Nový Renault Captur má nové motory a větší kufr

Druhá generace Capturu příjíždí na nové podvozkové platformě s novými pohonnými jednotkami. Kromě toho si zachovává své přednosti a přidává nejmodernější technologie a cenné centimetry v kabině.

Od roku 2013, kdy byl Captur jakožto průkopník kategorie SUV uveden na trh bylo prodáno 1,2 milionů kusů tohoto modelu. Rychle se stal bestsellerem ve svém segmentu jak ve Francii, tak v Evropě. Tuto pozici si udržel i minulý rok, kdy se ho po celém světě prodalo 230 000 kusů.


Vstup nové generace modelu Captur na trh se uskutečňuje v rámci strategického plánu skupiny Renault Drive the Future (2017–2022). Tento model je jedním z klíčových modelů strategického plánu.

Nový Captur dále splňuje tři pilíře mobility zítřka dle strategického plánu:

  • Elektrifikace: do roku 2022 nabídne skupina ve svém sortimentu 12 elektrifikovaných modelů. Captur bude prvním, který bude nabízen s plug-in hybridním pohonem E-Tech-Plug-in, technologií vyvinutou skupinou Renault.
  • Konektivita: ke stejnému datu bude v nabídce na klíčových trzích skupiny 100 % připojených vozů. Nový Captur dokonale ilustruje tento směr svým novým připojeným multimediálním systémem a ekosystémem Renault EASY CONNECT.
  • Autonomie: do roku 2022 bude skupina Renault prodávat 15 modelů vybavených technologií autonomního řízení. Nový Captur bude průkopníkem. Spolu s novou generací modelu Clio nabídne asistenci jízdy vedoucí k autonomnímu řízení.

Nový Captur je v samém středu strategie posilování vzájemných synergií v rámci Aliance. Cestou je zejména vývoj společných technologií, využívání nových platforem po vzoru platformy CMF-B, na které Captur staví. Jeho nová elektrická a elektronická soustava mu umožňuje integrovat nejnovější technologie, aby odpovídal novým požadavkům trhu.

Přepracovaný vnější design, více DNA vozu SUV

Elegantně tvarované boky, boční prohloubená linie, kontrastní barva střechy: Nový Captur je na první pohled rozpoznatelný. Je atletičtější a dynamičtější, prošel značnou změnou a nabízí více DNA vozů kategorie SUV. Díky přepracovanému vnějšímu designu se může pochlubit modernějšími, výraznějšími a expresivnějšími liniemi, které však respektují smyslné aspekty „French Design“, na kterých si Renault dává záležet. Nový Captur je delší (4,23 m +10 cm) a má modernější design díky 18palcovým kolům (podle verze) a delšímu rozvoru (2,63 m +2 cm). Jeho oživený design, pečlivé slícování dílů, ale také detaily, jako jsou světlomety s Full LED technologií, nový dvojitý světelný podpis ve tvaru písmene „C“, ztenčená zadní světla a chromované ozdobné prvky plně přispívají k vylepšení jeho vnímané kvality.

Vzhled SUV

Nový Captur se díky svému atletičtějšímu designu a výše umístěné spodní linii oken může pyšnit opravdovým vzhledem SUV. Design je zvýrazněn předním a zadním outdoorovým spoilerem, černým ochranným pásem ve spodní částí karoserie, podběhy kol a střešními lištami. Kapota je zvýrazněná hlubokými prolisy, střecha se více svažuje, což vozu dodává na dynamičnosti.

Barvy

Oranžová Atacama, červená Flamme a modrá Iron tvoří některé z barev karoserie, které jsou pro Nový Captur k dispozici podobně jako černá Améthyste verze INITIALE PARIS. Vyznačují se nebývalou sytostí a hlubokým leskem a také zvýrazňují atletický a dynamický vzhled, a to zejména v kombinaci s odlišnou barvou střechy.

