Nový Nissan NP300 Navara - bez žebříku s novým motorem a bohatým přizpůsobením

21. 11. 2015
Sdílet článek

Nový Nissan NP300 Navara přichází na trh s novým 2,3litrovým vznětovým motorem dCi, novým pětibodovým systémem zavěšením zadní nápravy nebo tovární zárukou po dobu pěti let nebo ujetí 160 000 km. Nabídka bude zahrnovat čtyři úrovně výbavy a 125 prvků příplatkového příslušenství.

Jízdní vlastnosti a ovladatelnost 


Snaha zvýšit vytříbenost a poskytnout řidičům požitek z jízdy srovnatelný s crossovery byla klíčovým motivem vývoje modelu NP300 Navara. Aby Nissan tohoto cíle dosáhl a neohrozil vyhlášené terénní parametry vozidla, navrhl pro verzi Double Cab zcela nový pětibodový systém zavěšení zadní nápravy. Poskytuje výrazně lepší jízdní komfort a dokonalejší ovladatelnost. Jako dodatečný benefit je potřeba zmínit fakt, že je navíc o 20 kg lehčí než předchozí koncepce s listovými pružinami.

Verze King Cab je vybavena zásadně přepracovanou verzí systému listových pružin montovaného do modelu předchozí generace. Nové listové pružiny zavěšené v třmenech nejen váží o 7 kg méně než u předchozího zavěšení zespodu, ale poskytují verzi King Cab také o 3,1 procent lepší nájezdový úhel zadních kol a snižují hluk od vozovky.

Díky přepracované konstrukci zavěšení zadních kol nabízí NP300 Navara i lepší ovladatelnost. Model nejnovější generace má také o 50 mm zúžený rozvor, takže se zvládne otočit na pouhých 12,4 m.

Nový Nissan NP300 Navara

Technologie 

Aby Nissan splnil vysoká očekávání a dostál své pověsti inovátora, který všem řidičům zpřístupňuje exkluzivní funkce, je nový NP300 Navara vybaven celou řadou technologií. V segmentu, který zpravidla jen pomalu přijímá nejžhavější novinky v oblasti komfortu a bezpečnostních prvků, tak určuje nový standard dostupných technologií. Panoramatický kamerový parkovací systém (AVM) a automatické nouzové brzdění při zjištění překážky (FEB), dva vysoce oceňované bezpečnostní prvky crossoverů, jsou na trhu pick-upů unikátní novinkou. Zákazníkům přinášejí vyspělejší technologickou výbavu, než jaká byla kdy v pick-upu k vidění.

K novým funkcím vozu Navara se řadí i samosvorný diferenciál (eLDS), který řidiči dodává při jízdě pocit lepší kontroly a větší jistoty. Tento vyspělý systém používá brzdné senzory, které neustále sledují otáčení kol. Pokud zjistí, že jedno z kol na nápravě se otáčí rychleji než druhé, ihned aplikuje brzdný tlak, který rychlejší kolo zpomalí. Výsledkem je větší vyváženost při zatáčení a pocit většího bezpečí.

K dalším prvkům zajišťujícím bezpečnost a pohodlí patří tempomat, asistent pro sjíždění prudkých svahů (HDC) a asistent rozjezdu do kopce (HSA). Všechny tyto technologie byly vyvinuty za účelem splnění specifických požadavků vlastníků vozu NP300 Navara, což platí i pro bezklíčové zamykání, zadní kameru a parkovací senzory. 

Nový Nissan NP300 Navara

Design – styl crossoveru spolu s legendární praktičností značky Nissan  

Inovativní přístup značky Nissan k designu změnil celý trh s osobními automobily. Definoval nové standardy a vytvořil prototyp funkčnosti a stylu crossoveru. Zaujetí pro výrazný design, prvotřídní kvalitu a výjimečnou funkčnost se promítlo i do každého prvku nového modelu NP300 Navara. Výsledkem je nejvýraznější a nejucelenější pick-up ve své třídě.

