Nový Citroën C3 Aircross nabídne až 7 míst | Autanet.cz

Nový Citroën C3 Aircross nabídne až 7 míst

Nový C3 Aircross se bude vyrábět v brazilském Porto Realu a indickém Thiruvallur a bude určen zejména pro zákazníky v Indii, jihovýchodní Asii a Jižní Americe. Nabízen bude v pětimístném, ale i sedmimístném provedení. Bohužel v Česku se neobjeví. Nový Citroën C3 Aircross pro evropské trhy by měl být představen během pár měsíců.

Citroën představuje nový C3 Aircross, rodinné B-SUV, které je robustní zvenčí a prostorné a útulné uvnitř. Je výsledkem spolupráce s místními designéry a konstruktéry, aby splňoval specifické potřeby zákazníků na klíčových trzích v Indii, jihovýchodní Asii a Jižní Americe.


Nový C3 Aircross nepochybně ztělesňuje identitu značky Citroën a zároveň nese všechny znaky B-SUV, které bude konkurenceschopné na každém trhu, neboť kupujícím nabízí přesvědčivý poměr ceny a výkonu. Nabídka šitá na míru kombinuje jedinečný propracovaný design, legendární komfort značky Citroën a také velkou všestrannost s možností nabídnout až 7 míst k sezení.

Tento nový model SUV a nový kompaktní model C3, který již byl na trh uveden, představují klíčové kroky v rámci strategie mezinárodního růstu značky Citroën. Cílem značky je do roku 2025 dosáhnout toho, aby 30 % jejího celosvětového prodeje probíhalo mimo Evropu.

Indie, jihovýchodní Asie a Jižní Amerika jsou trhy s vysokým potenciálem, které významně přispějí k mezinárodním ambicím značky Citroën. V roce 2022 vzrostly registrace značky v Indii a asijsko-pacifickém regionu oproti roku 2021 o 56,9 % a v Jižní Americe o 21,2 %. V Indii dosáhl Citroën v roce 2022 celkem 6 588 registrací (+872,6 %), v Brazílii se prodeje zvýšily o 37,6 % (32 128) a v Argentině o 11,3 % (13 846). Přítomnost značky Citroën v těchto dvou regionech jednoznačně posílilo úspěšné uvedení nového modelu C3 na trh.

Nový C3 Aircross je druhým z řady tří nových modelů určených speciálně pro mezinárodní trhy v rámci programu Citroën C-Cubed, který byl oznámen v roce 2019. Tyto tři modely přijdou na trhy postupně v letech 2022–2024. Stejně jako model C3 je i toto B-SUV vyvíjeno a vyráběno lokálně, v indické továrně ve městě Thiruvallur a v brazilském Porto Realu. Téměř 90 % obsahu bude zajišťováno lokálně, což zaručuje spokojenost zákazníků díky nabídce dokonale přizpůsobené jejich potřebám, rychlejší dostupnosti dílů a nižším celkovým nákladům.

Nový C3 Aircross, který je typickým vozem značky Citroën, je robustní a jedinečné SUV, jež je k dispozici v pěti a sedmimístné verzi. Jeho uvedení na indický a jihoamerický trh je naplánováno na konec roku 2023. Od roku 2024 bude uveden také na trh v Indonésii, což je pro značku Citroën nový trh, jak bylo oznámeno v říjnu 2022, a Citroën zde bude působit ve spolupráci se společností Indomobil Group jako výhradním distributorem.

