Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel

Konec downsizingu? Možná se blízká na lepší časy, je tady totiž další vlašťovka. Nissan X-Trail dosud spoléhal pouze na šestnáctistovky, zákazníkům to ovšem nestačí, a proto od prosince bude k dostání také X-Trail s dvoulitrovým dieselem pod kapotou. Ten bude možné kombinovat s převodovkou CVT nebo šestirychlostním manuálem. V prvním případě bude možné vybírat mezi pohonem předních nebo všech kol. Manuál je možné mít pouze ve variantě s pohonem 4x4.

Nissan představil nový, větší vznětový motor pro svůj vlajkový crossover X-Trail. Dvoulitrový motor bude možné objednávat začátkem prosince a první dodávky dorazí k zákazníkům začátkem příštího roku.


Nový motor má výkon 177 k a točivý moment 380 Nm poskytující vynikající tažnou sílu v celém rozsahu otáček. Jde o výrazný výkonnostní skok oproti stávajícímu 1,6litrovému vznětovému motoru o výkonu 130 k. Jednoznačně tak reaguje na potřeby zákazníků požadujících výkonnější hnací ústrojí.

U X-Trailu je novinkou také nabídka automatické převodovky Nissan Xtronic CVT v kombinaci s pohonem všech kol. Ta rozšiřuje stávající nabídku šestistupňové manuální převodovky a pohonu dvou kol a dále posílí přítomnost značky Nissan v segmentu velkých SUV a zvýší atraktivitu modelu X-Trail.

S novým dvoulitrovým motorem je X-Trail ideálním partnerem pro aktivní rodiny hledající ještě více dobrodružství. Může mít pět nebo sedm sedadel, má vynikající objem zavazadlového prostoru, chytrá řešení úložných prostor a dostatečnou tažnou sílu pro splnění potřeb zákazníků.

X-Trail je velmi žádaným modelem. V Evropě se jeho prodej za letošní rok do října 2016 zvýšil o 50 % v porovnání se stejným obdobím v loňském roce. Očekává se, že s příchodem nového modelu prodej dále poroste. Statistická data ze segmentu středně velkých SUV uvádějí, že výkonné modely se na prodeji podílejí 46 %. Uvedením dvoulitrového vznětového motoru se tržní pokrytí X-Trailu zvyšuje o 41 %.

Guillaume Cartier, senior viceprezident společnosti Nissan Europe pro prodej a marketing, k tomu uvádí: „Nový vlajkový crossover Nissan X-Trail nabízí přesně to, co zákazníci požadují. Vůbec poprvé nabízí pohon čtyř kol v kombinaci s automatickou převodovkou a je významným obohacením silné modelové řady X-Trail. Představuje tak atraktivní upgrade našeho úspěšného modelu s 1,6litrovým vznětovým motorem.“

K přednostem nového dvoulitrového vznětového motoru patří jeho vytříbený chod a a komfortní jízda, ideální pro delší trasy. Motor splňuje emisní normy Euro 6 a je k dispozici ve třech verzích:

  • 2.0 4WD 6st. manuál
  • 2.0 2WD Xtronic CVT
  • 2.0 4WD Xtronic CVT              

Design Nissanu X-Trail zůstává beze změny. Tvarované, mohutné linie exteriéru působí impozantně z jakéhokoli úhlu. Vůz má svůj charakteristický vzhled, přestože je jasně patrná jeho příslušnost k modelové řadě crossoverů Nissan díky stylovým prvkům, jako je mřížka chladiče ve tvaru V.

Interiér nabízí špičkové pohodlí a prostor odpovídající potřebám moderní rodiny. Vůz je dostupný v pěti nebo sedmisedadlové verzi a díky svému flexibilnímu systému sedadel skýtá mimořádný prostor pro cestující a jejich zavazadla.