Nissan NP300 Navara byl navržen a zkonstruován s ohledem na specifické požadavky a preference evropského trhu a vyrábí se v závodě společnosti Nissan v Barceloně. Obě jeho provedení, King Cab i Double Cab, se vyznačují odolným a přitom sportovním celkovým stylem kombinujícím konvexní a konkávní plochy, což vozu propůjčuje dynamický a odvážný vzhled. Pro značku Nissan typická mřížka chladiče s motivem ve tvaru „V“ a LED světla pro denní svícení ve tvaru bumerangu jasně odkazují na styl společnosti Nissan.

Nekompromisní designové pojetí modelu NP300 Navara podtrhuje i jeden z nejkomplexnějších aerodynamických balíčků, jaké kdy byly pro pick-up navrženy. Pečlivým výzkumem a vývojem v každé oblasti designu bylo dosaženo tvaru, který oproti předchozímu modelu vykazuje o 3,6 procenta nižší odpor vzduchu (CdA). Tohoto působivého vylepšení se podařilo dosáhnout díky sadě inteligentních designových prvků. Jedním z nich je flexibilní utěsnění oblasti mezi kabinou a nákladovým prostorem, které zajišťuje lepší obtékání vzduchu. Vpředu je vůz vybaven těsněním na kapotě a čelním spoilerem, vzadu tok vzduchu okolo vozidla reguluje a usměrňuje nový spoiler instalovaný na zadních dveřích.

Zcela přepracovaný interiér poskytuje prvotřídní zážitek z jízdy. Veškeré prvky v kabině byly optimalizovány tak, aby poskytovaly maximální kvalitu, komfort, prostor a praktičnost pro řidiče i cestující.

Sestava palubní desky byla od základu přepracována. Díky výraznému tvarování zvětšuje prostor v kabině a dodává pocit větší otevřenosti. Přední sedadla s oporou páteře nabízejí lepší ergonomii a podporují pozornost. Byla navržena s využitím technologie inspirované agenturou NASA.

K dalším prvkům patří automatická duální klimatizace u verzí King Cab i Double Cab, nové zadní větrání kabiny a provedení sedadel, které pasažérům poskytuje pohodlnější cestovní prostředí.

Nový Nissan NP300 Navara

Motory a převodovka 

Nový 2,3litrový motor dCi vozu NP300 Navara je až o 24 % účinnější než předchozí pohonná jednotka a je zároveň nejčistší a nejúspornější ve svém segmentu. K dispozici je ve dvou výkonových variantách, 120 kW a 140 kW. Silnější verze disponuje technologií se dvěma turbodmychadly, kterou Nissan v tomto segmentu představuje vůbec poprvé. Díky výrazně nižší spotřebě paliva, které tyto motory docilují, nabízí vůz výjimečně nízké provozní náklady i citelně snížené emise CO2. Odhaduje se, že majitelé nového vozu NP300 Navara ušetří oproti předchozím modelům za 100 000 najetých kilometrů jen na výdajích za pohonné hmoty až 60 000 Kč.

Pohon všech čtyř kol 

Jak už jsou zákazníci zvyklí, je nový model NP300 stejně silný na vozovce i v terénu. Systém pohonu čtyř kol staví na silných stránkách řešení z modelu předchozí generace a přináší jistotu trakce v náročném terénu.

Systém se zapíná a vypíná elektronicky prostřednictvím otočného spínače na palubní desce. Řidič může volit mezi režimy 2WD a 4WD manuálně, a to i za jízdy.

Výkon modelu NP300 při jízdě v terénu lze umocnit zapnutím terénní redukce. Nastavení 4LO pomáhá při jízdě do příkrých a kluzkých svahů a poskytuje ještě více točivého momentu. Pro nejnáročnější situace v terénu je k dispozici i mechanická uzávěrka diferenciálu.