„Úspěch strategie Citroënu, jejímž cílem je rozvíjet své působení po celém světě a dosáhnout do roku 2025 toho,  aby 30 % prodejů probíhalo mimo Evropu, závisí na naší schopnosti získávat zákazníky ve více regionech. Naší strategií je expandovat v klíčových regionech a na rychle rostoucích trzích s vysokým potenciálem a poskytovat našim zákazníkům diferencovanou, cenově dostupnou nabídku, která bude přizpůsobená místním podmínkám a bude se vyrábět v místě prodeje. Nabídku, která se bude odlišovat od ostatních a bude splňovat potřeby řidičů a jejich rodin a zároveň jim přinese nejjednodušší cestu k vlastnictví ze všech výrobců automobilů. Nový C3 Aircross představuje pro Citroën nový milník, protože nám umožňuje oslovit tyto nové zákazníky, kteří hledají atraktivní, úsporné a prostorné rodinné B-SUV s robustním propracovaným designem,“ uvedl Thierry Koskas, generální ředitel společnosti Citroën.

Cílem značky Citroën je, aby se nový C3 Aircross s délkou 432 cm, 5 a 7 sedadly stal tím správným vozem uvedeným ve správný čas pro vstup do vysoce konkurenčního a rychle rostoucího segmentu B-SUV na indickém, indonéském a jihoamerickém trhu.

V INDII se segment B-SUV dělí na dvě části v závislosti na daních uplatňovaných podle délky vozu. Prodej modelů delších než 4 metry vzrostl v roce 2022 oproti roku 2021 o 32 % na 366 432 vozů. To představuje téměř 9,9 % trhu osobních vozidel, který tvoří přibližně 4 miliony prodaných kusů ročně.

Spolu s nárůstem počtu řidičů v posledních letech vzrostl i počet nabízených vozidel v subsegmentu B-SUV, který se tak stal mimořádně konkurenčním.

„V Indii o koupi B-SUV rozhoduje celá rodina, která se navíc často radí i s přáteli. Ačkoli hlavním hlediskem je rozpočet a výše celkových nákladů na vlastnictví, víme, že indické rodiny kladou velký důraz na originalitu designu, reprezentativní vzhled a vysokou úroveň celkového komfortu, kterou ovlivňuje prostornost, modularita, konektivita a funkčnost, protože si uvědomují, že tyto atributy vozidla vypovídají o jejich životním stylu a postavení. Proto jsme věnovali veliké úsilí tomu, aby byl nový C3 Aircross pro tyto rodiny skutečně žádoucí a dostupný,“ vysvětlil Saurabh Vatsa, ředitel společnosti Citroën India.

V současné době nemají zákazníci nijak obrovský výběr, když hledají cenově dostupný rodinný vůz, který je dostatečně prostorný a univerzální pro přepravu až sedmi osob a nabízí atraktivní design SUV, dobrý výkon a nejnovější technologie. Až do uvedení nového modelu C3 Aircross je jedinou reálnou možností pro sedmimístnou rodinu méně stylové MPV.

„Nové C3 Aircross odpovídá potřebám indického trhu, na kterém vozy SUV tvoří téměř 40 %. Vzhledem k pokračujícímu rychlému růstu poptávky se vozy B-SUV staly jednou z nejdůležitějších skupin v tomto segmentu. Týmy z celého světa spolupracovaly s místními týmy na vývoji nového vozu, který je pro Indii velmi vhodný a který se zařadí mezi nové modely C3 a C5 Aircross. V Indii se bude také vyrábět, a to díky poznatkům a úsilí našich výzkumných a vývojových center a inženýrských pracovišť v zemi a montážního závodu v Thiruvalluru a závodu na výrobu pohonných jednotek v Hosuru v Tamilnádu,“ dodal Roland Bouchara, generální ředitel společnosti Stellantis India.

V INDONÉSII trh rychle dozrává a nabízí velký potenciál růstu. Očekává se, že v letech 2021–2030 se prodej automobilů zdvojnásobí, takže jde o nejrychleji rostoucí trh v jihovýchodní Asii a druhý nejrychleji rostoucí trh v Asii. Téměř 70 % vozů prodaných v zemi tvoří sedmimístná vozidla (MPV a SUV) a od roku 2016 dosáhl tento segment díky rostoucí poptávce po vozech B-SUV 20 % trhu.

Citroën vstupuje do Indonésie jako značka, která se „nebojí investovat“, ve správný čas a nové sedmimístné B-SUV C3 Aircross osloví firemní i soukromé zákazníky, kteří hledají vůz pro každodenní dojíždění do práce, víkendové výlety i dobrodružství, aby si mohli snadno a bez starostí užít volný čas.

V JIŽNÍ AMERICE Citroën již zažívá dynamiku v Brazílii a Argentině a má ambiciózní plán zvýšit zde svůj podíl na trhu v letech 2021–2024 na čtyřnásobek. Za posledních pět let rostl nejrychleji segment B-SUV, který nyní tvoří 20,5 % trhu, zatímco segment B-Hatch jen necelých 7 %. Je také nejkonkurenceschopnější – v Brazílii se již prodává 16 modelů a v Argentině 17, nový C3 Aircross bude při svém uvedení na trh později v roce 2023 jediným vozem B-SUV nabízeným v sedmimístné variantě.

„Citroën usiluje o upevnění své pozice v segmentu B-SUV v Jižní Americe, kde máme v současné době velmi dobré postavení v Argentině a zaznamenáváme růst v Brazílii a na dalších trzích. Nový C3 Aircross bude pro dosažení tohoto cíle jednoznačně klíčový. Při navrhování tohoto B-SUV jsme se zaměřili na uspokojení potřeb jihoamerických zákazníků z hlediska robustnosti, stylu a všestrannosti a jsme přesvědčeni, že se nám to podařilo. Citroën bude jedinou značkou na trhu, která nabídne sedmimístný vůz v segmentu B-SUV,“ vysvětlila Vanessa Castanho, viceprezidentka značky Citroën pro Jižní Ameriku.

Klíčem k úspěchu programu C-Cubed je spolupráce místních týmů Citroënu s designéry a inženýry společnosti. Konkrétně u modelu Nový C3 Aircross to znamenalo důkladný průzkum podmínek používání automobilů na jednotlivých trzích a podrobné rozhovory se zákazníky, aby toto B-SUV dokonale splňovalo jejich přání a potřeby. Přestože na základě těchto rozsáhlých zjištění existují mezi vozidly nabízenými na jednotlivých trzích drobné rozdíly, na workshopech s potenciálními zákazníky se objevila některá společná témata, která přímo ovlivnila konečný design a vlastnosti modelu.

„Díky naslouchání hlasům všech těchto potenciálních zákazníků na uvedených trzích jsme zajistili, že nový C3 Aircross nabízí rodinám jedinečný balíček, který ocení a který kombinuje charakteristický design značky Citroën s atributy čistého SUV v propracovaném a atraktivním voze s vynikajícím poměrem cena/výkon. Plně naplňuje zásady našeho komplexního přístupu k pohodlí a pohodě pro každého, a to díky mimořádné prostornosti, modulární všestrannosti a prostoru pro zcela poklidnou přepravu až sedmi osob. Nabízí vysokou úroveň výbavy a technologií, zejména bezproblémovou konektivitu na cestách. Každá rodina si může svůj vůz ještě více přizpůsobit díky rozsáhlé nabídce balíčků výbavy a příslušenství přizpůsobených jednotlivým trhům,“ uvedla Laurence Hansen, ředitelka produktové strategie značky Citroën.

Nový C3 Aircross je 432 cm dlouhé rodinné B-SUV s robustním nápadným designem, který vzbuzuje důvěru. Nabízí výraznou přední část s vysokou kapotou, široký rozchod kol, světelný podpis Citroën ve tvaru písmene Y a dvojitou masku chladiče, kterou podtrhuje přední nájezdový chránič, díky němuž se vůz dokáže vyrovnat s nejrůznějšími podmínkami na silnici. Ve své třídě má nejlepší světlou výšku 200 mm, výrazné podběhy kol s velkými koly a pneumatikami a odolné ochranné kryty.