Přední světla a zadní světla

Přední Full LED světlomety převzaly tvar písmene „C“, který je pro modely Renault charakteristický. Propracovanější zadní světla přebírají světelný podpis ve tvaru písmene „C“, který je charakteristický pro modely značky Renault.  Originální design těchto zadních světel, které jsou součástí zadních výklopných dveří, přispívá k vizuálnímu rozšíření vozu.

Profil

Nový Captur je okamžitě rozpoznatelný díky svému profilu, který je zvýrazněný tvarovanými boky, prohloubenou boční linií a kontrastním lakováním střechy. Delší rozvor, až 18palcová kola a větší karoserie zlepšují vnímaný dojem z vnějšího vzhledu.

Personalizovatelná střecha

Střechu, která představuje důležitý prvek v programu personalizace, je možné zvolit v barvě karoserie nebo v jedné ze čtyř nabízených barev: černá Étoilé, oranžová Atacama, šedá Highland a bílá Albâtre. Může být také doplněna o střešní lišty nebo otevíratelné panoramatické střešní okno.

Revoluce v interiéru, vysoce kvalitní kabina

Revoluce v interiéru, která započala u páté generace modelu Clio, pokračuje i u nové generace modelu Captur, kde je znát nárůst kvality. Přebírá „Smart Cockpit“ lehce natočený směrem k řidiči ozdobený plovoucí konzolí. Integruje nejmodernější technologie, je vybaven největšími obrazovkami ve své kategorii a staví na odiv moderní ergonomii.

Multimediální obrazovka

Klíčovým prvkem «Smart Cockpit» je multimediální obrazovka o úhlopříčce až 9,3 palců (dvakrát větší než verze 7 palců), u Renaultu dosud největší. Tento svislý, lehce zakřivený vertikální tablet, inspirovaný modelem Espace, opticky zvětšuje přístrojovou desku a činí kabinu velice moderní.

Digitální přístrojový štít

Stejně jako nové Clio i nový Captur nabízí digitální přístrojový štít namísto klasických analogových přístrojů. Tento TFT displej měří 7 až 10 palců a umožňuje personalizaci zobrazení velmi intuitivním způsobem. Verze 10 palců umožní zobrazit mapu navigace GPS.

Plovoucí konzole

Středová konzole je rovněž klíčovým prvkem „Smart Cockpit“. Je vyvýšená za účelem lepší ergonomie místa řidiče, řadicí páka je v přirozeném dosahu ruky. Nejmodernější verze se může pochlubit zcela novým plovoucím tvarem, který kabinu vizuálně odlehčuje. Nechává tak prostor pro přihrádky a nové funkce, jako je např. indukční dobíjení smartphonu. Tato plovoucí konzole je spojená s převodovkou EDC s voličem typu „shift by wire“.

Palubní deska

Palubní deska byla kompletně přepracovaná – horní část s měkčeným materiálem, spodní část s funkčními prvky, například odkládací schránkou. Palubní desce byla věnována veškerá pozornost v oblasti kvality. V horizontálním pruhu ve střední části jsou ve dvou úrovních výdechy ventilace a personalizovatelné ozdobné prvky. Zvláštní péče byla věnována ergonomii „klavírových“ tlačítek a ovladačů klimatizace pod displejem s přímým přístupem k vybraným funkcím, které usnadňují řidiči ovládání.

Kabina

Kabina je rozšířena o moderní prvky a výbavu, které se podílejí na zvýšení komfortu, ergonomie a kvality. Například bezrámečkové vnitřní zpětné zrcátko, automatická parkovací brzda, středová loketní opěrka se dvěma konektory USB a zásuvkou 12 V pro cestující na zadních sedadlech nebo přihrádky v předních dveřích, které mohou pojmout každá jednu lahev o objemu 1,5 litru.

