, mají přímé vstřikování, jsou vybaveny turbodmychadlem, rekuperací brzdné energie a Start-Stop systémem. Samozřejmě splňují emisní normu Euro 6d-TEMP. Základní tříválcový motor 1,0 TSI má výkon 70 kW (95 k) a nabízí maximální točivý moment 175 Nm. O přenos hnací síly se stará pětistupňová manuální převodovka.

Motor 1,0 TSI o výkonu 85 kW (115 k), který nabízí maximální točivý moment 200 Nm, je standardně dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou. Na přání je nabízena také automatická sedmistupňová převodovka DSG. Vrcholnou motorizaci tvoří čtyřválcový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) a maximálním točivém momentu 250 Nm. Aktivní řízení válců (ACT) v případě malé zátěže automaticky vypíná oba prostřední válce a snižuje tak spotřebu. Také tento motor je standardně dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou, na přání je nabízena automatická sedmistupňová převodovka DSG. Všechny benzinové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic.

Čtyřválcový naftový motor 1,6 TDI má výkon 85 kW (115 k), nabízí točivý moment 250 Nm a je standardně vybaven systémem SCR se vstřikováním AdBlue a filtrem pevných částic. Úsporný vznětový motor je standardně dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou. Na přání je k dispozici automatická sedmistupňová převodovka DSG.

Ekologickou variantou nového vozu ŠKODA KAMIQ je moderní verze motoru 1,0 G-TEC. Tento tříválcový motor s pohonem na zemní plyn má výkon 66 kW (90 k) a nabízí maximální točivý moment 145 Nm. V porovnání s konvenčními motory produkuje méně emisí. Tento motor je dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou.

Podvozek vozu ŠKODA KAMIQ se světlou výškou, která je o 36 mm vyšší než u nového kompaktního vozu ŠKODA SCALA, spojuje v sobě klasické přednosti vozu SUV s dynamickými jízdními vlastnostmi kompaktního vozu. Ještě vice možností sportovního charakteru umožňuje na přání dostupný systém Sport Chassis Control. Sportovní podvozek, který je o 10 mm nižší, nabízí kromě režimu Normal také režim Sport s tužší charakteristikou tlumičů, které jsou elektronicky ovládané. Řidič může přepínat obě nastavení v menu Volby jízdního režimu (DRIVING MODE SELECT), která je dodávána společně se systémem Sport Chassis Control. Volba jízdního režimu (DRIVING MODE SELECT) umožňuje přepínání čtyř režimů Normal, Sport, Eco a Individual. Pro jízdu v terénu nabízí vůz ŠKODA KAMIQ na přání ochranu podvozku.

ŠKODA KAMIQ má na palubě více než 20 Simply Clever prvků. Jako první vůz ve své třídě nabízí na přání inteligentní ochranu hrany dveří. Při otevření dveří se automaticky vysune plastová lišta. Tento prvek chrání vůz ŠKODA i vozy v okolí před poškozením v městských zónách s úzkými parkovacími místy. Při nakládání víkendového nákupu přijdou vhod na přání dostupné elektricky ovládané páté dveře. Otevírají se a zavírají stisknutím tlačítka. Díky zabudované funkci Tip‑To‑Close stačí za víko krátce zatáhnout a to se začne zavírat. V základu je dostupná odnímatelná LED svítilna v zavazadlovém prostoru. Na přání je dostupné mechanicky sklopné, elektricky odjistitelné tažné zařízení, které se vyklopí po stisknutí tlačítka v zavazadlovém prostoru.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

729 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

499 900 Kč