Prodeje Škoda Auto loni vzrostly, nejvíce modely Octavia a Octavia Tour

Celková čísla prodejů společnosti Škoda Auto proti roku 2007 vzrostla o 7,1 % na 674.530 vozů – to je nový rekord v historii největší české automobilky. Na pozadí finanční krize v druhé polovině roku to je výborný výsledek. Prodejní čísla společnosti rostla především díky trhům Číny a východní Evropy.
Ani západní trhy nejsou pro značku Škoda neúspěšné. Podíl značky zde vzrostl na 2,3 %, ačkoli celkový trh s osobními automobily klesl o 8,4 %.
Prodeje společnosti Škoda Auto vzrostly ve východní Evropě o 30,1 % na 123.630 dodaných vozů. Nejsilněji přitom rostly v Rusku, kde bylo v roce 2008 prodáno 50.733 vozů, tj. 84,2% meziroční nárůst.
Do Číny dodala největší česká automobilka za rok 2008 celkem 59.284 vozů, tj. o 117 % více, než v roce 2007. Dalších 16.051 vozů bylo dodáno zákazníkům v Indii. Proti předchozímu období je to na tomto trhu o 31,9 % více.
Nejsilnějším trhem západní Evropy zůstává pro značku Škoda Německo. Automobilka zde dokázala zvýšit svůj tržní podíl za rok 2008 na 3,9 % a to i přes pokles celkového trhu osobními automobily o 1,8 %. Němečtí zákazníci během roku 2008 registrovali o 2 % více vozů Škoda, než v roce 2007, přesně 121.277 vozů.
Nejoblíbenějším vozem značky Škoda byla i v roce 2008 Octavia. Celkem se modelu Octavia (Octavia a Octavia Tour) prodalo 344.857, tedy o 11,3 % více, než za rok 2007. Druhým nejúspěšnějším, co se celkového počtu dodaných vozů týká, je model Škoda Fabia. Automobilka jich dodala zákazníkům po celém světě 246.561 (tj. +5,9 %). Nejvyšší procentuální nárůst pak zaznamenala u nejnovějšího modelu Škoda Superb. Toho bylo v roce 2008 prodáno o 24,9 % více, než v roce předchozím, celkem 25.645 vozů. Automobilka dále prodala 57.467 vozů modelové řady Roomster.
„I přes současné obtíže se nám daří na některých trzích udržet pozitivní trend prodejů. Budeme nadále sledovat vývoj v Rusku, Číně a Indii. Lze jen těžko odhadnout, jak se budou nadále prodeje naší společnosti vyvíjet, ale předpokládáme celosvětově zvýšený zájem o malé vozy, například Škoda Fabia, které znamenají nejen finanční úsporu, ale také odpovídají trendu zvýšené ochrany životního prostředí. Naděje na pozitivní vývoj vkládáme také do nových modelů, které v roce 2009 představíme,“ uvedl Fred Kappler, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
Škoda Octavia 2,0 TDI 85kW Ambition Combi

Škoda Octavia 2,0 TDI SCOUT,TAŽNÉ,NAVI

Škoda Octavia 1,9 TDi 77kW Aut.klima 2.maj.
Mohlo by vás zajímat

Víme jak bude vypadat nová Škoda Octavia, odhalení proběhne už za týden
Omlazená Octavia bude k dispozici jako liftback nebo kombi a taky ve verzích Sportline a RS. ...

Test ojetiny: Škoda Octavia RS první generace - všeuměl s investičním potenciálem
Na přelomu milénia Škoda představila první generaci Octavie RS, čímž se trefila do černého a dodnes se vozy s logem RS t ...

Škoda Octavia Sportline v prodeji, třičtvrtě milionu nestačí
Octavia se ve 4. generaci poprvé rozrostla o verzi Sportline. Bohatá výbava vychází ze stupně Style a přidává řadu atrak ...
Nejnovější články

Na nový Volkswagen Tayron stačí milion korun, je to lepší Kodiaq
Volkswagen uvádí na český trh zcela nové SUV Tayron, jehož ceny začínají již od 999.000 Kč. ...

Nový Mitsubishi Outlander PHEV přichází na český trh s pořádnou porcí výkonu
Nový model byl navržen speciálně pro Evropu v rámci další fáze produktové ofenzivy. ...

Elektromobil pro každého, to bude Volkswagen ID. EVERY1
Volkswagen slibuje lidový elektromobil za méně než 20.000 Eur ...
Nejčtenější články měsíce

Tipy z autobazarů

Škoda Superb
Rok výroby 2015

Audi Q8
Rok výroby 2021

BMW X5
Rok výroby 2018

Toyota Auris
Rok výroby 2019