Sedadla

Sedadla mají zcela novou podobu, poskytují lepší posez díky prodlouženému sedáku o 15 milimetrů a anatomičtějšímu tvaru. Vybrání opěradla vylepšuje zejména prostor pro kolena cestujících na zadních sedadlech (+ 17 mm) a jejich nové tenčí opěrky hlavy zlepšují viditelnost dozadu. Tato sedadla přispívají k vyšší vnímané kvalitě kabiny.

Zavazadlový prostor

Podobně jako u Nového Renault Clio je subwoofer prémiového audiosystému BOSE zcela integrován do levé stěny a nezmenšuje objem zavazadlového prostoru, který má objem 400 litrů. Díky posuvné zadní lavici a vyjímatelné podlaze je objem modulární a je možné vytvořit dvoupodlažní konfiguraci, která usnadní každodenní nakládání.

BOSE: špičkový zvuk a optimalizovaná technologie

Audiosystém Bose má nyní devět reproduktorů včetně nového kompaktního subwooferu Fresh Air SpeakerTM* (FAS). FAS má u vozů Renault světovou premiéru a nabízí vyšší výkon v reprodukci nízkých frekvencí bez nutnosti použití objemné skříně. Místo toho jsou basy přenášeny do kabiny pomocí patentovaného systému kanálků zabudovaných do karoserie vozu.

Personalizace exteriéru: rozšířený výběr

Karoserie ve dvoubarevném provedení, která je jednou ze silných stránek vozu Captur, se u nové generace nabízí v nových barevných kombinacích. Kromě širokého výběru barev karoserie bude při uvedení vozu na trh k dispozici 5 barev pro střechu a zpětná zrcátka: černá Étoilé, oranžová Atacama, šedá Highland a bílá Albâtre  nebo stejná barva jako barva karoserie.

Vzhled exteriéru bude možné personalizovat ještě více výběrem ze 3 barev pro přední a zadní outdoorové spoilery a spodní ochranu dveří: šedá Highland, bílá Albâtre a oranžová Atacama.

Nový Captur nabídne cca 90 možností personalizace exteriéru, aby si zákazník mohl vytvořit vůz dle vlastního vkusu.

Personalizace interiéru: kabina k vašemu obrazu

Kabinu nového vozu Captur lze rovněž personalizovat pomocí barevných prvků. Tyto prvky jsou nabízeny prostřednictvím 7 balíčků pro interiér:

  • 4 malé pakety Pack Touch v barvě oranžová Safran, modrá Volubilis, červená Piment a tyrkysová Océan, které oživují výdechy ventilace a rámeček řadicí páky.
  •  3 velké pakety Pack Ambiance šedá Architecte pískově šedá Sellier a oranžová Safran, které oživují dveřní panely, palubní desku a čalounění.

Nový Captur nabídne v okamžiku uvedení na trh nejméně 18 možností barevného prostředí interiéru, které doplňuje 8 barev ambientních osvětlení ve dveřním panelu a rámečku plovoucí středové konzole spojené s nastavením systému MULTI-SENSE.

Nový Renault CAPTUR INITIALE PARIS

Z vnějšku se Nový Renault Captur INITIALE PARIS vyznačuje vytříbeným a velmi elegantním designem. Chromované detaily lemují okna, spodní ochranu dveří a masku chladiče. Emblém INITIALE PARIS zdobí přední masku a blatník. Anténa ve tvaru žraločí ploutve a specifické 18palcové disky kol INITIALE PARIS tento jedinečný design doplňují.

Nový Renault Captur INITIALE PARIS nabízí dvě základní barvy interiéru: černou nebo pískově šedou Sellier. Kožená sedadla se specifickým designem, vyhrazená pro tuto verzi, jsou zvláště nápadná. Čalouněná horní část opěradla s barevným prošíváním a motivem ve tvaru kosočtverce je kombinovaná s perforovanou kůží, linkou v odstínu „whisky“ v zóně bočního vedení a logem INITIALE PARIS. Zůstává rovněž specifický volant z jemné kůže.

Inovovaná široká řada účinných motorů

Nový Captur se modernizuje rovněž v oblasti pohonných jednotek s rozšířenou nabídkou benzinových i dieselových motorů ve výkonech 100 až 155 koní (benzinové motory) a 95 až 115 koní (naftové motory). Jedná se o motory poslední generace s optimalizovanou spotřebou paliva a optimalizovanými emisemi, které jsou vybaveny špičkovými technologiemi umožňujícími splnit nejnovější platné normy.

Od roku 2020 bude nabídka pohonných jednotek rozšířena o plug-hybridní pohon E-TECH Plug-in. Nový Captur, který představuje úspěšný model a je určen co nejširší veřejnosti, bude průkopníkem ve zpřístupnění plug-in hybridní technologie.

Díky motorům 1,0 TCe a 1,3 TCe i motoru E-TECH Plug-in vyvinutých Aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi, nový Captur perfektně ztělesňuje synergie, na kterých staví spolupráce společnosti skupiny Renault a jejích aliančních partnerů.

HYBRIDNÍ MOTOR: E-TECH plug-in

Nový Captur respektuje tradici průkopníka na trhu a v roce 2020 bude k dispozici s plug-in hybridním pohonem. Renault díky Alianci, která využila veškeré své zkušenosti evropského lídra v oblasti elektromobility, zpřístupňuje hybridní pohon veřejnosti, aby jedinečný zážitek z jízdy byl dostupný pro každého. Captur se zaměřuje na potřeby zákazníků, pro které je často jediným vozem v domácnosti, a u všestranného modelu s plug-in hybridním pohonem poskytne nejdelší dojezd v elektrickém režimu a nejlepší výkony na trhu.

Motor E-TECH Plug-in byl předmětem podání více než 150 patentů vývojovým oddělením skupiny Renault. Používá komponenty navržené Aliancí po vzoru benzinového motoru nové generace 1,6 litru, který byl pro tuto příležitost speciálně upraven. Je doplněn dvěma elektrickými motory, inovativní převodovkou, baterií o kapacitě 9,8 kWh a možností dobíjení z domácí zásuvky a z veřejných dobíjecích stanic.

Inovativní technologie nového vozu Captur E-TECH Plug-in, obdobná jako u nového Clio E-TECH, nabízí maximální efektivitu při užívání: systematický rozjezd v elektrickém režimu, tichý a komfortní provoz, dynamickou odezvu patřící k nejlepším na trhu pro zcela nové potěšení z jízdy a minimální ztráty energie. Vynikající energetická účinnost umožňuje díky brzdovému systému převzatému přímo ze světa elektromobilů ukládání a vracení maximálního množství energie pro rychlé dobíjení akumulátoru.

Nový Captur nabízí dojezd 45 km (do rychlosti 120 km/h) v čistě elektrickém režimu, což dokazuje jeho všestrannost. Může fungovat bez spotřeby paliva na každodenních trasách a o víkendu nebo o prázdninách vás bude vozit na dlouhých cestách bez omezení dojezdu. Nový Captur díky schopnosti nepřetržité rekuperace energie a dvěma elektrickým motorům funguje jako hybridní model E-TECH a zachovává si hlavní výhody tohoto systému: rozjezd v elektrickém režimu a sníženou spotřebu.

