Nissan Hi-Cross - předobraz nového X-Trailu
Na právě probíhajícím ženevském autosalonu Nissan vystavuje koncept Hi-Cross, který podle zákulisních informací je předobrazem nového X-Trailu. Vystavená studie nabízí sedmimístný interiér a její 4,66 metru dlouhou karosérii zdobí 21palcové ráfky z lehkých slitin.
Dramaticky vyhlížející nový koncept vozu společnosti Nissan, který si svou světovou premiéru právě odbíjí na ženevském autosalonu, naznačuje možné technické směrování společnosti. Koncept nesoucí název Hi-Cross, hledá cesty k posílení vedoucí pozice společnosti Nissan na trhu crossoverů a možnosti rozšíření stávajícího portfolia vozů Juke-Qashqai-Murano. Koncept Hi-Cross vznikl v Japonsku a představuje kompaktní, a přesto překvapivě prostorný, elegantní a zároveň praktický vůz.
Jeho „chytrost" má dvě podoby. Navzdory svým umírněným vnějším rozměrům má koncept Hi-Cross prostorově velice efektivní interiér se třemi řadami sedadel pro sedm cestujících. Stejně chytrá je jeho hybridní pohonná soustava spojující elektromotor, poháněný Nissanem vyvinutou lithium-iontovou baterií, s dvoulitrovým zážehovým motorem s přímým vstřikováním. Tato kombinace nabízí výkonový potenciál 2,5litrového motoru a přitom úspornost a emise, které byste očekávali od mnohem menší pohonné jednotky.Andy Palmer, výkonný viceprezident společnosti Nissan Motor Co., Ltd., k tomu uvedl:„Společnost Nissan vozem Murano vytvořila segment crossoverů a tuto oblast pak rozšířila o nejprodávanější vozy, jako je Qashqai a Juke. Koncept Hi-Cross ukazuje, že nesedíme se založeným rukama, neusínáme na vavřínech, ale zkoumáním nových nápadů hledáme nové cesty k upevnění naší vedoucí pozice v oblasti crossoverů."
Pro tento koncept je pohonná soustava HEV založena na nové technologii vyvinuté společností Nissan pro modely s pohonem přední nápravy, která je však upravena pro zajištění pohonu všech kol. Inovativní přístup nového systému k cenové dostupnosti a celkovému řešení využívá technologii „jeden motor, dvě spojky" spojenou s převodovkou Nissan XTRONIC nové generace s plynule měnitelným převodem, která již sama o sobě dosahuje 10% úsporu paliva oproti srovnatelným převodovkám CVT předchozí generace. Její provedení s nízkým třením využívá řemenice s hřídelem o menším průměru a novou řemenicí a poskytuje ten nejširší možný rozsah převodových poměrů přinášející vyšší účinnost. Hybridní pohonná soustava rozsáhle využívá akumulátorové technologie vyvinuté pro cenami ověnčený vůz Nissan LEAF. Výkonná, rychle se dobíjející kompaktní lithium-iontová baterie, navázaná na technologii řízení motoru, poskytuje v případě potřeby sílu pro zrychlení a dovoluje zmenšení objemu zážehového motoru v zájmu úspornosti a nízké úrovně emisí. Při jízdě po městě umožňuje přítomnost elektromotoru a lithium-iontové baterie časté vypínání zážehového motoru. Lze jej také spojkou vyřadit úplně. Při brzdění se energie účinně rekuperuje.
Koncept Hi-Cross je postaven na rozsáhle přepracované verzi platformy C společnosti Nissan, která je momentálně základem vozů jako Qashqai a X-TRAIL, a spočívá na rozvoru 2 780 mm. Měří 4 660 mm na délku, 1 880 mm na šířku a 1 670 mm na výšku. Jeho styl v sobě kombinuje stávající designové rysy Nissanu s novými prvky a doplňují jej masivní 21palcové ráfky z lehkých slitin. Vpředu má typickou klínovitou mřížku chladiče a osobité osvětlovací prvky v podobě stylových nových světlometů. Nový designový jazyk zde prezentuje zejména odvážná charakteristická linie táhnoucí se od kapoty přes boky vozu až k D-sloupku. Sedmimístné kabině uvnitř vládne nová přístrojová deska křídlovitého tvaru T.