Šestá generace Subaru Forester v Česku. Univerzální SUV se ničeho nebojí | Autanet.cz

Šestá generace Subaru Forester v Česku. Univerzální SUV se ničeho nebojí

Bezpečně po městě, tiše mimo něj a naprosto přesvědčivě v terénu. To jsou první dojmy z nového Lesníka.

Forester je klíčovým modelem v nabídce Subaru již od svého uvedení na trh v únoru 1997. Za uplynulých 27 let se ho celosvětově prodalo více než 5 milionů kusů. Zcela nový Forester zachovává odkaz tohoto všestranného SUV, které si kdykoliv poradí s jakýmkoliv terénem. V současné době je třetím nejprodávanějším modelem značky Subaru v Evropě. V posledních 5 letech se Forester podílel na celosvětových prodejích Subaru přibližně 25–30 %, v Evropě to bylo 28 %.


Nová generace je dostupná celkem ve čtyřech výbavových stupních (Active, Comfort, Field a Touring). Forester ve výbavě Active přijde aktuálně na 985.000 Kč, kdežto za nejlépe vybavené provedení Touring zaplatíte 1 235.000 Kč. Připlácet můžete 12.000 Kč za barvu karoserie (bezpříplatková barva je červená) nebo 40.000 Kč za navigaci v kombinaci se střešním oknem. Japonská automobilka poskytuje na Forester automaticky záruku na 5 roků nebo ujetí 200.000 km, přičemž v ceně vozu jsou asistenční služby.

Zajímavostí je fakt, že už základní výbava přináší vše potřebné, když dostanete mimo jiné dvouzónovou automatickou klimatizaci včetně jejího hlasového ovládání, rozmrazovač stěračů předního okna, vyhřívaná zpětná zrcátka, bezklíčkový vstup a startování, výškově i podélně stavitelný volant, LED světlomety, LED mlhovky, dešťový senzor, kožený volant, vyhřívání předních sedadel, osmnáctipalcová litá kola, kompletní bezpečnostní balík Eyesight, všechny jízdní systémy (SI-DRIVE, X-MODE, systém pro sjíždění svahů, stabilizaci přívěsu), devět airbagů, kamerový systém, zadní couvací kameru, výškově stavitelné bezpečnostní pásy vpředu, audiosystém se 6 reproduktory nebo 11,6palcový HD displej infotainmentu.

Nový Forester si zachovává charakteristickou kombinaci trvalého symetrického pohonu všech kol Symmetrical AWD s mild hybridním pohonným ústrojím e-BOXER. Ten upravuje rozdělení výkonu mezi spalovacím motorem a elektromotorem cíleným přepínáním mezi třemi jízdními režimy (pohon pouze na spalovací motor, pouze na elektromotor a kombinace obou zdrojů síly) tak, aby co nejlépe odpovídal konkrétním jízdním podmínkám a zároveň nabízel nižší spotřebu paliva.

Forester pohání atmosféricky plněný 2,0litrový čtyřválcový motor (100 kW a 182 Nm) s protilehlými písty (řada NA), který je spárován s elektromotorem (12 kW a 66 Nm) umístěným v převodovce Lineartronic. Výsledkem je plynulejší a pohotovější zrychlení s vyšším točivým momentem. Použita byla trakční baterie o kapacitě 4,8 Ah. Maximální rychlost činí 188 km/h a zrychlení z 0-100 km/h probíhá za 12,2 sekundy.

Podvozková platforma Subaru Global Platform (SGP) byla dále vylepšena použitím konstrukce s uzavřeným vnitřním rámem, rozsáhlejším použitím strukturních lepených spojů*6 a zvýšením tuhosti uložení náprav, což společně vede k tužší a lehčí karoserii, jež dále zlepšuje jízdní vlastnosti. Torzní tuhost karoserie byla se ve srovnání s předchozím modelem zvýšena o 10 %.

Cílem společnosti Subaru je do roku 2030 snížit počet smrtelných nehod ve vozech Subaru na nulu. Forester je vybaven vylepšeným asistenčním systémem EyeSight, který má nyní 15 funkcí, z nichž je 5 nových a 7 vylepšených. Díky nové širokoúhlé kameře, jež rozpoznává motocyklisty a chodce v širším úhlu před vozidlem, a novému přednímu radaru se výrazně zlepšila jeho rozpoznávací schopnost. Citlivý elektrický brzdový posilovač byl upraven pro rychlý nástup brzdného účinku. Tato vylepšení umožňují systému EyeSight v širším spektru situací pracovat plynuleji a rychleji. 