ZÁŽEHOVÉ MOTORY

  • TCe 100: všestranný základ - po vzoru nové generace modelu Clio je Nový Captur další model z řady vozů Renault, který využívá přeplňovaný třívalcový motor 1,0 TCe vyvinutý Aliancí. Obsahuje všechny nejmodernější technologie včetně turbodmychadla s elektricky řízenou regulací, výfukové potrubí částečně integrované do hlavy válců, dvojité proměnné časování sacích ventilů a povrchu válců tvořených pomocí technologie Bore Spray Coating. To vše mu umožňuje snížit emise CO2 a přitom ještě zlepšit požitek z jízdy. S výkonem 100 koní a točivým momentem 160 Nm umožňuje všestranné použití ve městě i na dálnici. Oproti původnímu motoru TCe 90 Zajišťuje došlo k nárůstu výkonu o 10 koní a točivého momentu o 20 Nm.
  • TCe 130 GPF: kombinace dynamičnosti a hospodárnosti - nejnovější motor 1,3 TCe GPF ve výkonové verzi 130 koní a s točivým momentem 240 Nm, který se osvědčil u předchozí generace a u mnohých jiných modelů řady Renault, byl převzat do produktové řady nové generace modelu Captur. Je nabízen ve spojení s 6stupňovou manuální převodovkou nebo se 7stupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC s pádly pod volantem. Umožňuje dynamický styl jízdy při zachování nízké spotřeby a nízkých emisí CO2, čímž se stává stěžejním motorem pro Nový Captur.
  • TCe 155 GPF dodávaný ve verzi s výkonem 155 koní a točivým momentem 270 Nm je určen těm, kteří chtějí ještě více využít dynamických vlastností vozu a jeho nového podvozku postaveného na platformě CMF-B. Jízdní zážitek je umocněn díky 7stupňové dvouspojkové automatické převodovce EDC.
  • Motor 1.3 TCe dodávaný ve verzi s výkonem 155 koní a točivým momentem 270 Nm byl předmětem specifické kalibrace oproti předchozí verzi s výkonem 150 koní a točivým momentem 250 Nm. To umožnilo optimalizaci spotřeby a emisí CO2 v rámci homologačního protokolu WLTP.

VZNĚTOVÝ MOTOR

Blue dCi 95 a 115: nejnovější generace dieselů pro větší hospodárnost

Nový Captur nabízí dvě dieselové verze pro zákazníky, kteří najedou velký počet kilometrů. Motor 1.5 Blue dCi byl modernizován tak, aby vyhovoval novým normám. Verze Blue dCi 95 je spárována s 6stupňovou manuální převodovkou, u verze Blue dCi 115 je na výběr mezi manuální 6stupňovou převodovkou a dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC, která má 7 stupňů.

Platforma nové generace

Nový Captur je postaven na nové generaci modulární platformy Aliance nazvané CMF-B, která byla poprvé použita nové generace modelu Clio. Vývoj probíhal od roku 2014 v Technocentre v Guyancourtu a využívá až 85 % nových dílů v porovnání s platformou předchozí generace vozů Captur.

Nová CMF-B platforma přináší novému Capturu celou řadu výhod. Má lehčí architekturu než předchozí platforma. Také se může pochlubit aerodynamickým podvozkem, který zlepšuje. Tato dvě zlepšení snižují spotřebu paliva a emise CO2. Nový Captur je tišší, zejména díky lepší zvukové izolaci v motorovém prostoru. Hladiny hluku jsou přibližně o 1,5 až 2 dB nižší, a to při rychlostech
0 až 130 km/h.

Pro zajištění nejvyšší možné bezpečnosti se platforma CMF-B vyznačuje použitím vysokopevnostních ocelí a lepidla pro lepší spojení ocelových částí. Tato zlepšení přinášejí cestujícím nejvyšší úroveň bezpečnosti. Bezpečnost je také posílena bezpečnostními systémy, které jsou k dispozici díky platformě CMF-B.

Vstup nové platformy do modelové řady Renault je nedílnou součástí hlavních cílů strategických plánů „Drive the Future“ a „Alliance 2022“. Do roku 2022 bude na sdílených platformách CMF vyráběno 70 % vozidel Aliance a 80 % vozidel skupiny Renault (CMF je zkratka pro skupinu Common Module Family).

Renault EASY DRIVE: kompletní nabídka asistenčních systémů řidiče

Stejně jako Nové Clio se také Nový Captur může pochlubit nejrozsáhlejší a nejpokročilejší nabídkou asistenčních systémů ve svém segmentu. Cílem těchto asistenčních systémů je přinést řidičům větší klid na cestách.