Nový Nissan NP300 Navara

U modelů s pohonem všech čtyř kol navíc řadu technologií implementovaných do vozu NP300 Navara doplňuje asistent pro sjíždění prudkých svahů (HDC). Aktivuje se stiskem tlačítka na středové konzoli. Tento systém používá síť senzorů, která detekuje prokluzování kol a trakci a automaticky udržuje rychlost a brzdný tlak tak, aby měl řidič sjíždění pod kontrolou. Lehkým přitlačením pedálu plynu lze sjezd zrychlit.

Další oceňovanou funkcí, kterou společnost Nissan vyvinula u svých crossoverových modelů, je asistent rozjezdu do kopce (HSA). Tento systém byl upraven tak, aby vyhovoval konkrétním nárokům a nosnosti modelu NP300 Navara. Řidičům zajistí bezstarostný rozjezd i tehdy, když vozidlo táhne těžký přívěs. Při rozjezdu do kopce systém automaticky udržuje sevřené brzdy, aby zabránil pohybu vozidla zpět – systém se po 2-3 sekundách automaticky deaktivuje.

Užitečné zatížení a tažná síla 

Při vědomí toho, že vlastníci pick-upů si s pomocí svých vozidel vydělávají na živobytí, bylo v rámci celé modelové řady vozu NP300 Navara zvýšeno užitečné zatížení i tažná síla. S hodnotou užitečného zatížení, která nyní v rámci celé modelové řady přesahuje jednu tunu, a úctyhodnou tažnou silou 3 500 kg je nový vůz NP300 Navara připraven na ty nejtvrdší a nejnáročnější úkoly při práci i ve volném čase.

Už samotný nákladový prostor přináší další inovace společnosti Nissan v podobě uznávaného systému kotvení nákladu C-Channel. Díky vysoce odolným kanálům v zadní části kabiny a po stranách nákladového prostoru mohou řidiči zajistit choulostivé náklady přesně tak, jak je třeba. Protože úchyty se v kanálech tvaru C mohou posouvat, lze snadno zajistit i náklady velmi nepravidelných tvarů.  

Nový Nissan NP300 Navara engine

Aby mohli řidiči dojet dále s větším nákladem, je nákladový prostor nové verze Double Cab o 67 mm delší než u předchozího modelu. Celková délka 1 578 mm je největší v tomto segmentu. Nákladový prostor verze King Cab má délku 1 788 mm.

Úrovně výbavy 

Zbrusu nový vůz NP300 Navara nabízí čtyři úrovně výbavy: Visia, Acenta, N-Connecta a Tekna. Všechny poskytují mimořádně bohatou nabídku. Všechny modely jsou vybaveny 7 airbagy a elektronickým brzdovým diferenciálem. Standardní výbava všech tříd obsahuje také pomůcky pro jízdu v terénu, jako je asistent rozjezdu do kopce, a dále elektronické ovládání oken.

Příslušenství 

Protože Nissan působí v tomto segmentu již řadu let, má skvělý přehled o tom, jak řidiči vozy využívají. Při rozhodování o nákupu pick-upu hraje klíčovou roli příslušenství, které řidičům umožňuje přizpůsobit si vůz podle svých potřeb. Proto Nissan uvádí model nejnovější generace se 125 prvky příslušenství.

Nový Nissan NP300 Navara

Oficiální nabídka příslušenství pro vůz NP 300 Navara zahrnuje základní prvky, jako jsou tažná zařízení a podlážky (plastové a hliníkové), spolu s posuvnou přihrádkou pro nákladový prostor a nově navrženou pevnou nástavbou, která chrání a zabezpečuje náklad. Zákazníkům, kteří si chtějí přizpůsobit vzhled vozu, nabízí issan množství stylizačních doplňků, jako jsou hliníková kola, boční lišty či chromované prvky obložení.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Nissan Europe

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

849 000 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč