Nissan Hi-Cross - předobraz nového X-Trailu | Autanet.cz

Nissan Hi-Cross - předobraz nového X-Trailu

08. 03. 2012
Sdílet článek

Na právě probíhajícím ženevském autosalonu Nissan vystavuje koncept Hi-Cross, který podle zákulisních informací je předobrazem nového X-Trailu. Vystavená studie nabízí sedmimístný interiér a její 4,66 metru dlouhou karosérii zdobí 21palcové ráfky z lehkých slitin.

Dramaticky vyhlížející nový koncept vozu společnosti Nissan, který si svou světovou premiéru právě odbíjí na ženevském autosalonu, naznačuje možné technické směrování společnosti. Koncept nesoucí název Hi-Cross, hledá cesty k posílení vedoucí pozice společnosti Nissan na trhu crossoverů a možnosti rozšíření stávajícího portfolia vozů Juke-Qashqai-Murano. Koncept Hi-Cross vznikl v Japonsku a představuje kompaktní, a přesto překvapivě prostorný, elegantní a zároveň praktický vůz.


Jeho „chytrost" má dvě podoby. Navzdory svým umírněným vnějším rozměrům má koncept Hi-Cross prostorově velice efektivní interiér se třemi řadami sedadel pro sedm cestujících. Stejně chytrá je jeho hybridní pohonná soustava spojující elektromotor, poháněný Nissanem vyvinutou lithium-iontovou baterií, s dvoulitrovým zážehovým motorem s přímým vstřikováním. Tato kombinace nabízí výkonový potenciál 2,5litrového motoru a přitom úspornost a emise, které byste očekávali od mnohem menší pohonné jednotky.

Andy Palmer, výkonný viceprezident společnosti Nissan Motor Co., Ltd., k tomu uvedl:„Společnost Nissan vozem Murano vytvořila segment crossoverů a tuto oblast pak rozšířila o nejprodávanější vozy, jako je Qashqai a Juke. Koncept Hi-Cross ukazuje, že nesedíme se založeným rukama, neusínáme na vavřínech, ale zkoumáním nových nápadů hledáme nové cesty k upevnění naší vedoucí pozice v oblasti crossoverů."

Pro tento koncept je pohonná soustava HEV založena na nové technologii vyvinuté společností Nissan pro modely s pohonem přední nápravy, která je však upravena pro zajištění pohonu všech kol. Inovativní přístup nového systému k cenové dostupnosti a celkovému řešení využívá technologii „jeden motor, dvě spojky" spojenou s převodovkou Nissan XTRONIC nové generace s plynule měnitelným převodem, která již sama o sobě dosahuje 10% úsporu paliva oproti srovnatelným převodovkám CVT předchozí generace. Její provedení s nízkým třením využívá řemenice s hřídelem o menším průměru a novou řemenicí a poskytuje ten nejširší možný rozsah převodových poměrů přinášející vyšší účinnost. Hybridní pohonná soustava rozsáhle využívá akumulátorové technologie vyvinuté pro cenami ověnčený vůz Nissan LEAF. Výkonná, rychle se dobíjející kompaktní lithium-iontová baterie, navázaná na technologii řízení motoru, poskytuje v případě potřeby sílu pro zrychlení a dovoluje zmenšení objemu zážehového motoru v zájmu úspornosti a nízké úrovně emisí. Při jízdě po městě umožňuje přítomnost elektromotoru a lithium-iontové baterie časté vypínání zážehového motoru. Lze jej také spojkou vyřadit úplně. Při brzdění se energie účinně rekuperuje.

Koncept Hi-Cross je postaven na rozsáhle přepracované verzi platformy C společnosti Nissan, která je momentálně základem vozů jako Qashqai a X-TRAIL, a spočívá na rozvoru 2 780 mm. Měří 4 660 mm na délku, 1 880 mm na šířku a 1 670 mm na výšku. Jeho styl v sobě kombinuje stávající designové rysy Nissanu s novými prvky a doplňují jej masivní 21palcové ráfky z lehkých slitin. Vpředu má typickou klínovitou mřížku chladiče a osobité osvětlovací prvky v podobě stylových nových světlometů. Nový designový jazyk zde prezentuje zejména odvážná charakteristická linie táhnoucí se od kapoty přes boky vozu až k D-sloupku. Sedmimístné kabině uvnitř vládne nová přístrojová deska křídlovitého tvaru T.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Nissan, Petr Šikl

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Octavia

Rok výroby 2022

714 990 Kč

Škoda Superb

Rok výroby 2021

789 000 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

549 000 Kč

Ford Ranger

Rok výroby 2013

349 900 Kč