Funkce nouzového zastavení (poprvé u Subaru) snižuje riziko nehody v případě, že řidič není schopen dále ovládat vozidlo, například kvůli náhlé zdravotní indispozici. Pokud systém po určitou dobu nezaznamená žádný pohyb řidiče, začne jej varovat a vyzývat k řízení fyzickými vibracemi a pulzním brzděním. Pokud systém ani poté nezaznamená žádnou reakci, vozidlo začne automaticky zpomalovat, blikáním výstražných světel upozorní okolní vozidla a následně zastaví ve svém pruhu. Po zastavení se všechny dveře automaticky odemknou a aktivuje se elektronická parkovací brzda.

cenik subaru forester

Funkce Varování před čelním nárazem a Brzdění před vozidly přijíždějícími vpředu ze stran pomáhají předcházet nehodám na křižovatkách. V prvním případě je řidič na nebezpečí kolize upozorňován prostřednictvím displeje umístěného mezi přístroji, výstražných zvuků a ukazatele Eyesight Assist Monitor pod čelním oknem. Pokud systém zjistí vysoké riziko kolize, začne automaticky brzdit.

Rozpoznávání dopravních značek umí identifikovat značky omezující rychlost a jejich dodatkové tabulky. Inteligentní omezovač rychlosti, jak již název napovídá, omezuje rychlost vozidla na hodnotu uvedenou na rozpoznané dopravní značce.

Standardně dodávaný Systém monitorování řidiče (DMS) byl vylepšen o tři nová upozornění: „Nesoustředěný pohled“, „Krátkodobé rozptýlení“ a „Mikrospánek“ (doplňují předchozí upozornění na „Roztěkanost“ a „Ospalost“). Systém DMS také zvyšuje komfort, protože po rozpoznání registrovaného řidiče (může jich být až pět) pro něj dokáže automaticky přizpůsobit různá nastavení vozu.

Forester je standardně vybaven celkem devíti airbagy. Novinkou v oblasti bezpečnosti je pravý boční airbag pro sedadlo řidiče, který snižuje závažnost střetů mezi cestujícími vpředu, a případně také mezi cestujícími a předměty v interiéru.

Nový Forester je v mnoha ohledech lepší než výtečný předchůdce. Je ještě pevnější, bezpečnější, vychytanější a jízdně lepší. Po asfaltu se pohybuje maximálně tiše, poskytuje výtečný komfort a hlavně v terénu umí dělat všechno sám. Vlastně stačí točit volantem a šlapat na plynový pedál. Elektronika tohoto japonského SUV se postará o bezproblémové zdolání terénních nástrah včetně bahna. Jediné, kde Forester stále ztrácí je při potřebě rychle akcelerovat. Tam se mu ve vyšších rychlostech moc nechce a předjíždění může být za doprovodu variátové převodovky celkem dobrodružné. 

Nový Forester v bodech:
•    10 % tužší karoserie
•    Vylepšené hybridní hnací ústrojí e-BOXER a trvalý pohon všech kol S-AWD
•    Světlá výška 220 mm a vylepšený systém X-MODE
•    Vylepšený asistenční systém EyeSight s 5 novými funkcemi
•    Vylepšený jízdní komfort s omezením pohybů hlavy o 44 % a o 39 % nižší hladinou hluku v kabině
•    Nájezdový vpředu/přechodový/nájezdový vzadu: 20,4°/25,7°/21,0°
•    Schopnost táhnout až 1.870 kg těžký přívěs
•    Aktuálně sleva až 60.000 Kč
•    Objem zavazadelníku činí 508 litrů (1.731 l)
•    V kabině zůstaly fyzické ovladače


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů
Šestá generace Subaru Forester v Česku. Univerzální SUV se ničeho nebojí Test: Mazda CX-80 2.5 e-Skyactiv PHEV AWD Homura Test: Suzuki Swift 4x4 - nejlepší malé auto do sněhu Test: Toyota Corolla Sedan Klasik je poslední možností, jak pořídit normální auto za skvělé peníze

Tipy z autobazarů

Volkswagen Golf Sportsvan

Rok výroby 2015

252 000 Kč

BMW X5

Rok výroby 2018

1 250 000 Kč

Audi Q8

Rok výroby 2021

1 249 000 Kč

BMW Řada 2

Rok výroby 2020

498 000 Kč