Široký C--sloupek dodává karoserii vertikalitu a pevnost, zatímco úhledná postranní okénka u zadních sloupků umocňují v kabině pocit světla a prostoru. Okna a dlouhé zadní dveře zesilují pocit výšky, světla a výhledu a umožňují snadný přístup k zadním řadám sedadel.

Zákazníci, kteří si vůz chtějí více přizpůsobit své image, si v každém regionu mohou vůz také personalizovat díky  široké nabídce balíčků výbavy a příslušenství přizpůsobených jednotlivým trhům, které jsou navrženy tak, aby dodaly vozu charakter a osobitost. K dispozici jsou i pro Citroën typické kontrastní odstíny střechy, které vytvářejí poutavý dvoubarevný efekt pro majitele, jež chtějí svému vozu dodat punc originality.

Snaha Citroënu poskytovat řidičům a posádce bezkonkurenční bezpečnost a komfort na palubě je patrná v každém detailu nového modelu C3 Aircross. Jízda v prostorné kabině je potěšením díky odpružení nastavenému tak, aby maximalizovalo komfort a minimalizovalo náklony karoserie v obtížných dopravních podmínkách a na někdy nerovném povrchu vozovky. Řízení a poloměr otáčení byly optimalizovány tak, aby zlepšily mrštnost a usnadnily manévrování v hustém městském provozu. Dokonce i konstrukce podvozku a nájezdové úhly byly navrženy tak, aby si nový C3 Aircross snadno poradil s nerovným a poškozeným povrchem vozovky a stoupal do prudkých svahů nebo z nich sjížděl, aniž by se jich dotýkal.

Vysoká světlá výška usnadňuje překonávání obrubníků a vysokých chodníků, zatímco torzní tuhost karoserie byla pečlivě navržena tak, aby se snížily vibrace a zvýšil se komfort cestujících.

Nový C3 Aircross je mimořádně prostorný. Pětimístný model nabízí jeden z nejlepších prostorů pro kolena cestujících na zadních sedadlech a až 482 litrů zavazadlového prostoru, zatímco sedmimístný model přidává inteligentní modularitu pro různé využití díky třetí řadě tvořené dvěma samostatnými sedadly. Ty lze sklopit nebo jednotlivě vyjmout, když rodina potřebuje upravit prostor pro cestující. Vůz nabízí objem až 511 litrů pro zavazadla nebo jiný náklad.

Interiér je útulný a světlý. Je mimořádně dobře vybavený a ztělesňuje globální přístup Citroënu k pohodlí a komfortu cestujících. Velice pohodlná sedadla v kombinaci s výkonnou klimatizací a vytápěním se postarají o pohodu všech cestujících, zejména ve druhé a třetí řadě sedmimístné verze, a to díky jedinečnému ventilačnímu modulu zabudovanému do střešního panelu. Promyšlená úložná řešení zahrnují držáky na nápoje, které slouží také jako držáky na chytré telefony, a až pět USB zásuvek, takže cestující mohou nabíjet svá zařízení a zůstat při cestách ve spojení nebo se bavit.

Vpředu zaujme přístrojová deska, která má velmi horizontální strukturu. Střední část přístrojové desky má jedinečný měkký povrch. V závislosti na verzi je model C3 Aircross vybaven sedmipalcovým TFT displejem a uprostřed umístěným desetipalcovým dotykovým displejem (jedním z největších ve své třídě), který poskytuje přístup ke klíčovým systémům infotainmentu a online službám, včetně funce zrcadlení pro přístup k aplikacím prostřednictvím Apple Car-Play nebo Android Auto.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Subaru Forester

Rok výroby 2020

729 000 Kč

Mercedes-Benz GLS

Rok výroby 2024

2 750 000 Kč

Seat Ateca

Rok výroby 2019

535 990 Kč

Ford Focus

Rok výroby 2018

349 900 Kč