Druhá řada sedadel se dělí a sklápí v poměru 60/40 a umožňuje tak variabilně měnit prostor pro náklad. Pro větší pohodlí cestujících jsou opěradla sklopná a pro snadný přístup k volitelné třetí řadě sedadel se posouvají dopředu. Třetí řada sedadel se dělí v poměru 50/50. Lze ji zcela složit a vytvořit tak maximální zavazadlový prostor.

K dispozici jsou zadní dveře s elektrickým pohonem ovládané stisknutím tlačítka v zavazadlovém prostoru, inteligentním klíčem Nissan nebo spínačem umístěným u řidiče. Otevření zadních dveří odhalí inovativní systém přepážek v zavazadlovém prostoru, který dovoluje nastavit regály a přepážky do některé z 18 možných konfigurací. Systém zahrnuje i skrytý prostor pro uchovávání cenností mimo dohled.

Zavazadlový prostor má kapacitu 550 litrů (445 litrů u sedmisedadlové verze a 135 litrů se třetí řadou sedadel). Celkový objem zavazadlového prostoru při sklopení všech sedadel činí 1 982 litrů.

K luxusním prvkům výbavy pro ještě větší komfort a pohodlí patří elektricky ovládaná panoramatická střecha, dvojitě prošívané kožené čalounění, osvětlení interiéru LED diodami a lesklé černé obložení s metalickým nádechem. Vyhřívaná přední sedadla oceníte v chladných zimních ránech, zatímco vyhřívané/chlazené držáky nápojů udrží obsah v požadované teplotě. Nissan X-Trail je dostupný s informačním a zábavním systémem NissanConnect se 7“ dotykovou obrazovkou, zahrnující digitální rádio DAB, rozhraní Bluetooth a streamování hudby.

K dispozici je široká nabídka originálního příslušenství, včetně dělicí sítě zavazadlového prostoru pro přepravu psů, odnímatelného tažného zařízení, chromovaných krytů bočních zpětných zrcátek, prahových lišt a vnějších ozdobných lišt pro přední, zadní a boční strany vozu.

Důvodem, proč je X-Trail ideálním vozem pro rodinné expedice, je volitelný systém pohonu všech kol All-Mode 4×4-i. Když je jím vůz vybaven, může řidič volit buď režim pohonu přední nápravy pro maximální účinnost, automatický režim, který neustále monitoruje situaci a upravuje rozložení točivého momentu mezi předními a zadními koly tak, aby byla zajištěna co nejlepší trakce, nebo režim trvalého pohonu všech kol pro ty nejnáročnější podmínky. Poskytuje absolutní jistotu jízdy bez ohledu na jízdní povrch.

Režim All-Mode 4×4-i dělá z Nissanu X-Trail s dvoulitrovým vznětovým motorem platného pomocníka pro řidiče, kteří potřebují tahat za vozem přívěs. Maximální hmotnost brzděného přívěsu činí 2 000 kg u modelu s manuální převodovkou a 1 650 kg u dvou variant převodovky CVT. Vůz je tak vhodný pro ty, kteří potřebují táhnout karavany, převážet koně, lodě a přívěsy.

Stejně jako všechny crossovery Nissan, poskytuje i X-Trail s dvoulitrovým vznětovým motorem jistotu a bezpečnost při jízdě díky vyspělým inteligentním systémům podpory řidiče. Patří k nim bezpečnostní technologie Nissan Safety Shield, jako je systém sledování tlaku v pneumatikách, systém rozpoznání únavy během jízdy, rozpoznávání dopravních značek, automatické přepínání dálkových světel, systém sledování mrtvého úhlu a systém upozornění na vybočení z jízdního pruhu.

Vůz je v závoslosti na specifikaci a stupni výbavy vybaven systémem Vehicle Dynamic Control, brzdovým asistentem, aktivní regulací jízdy, aktivním sledováním dráhy vozu, aktivní motorovou brzdou, inteligentním parkovacím asistentem, asistentem rozjezdu do kopce a panoramatickým kamerovým parkovacím systémem s rozpoznáváním pohybujících se objektů.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

715 000 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč