Prodeje Škoda Auto loni vzrostly, nejvíce modely Octavia a Octavia Tour
Celková čísla prodejů společnosti Škoda Auto proti roku 2007 vzrostla o 7,1 % na 674.530 vozů – to je nový rekord v historii největší české automobilky. Na pozadí finanční krize v druhé polovině roku to je výborný výsledek. Prodejní čísla společnosti rostla především díky trhům Číny a východní Evropy.
Ani západní trhy nejsou pro značku Škoda neúspěšné. Podíl značky zde vzrostl na 2,3 %, ačkoli celkový trh s osobními automobily klesl o 8,4 %.
Prodeje společnosti Škoda Auto vzrostly ve východní Evropě o 30,1 % na 123.630 dodaných vozů. Nejsilněji přitom rostly v Rusku, kde bylo v roce 2008 prodáno 50.733 vozů, tj. 84,2% meziroční nárůst.
Do Číny dodala největší česká automobilka za rok 2008 celkem 59.284 vozů, tj. o 117 % více, než v roce 2007. Dalších 16.051 vozů bylo dodáno zákazníkům v Indii. Proti předchozímu období je to na tomto trhu o 31,9 % více.
Nejsilnějším trhem západní Evropy zůstává pro značku Škoda Německo. Automobilka zde dokázala zvýšit svůj tržní podíl za rok 2008 na 3,9 % a to i přes pokles celkového trhu osobními automobily o 1,8 %. Němečtí zákazníci během roku 2008 registrovali o 2 % více vozů Škoda, než v roce 2007, přesně 121.277 vozů.
Nejoblíbenějším vozem značky Škoda byla i v roce 2008 Octavia. Celkem se modelu Octavia (Octavia a Octavia Tour) prodalo 344.857, tedy o 11,3 % více, než za rok 2007. Druhým nejúspěšnějším, co se celkového počtu dodaných vozů týká, je model Škoda Fabia. Automobilka jich dodala zákazníkům po celém světě 246.561 (tj. +5,9 %). Nejvyšší procentuální nárůst pak zaznamenala u nejnovějšího modelu Škoda Superb. Toho bylo v roce 2008 prodáno o 24,9 % více, než v roce předchozím, celkem 25.645 vozů. Automobilka dále prodala 57.467 vozů modelové řady Roomster.
„I přes současné obtíže se nám daří na některých trzích udržet pozitivní trend prodejů. Budeme nadále sledovat vývoj v Rusku, Číně a Indii. Lze jen těžko odhadnout, jak se budou nadále prodeje naší společnosti vyvíjet, ale předpokládáme celosvětově zvýšený zájem o malé vozy, například Škoda Fabia, které znamenají nejen finanční úsporu, ale také odpovídají trendu zvýšené ochrany životního prostředí. Naděje na pozitivní vývoj vkládáme také do nových modelů, které v roce 2009 představíme,“ uvedl Fred Kappler, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
Škoda Octavia 1.6TDi Navi,Taž.zař.Style plus
Škoda Octavia 1.2TSi NOVÉ PNEU, 100%KM
Škoda Octavia 1.6 Ambiente Combi
Mohlo by vás zajímat
Test ojetiny: Škoda Octavia RS první generace - všeuměl s investičním potenciálem
Na přelomu milénia Škoda představila první generaci Octavie RS, čímž se trefila do černého a dodnes se vozy s logem RS t ...
Škoda Auto vyrobila první vozy modernizovaného modelu Octavia
První modernizovaný model Octavia vyrobený v závodě v Kvasinách sjel z výrobní linky. Výrobu dalších kusů tohoto bestsel ...
Škoda Octavia Sportline v prodeji, třičtvrtě milionu nestačí
Octavia se ve 4. generaci poprvé rozrostla o verzi Sportline. Bohatá výbava vychází ze stupně Style a přidává řadu atrak ...
Nejnovější články
Nová Toyota RAV4 má české ceny a startuje předprodej
Na český trh přichází nová, již šestá, generace legendárního SUV modelu RAV4. ...
Nové modely Seat Ibiza a Arona mají české ceny. Ibizu koupíte od 399.900 Kč
Seat zveřejnil české ceníky modernizovaných modelů Ibiza a Arona. Tři výbavy a pět variant pohonu ...
Nejoblíbenější model světa prošel modernizací
První faceliftované vozy dorazí v březnu 2026, předprodej již probíhá. ...
Nejčtenější články měsíce
Tipy z autobazarů
Land Rover Discovery 3,0 TD6 HSE AWD AUT 7 míst Odp
Rok výroby 2019
Škoda Enyaq iV 80X 195kW 4X4 HEAD-UP,TČ
Rok výroby 2022
Mazda MX-30 e-SKYACTIV EV
Rok výroby 2023
Nissan Navara 2,3 HARD TOP
Rok výroby 2016