Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec

vloženo

Jedenáctá etapa letošního ročníku vyvedla závodníky z písečných dun, kde se zřejmě rozhodovalo o letošní podobě celkových výsledků. O nic lehčí to ale ve čtvrtek jezdci neměli, když je čekal rozmanitý terén a vysoké teploty. V kategorii automobilů skončil Prokop šestnáctý, Zapletal devatenáctý. Mezi kamiony se nejlépe vedlo sedmému Valtrovy, kterého následoval osmý Kolomý.

Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec

Já si myslím, že když jsem vydržel dnešek, tak už vydržím všechno. Možná i v životě. Nebylo to těžší než ty předchozí dny, ale už dlouhý. Nejhorší bylo, že jsme viděli cíl, ale čekalo nás ještě asi 30 kilometrů po místním lomu, aby z toho měli taky něco diváci. No strašný,“ uvedl v cíli navigátor Jardy Valtra Josef Kalina. Posádka ve složení Valtr, Kalina, Stross dojela nakonec na sedmém místě a v průběžném pořadí se posunula na osmou příčku. „Jsem rád, že jsme udrželi naše tempo. Dneska fungoval náš unikátní podvozek Tatra naprosto fantasticky. Tyto rozbíječky a technické úseky mám rád, takže mě to dnes hodně bavilo. Pěkná etapa,“ řekl v bivaku v San Juanu Jarda Valtr.


Martin Kolomý s bratry Kiliany dojel do cíle se ztrátou deseti sekund na týmového kolegu, a tak mu patřila osmá příčka. „Museli jsme hned na začátku zastavit a opravovat intercom. Vymetl jsem totiž pár děr kvůli tomu, že jsem kluky vůbec neslyšel a v prachu posunková řeč nefungovala. Naštěstí to byly jen zlomené drátky a mohli jsme pokračovat,“ uvedl k prvním problémům Martin Kolomý. Tím ale starosti bruntálského jezdce neskončily: „Posledních dvacet kilometrů nás opět trápil kámen v řízení. To jsme se ale dozvěděli až tady, jinak jsme mysleli, že nám odešla pumpa. Tentokrát se nám totiž řízení nezaseklo úplně. Bylo to ale hodně nepříjemný, protože v jednom řečišti pod mostem jsme mířili na pilíř. Nějak jsem to ale naštěstí nasměroval jinam. Jsme v cíli a jsem rád, že jsme to takhle lehce opravili.

Dnes to bylo z půlky dobré a z půlky nuda. Ze zatáčky do zatáčky a přes horizonty to mám rád, ale ta mlátička v pláních ve strouhách od vody to mě nebaví. Nebylo to dnes špatné, ale ani extra zajímavé,“ uvedl navigátor Kolomajze René Kilian.

V kategorii automobilů se dařilo i Tomáši Ouředníčkovi, který dojel v jedenácté etapě na čtyřiačtyřicáté pozici a opět se se svým vozem Hummer H3 Evo posunul do nejlepší padesátky. „Voda v autě byla tak rozžhavená, že se nedala pít. Požádali jsme fanoušky, stojící podél trati a jeden z přihlížejících nám donesl led. Po několika kilometrech jsme si vyprosili další porci ledu. V takových podmínkách není nad studené pití! S výsledkem nejsme úplně spokojeni, ale etapu jsme dokončili a do bivaku jsme dojeli,“ oddechl si Tomáš Ouředníček.

Další jezdec v kategorii Martin Prokop si duny "užil". V desáté etapě Rallye Dakar 2016 dojeli dvaadvacátí a v průběžném pořadí Rallye Dakar jsou šestnáctí. „Jestli jsem o předchozí etapě říkal, že to byl očistec, tak dneska to byl dvojitý očistec. Byla to neskutečně písková etapa plná dun. Pro mě to bylo poprvé v životě a musím říct, že sbírám ty zkušenosti za chodu. Je spousta věcí, o kterých nic nevím a nic netuším. Platím za to poctivou nováčkovskou daň. Takže jsme si to zase „užili“. Hned na začátku jsme na docela dlouho zabloudili a hodně jsme se tam trápili. Pak jsme docela v pohodě jeli, ale nebyli jsme si moc jistí. Naštěstí jsme se chytili Martina Kolomého. Bohužel jsme za ním uvízli na jednom kopečku. Tam jsme chvíli kopali, a když jsme se konečně rozjeli, tak jsme dojeli auta před námi. Jedno z nich mě zase nechtělo pustit a v jeho prachu jsme přehlédli feš feš a vjeli jsme tam. Místo toho, abychom se mu vyhnuli, jsme do něj zahučeli plnou parou a zůstali jsme tam strašnou dobu. Kopali jsme to s Jendou fakt dlouho. Metr po metru jsme to dostávali ven, ale jediné řešení bylo počkat na kamion toyoty, který nás cuknul a vytáhnul nás z feš feše ven. Potom jsme přijeli na největší duny, jenže v té chvíli začala písečná bouře, během které se zavály všechny stopy a navigace byla opravdu těžká. Neudělali jsme žádnou velkou chybu, ale zakopali jsme se několikrát, takže se to nasbíralo a musím říct, že tady byla vidět má nezkušenost. Nicméně jsem rád, že jsme v bivaku a stále pokračujeme v soutěži," uvedl Martin Prokop, který na nejrychlejšího Peterhansela ztratil necelé dvě hodiny.

