Pospěšte si. Audi TT RS Coupé v limitované edici bude mít pro Evropu jen 100 kusů

vloženo

Audi TT RS Coupé iconic edition, limitované na 100 vozů pro Evropu, oslavuje svou exkluzivitou a vysokými výkony čtvrt století úspěchů modelu Audi TT Coupé. Tento sportovní vůz s čistými liniemi je od své premiéry v roce 1998 inspirací pro celý svět díky ryzímu potěšení z jízdy a puristickému designovému stylu.

Pospěšte si. Audi TT RS Coupé v limitované edici bude mít pro Evropu jen 100 kusů Pospěšte si. Audi TT RS Coupé v limitované edici bude mít pro Evropu jen 100 kusů

Verze RS ohromí výjimečnými výkony pětiválcového motoru i jeho zvukem, který se dostane každému pod kůži. Limitovaná edice Audi TT RS Coupé limited edition kombinuje uvedenou emocionální charakteristiku s výrazně sportovními designovými prvky v exteriéru a interiéru.


TT je designovou ikonou značky Audi již téměř čtvrt století. Čas tak prokázal nadčasovost tohoto výjimečného vozu. Nyní tento trend přenáší do budoucnosti Audi TT RS Coupé iconic edition* jako rychlý sportovní vůz s novými inovacemi, který si zachovává typické vlastnosti modelu TT RS, design i dynamiku.

„Název Audi TT RS Coupé iconic edition* říká vše,“ vysvětluje Sebastian Grams, generální ředitel společnosti Audi Sport GmbH. „Speciální edice připomíná ikonický designový styl TT, který ztělesňuje odvahu a současně i nekompromisní eleganci. Díky exkluzivním doplňkům v exteriéru a interiéru jsou opěvované výkony našeho ryzího sportovního kupé, poháněného oceňovaným pětiválcem, pro fanoušky viditelné na první pohled.

Inspirace Bauhausem: TT Coupé

Značka Audi představila svou vizi „automobilu pro nadšence“ jako studii sportovního vozu Audi TT Coupé na podzim 1995 na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Téměř symetrické Audi TT se důsledně drželo designového principu založeného na geometrických, kruhových tvarech. Jeho design nedělal kompromisy, místo toho určoval priority – a tím okamžitě zapůsobil na publikum. O tři roky později vstoupilo kupé do sériové výroby téměř beze změn. Jeden rok po modelu TT Coupé uvedla značka Audi na trh TT Roadster. Druhá generace modelové řady Coupé byla rozšířena o varianty S a RS.

„TT bylo inspirováno Bauhausem a jeho univerzální designovou filozofií, podle níž ‚méně je více‘,“ říká šéfdesignér značky Audi Marc Lichte. „Maximální redukce – tedy vynechání všeho nadbytečného a nedůležitého – byla tak radikální a tak odvážná, že model TT svou jednoduchostí rychle dosáhl nejvyššího atributu dobrého designu: nadčasovosti. Jakmile dosáhnete nadčasovosti, povznesete se nad trendy, a přesto nikdy nevyjdete z módy – jednoduše z toho důvodu, že se dobrý styl neokouká.“

Proto i o tři generace TT a čtvrt století později dává současný model TT RS Coupé iconic edition* stále na odiv typické linie kupé z roku 1998. Rovněž speciální edice zůstává věrná myšlence redukce na základní prvky. Minimalistický design vládne nejen čistému exteriéru, ale také interiéru, který je dodnes svou jednoduchostí a přehledností zaměřen na řidiče. Typické válcové tvary, které charakterizují design přístrojů, lze nalézt i v současné speciální edici Audi TT RS Coupé iconic edition* – například u sériově dodávaného víčka palivové nádrže, kruhových výdechů ventilační soustavy, na okrajích kulisy řazení a na okouzlující hlavici řadicí páky. Nadšení z roku 1995 je pro TT Coupé inspirací i dnes.

Správná atmosféra: exteriér s tmavou elegancí

Speciální edice Audi TT RS Coupé iconic edition* sebejistě splní vysoká očekávání, vyvolaná jejím vnějším vzhledem. Pro modely RS specifický lak karoserie v odstínu šedá Nardo vytváří vzhled, který dokonale ladí s exkluzivním a atletickým charakterem tohoto speciálního modelu. Tento elegantní odstín šedé byl pojmenován podle legendárního italského závodního okruhu Pista di Nardó, na němž modely Audi RS absolvují své první testovací kilometry. Šedá Nardo zaručuje, jako jeden z nejoblíbenějších individuálních laků mezi zákazníky, optimální první dojem.

Elegantní styl umocňuje leskle černá maska chladiče s matně černým vnějším rámečkem. Z masky chladiče nápadně vystupuje nápis quattro se vzhledem matného titanu. Sebejistý vzhled modelu RS umocňuje také leskle černá ozdobná lišta na krytech bočních prahů. Podobný styl je důsledně aplikován rovněž na kruzích Audi, označeních modelu TT RS na přídi a zádi a na krytech vnějších zpětných zrcátek. Vytříbený designový styl zasahuje až do nejmenších detailů, což potvrzují i sofistikovaná, leskle černá 20“ kola z lehké slitiny v sedmipaprskovém designu, specifickém pro tuto edici, a černé brzdové třmeny. Tmavě tónovaná zadní trojúhelníková okna s exkluzivním nápisem „iconic edition“ završují okouzlující tmavý vzhled tohoto kupé i v jeho zadní části.

Geny z motoristického sportu: aerodynamický paket umocňuje sportovní charakter

Audi TT RS Coupé iconic edition* poskytuje ještě větší dynamiku díky aerodynamickému paketu vyvinutému v aerodynamickém tunelu. Přední nárazník s drobnými aerodynamickými prvky na okrajích, spoilerem a usměrňovacími plochami v krajních otvorech pro přívod vzduchu nezapře inspiraci motoristickým sportem. Záď sportovně zakončuje pevný zadní spoiler z uhlíkového kompozitu s doplňkovými přítlačnými plochami na jeho okrajích, který v rámci aerodynamického konceptu zvyšuje jak sportovní výkony, tak hospodárnost.

Nad difuzorem ve specifickém designu RS jsou na obou stranách vertikální designové prvky. Ohromující záď zdobí také dvě atraktivní, oválné koncovky výfukové soustavy.

V souladu s barevným pojetím speciální edice zaujme působivým, leskle černým vzhledem přední spoiler spolu s bočními doplňkovými aerodynamickými prvky, kryty bočních prahů a částmi zadního difuzoru.

Vývoj aerodynamického paketu v aerodynamickém tunelu zohlednil souvztažnost mezi aerodynamickým odporem vzduchu a přítlakem. Oba parametry byly proto vyváženě optimalizovány, aby došlo ke zlepšení jak aerodynamických, tak i jízdních vlastností. Vyšší přítlak vytvářený zadním spoilerem a difuzorem výrazně zvyšuje adhezi a ovladatelnost v rychle projížděných zatáčkách. Pro řidiče to znamená ideální podmínky pro mimořádné potěšení z jízdy ve všech situacích.

X. ze 100: velmi exkluzivní designové prvky v interiéru

Interiér speciální edice TT RS Coupé iconic edition* je charakterizován exkluzivitou a pozorností věnovanou nejmenším detailům. Stejně jako u exteriéru je i zde hlavním motivem kombinace tmavých barev, kterou zvýrazňuje uvážené použití ozdobných prvků Audi exclusive. Sportovní sedadla RS mají dvoubarevné čalounění. Boční polštáře jsou na povrchu potaženy jemnou kůží Nappa v odstínu šedá jet, zatímco na sedacích plochách je černá Alcantara, s níž kontrastuje prošívání s voštinových vzorem v odstínu žlutá calendula. Ve výšce ramen je na černé Alcantaře vyšitý exkluzivní nápis „iconic edition“. Černé podlahové rohože jsou zdobeny vyšitým nápisem RS v odstínu žlutá calendula. Kontrastní prošívání v této barvě zdobí také loketní opěrky na vnitřních výplních dveří a středové konzole v odstínu šedá jet a černou clonu nad panelem sdružených přístrojů Audi virtual cockpit. Na výplních dveří se ruce zákazníků budou dotýkat černé Alcantary a na sportovním volantu RS kůží obšitého věnce s vyznačením polohy 12 hodin v odstínu žlutá calendula. Individualizaci završuje páka voliče s pořadovým číslem, díky němuž je každé ze 100 vozidel této speciální edice opravdu jedinečné.

Zatímco působivé dekorační osvětlení vytvoří v interiéru příjemnou atmosféru, zvukové zážitky umocní sytý prostorový zvuk prémiového audiosystému Bang & Olufsen.

Tvary vyžadují funkci: legendární pětiválcový motor vydává nezaměnitelný zvuk

TT RS Coupé iconic edition (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 9,1; kombinovaní emise CO2 v g/km: 207) spoléhá na osvědčený motor 2.5 TFSI společnosti Audi Sport, který poskytuje nejvyšší výkon 294 kW (400 k) a maximální točivý moment 480 N.m. Četné úspěchy v motoristickém sportu potvrzují, že se jedná o jeden z nejpřesvědčivějších motorů značky Audi. Bezpočet vítězství v motoristickém sportu a vynikající výkony v každodenním provozu vynesly pětiválcovému motoru devět ocenění „International Engine of the Year Award“ v řadě od roku 2010.

Jak je pro model TT RS typické, hnací síla je přenášena na vozovku prostřednictvím sedmistupňové převodovky S tronic a trvalého pohonu všech kol quattro. Elektrohydraulicky ovládaná vícelamelová mezinápravová spojka, která debutovala v roce 1998 v modelové řadě Audi TT, rozděluje točivý moment variabilně mezi přední a zadní nápravu. Systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select umožňuje řidiči měnit nastavení pohonu všech kol quattro a dalších komponentů od řízení přes sedmistupňovou převodovku S tronic a klapky ve výfukové soustavě až po charakteristiku motoru.

Nejvyšší rychlost modelu TT RS Coupé iconic edition (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 9,1; kombinovaní emise CO2 v g/km: 207) je omezena na 280 km/h. Tento kompaktní sportovní vůz zvládne sprint z klidu na 100 km/h za pouhých 3,7 sekundy. Motor poskytuje velmi emocionální zážitky z jízdy díky typickému pořadí zapalování 1-2-4-5-3 a „chraplavému“ zvukovému doprovodu. Při uvedeném pořadí zapalování dochází k zážehu směsi střídavě v sousedních a nesousedních válcích. Výsledkem je velmi specifický rytmus a charakter. Lichý počet válců vytváří harmonické frekvence, které doprovázejí spodní tón zvukového projevu. K nezaměnitelnému zvuku přispívá také řídicí jednotka motoru. Ta při větším zatížení otevře klapky ve výfukové soustavě, čímž zvýší intenzitu zvuku.

Vynikající ovladatelnost a stabilitu zaručuje kromě obvyklé nízké hmotnosti (1475 kilogramů u modelu TT RS Coupé) také sportovní podvozek RS plus vybavený adaptivními tlumiči s technologií Audi magnetic ride. Rovněž charakteristika řízení podléhá systému individualizace jízdní dynamiky Audi drive select.

Speciální edice bude k dispozici od prvního čtvrtletí 2023

Zákazníci mohou začít objednávat speciální edici v průběhu října 2022. V Německu bude Audi TT RS Coupé iconic edition* nabízeno za 113 050 EUR, cena pro český trh ještě nebyla stanovena.  První vozy budou předány zákazníkům v prvním čtvrtletí 2023.

Speciální edice, limitovaná na 100 vozů, je velmi exkluzivní nabídkou pro fanoušky modelů TT a RS. Zákazníci si mohou díky programu Audi exclusive navíc přizpůsobit svůj model Audi Sport podle vlastních preferencí dokonce i nad rámec výbavy speciální edice – od individuálních barev karoserie přes barvu kůže až po výběr kontrastního prošívání.


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Pospěšte si. Audi TT RS Coupé v limitované edici bude mít pro Evropu jen 100 kusů

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Novou DS 7 můžete mít za milion, ale také za dvojnásobek

Novou DS 7 můžete mít za milion, ale také za dvojnásobek

Včera automobilka DS předtavila v pražském paláci Lucerna model DS 7, který má zároveň české cenovky. S dieselem jej můžete mít za 1 100 000 Kč, vrcholný plug-in hybrid 4x4 koní pak za 2 050 000 Kč.

Porsche 911 Dakar je limitka s cenovkou 5,5 milionu korun

Porsche 911 Dakar je limitka s cenovkou 5,5 milionu korun

Tohle bláznivé Porsche 911 Dakar příjíží v limitované edici 2 500 kusů a určitě bude sběratelským skvostem a dobrou..

Test: Škoda Karoq 2.0 TDI Sportline - předokolka s dieselem jezdí za pět

Test: Škoda Karoq 2.0 TDI Sportline - předokolka s dieselem jezdí za pět

V době elektrifikace působí mladoboleslavské SUV jako z jiného světa. Karoq pohání klasický dvoulitrový diesel a je..

Na co nezapomínat v zimě a jak se připravit na sníh

Na co nezapomínat v zimě a jak se připravit na sníh

S nastávající zimou přichází náročné období na silnicích. Je proto dobré připomenout si několik osvědčených tipů a..

Nová Toyota Prius je na světě, vyšší výkon a nižší spotřeba

Nová Toyota Prius je na světě, vyšší výkon a nižší spotřeba

Toyota při světové premiéře představila pátou generaci modelu Prius s plug-in hybridním pohonem nové generace s vyšším..