Vrcholnou novinkou je Highway & Traffic Jam Companion, tedy „asistent pro jízdu na dálnici a v koloně“, který je jedinečný v rámci v segmentu městských SUV. Poskytuje větší komfort a pohodovější řízení v dopravních zácpách a na dálnicích a představuje první krok směrem k autonomním vozům. Tento systém bude k dispozici při uvedení vozu na trh.

Tyto systémy ADAS (Advanced Driver Assistance Systems – Pokročilé jízdní asistenční systémy), které jsou k dispozici u nového vozu Captur, jsou rozděleny do tří skupin: Řízení, parkování a bezpečnost. Jsou seskupeny pod označením Renault EASY DRIVE. Nastavují se snadno pomocí dotykové obrazovky multimediálního systému EASY LINK.

ŘÍZENÍ - HIGHWAY & TRAFFIC JAM COMPANION

Asistent pro jízdu na dálnici a v koloně kombinuje využití adaptivního tempomatu (s funkcí Stop & Go) a systému udržování polohy v jízdním pruhu. Systém je aktivní od 0 do 160 km/h a funguje na vozidlech vybavených automatickou převodovkou EDC a bude k dispozici i pro motorizace E-TECH Plug-in. Řídí rychlost vozidla a udržuje bezpečnou vzdálenost od vozidel jedoucích před ním a zároveň udržuje vozidlo ve středu jízdního pruhu.

Systém funguje pomocí přední kamery a radaru na silnicích, kde jsou jízdní pruhy (plné nebo přerušované čáry) dobře viditelné, a bere v úvahu vozidla ve výhledu. Na silnicích bez vyznačených jízdních pruhů systém aktivuje pouze adaptivní tempomat. Pokud není ve výhledu žádné vozidlo, systém udržování polohy v jízdním pruhu zůstane v chodu (v rychlostech přesahujících 60 km/h) stejně jako tempomat.

Asistent pro jízdu na dálnici a v koloně je autonomní systém druhé úrovně, který výrazně zvyšuje jízdní komfort. Řidič přesto musí držet ruce na volantu a sledovat situaci na silnici. Systém vydá upozornění, pokud zjistí, že ruce řidiče na volantu nejsou déle než 13 sekund. Po dalších dvou výstrahách se po 48 sekundách systém automaticky deaktivuje a vozidlo automaticky zpomalí až do úplného zastavení – přiměje tak řidiče, aby opět držel volant.

ADAPTIVNÍ TEMPOMAT (se systémem Stop & Go)

Systém adaptivního tempomatu (ACC) je k dispozici u verzí s automatickou převodovkou EDC. Funguje v rychlostech od 0 do 170 km/h, automaticky udržuje minimální bezpečnou vzdálenost vozidla od vozidla jedoucího před ním. Tato vzdálenost, nebo přesněji řečeno časový odstup, může být nastaven ovladačem od 2,4 sekundy do 1,2 sekundy, nebo výchozí na 2 sekundy. Pokud není ve výhledu žádné vozidlo, systém funguje jako běžný tempomat, který udržuje zvolenou rychlost, včetně úseků s klesáním.

Adaptivní tempomat je k dispozici s pohonnými jednotkami TCe 130 EDC GPF a TCe 155 EDC GPF s funkcí Stop & Go. V dopravní zácpě, kde řidič musí zastavit vozidlo, může systém vůz zastavit a znovu ho rozjet po třech sekundách od okamžiku, kdy se začnou stojící vozidla znovu rozjíždět. Po dalších třech sekundách systém vyžaduje reakci řidiče (stisk tlačítka na volantu nebo sešlápnutí plynu), pokud má být opětovně aktivován.

redakce


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Peugeot 508

Rok výroby 2022

719 000 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

849 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč