Prodeje Škoda Auto loni vzrostly, nejvíce modely Octavia a Octavia Tour
Celková čísla prodejů společnosti Škoda Auto proti roku 2007 vzrostla o 7,1 % na 674.530 vozů – to je nový rekord v historii největší české automobilky. Na pozadí finanční krize v druhé polovině roku to je výborný výsledek. Prodejní čísla společnosti rostla především díky trhům Číny a východní Evropy.
Ani západní trhy nejsou pro značku Škoda neúspěšné. Podíl značky zde vzrostl na 2,3 %, ačkoli celkový trh s osobními automobily klesl o 8,4 %.
Prodeje společnosti Škoda Auto vzrostly ve východní Evropě o 30,1 % na 123.630 dodaných vozů. Nejsilněji přitom rostly v Rusku, kde bylo v roce 2008 prodáno 50.733 vozů, tj. 84,2% meziroční nárůst.
Do Číny dodala největší česká automobilka za rok 2008 celkem 59.284 vozů, tj. o 117 % více, než v roce 2007. Dalších 16.051 vozů bylo dodáno zákazníkům v Indii. Proti předchozímu období je to na tomto trhu o 31,9 % více.
Nejsilnějším trhem západní Evropy zůstává pro značku Škoda Německo. Automobilka zde dokázala zvýšit svůj tržní podíl za rok 2008 na 3,9 % a to i přes pokles celkového trhu osobními automobily o 1,8 %. Němečtí zákazníci během roku 2008 registrovali o 2 % více vozů Škoda, než v roce 2007, přesně 121.277 vozů.
Nejoblíbenějším vozem značky Škoda byla i v roce 2008 Octavia. Celkem se modelu Octavia (Octavia a Octavia Tour) prodalo 344.857, tedy o 11,3 % více, než za rok 2007. Druhým nejúspěšnějším, co se celkového počtu dodaných vozů týká, je model Škoda Fabia. Automobilka jich dodala zákazníkům po celém světě 246.561 (tj. +5,9 %). Nejvyšší procentuální nárůst pak zaznamenala u nejnovějšího modelu Škoda Superb. Toho bylo v roce 2008 prodáno o 24,9 % více, než v roce předchozím, celkem 25.645 vozů. Automobilka dále prodala 57.467 vozů modelové řady Roomster.
„I přes současné obtíže se nám daří na některých trzích udržet pozitivní trend prodejů. Budeme nadále sledovat vývoj v Rusku, Číně a Indii. Lze jen těžko odhadnout, jak se budou nadále prodeje naší společnosti vyvíjet, ale předpokládáme celosvětově zvýšený zájem o malé vozy, například Škoda Fabia, které znamenají nejen finanční úsporu, ale také odpovídají trendu zvýšené ochrany životního prostředí. Naděje na pozitivní vývoj vkládáme také do nových modelů, které v roce 2009 představíme,“ uvedl Fred Kappler, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidelŠkoda Octavia II FACELIFT 1.8 TSI
Škoda Octavia 1,6 TDi 85KW Bussines plus
Škoda Octavia Combi 1.5TSi e-TEC DSG Style P
Mohlo by vás zajímat
Škoda uvádí na trh Octavii RS 120 let Motorsport za milion
ŠKODA AUTO oslavuje 120. výročí své angažovanosti na poli motorsportu a při té příležitosti uvádí na český trh akční mod ...
Škoda Octavia přijíždí ve verzi Sportline. Bude sportovnější?
Octavia čtvrté generace přijíždí ve verzi Sportline s širokou nabídkou motorizací a verzí s hybridním nebo CNG pohonem. ...
Škoda vyslyšela přání zákazníků a na trh uvádí Octavii Fresh
Ceny dobře vybavené Octavie Fresh startují na částce 649.900 Kč. ...
Nejnovější články
Citroëny C3 a ë-C3 mají české ceny. Benzín od 360.000 Kč, elektřina od 610.000 Kč
Vybírat můžete mezi dvojicí výbavových stupňů – You a Max a mezi benzínovou dvanáctistovkou a čistě elektrickou verzí s ...
Nový Renault Captur v prodeji. Základ se vleze do půl milionu korun
Novinku můžete mít hned v několika verzích. Nechybí benzín, hybrid nebo dokonce LPG. ...
Modernizovaná Dacia Spring je dostupný elektromobil, koupíte ho už od 419.900 Kč
Model Spring je jediným elektromobilem v Evropě, který váží méně než jednu tunu, má totiž baterii o hmotnosti 188 kg. ...
Nejčtenější články měsíce
Tipy z autobazarů
Mercedes-Benz Třídy S
Rok výroby 2017
BMW Řada 3
Rok výroby 2006
Audi A4
Rok výroby 2011
Volkswagen Golf
Rok výroby 2017