Martin Macík, František Tomášek a Michal Mrkva z týmu KM Racing po obrovském boji dojeli do cíle 11. etapy Rallye Dakar a pokračují v závodě. Na trati bojovali přes 10 hodin. V šíleném vedru museli měnit kardanku. "Poslední tři dny se nám smůla lepí na paty. Je to dakarský teror, ale nevzdáme to. Náš cíl je dojet do finále, i kdybychom tam ten kamion měli v zubech dotáhnout. Tyto zkušenosti už nám nikdo nikdy nesebere. Bojujeme dál," vzkazuje Martin Macík. Na 140. kilometru se klukům roztrhla kardanka. Auto přestalo kompletně jet. Roztrhalo se i vše kolem, včetně elektriky, takže auto vůbec nefungovalo. Opravou posádka týmu KM Racing strávila přes 4 hodiny, ale vše zvládla a dojela do cíle etapy. Dnes budou kluci pokračovat.

Tomáš Vrátný a Artur Ardavičus jsou v cíli doposud nejnáročnější etapy Rallye Dakar 2016. Artur ji dokončil na skvělém šestém místě, Tomáš měl bohužel defekt, poté pomáhal zapadlému Kamazu a následně ztratil hodinu a půl opravou prasklé hadice přívodu paliva. Mechanici nyní na autech usilovně pracují. V bivaku bohužel doposud není Albert Llovera. Jeho posádka zapadla 15 kilometrů před cílem etapy. Doufejme, že se jim podaří etapu dokončit a dojet do bivaku v časovém limitu. Držte palce!

V pátek na účastníky Rallye Dakar čeká předposlední dvanáctá etapa, která vede ze San Juanu zpět do Villa Carlos Paz. Na posádky kamionů čeká 267 ostrých kilometrů.

11. etapa (La Rioja - San Juan, 712 km)
Výsledky motocykly (712 km/431 km rychlostní zkouška):
1. Meo (Fr./KTM) 5:19:08,
2. Price (Austr./KTM) -18,
3. Quintanilla (Chile/Husqvarna) -2:48,
34. Pabiška -1:27:24,
71. Veselý (oba ČR/KTM) -3:15:46.

Průběžné pořadí motocykly:
1. Price 40:08:30,
2. Svitko (SR/KTM) -35:23,
3. Meo -43:46,
29. Pabiška -7:22:36,
69. Veselý -21:09:01.

Výsledky automobily (712 km/431 km rychlostní zkouška):
1. Attíja, Baumel (Katar, Fr./Mini) 4:49:16,
2. Loeb, Elena (Fr., Mon./Peugeot) -5:52,
3. Hirvonen, Perin (Fin., Fr./Mini) -7:01,
16. Prokop, Tománek (ČR/Toyota) -38:16,
19. Zapletal, Marton (ČR, Pol./Hummer) -50:14,
35. Jerie, Moscatt (ČR, Austr./Toyota) -2:18:13,
44. Ouředníček, Vaculík (ČR/Hummer) -2:51:31.

Průběžné pořadí automobily:
1. Peterhansel (Fr./Peugeot) 37:42:20,
2. Attíja -51:55,
3. De Villiers (JAR/Toyota) -1:17:24,
15. Zapletal -5:21:34,
16. Prokop -5:26:48,
32. Jerie -15:59:24,
49. Ouředníček -24:04:41.

Výsledky kamiony (712 km/431 km rychlostní zkouška):
1. Nikolajev (Rus./Kamaz) 5:31:37,
2. Versluis (Niz./MAN) -5:02,
3. Van Genugten (Niz./Iveco) -5:36,
7. Valtr -15:00,
8. Kolomý -15:10,
18. Vrátný (všichni ČR/Tatra) -1:39:35,
35. R. Randýsek (ČR/MAN) -3:33:23.

Průběžné pořadí kamiony:
1. G. De Rooy (Niz./Iveco) 39:10:29,
2. Mardějev (Rus./Kamaz) -1:09:21,
3. Villagra (Arg./Iveco) -1:45:45,
8. Valtr -3:53:33,
16. Vrátný -7:36:56,
17. Kolomý -8:05:44,
38. R. Randýsek -38:34:37.


Fotografie k článku

Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Čím jezdí Lucie Borhyová? S novým autem už stačila vyrazit na dovolenou

Čím jezdí Lucie Borhyová? S novým autem už stačila vyrazit na dovolenou

Tak schválně, jaký vůz populární moderátorka aktuálně řídí? Menší nápovědou je fakt, že v Česku tahle značka zrovna moc nefrčí, naopak dobře se jí daří na západ od našich hranic. Ve znaku má pouhá dvě písmenka a..

Volkswagen Golf GTI Clubsport je tady. Má 300 koní a snížený podvozek

Volkswagen Golf GTI Clubsport je tady. Má 300 koní a snížený podvozek

Nový Golf osmé generace zrychluje tempo. Volkswagen představuje po verzích GTI, GTE a GTD další klenot z rodiny..

Test: Škoda Karoq 1.0 TSI - základ je nejlepší volbou

Test: Škoda Karoq 1.0 TSI - základ je nejlepší volbou

Víte, jaké je nejprodávanější SUV a zároveň čtvrtý nejžádanější model v Česku? No přece Škoda Karoq, která dokazuje..

Škoda Enyaq iV 60 v prodeji, milion nestačí

Škoda Enyaq iV 60 v prodeji, milion nestačí

Předprodej zahájen. Zákazníci již mohou objednávat Enyaq iV 60 se základní baterií 62 kWh. Doporučená prodejní cena 1..

Suzuki slaví 100 let, znáte všechny jeho modely?

Suzuki slaví 100 let, znáte všechny jeho modely?

Od tkalcovského stavu v roce 1909 až po dnešní moderní modely s pohonem všech kol a mild-hybridním pohonem. To je sto..