Sedmičky od BMW dostanou výkonnější a zároveň úspornější šestiválce

Vznětový třílitrový šestiválec se dočkal mild-hybridní systému, který stojí za zvýšením výkonu a nižší spotřebou. Již od července budou dostupné dvě výkonnostní provedení šestiválců v provedení 730d a 740d mají o 15 kW vyšší výkon a o 30, resp. 20 Nm vyšší maximální točivý moment. Díky tomu zrychlí na stovku o 0,2 sekundy rychleji a mají o 0,6 l/100 km, resp. 0,4 l/100 km nižší spotřebu paliva.

Motory jsou vybaveny mild hybridní technologií se 48V startér-generátorem. Díky modernímu systému zpracování výfukových plynů budou všechny varianty BMW řady 7 se vznětovým motorem v budoucnu splňovat emisní normu Euro 6d. Od července 2020 bude navíc pro všechny varianty luxusního sedanu k dispozici nejnovější verze Integrálního aktivního řízení. Nabídka speciální výbavy bude rozšířena o nové barvy karoserie a vysoce kvalitní doplňky od BMW Individual.


Vznětové motory budou nabízeny ve dvou výkonových úrovních. Pohonná jednotka určená pro BMW 730d (kombinovaná spotřeba paliva: 4,9–4,7 l/100 km; kombinované emise CO2: 128–123 g/km), BMW 730d xDrive (kombinovaná spotřeba paliva 5,2–5,0 l/100 km; kombinované emise CO2: 138–133 g/km), BMW 730Ld (kombinovaná spotřeba paliva: 5,0–4,8 l/100 km; kombinované emise CO2: 130–126 g/km) a BMW 730Ld xDrive (kombinovaná spotřeba paliva: 5,3–5,1 l/100 km; kombinované emise CO2: 139–133 g/km) zapůsobí výkonem zvětšeným o 15 kW/21 k na 210 kW/186 k, maximální točivý moment byl zvýšen o 30 na 650 N.m, které jsou k dispozici mezi 1500 a 2500 1/min. Mimořádně spontánní dodávka výkonu je výsledkem zdokonalené technologie BMW TwinPower Turbo, která nyní zahrnuje dvoustupňové přeplňování s variabilní geometrií rozváděcích lopatek. Systém přímého vstřikování paliva Common Rail byl rovněž vylepšen a dodává palivo do spalovacích prostorů s maximálním tlakem 2700 barů.

Nárůst výkonu luxusním sedanům propůjčuje ještě lepší akceleraci. Například zrychlení z 0 na 100 km/h bylo jak u BMW 730d, tak BMW 730d xDrive zlepšeno o 0,2 sekundy na 5,9, respektive 5,6 sekundy. Toto zlepšení je doprovázeno úsporou paliva až 0,6 litru na 100 km.

Nová generace motoru pod kapotou BMW 740d xDrive (kombinovaná spotřeba paliva: 5,4–5,2 l/100 km; kombinované emise CO2: 142–136 g/km) a BMW 740Ld xDrive (kombinovaná spotřeba paliva: 5,4–5,2 l/100 km; kombinované emise CO2: 143–137 g/km) přináší kromě většího výkonu také nižší spotřebu paliva a úroveň emisí. Výkon nového vznětového řadového šestiválce byl zvýšen o 15 kW/20 k na 250 kW/340 k. Maximální točivý moment vzrostl o 20 N.m na 700 a je k dispozici v rozsahu 1750 až 2250 1/min. Tento motor rovněž kombinuje vícestupňové přeplňování s nejnovější verzí přímého vstřikování paliva Common Rail. Systém přeplňování je vybaven variabilní geometrií rozváděcích lopatek obou turbodmychadel, tedy na vysokotlakém i nízkotlakém stupni. Výsledkem je posílený zátah motoru, který vede k výraznému zvýšení jízdní dynamiky. Například BMW 740d xDrive zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,0 s, což představuje zlepšení o 0,2 s. Současně došlo ke snížení kombinované spotřeby paliva o 0,4 l/100 km.

Oba nové motory jsou vybaveny dodatečnou úpravou výfukových plynů s komponenty umístěnými blízko motoru. Patří mezi ně oxidační katalyzátor a filtr pevných částic se systémem SCR (selektivní katalytická redukce), na jehož výstupu je umístěný druhý zásobník pro eliminaci oxidů dusíku. Výsledkem je, že nové verze BMW řady 7 se vznětovým řadovým šestiválcem splňují emisní normu Euro 6d.

Mild hybridní technologie, použitá u nových variant vznětových motorů, přispívá ke spontánní dodávce výkonu a lepší hospodárnosti. Skládá se ze 48V startér-generátoru dovolujícího zvláště intenzivní rekuperaci energie při brzdění a další baterie pro ukládání takto získané elektřiny. Výkonný startér-generátor lze použít k ulehčení práce a podpoře spalovacího motoru. Elektřina pomáhá během akcelerace. Tento okamžitě dostupný dodatečný výkon 8 kW/11 k posiluje dynamiku dodávky výkonu motoru při rozjezdu a během akcelerace.

Společně s uvedením nových řadových šestiválců bude od července 2020 pro všechny varianty BMW řady 7 k dispozici nejnovější verze Integrálního aktivního řízení kombinující řízení předních kol s variabilním převodovým poměrem s řízením zadních kol a zajišťující optimální agilitu a suverenitu ve vyšších rychlostech a komfort při manévrování. Dokonce i v minimálních rychlostech do 3 km/h jsou nyní zadní kola natáčena. To dále zvyšuje obratnost tohoto luxusního sedanu při zajíždění a vyjíždění z parkovacího stání nebo při manévrování z úzkých prostorech. Možnosti individualizace karoserie jsou nyní ještě větší. Pro BMW řady 7 jsou dostupné nové barvy karoserie – modrý metalický lak Phytonic Blue a BMW Individual matný šedomodrý metalický lak Frozen Bluestone. V budoucnu bude rovněž možné dále pozvednout luxusní atmosféru uvnitř vozu novou verzí BMW Individual celokoženého čalounění Merino v barevné kombinaci Smokey White/Night Blue/Black (bílá/modrá/černá) a BMW Individual koženým volantem.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Kia Ceed

Rok výroby 2019

219 900 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2019

455 000 Kč

Toyota Avensis

Rok výroby 2005

108 900 Kč

Fiat Ostatní

Rok výroby 1963

129 000 Kč