Registrace elektroaut tvoří mizivé procento, na vině není jen cena
Za první letošní první půlrok tvoří registrace elektroaut na celkovém počtu prodaných nových vozidel pouhé 1,1%. O něco lépe si vedou hybridní plug-in vozy s tržním podílem necelých dvou procent. V prvním případě se nejlépe prodává domácí SUV Enyaq, v druhém plug-in Octavia.
V průběhu ledna až června 2021 bylo v Centrálním registru vozidel v ČEské republice evidováno 112 805 nových osobních vozidel, což představovalo meziročně o 17 775 registrací více (+18,7 %). Elektrická a plynová vozidla si v součtu připsala 4 864 registrací, meziročně o téměř 65 % více.
Z nových osobních elektrických a plynových vozidel si nejvíce registrací připsala Škoda díky 774 PHEV, 461 BEV a 341 CNG vozidlům. Se 864 LPG vozidly a 3 BEV pak následovala Dacia před Mercedes-Benz, který evidoval 280 PHEV a 75 BEV. Celkem 30 značek registrovalo v průběhu uplynulých 6 měsíců elektrická a plynová vozidla, která se v letošním roce v součtu na všech registracích podílela 4,3 %.
Jiná situace než v Česku panuje v ostatních zemích Evorpské unie. V období leden až červen 2021 tam bylo registrováno 356 469 nových osobních bateriových elektrických vozidel. Meziroční nárůst o 201 193 vozidel znamenal +130 %. Nejvíce uvedených vozidel bylo evidováno v Německu, Francii, Itálii, Švédsku a Nizozemí. Prakticky ve všech zemích se meziročně počet uvedených vozidel zvýšil, v České republice bylo letos registrováno 1 262 osobních BEV, meziročně pouze o 8 více, tj. +0,6 %. V uvedeném srovnání tak došlo v Česku k nejnižšímu nárůstu registrací ze všech zemí Evropské unie.
V letošním roce se v České republice významně zvýšil zájem o plug-in hybridní vozidla, kterých bylo v uvedeném období registrováno 2 187, meziročně o 1 442 více, tj. +194 %. S 389 registracemi byl mezi BEV největší zájem o Škodu ENYAQ, 500 registrací PHEV si pak připsala Škoda Octavia. Z čistě elektrický modelů si slušně vedl Hyundai Kona nebo Volkswagen ID.4.