Nová Toyota Aygo X poprvé jako hybrid - bude zábavnější a hlavně hospodárnější | Autanet.cz

Nová Toyota Aygo X poprvé jako hybrid - bude zábavnější a hlavně hospodárnější

Nové Aygo X se na evropských trzích začne prodávat koncem roku 2025.

Smělý a kompaktní městský crossover Aygo X posouvá radost z jízdy a provozní hospodárnost na novou úroveň, kdy jako průkopník uvádí full hybridní technologii do daného automobilového segmentu. Jeho výroba nadále pokračuje výlučně v kolínské fabrice Toyota Motor Manufacturing Czech, kde se stane prvním vyráběným hybridním vozem.


Nové Aygo X vykazuje nejnižší emise CO2 napříč všemi modely na trhu bez nabíjení ze zásuvky (na základě předpokládaných údajů podle metodiky WLTP), a to 86 g CO2/km. Představuje tak dokonalé spojení cenové dostupnosti, radosti za volantem, stylistického ztvárnění a pokročilých bezpečnostních systémů.

Toyota Aygo X je jedinečným crossoverem třídy minivozů – navrženým a vyráběným v Evropě – přinášejícím stylové řešení nároků městského a příměstského života. Své označení a charakter odvozuje od zábavného modelu Aygo, který je od svého uvedení v roce 2005 nejdostupnějším vozem značky na evropských trzích. Od počátku se vyrábí kompletně v České republice.

„Toyota Aygo se u nás v kolínském závodě vyrábí od roku 2005. Modernizovaná třetí generace modelu Aygo X, která přichází poprvé s hybridním pohonem, je krásným dárkem k našemu letošnímu 20letému výročí založení továrny,“ uvedl Robert Kiml, prezident Toyota Motor Manufacturing Czech.

Aygo X tradičně oslovuje řidiče zaměřené na styl, hledající kompaktní a všestranné vozidlo, které je ideální volbou s ohledem na hektický životní styl v dnešních městech. U zákazníků je proto Aygo X s ohledem na své přednosti mimořádně oblíbené. Od uvedení na evropské trhy v roce 2022 se prodalo více než 287 000 těchto vozů.

Nové hybridní Aygo X nyní rozšiřuje dosavadní výhody o ještě úspornější provoz a flexibilitu v podobě ověřené hybridní technologie od Toyoty, která zaručuje praktickou využitelnost bez kompromisů.

Díky nejnovější hybridní technologii od Toyoty má nové Aygo X vyšší výkon a svižnější akceleraci pro vyšší požitek z jízdy při současném snížení spotřeby. Svým sebevědomým postojem umožňuje řidiči vyjádřit trendy městskou eleganci, nyní podepřenou výraznou novou přední maskou a moderním designem.

Kromě svižné jízdní dynamiky a nového moderního stylu se hybridní Aygo X chlubí nejnižšími emisemi CO2 napříč všemi modely na trhu bez nabíjení ze zásuvky (dle předpokládaných údajů podle metodiky WLTP). Dále díky hospodárnému pohonu a vylepšením ve výrobě a logistice vykazuje nižší uhlíkovou stopu v rámci celého životního cyklu než předchůdce.

Nejmenší full hybrid od Toyoty

Nové Aygo X je prvním modelem s full hybridním pohonem ve třídě minivozů (automobilovém segmentu A) a zároveň umožňuje elektrifikovat i nejmenší a nejdostupnější vůz v nabídce značky Toyota, aniž by tento model ztratil svůj typický kompaktní „crossoverový“ vzhled.

Nová pohonná jednotka, která je dnes k dispozici v modelech Yaris a Yaris Cross, plně nahradí dosud používaný benzínový motor 1,0 litru.

Konstrukční změny Ayga X za účelem zástavby komponent hybridního pohonu při zachování stejného rozvoru 2 430 mm a stejného objemu zavazadelníku jako u předchůdce si vyžádaly inovativní přístup v otázkách uspořádání. Jde o první model od Toyoty, kde jsou dva bloky bateriových článků umístěny vedle sebe napříč celou šířkou podlahy v podélném uspořádání pod zadními sedadly. Jiné hybridní Toyoty používají paralelní uspořádání, které vyžaduje více prostoru v podélném směru. Díky chytrému využití prostoru bylo dále možné přesunout pomocnou baterii pod zavazadelník, aniž by se zmenšil jeho objem.

K umístění většího hybridního pohonu bylo nezbytné protáhnout přední převis o 76 mm, čehož bylo dosaženo pečlivou optimalizací uspořádání při zachování proporcí Ayga X.

Nejnovější Aygo X přináší dynamičtější jízdní schopnosti s vyšším výkonem a ostřejší akcelerací při uplatnění stejné hybridní technologie jako v Toyotě Yaris.

Výhody full hybridního pohonu dělají z nového Ayga X ideálního společníka do dnešního městského provozu, kde vůz produkuje nejnižší emise CO2 ve své třídě, a to pouhých 86 g/km. Splňuje tak požadavky nízkoemisních zón, zatímco zvýšený výkon otevírá svět dobrodružství díky vyššímu pohodlí a menšímu stresu na delších cestách.

Celkový maximální výkon systému se ve srovnání s předchozím konvenčním pohonem zvýšil o 44 koní na současných 116 k*, což Aygu X propůjčuje agilitu k dynamické jízdě ve městě se zrychlením z 0 na 100 km/h za necelých 10 sekund.

Aygo X se díky podvozkové platformě GA-B (součást modulární architektury TNGA – Toyota New Global Architecture) a specifické zástavbě hybridní baterie, která stojí za nízkým těžištěm a vysokou tuhostí karoserie, chlubí skvělou ovladatelností v rušných městských ulicích. Poloměr otáčení 4,7 metru je ideální pro sebejisté manévrování ve stísněných prostorech.

Nejnovější Aygo X je nyní nejen zábavnější a dynamičtější, ale díky dokonalejší akustické izolaci přináší celé posádce tišší a klidnější prostředí. Ke klidné jízdě přispívá izolační hmota v palubní desce, akustická izolace kapoty a kryt pod motorem v kombinaci s modernizovanou výfukovou soustavou a tlumičem. U vyšších výbav je jízda ještě klidnější díky dalším opatřením ke snížení hladiny hluku, jako jsou např. silnější skla oken nebo dodatečné prvky odhlučnění v rámci celé karoserie.

Prioritou všech modelů od Toyoty je bezpečnost, od malých vozů až po velké, a tak i nové Aygo X těží z komplexního paketu bezpečnostních a asistenčních systémů s využitím technologií Toyota Safety Sense. Jedná se např. o vylepšený předkolizní bezpečnostní systém, asistenta pro udržení uprostřed jízdního pruhu a systém rozpoznávání dopravních značek, jakož i nový systém nouzového zastavení a proaktivního asistenta řízení. Poprvé v modelové řadě Aygo X je systém Toyota Safety Sense postaven na bezdrátových aktualizacích, které zajišťují nejlepší úroveň ochrany.

Výrazný design kompaktního SUV

Živelný postoj Ayga X, vyzařující připravenost k akci, je v nejnovějším provedení vyjádřen novým stylistickým ztvárněním přední partie s odkazem na pokrokový high-tech přístup a zároveň s důrazem na identitu kompaktního SUV.

K sebevědomějšímu postoji vozu s opticky nízkým těžištěm přispívá nová kapota, nové světlomety a nová přední maska. Tento postoj je dále umocněn 17" nebo 18" koly z lehké slitiny (v závislosti na výbavě) a černými lemy kolem podběhů kol.

new toyota aygo X

K vyšší sofistikovanosti napomohlo posunutí linky zavírání kapoty o něco více dopředu. Vůz tak působí luxusněji, přičemž tento aspekt je ještě zdůrazněn přesunutím ukazatelů směru na diskrétnější místo v zrcátkách v souladu s dnešními trendy.

K dynamickému vzhledu vozu přispívá volitelné dvoubarevné lakování karoserie, kdy černá hladce přechází ze střechy přes záď dolů až k bočním prahům; na druhé straně vytříbené barevné varianty karoserie se inspirují konceptem koření, zde v podobě výrazné palety zahrnující skořici, jasmín, estragon a levanduli. Nově se jako volitelný prvek pro vyšší výbavové linie nabízí exkluzivní stahovací plátěná střecha s prvky inspirovanými přední maskou v podobě jedinečného přechodového vzoru.

Nové Aygo X navzdory svým kompaktním vnějším rozměrům maximalizuje vnitřní prostor díky vysoké poloze za volantem pro vynikající výhled ven. Pohodlně se zde usadí čtveřice cestujících a díky zavazadelníku o objemu 231 litrů je zde dost místa pro přepravu každodenních nezbytností i větších zavazadel.

