Nová Škoda Octavia RS - čtyřoká zábava

Nová Octavia RS je v prodeji s benzínovým dvoulitrem TSI o výkonu 169 kW v kombinaci s manuální nebo automatickou převodovkou DSG nebo ve verzi s motorem 2.0 TDI o výkonu 135 kW. Diesel je možné pořídit nejen s manuální nebo automatickou převodovkou, ale také pohonem všech kol.

Octavia RS má oproti běžné verzi nejen snížený podvozek, ale také jiné pružiny, tlumiče, stabilizátory a poznáte ji podle červeně lakovaných brzdových třmenů. V základu dostanete sedmnáctipalcová litá kola, přičemž si můžete za příplatek vybrat osmnáctipalcová či dokonce devatenáctipalcová kola. Nechybí progresivní řízení, elektronická kontrola stability ESC s elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS+ nebo adaptivním podvozkem DCC, kde elektricky ovládané ventily řídí činnost tlumičů dle přání řidiče ve třech režimech (Comfort, Normal a Sport).


Výkon motoru 2,0 TSI vzrostl o 7 kW (10 k) na 169 kW (230 k). Maximální točivý moment 350 Nm je k dispozici v rozsahu otáček od 1 500 do 4 600 min-1. Karosářská verze liftback s manuální převodovkou zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,7 s a dosahuje maximální rychlosti 250 km/h, která je elektronicky omezená. Motor 2,0 TSI je dodáván na přání s šestistupňovou manuální převodovkou nebo šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Motor 2,0 TDI má nezměněný výkon 135 kW (184 k). Již od 1 750 min-1 je k dispozici točivý moment 380 Nm – což stačí pro zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,9 s a maximální rychlost 232 km/h. Na 100 kilometrů spotřebuje vznětový motor průměrně pouze 4,5 litru paliva (119 gramů CO2/km – všechny hodnoty se týkají verze liftback s manuální převodovkou). I motor 2,0 TDI se volitelně dodává s manuální šestistupňovou převodovkou nebo šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Motor 2,0 TDI se také kombinuje s pohonem všech kol a šestistupňovou převodovkou DSG.

škoda octavia RS

Díky sportovnímu podvozku je karoserie verzí RS oproti ostatním modelům této řady o 15 mm snížená. Suverénní zpomalení zajistí velkoryse dimenzované brzdy. Červeně lakované brzdové třmeny umístěné za standardně dodávanými sedmnáctipalcovými koly v designu Dorado upozorňují na sportovní zaměření modelu. V nabídce jsou také osmnáctipalcová a devatenáctipalcová kola z lehké slitiny.

Octavie RS jsou vybaveny čtyřprvkovou zadní nápravou, jejíž rozchod v porovnání s modelem před modernizací vzrostl o 30 mm na 1 544 mm. Vpředu je náprava typu MacPherson. Dalšími klíčovými prvky jsou progresivní řízení a elektronická kontrola stability ESC s elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS+. Zlatým hřebem podvozku je adaptivní podvozek DCC (Dynamic Chassis Control). Elektricky ovládané ventily řídí činnost tlumičů dle přání řidiče, který se může rozhodovat mezi třemi režimy – Comfort, Normal a Sport. DCC kromě toho přispívá i k aktivní bezpečnosti tím, že se systém v nebezpečných situacích automaticky přepne do režimu Sport. Tím DCC zajistí vyšší stabilitu, lepší adhezi pneumatik a kratší brzdnou dráhu

S volbou jízdního profilu Performance Mode Select a Performance Sound Generator (na přání) může řidič přepínat charakteristiku řízení, řazení dvouspojkové převodovky a nastavení dalších systémů v režimech Normal, Eco, Sport a Individual. Nastavení lze uložit i na personalizovaný klíč, který je dodávaný na přání.

Sportovně založení jedinci ocení klasickou ruční brzdu, kdežto všichni ostatní rádi sáhnout po automatu, který přináší funkci launch control (řidič levou nohou podrží brzdový pedál a pravou nohou nechá vytočit motor a pouhým uvolněním brzdy auto vystřelí kupředu). V případě benzínového dvoulitru je stovka otázkou 6,7 sekundy.

Nejrychlejší je jednoznačně benzínová varianta, která předvádí dokonce prskání do výfuku. Ve spojení s manuální převodovkou si je nutné rychlost odpracovat, přesto budete dosahovat lepších časů než s dieselovým motorem pod kapotou. Benzínová předokolka se díky elektronice umí statečně poprat s vyšší nájezdovou rychlostí v zatáčce (v případě potřeby dochází k elegantnímu přibrzdění vnitřního kola a Octavie se do zatáčky krásně stáčí). Nejrychlejší budete v okamžiku, kdy přestanete tlačit na pilu a pojedete čistou stopu, která pohonu předních kol vyhovuje. U dieselu je situace horší, těžký motor více zatěžuje přední nápravu a působí nedotáčivě, což částečně napravuje verze s pohonem všech kol, která patří v kombinaci s převodovkou DSG k nejuniverzálnější volbě. Přesvědčivá je zejména při výjezdech z pomalých zatáček.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl, Škoda Auto

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Nissan Navara

Rok výroby 2018

499 900 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč