Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010

vloženo

Malé změny zvenčí, velké pod kapotou. Tak by se dal v rychlosti charakterizovat facelift v „poločase“, který by měl zatraktivnit Fabii i Roomster.

Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010 Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010

Oficiálně uvolněných fotografií zatím moc není, ale i z toho mála jde jasně poznat, že facelift byl velmi, ale skutečně velmi mírný a pro netrénované oko prakticky neznatelný. To jen potvrzuje zdařilost původního designu, který podobně jako u první generace Fabie nebylo třeba nijak výrazně měnit. Pečlivá prohlídka odhalí u Fabie i Roomsteru novou mřížku chladiče a trochu širší světlomety jejichž vyšší „průhlednost“ navozuje trojrozměrný efekt. Modernizace se dále projeví nabídkou nových odstínů laku, nových ozdobných poklic pro plechová kola, resp. nové varianty hliníkových kol.


Velké změny pod kapotou
Zprávou číslo jedna je konec naftových motorů TDI-PD a jejich náhrada commonrailovými nástupci- TDI-CR. Legendární čtyřválec 1,9 TDI i jeho o jeden válec obraná tříválcová verze 1,4 TDI končí, na jejich místo nastupuje výrazně kultivovanější koncernový 1,6 TDI (66 a 77 kW) a opět od něj odvozený tříválec 1,2 TDI (55 kW).
Všechny diesely už budou standardně osazeny filtrem pevných částic a mohou se chlubit emisemi pod 110g CO2/km, všechny motory bez výjimky pak plní Euro5.

Tříválce se Fabia a Roomster nezbaví ani v nabídce benzínových motorů, základem je stále 1,2 HTP, pro Fabii v obou verzích 44 i 51 kW, pro Roomster pouze v té silnější. Jediným čtyřválcovým motorem, který přečkal „noc dlouhých nožů“ je 1,4 16v (63 kW), naopak silnější a málo prodávaný 1,6 16v končí – a s ním i japonská šestistupňová automatika Aisin s hydrodynamickým měničem momentu.

Náhradou za šestnáctistovku bude už i z Octavie známý přeplňovaný čtyřválec 1,2 TSI. Ten se bude kupodivu dodávat ve dvou naladěních, a to na obvyklých 77 kW, ale nově i na slabších 63 kW (jako v novém Audi A1). Otázkou je, jestli právě slabší verze dvanáctistovky TSI tak trochu nepoleze do zelí přeživší čtrnáctistovce s tímtéž výkonem. Ale on si v tom trh jistě udělá pořádek sám.

Silnější z obou 1,2 TSI by měla být alternativně k mání i s dvouspojkovým sedmistupňovým automatem DSG. Trochu zklamáním je absence byť jediné šestistupňové převodovky v nabídce, všechny zatím představené verze budou mít pouze pětistupňový manuál, před kterým neutekla ve spojení s těmito motory ani taková „celebrita“ jako Audi A1, natož levnější Škoda Roomster...

Fabia RS bude mít motor 1,4 TSI (132 kW) a sedmistupňovou automotickou převodovku DSG.

Motorizace Fabia 2010:                                                       Ceník Fabia „2010“ zde
• 1,2 HTP/44 kW (60 k)
• 1,2 12V HTP/51 kW (70 k)
• 1,4 16V/63 kW (86 k)
• 1,2 TSI/63 kW (86 k)
• 1,2 TSI/77 kW (105 k)
• 1,2 TDI CR DPF/55 kW (75 k)
• 1,6 TDI CR DPF/66 kW (90 k)
• 1,6 TDI CR DPF/77 kW (105 k)

Motorizace Roomster 2010:
• 1,2 12V HTP/51 kW (70 k)
• 1,4 16V/63 kW (86 k)
• 1,2 TSI/63 kW (86 k)
• 1,2 TSI/77 kW (105 k)
• 1,2 TDI CR DPF/55 kW (75 k)
• 1,6 TDI CR DPF/66 kW (90 k)
• 1,6 TDI CR DPF/77 kW (105 k)

Marek Oborník, foto Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010 Fotografie k článku Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010 Fotografie k článku Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010 Fotografie k článku Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010 Fotografie k článku Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Riziko na zimních silnicích roste s rychlostí a nesprávným stylem jízdy

Riziko na zimních silnicích roste s rychlostí a nesprávným stylem jízdy

Zimní měsíce již tradičně vybízejí k cestování za relaxací v přírodě a sportováním spojeným se sněhovou nadílkou. Bohužel cesta za tímto vyžitím může skončit vlivem následku dopravní nehody i tragicky. Přitom z pohledu..

Policisté budou jezdit modely Škoda Scala, byly nejlevnější

Policisté budou jezdit modely Škoda Scala, byly nejlevnější

Výběrové řízení na obnovu vozového parku policistů vyhrála automobilka Škoda. Policii ČR dodá v následujících 4 letech..

Test: Toyota Camry 2.5 Hybrid - klid a pohodlí za rozumné peníze

Test: Toyota Camry 2.5 Hybrid - klid a pohodlí za rozumné peníze

Velký sedan od Toyoty se po patnácti letech vrátil na český trh a má všechny předpoklady podmanit si stovky zákazníků,..

Nová Dacia Sandero je tady. Čtvrt milionu stačí na základ

Nová Dacia Sandero je tady. Čtvrt milionu stačí na základ

Jedna z největších novinek letošního roku je tady. Modely Dacia Sandero a Sandero Stepway jsou tady. V základní výbavě..

Naučte se využívat všechny funkce, které nabízí vaše auto

Naučte se využívat všechny funkce, které nabízí vaše auto

S novými auty je to mnohdy jako s chytrými telefony. Umí hodně věcí, ale reálně z nich nepoužíváme možná ani slabou..