Osmnáct procent vozidel na českých silnicích není bezpečných

vloženo

Asociace autobazarů zveřejnila výsledky šetření, které realizovala v průběhu měsíce ledna a února letošního roku. Podle něj jezdí na českých silnicích 18 procent vozidel, která nesplňují současné bezpečnostní nároky. Podle zjištěných údajů naprostá většina takových vozidel se prodává prostřednictvím soukromé inzerce nebo v malých autodílnách. Průměrné stáří vozidel se navíc opět zvýšilo a aktuálně činí 14,73 roku, což je nejhorší číslo od roku 1995 (14,10 roku).

Osmnáct procent vozidel na českých silnicích není bezpečných Osmnáct procent vozidel na českých silnicích není bezpečných

Do České republiky proudí stále starší a starší vozy ze zahraničí. Jen za první dva měsíce letošního roku bylo do ČR dovezeno přes 20.000 vozidel, přičemž téměř polovina je starších deseti let. Jak se takové vozy vůbec dostávají na český trh? V jakém jsou technickém stavu a kdo takové vozy prodává?


Nejvíce takových vozidel se prodává prostřednictvím soukromé inzerce,“ říká Petr Přikryl z APPAA a vysvětluje: „Prodávající totiž spoléhají nejenom na to, že nabídnou atraktivní cenu, ale především na to, že na ulici nemá zájemce o vozidlo v podstatě žádnou možnost zjistit reálný technický stav vozidla.

Největší riziko podle Přikryla hrozí při nákupu bouraného a nekvalitně opraveného vozu. V případě dopravní nehody jsou totiž důsledky střetu daleko fatálnější. V průměru dochází k vyššímu rozsahu zranění a to až o 70 procent ve srovnání s vozem, který žádnou vážnou havárii v minulosti neprodělal. Přikryl proto důrazně doporučuje kupovat ojeté vozy ve velkých autobazarech, které disponují kvalitním technickým zázemím, vozy důkladně prověřují a nabízejí na vůz garance a záruky.

Jen za první dva měsíce letošního roku jsme odmítli vykoupit přibližně 750 vozidel z důvodu špatného technického stavu,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA. Z tohoto čísla lze odvodit, že jenom tento bazar odmítá ročně 5000 vozidel, jejichž technický stav neodpovídá současným standardům. „Zůstává proto otázkou, kde takové vozy končí a jakou cestou se nakonec dostanou na trh,“ podotýká Přikryl.

Situaci potvrzuje i Petr Špaček z dalšího pražského autobazaru: „Skoro denně nás kontaktují dovozci levných vozidel a snaží se nám prodat nekvalitní vozidla v žalostném technickém stavu po haváriích a nekvalitních opravách.

Policejní statistiky přitom říkají, že vinou špatného technického stavu bylo v roce 2015 způsobeno téměř 500 dopravních nehod. Navíc čeští řidiči jsou pravidelně na špici Evropské unie v počtu mrtvých na 1 miliardu tzv. „vozokilometrů“. Nehody způsobené špatným technickým stavem k tomu velkou mírou přispívají.


Asociace prodejců použitých automobilů – Autobazarů (APPAA)


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Modernizovaný Hyundai Ioniq vstupuje na český trh ve třech verzích

Modernizovaný Hyundai Ioniq vstupuje na český trh ve třech verzích

Nový IONIQ Electric s vylepšenými akumulátory o kapacitě 38,3 kWh pojme výrazně více elektrické energie a nabízí nyní celkový dojezd 311 km (WLTP). Jeho české ceny začínají v provedení IONIQ Hybrid na 599 990 Kč, IONIQ..

Elektrické Škodovky jsou tady, Citigoe iV přijde na 429 900 Kč, Superb iV na dvojnásobek

Elektrické Škodovky jsou tady, Citigoe iV přijde na 429 900 Kč, Superb iV na dvojnásobek

Škoda elektrifikuje. Již nyní je možné předobjednávat modely s okřídleným šípem ve znaku, které pohání elektřina...

Nová generace Nissanu Juke představena, roste do krásy

Nová generace Nissanu Juke představena, roste do krásy

Téměř deset let vydržel na trhu model Juke připomínající žábu. Novinka přijíždí k zákazníkům ve své druhé generaci s..

Nová Kia XCeed má české ceny, na základ stačí půl milionu

Nová Kia XCeed má české ceny, na základ stačí půl milionu

Nový crossover se sportovní duší hatchbacku vstupuje na český trh s cenou od 484 980 Kč. Za tuto částku získáte vůz ve..

Povinné ručení vs. havarijní pojištění: Co je co?

Povinné ručení vs. havarijní pojištění: Co je co?

Nikdo z nás nechce způsobit dopravní nehodu nebo být jejím účastníkem na jakékoliv straně. Bohužel ale nehody nechodí..