Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
Konec downsizingu? Možná se blízká na lepší časy, je tady totiž další vlašťovka. Nissan X-Trail dosud spoléhal pouze na šestnáctistovky, zákazníkům to ovšem nestačí, a proto od prosince bude k dostání také X-Trail s dvoulitrovým dieselem pod kapotou. Ten bude možné kombinovat s převodovkou CVT nebo šestirychlostním manuálem. V prvním případě bude možné vybírat mezi pohonem předních nebo všech kol. Manuál je možné mít pouze ve variantě s pohonem 4x4.
Nissan představil nový, větší vznětový motor pro svůj vlajkový crossover X-Trail. Dvoulitrový motor bude možné objednávat začátkem prosince a první dodávky dorazí k zákazníkům začátkem příštího roku.
Nový motor má výkon 177 k a točivý moment 380 Nm poskytující vynikající tažnou sílu v celém rozsahu otáček. Jde o výrazný výkonnostní skok oproti stávajícímu 1,6litrovému vznětovému motoru o výkonu 130 k. Jednoznačně tak reaguje na potřeby zákazníků požadujících výkonnější hnací ústrojí.
U X-Trailu je novinkou také nabídka automatické převodovky Nissan Xtronic CVT v kombinaci s pohonem všech kol. Ta rozšiřuje stávající nabídku šestistupňové manuální převodovky a pohonu dvou kol a dále posílí přítomnost značky Nissan v segmentu velkých SUV a zvýší atraktivitu modelu X-Trail.
S novým dvoulitrovým motorem je X-Trail ideálním partnerem pro aktivní rodiny hledající ještě více dobrodružství. Může mít pět nebo sedm sedadel, má vynikající objem zavazadlového prostoru, chytrá řešení úložných prostor a dostatečnou tažnou sílu pro splnění potřeb zákazníků.
X-Trail je velmi žádaným modelem. V Evropě se jeho prodej za letošní rok do října 2016 zvýšil o 50 % v porovnání se stejným obdobím v loňském roce. Očekává se, že s příchodem nového modelu prodej dále poroste. Statistická data ze segmentu středně velkých SUV uvádějí, že výkonné modely se na prodeji podílejí 46 %. Uvedením dvoulitrového vznětového motoru se tržní pokrytí X-Trailu zvyšuje o 41 %.
Guillaume Cartier, senior viceprezident společnosti Nissan Europe pro prodej a marketing, k tomu uvádí: „Nový vlajkový crossover Nissan X-Trail nabízí přesně to, co zákazníci požadují. Vůbec poprvé nabízí pohon čtyř kol v kombinaci s automatickou převodovkou a je významným obohacením silné modelové řady X-Trail. Představuje tak atraktivní upgrade našeho úspěšného modelu s 1,6litrovým vznětovým motorem.“
K přednostem nového dvoulitrového vznětového motoru patří jeho vytříbený chod a a komfortní jízda, ideální pro delší trasy. Motor splňuje emisní normy Euro 6 a je k dispozici ve třech verzích:
- 2.0 4WD 6st. manuál
- 2.0 2WD Xtronic CVT
- 2.0 4WD Xtronic CVT
Design Nissanu X-Trail zůstává beze změny. Tvarované, mohutné linie exteriéru působí impozantně z jakéhokoli úhlu. Vůz má svůj charakteristický vzhled, přestože je jasně patrná jeho příslušnost k modelové řadě crossoverů Nissan díky stylovým prvkům, jako je mřížka chladiče ve tvaru V.
Interiér nabízí špičkové pohodlí a prostor odpovídající potřebám moderní rodiny. Vůz je dostupný v pěti nebo sedmisedadlové verzi a díky svému flexibilnímu systému sedadel skýtá mimořádný prostor pro cestující a jejich zavazadla.
Druhá řada sedadel se dělí a sklápí v poměru 60/40 a umožňuje tak variabilně měnit prostor pro náklad. Pro větší pohodlí cestujících jsou opěradla sklopná a pro snadný přístup k volitelné třetí řadě sedadel se posouvají dopředu. Třetí řada sedadel se dělí v poměru 50/50. Lze ji zcela složit a vytvořit tak maximální zavazadlový prostor.
K dispozici jsou zadní dveře s elektrickým pohonem ovládané stisknutím tlačítka v zavazadlovém prostoru, inteligentním klíčem Nissan nebo spínačem umístěným u řidiče. Otevření zadních dveří odhalí inovativní systém přepážek v zavazadlovém prostoru, který dovoluje nastavit regály a přepážky do některé z 18 možných konfigurací. Systém zahrnuje i skrytý prostor pro uchovávání cenností mimo dohled.
Zavazadlový prostor má kapacitu 550 litrů (445 litrů u sedmisedadlové verze a 135 litrů se třetí řadou sedadel). Celkový objem zavazadlového prostoru při sklopení všech sedadel činí 1 982 litrů.
K luxusním prvkům výbavy pro ještě větší komfort a pohodlí patří elektricky ovládaná panoramatická střecha, dvojitě prošívané kožené čalounění, osvětlení interiéru LED diodami a lesklé černé obložení s metalickým nádechem. Vyhřívaná přední sedadla oceníte v chladných zimních ránech, zatímco vyhřívané/chlazené držáky nápojů udrží obsah v požadované teplotě. Nissan X-Trail je dostupný s informačním a zábavním systémem NissanConnect se 7“ dotykovou obrazovkou, zahrnující digitální rádio DAB, rozhraní Bluetooth a streamování hudby.
K dispozici je široká nabídka originálního příslušenství, včetně dělicí sítě zavazadlového prostoru pro přepravu psů, odnímatelného tažného zařízení, chromovaných krytů bočních zpětných zrcátek, prahových lišt a vnějších ozdobných lišt pro přední, zadní a boční strany vozu.
Důvodem, proč je X-Trail ideálním vozem pro rodinné expedice, je volitelný systém pohonu všech kol All-Mode 4×4-i. Když je jím vůz vybaven, může řidič volit buď režim pohonu přední nápravy pro maximální účinnost, automatický režim, který neustále monitoruje situaci a upravuje rozložení točivého momentu mezi předními a zadními koly tak, aby byla zajištěna co nejlepší trakce, nebo režim trvalého pohonu všech kol pro ty nejnáročnější podmínky. Poskytuje absolutní jistotu jízdy bez ohledu na jízdní povrch.
Režim All-Mode 4×4-i dělá z Nissanu X-Trail s dvoulitrovým vznětovým motorem platného pomocníka pro řidiče, kteří potřebují tahat za vozem přívěs. Maximální hmotnost brzděného přívěsu činí 2 000 kg u modelu s manuální převodovkou a 1 650 kg u dvou variant převodovky CVT. Vůz je tak vhodný pro ty, kteří potřebují táhnout karavany, převážet koně, lodě a přívěsy.
Stejně jako všechny crossovery Nissan, poskytuje i X-Trail s dvoulitrovým vznětovým motorem jistotu a bezpečnost při jízdě díky vyspělým inteligentním systémům podpory řidiče. Patří k nim bezpečnostní technologie Nissan Safety Shield, jako je systém sledování tlaku v pneumatikách, systém rozpoznání únavy během jízdy, rozpoznávání dopravních značek, automatické přepínání dálkových světel, systém sledování mrtvého úhlu a systém upozornění na vybočení z jízdního pruhu.
Vůz je v závoslosti na specifikaci a stupni výbavy vybaven systémem Vehicle Dynamic Control, brzdovým asistentem, aktivní regulací jízdy, aktivním sledováním dráhy vozu, aktivní motorovou brzdou, inteligentním parkovacím asistentem, asistentem rozjezdu do kopce a panoramatickým kamerovým parkovacím systémem s rozpoznáváním pohybujících se objektů.