Pobyt na palubě zpříjemňuje čisté a svěží provedení interiéru, skýtajícího více pohodlí i možností konektivity. Nový 7" digitální přístrojový štít a ovládací panel topení přispívají k sofistikovanějšímu a modernějšímu vzhledu. Standardem všech výbav je elektronická parkovací brzda, stejně jako dva nabíjecí porty typu USB-C. U vyšších výbavových linií je dále k dispozici nová bezdrátová nabíječka pro chytré telefony, digitální klíč, elektrické sklápění zrcátek a technologie nanoeX pro zlepšení kvality vzduchu.

Představujeme Aygo X GR SPORT

Poprvé se představuje Aygo X ve verzi GR SPORT, přinášející větší požitek za volantem a výrazný sportovní vzhled.

Verze GR SPORT, která se svým názvem i provedením inspirovala závodním týmem TOYOTA GAZOO Racing, vítězem mnoha světových šampionátů, vyniká především jedinečným dvoubarevným lakováním v oranžovém odstínu v kombinaci s výraznou černou kapotou pro energický a poutavý vzhled.

Již tak odvážná přední maska Toyoty Aygo X získala výraznou exkluzivní mřížku se vzorem „G“, známou z ostatních modelů řady GR, jakož i jedinečná kola GR SPORT z lehké slitiny. Ke sportovní atmosféře v interiéru přispívají černé a šedé akcenty, resp. vyšívaná loga GR.

Aygo X GR SPORT dále přináší více zábavy za volantem díky speciálnímu odladění tlumičů a vinutých pružin pro lepší ovladatelnost a minimalizaci náklonů karoserie; ostřejší odezvu dále poskytuje odladěný elektrický posilovač řízení. Uvedená vylepšení byla speciálně navržena pro vyšší požitek z jízdy bez kompromisů v oblasti jízdního pohodlí ve městě.

Nižší uhlíková stopa

Pro dnešní zákazníky je při výběru vozidla stále důležitější zodpovědný přístup k životnímu prostředí. Hybridní Aygo X proto vzniklo tak, aby nabídlo atraktivní kombinaci cestovního pohodlí, praktičnosti a hospodárnosti k naplnění uvedených potřeb.

Multi-technologický přístup Toyoty směrem k uhlíkové neutralitě je postaven na možnosti výběru z různých řešení bez ohledu na to, kde zákazník žije nebo jaké jsou jeho individuální potřeby. S novým hybridním Aygem X otevírá Toyota bránu k elektrifikaci širší škále zákazníků napříč různými segmenty automobilového trhu.

Uplatněním koncepce zaměřené na uhlíkovou stopu a zohledněním všech fází používání vozidla, výroby i distribuce se podle odhadů Toyoty podařilo celkovou uhlíkovou stopu nového hybridního Ayga X snížit o 18 %* oproti předchozí generaci. Největším jednotlivým faktorem je ultra hospodárný hybridní pohon, jemuž sekunduje uplatnění nových materiálů, resp. snižování dopadů výroby a související logistiky automobilů.

Například výrobou vybraných součástí technologií vstřikování plastů, kdy se barva přidává již během procesu vstřikování, se dosahuje atraktivního efektu a zároveň nižších emisí CO2 než při klasickém lakování.

Ke snížení uhlíkové stopy přispívá i používání recyklovaných plastů a látek při výrobě nových materiálů sedadel – jako v případě luxusní novinky SakuraTouch pro interiéry bez materiálů živočišného původu.

SakuraTouch obsahuje více než 40 % PVC rostlinného původu z vedlejších produktů alkalického loužení dřeva, a dále korkový odpad z vinařského průmyslu a recyklovaný PET materiál, a to bez jakýchkoli negativních dopadů na trvanlivost výsledného produktu. Tato průkopnická směs materiálů významně snižuje emise CO2 během výroby – o 95 % v porovnání s pravou kůží.

Navíc výrobce modelu Aygo X, kolínský podnik Toyota Motor Manufacturing Czech, využívá elektřinu z obnovitelných zdrojů. Ke snížení uhlíkové stopy přispěla i efektivnější a chytřejší logistika dílů a vozidel.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Jaecoo J7 zastíní zaběhlé konkurenty a chyby se hledají těžko
Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů Šestá generace Subaru Forester v Česku. Univerzální SUV se ničeho nebojí Test: Mazda CX-80 2.5 e-Skyactiv PHEV AWD Homura Test: Suzuki Swift 4x4 - nejlepší malé auto do sněhu

Tipy z autobazarů

Opel Mokka

Rok výroby 2022

479 000 Kč

Audi A6

Rok výroby 2017

598 000 Kč

Opel Astra

Rok výroby 2014

124 900 Kč

Land Rover Defender

Rok výroby 2022

1 349 000 Kč