Prius podle automobilky Hyundai? To je model IONIQ

18. 01. 2016
Sdílet článek

Hyundai Motor zveřejnil podrobné informace o hybridním vozidle nové generace, které dostalo označení IONIQ a korejským novinářům bylo představeno ve výzkumném a vývojovém centru společnosti Hyundai Motor v jihokorejském Namyangu.

Rag Jung, vedoucí divize řízení projektů ve výzkumném a vývojovém centru Hyundai Motor, k tomu uvedl: „IONIQ ztělesňuje nové myšlení a odvážně ambice společnosti Hyundai Motor, zaměřené na budoucnost. Tento specializovaný hybridní vůz světové úrovně bude počátkem naší budoucí mobility.


Lehká konstrukce založená na specializovaném designu
Platforma modelu IONIQ byla specificky přizpůsobena cíli nabídnout poprvé na světě hned tři druhy poháněcího ústrojí s mimořádně nízkou spotřebou paliva a emisemi, přičemž v konstrukci skeletu karoserie jsou z 53 % zastoupeny vyspělé vysokopevnostní oceli, které jsou chytře doplněny lehkým hliníkem. Hliníkové části karoserie bez nosné funkce, jako jsou kapota, víko zavazadlového prostoru a komponenty podvozku, snižují hmotnost nového modelu v daných dílech o 12,6 kg (45 % původní hmotnosti ocelových dílů). Vyspělé vysokopevnostní oceli, schopné odolávat působení značných sil při nárazu, nalézají uplatnění v bezpečnostní struktuře a v deformačních zónách, kde je nezbytné pohlcování nárazové energie.

Nový IONIQ se odlišuje od ostatních hybridních vozidel dynamickými jízdními vlastnostmi. Uložení akumulátoru v nízké poloze a více vpředu snižuje těžiště, což zvyšuje jízdní stabilitu a umožňuje velmi pohotové reakce vozu na povely řidiče. Ovladatelnost modelu IONIQ vylepšuje víceprvková zadní náprava s dvěma spodními rameny.

Základ modelu IONIQ: zdokonalená hybridní soustava
Kompletní modelová řada IONIQ bude zahrnovat verze s elektrickým pohonem a s dvěma druhy hybridního pohonu, s možností vnějšího nabíjení i bez něj, a je tak prvním modelem na světě s takovou nabídkou. Při představení v Koreji byly zveřejněny informace o hybridní verzi, která přijde na trh jako první.

Nový zážehový motor Kappa 1.6 GDi, který se může pochlubit nejvyšší tepelnou účinností na světě (40 %), byl vyvinutý společností Hyundai Motor exkluzivně pro hybridní poháněcí ústrojí. Spalovací motor o výkonu 77 kW (105 k) je kombinován s elektromotorem s permanentním magnetem o výkonu 35 kW (47 l).

Rekordně vysoké tepelné účinnosti 40 % bylo u spalovacího motoru dosaženo mimo jiné optimalizací chladicí soustavy, která je pro hlavu a blok válců oddělená. Spotřebu paliva a emise CO2 dále vylepšuje vysokotlaké přímé vstřikování benzinu s nejvyšším tlakem 200 barů a šestiotvorovými vstřikovacími tryskami.

Akumulátory Li-Poly poskytují vynikající parametry z hlediska nabíjení a vybíjení, aby bylo zajištěno optimalizované napájení vysokonapěťového elektromotoru v kombinaci s účinnou rekuperací kinetické energie. Hnací sílu přenáší dvouspojková převodovka DCT (Dual Clutch Transmission), vyvinutá exkluzivně pro hybridní aplikace, která umocňuje jedinečné zážitky z dynamické jízdy v modelu IONIQ. Převodovka se vyznačuje nejvyšší účinností ve své třídě (95,7 %) a umožňuje pohotové reakce, dynamické zrychlení i hladké řazení. Výsledkem je mimořádné potěšení z jízdy při zachování vysoké hospodárnosti hybridního pohonu.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Hyundai Motor Czech

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

729 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

999 000 Kč