Nový crossover Kia Stonic bude možné koupit již v říjnu
![](/artphotos/novy-crossover-kia-stonic-bude-mozne-koupit-jiz-v-rijnu-id3417_01.jpg)
Kia Stonic stojí na podvozkové platformě modelu Rio, takže oproti modelu Hyundai Kona stojícím na zcela nové platformě nemůže mít pohon všech kol. Zájemci mohou volit mezi motorem 1,0 litru T-GDI s přímým vstřikováním paliva anebo benzínovými motory 1,25 nebo 1,4 litru s atmosférickým plněním a vícebodovým vstřikováním paliva (MPI). Nabídku motorů doplňuje vznětový agregát 1,6 litru.
Nejnovější crossover Kia nabízí nejširší možnosti zákaznických úprav v historii značky, což platí pro interiér i exteriér, a navíc přidává svůj nefalšovaný evropský charakter.
Designové ztvárnění se v rámci značky řadí k zatím nejpozoruhodnějším, nicméně stále jde o jasně rozpoznatelný model Kia díky typickým designovým prvkům, jako je tygří maska chladiče. Karoserie navržená v Evropě ve spolupráci s korejským návrhářským studiem Kia spojuje ostré horizontální křivky s jemnějšími plastickými povrchy. Pro mnoho zájemců o malé SUV je důležitá i možnost zákaznických úprav. Střecha typu Targa u modelu Stonic proto umožňuje volit některé z dvoubarevných lakování, inspirovaných konceptem Kia Provo z roku 2013. Vybírat bude možné až z 20 dvoubarevných kombinací, včetně pěti výrazných barevných variant střechy.
V nabídce je několik lehkých maloobjemových benzínových i naftových motorů s přeplňováním, vždy ve spojení s manuální převodovkou. Zájemci mohou volit mezi lehkým motorem Kia 1,0 litru T-GDI s přímým vstřikováním paliva, disponujícím výkonem 120 koní, anebo benzínovými motory 1,25 nebo 1,4 litru s atmosférickým plněním a vícebodovým vstřikováním paliva (MPI). Nabídku motorů doplňuje hospodárný vznětový agregát 1,6 litru, nabízející nejnižší emise v rámci celé řady.
Díky odladění řízení a podvozku dle vkusu evropských zákazníků se majitelé mohou těšit na příjemné pocity za volantem, bezprostřední zpětnou vazbu a vysokou jízdní stabilitu. Vůz standardně nabízí elektronické řízení stability vozu (ESC) a stabilizační systém VSM (Vehicle Stability Management), aby Kia Stonic s pohonem předních kol zajistila příjemnou a sebejistou jízdu skutečně za všech podmínek. Ze specifických funkcí systému VSM jmenujme vektorování točivého momentu pomocí přibrzďování kol, funkce pro zvýšení stability jízdy v přímém směru a regulaci brzd při průjezdu zatáčkami.
Kabina crossoveru Stonic, navržená podle evropských zvyklostí, klade důraz na technologie a ergonomii. Zákazníci mají přitom podobné možnosti specifických úprav jako v případě exteriéru, včetně řady pestrých barevných paketů. Jeden z nejelegantnějších zástupců v dané třídě nabízí řadu nových podvozkových technologií a systémů palubního infotainmentu, zaměřených na zvýšení bezpečnosti, pohodlí a praktičnosti. Vůz je standardně vybaven systémy Apple CarPlay™ a Android Auto™, což znamená bezproblémovou spolupráci chytrých telefonů s dotykovým systémem palubního infotainmentu. Podobně jako u ostatních modelů Kia je k dispozici široká řada technologií zaměřených na další zvýšení pohodlí a praktičnosti, včetně vyhřívání předních sedadel, automatického tempomatu a bezklíčového vstupu.
Stonic i přes své kompaktní vnější rozměry dokáže díky své promyšlené konstrukci nabídnout celé posádce dostatek místa v kabině. Vůz se chlubí v dané třídě rekordní šířkou v úrovni ramen i velkorysým prostorem pro nohy a nad hlavou. Velmi praktický zavazadelník o objemu 352 litrů (VDA) je možné podle potřeby zvětšovat či zmenšovat pomocí dvojité podlahy.
Stonic nabízí bezpečnou a lehkou podlahovou plošinu i karoserii, přičemž podíl pokrokové vysokopevnostní oceli (AHSS) tvoří plných 51 %. Karoserie je zárukou jistoty za volantem, pohodlí cestujících a kultivované jízdy za všech podmínek. Zájemci mohou vybírat z několika vyspělých systémů Kia na podporu řízení (ADAS) pod označením DRiVE WISE, navržených k dalšímu zvýšení aktivní bezpečnosti. Z uvedených technologií uveďme nezávislý systém nouzového brzdění (AEB)* s rozpoznáváním chodců a prediktivní varování před čelní srážkou (FCA); sledování slepého úhlu (BSD) se systémem monitorování provozu za vozidlem (RCTA); a systém varování při opuštění jízdního pruhu (LDWS). Stonic vybavený novým systémem kombinovaných kamer nabízí asistent dálkových světel (HBA) a rozpoznávání únavy řidiče (DAW), čímž reaguje na zvýšené nároky zákazníků v oblasti bezpečnosti.
V souladu s příslibem kvality automobilky Kia bude Stonic tradičně nabízen s jedinečnou sedmiletou záruku Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu. Model se v Evropě začne prodávat během třetího čtvrtletí 2017.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel![](/img-vehicle/tc_14803657_1.jpg)
Kia Stonic SPIN 1,2 DPI
![](/img-vehicle/tc_05377346_1.jpg)
Kia Stonic 1.2 -1.maj.-ZÁRUKA-NAVI-KAMER
![](/img-vehicle/tc_33713208_1.jpg)