Nejmenší Lexus všech dob je tady. Model LBX je luxusním crossoverem

Lexus plánuje ročně prodej až 300 kusů modelu LBX, který sází na individuální prvky, styl, luxus a mrštnost. Oslovit má zejména mladé zákazníky. První vozy sjedou z výrobních pásů ještě letos, začátkem příštího roku se dostanou k českým zákazníkům.

Zcela nové plně hybridní elektrické LBX je doposud nejkompaktnějším vozem značky Lexus, který si však plně zaslouží postavení přelomového modelu, bourajícího tradiční hierarchii luxusu a s potenciálem zaujmout roli produktu, který bude v Evropě v rámci značky Lexus měnit pravidla hry.


Lexus se chlubí úctyhodnou historií posouvání hranic a odmítání zavedených pravidel hry. Již od svého založení v roce 1989 setrvale prosazuje nové způsoby myšlení a nové produkty, kterým se podařilo změnit pohled zákazníků a přetvořit celý trh s prémiovými vozy. Do své sbírky úspěchů dnes značka připisuje nové označení: Lexus LBX.

LBX je zkratkou pro „Lexus Breakthrough Crossover“ – kompaktní SUV, které rozšiřuje záběr značky Lexus o nový segment trhu. Zhmotňuje současné představy o designu a technologiích, ale současně zachovává určující kvality Lexus vycházející z luxusního řemeslného zpracování a pohostinnosti Omotenashi.

Tak vypadá vůz, který je jednoduchým, nenuceným a vždy příjemným společníkem, ale současně nesnese kompromisy v otázkách kvality a péče o každý detail: esence značky Lexus byla předestilována do kompaktnějších rozměrů, přičemž výsledek překračuje tradiční očekávání toho, co luxusní kompaktní SUV dokáže nabídnout.

Lexus prošlapává novou cestu i tím, že staví na hlavu klasickou strategii výbavových linií, a dává tak majitelům více volnosti k vyjádření vlastního osobního vkusu a smyslu pro styl. Ve shodě s vizí značky Lexus „making luxury personal – luxus může být osobní“ bude nabídka LBX zahrnovat čtyři různé varianty „atmosféry“ (nad rámec základní výbavové linie). Tato prostředí se namísto různých prvků výbavy nebo komfortních funkcí zaměřují na vyjádření různých kultivovaných, dynamických či sportovních motivů prostřednictvím stylistických prvků, barev, textur a povrchových úprav. Ještě širší prostor k rozvinutí vlastní fantazie zákazníka pak přináší nový program zakázkových úprav Lexus Bespoke Build.

LBX je průlomovým modelem značky Lexus v Evropě. Vůbec poprvé je Evropa předním světovým regionem vývoje nového vozidla značky Lexus. Právě z tohoto důvodu by se LBX mohlo stát jedním z nejlépe prodávaných modelů značky Lexus v Evropě. Označení sestávající ze tří písmen má svůj význam. Takto byl v minulosti odlišen pouze supersportovní model LFA.

nový lexus LBX

„Lexus LBX by se v Evropě měl stát jedním z pilířů naší nabídky a jsme si jistí, že vzhledem k produktové síle tohoto vozu se mu bude i v ČR velmi dobře dařit. Naše objemové ambice jsou proto jen ty nejvyšší, chtěli bychom prodávat více než 300 vozů ročně a stát se lídrem prémiového B-SUV segmentu,“ říká Jakub Květoň, manažer značky Lexus v ČR.

Podobně jako LFA měl představit značku Lexus v trochu jiném světle z pohledu přístupu a jízdních schopnosti, i LBX jde vlastní cestou ve smyslu zásahu a profilu značky. LBX jako nový nejdostupnější model etablované modelové nabídky SUV značky Lexus je atraktivní zejména pro ty zájemce, kteří o vozu této značky dosud možná neuvažovali, případně bude zajímavou volbou pro každého, kdo touží po kompaktnějším voze nebo potřebuje druhé vozidlo kvůli novým požadavkům v rámci životního stylu.

„Chtěli jsme postavit na hlavu tradiční způsob vnímání luxusního vozu. Usilovali jsme o požitek z jízdy postavený na přirozeném dialogu řidiče s vozidlem, jakož i rafinovaný vzhled na první pohled,“ říká hlavní konstruktér Kunihiko Endoh.

Stylistické ztvárnění LBX uvádí novou identitu Lexus s přídí ve stylu „odhodlaného pohledu“, která je novou podobou známé vřetenovité masky chladiče. Zatímco vnější rozměry jsou oproti jiným modelům Lexus kompaktnější, vůz zaujme atletickým a efektním vzhledem. Prioritou uvnitř je zapojení řidiče do děje s kokpitem založeným na koncepci Lexus Tazuna, jakož i vytvoření vzdušné a otevřené atmosféry s vynikajícím výhledem a přístrojovým panelem, který po stranách hladce navazuje na výplně dveří.

Důraz na odlišný přístup je v případě LBX zřejmý i ze způsobu, jakým Lexus skládá modelovou nabídku a uvádí nové volby v souladu s tím, jak dnešní zákazníci hledají vozy odpovídající jejich osobním stylu a charakteru.

Výroba LBX bude v návaznosti na světovou premiéru spuštěna koncem roku 2023. Prodeje v Evropě včetně českého trhu a na vybraných světových trzích by měly být zahájeny počátkem roku 2024.


DESIGN EXTERIÉRU: NOVÁ IDENTITA LEXUS

Cílem návrhářů Lexus bylo vytvořit vůz charakterem spíše uvolněný než formální, vyzařující originální a suverénní styl, k němuž lidé okamžitě pociťují sympatie.

Nejnápadnějším designovým prvkem je nové uspořádání přídě s „rozdělením“ vřetenovité masky chladiče – charakteristického znaku designu poslední dekády – na znamení toho, že Lexus tímto vstupuje do nové éry.

„Vřetenovitou masku jsme ‚reformovali‘, abychom uvolnili cestu novému designu. Podařilo se nám vytvořit novou identitu přídě, která se zcela odlišuje od minulosti, nicméně stále v ní okamžitě rozpoznáme identitu značky Lexus,“ vysvětluje Koiči Suga, generální manažer Lexus Design.

Maska byla sjednocena do jediného lichoběžníkového tvaru pod úzkým otvorem vedeným napříč pod náběžnou hranou kapoty, zde s propojením štíhlých jednotek světlometů. Výsledný design staví na tradiční koncepci „odhodlaného pohledu“ Lexus. Tento prvek, který se představil u vývojové studie LF-S z roku 2003, se počátkem nultých let stal charakteristickým stylistickým znakem sériových modelů Lexus.

Hladce navazující maska bez orámování definuje kontury vřetenovité karoserie LBX a zvýrazňuje robustní a dynamický postoj vozu. Kromě toho je aerodynamická a pomáhá uhlazovat proudění vzduchu ve svislém směru i kolem boků vozidla. Nová podoba světlometů vytváří nápadný světelný podpis se světly denního svícení a ukazateli směru zabudovanými do společného modulu. V tomto novém uspořádání se změnil i výrazný tvar „L“, který nově nesměřuje dovnitř, ale opačným směrem, aby odpovídal postavení ukazatelů směru.

V souladu se zásadami „Nové kapitoly“ designu Lexus jsou identita vozu a jeho proporce pevně spjaty s požitkem z jízdy za volantem tohoto vozu. Přední sloupky se posunuly o něco dozadu, a tak se opticky kompaktnější kabina a delší kapota promítly do sportovnějšího profilu vozu. Vytažené lemy blatníků vyjadřují sílu a současně přitahují pozornost k velkým 18" kolům a pneumatikám; na druhé straně krátké převisy a výrazné utažení ploch kolem zadních dveří poukazují na hbité a dynamické jízdní schopnosti.

O pevném postoji svědčí i ztvárnění zádě vozu. Přemístěním registrační značky dolů na nárazník vyniklo písmenné označení LEXUS, zasazené do ničím nenarušené plochy výklopné zádě. Podobně opticky výraznější je i nejnovější provedení typické světelné lišty Lexus ve tvaru písmene „L“ s méně nápadnými směrovými a couvacími světly ve zhasnutém stavu.

Lexus LBX

Model LBX měří na délku 4190 mm, je široký 1825 mm, vysoký 1545 mm a vyjíždí na podvozku s rozvorem 2580 mm. Na karoserii hladce navazuje nízko přikrčená kapota a její postranní části, zatímco zadní střešní spoiler společně s precizně vyvedenými zadními svítilnami vylepšují aerodynamické vlastnosti a přispívají k nízké spotřebě, stabilitě a agilním jízdním schopnostem LBX.

Paleta barev karoserie zahrnuje živé odstíny a povrchové úpravy Lexus „Sonic“ s hlubokým leskem. Pro výbavové linie Emotion a Cool je možné objednávat dvoubarevné lakování LBX, zde v kombinaci libovolného odstínu karoserie s kontrastní černou střechou.


DYNAMICKÉ JÍZDNÍ SCHOPNOSTI: NOVÁ PLATFORMA LEXUS

LBX je prvním modelem značky, který bude postaven na jedné z variant globální podvozkové platformy Lexus GA-B pro kompaktní vozy, od základu upravené v souladu s požadavky značky Lexus. Klíčové výhody uvedené platformy zahrnují nízké těžiště, široký rozchod, krátké převisy a vysokou tuhost karoserie. Podvozková platforma zároveň tvoří základ zábavných jízdních vlastností vozu, kdy napomáhá zajistit typický jízdní projev Lexus v doposud nejmenším vozu značky. Přirozený dialog mezi řidičem a vozidlem, vycházející z této platformy, je zdrojem sebejistoty, kontroly a pohodlí za každé situace.

„Abychom dosáhli pocitu souznění s vozem, který je pro Lexus typický, bylo zapotřebí propůjčit vozu mrštné reakce s maximálním využitím výhod malých rozměrů a nízké hmotnosti tohoto vozu. Současně jsme se více než kdy dříve zaměřili na odlaďování klíčových charakteristik, aniž bychom se tolik spoléhali na elektroniku,“ říká hlavní konstruktér Endoh.

K vyšší tuhosti karoserie přispívají strukturální lepidla a technika svařování s krátkou roztečí mezi svary, jakož i strategické rozmístění výztuh a zpevňovacích prvků. Současně se podařilo zachovat nízkou hmotnost vozidla používáním lehkých materiálů, jako je např. hliníková kapota nebo lehké komponenty z lisovaného plastu v oblasti kolem podběhů kol, dveřních prahů a dole po stranách dveří. K výrobě středových sloupků a výztuh nárazníku se používá pevná a současně lehká ocel lisovaná za tepla. Snížená poloha sezení (pouze 285 mm nad zemí) posiluje u řidiče pocit souznění s vozem, navíc se zachováním příkladného výhledu za volantem, tak důležitého zejména při jízdě ve městě.

Konstrukce zavěšení předních i zadních kol je řešena ve prospěch vysoké tuhosti a nízké hmotnosti, a tak se LBX chlubí agilním a stabilním projevem a reakcemi řízení v zatáčkách v kombinaci s jízdním komfortem. Ve všech provedeních se používají vzpěry McPherson na přední nápravě; u verzí s pohonem samotných předních kol je na zadní nápravě torzní příčka, zatímco LBX s pohonem všech kol používá dvojité lichoběžníkové uspořádání.

Součástí elektronicky řízeného brzdového systému je funkce regulace postavení karoserie při brzdění vozidla. Ta automaticky vyvažuje rozdělování brzdné síly mezi nápravy s cílem potlačovat zanořování přídě vozidla a zachovat lineární odezvu, důležitou pro sebejisté ovládání vozu. Také pomáhá potlačovat náklony vozidla v zatáčkách, kdy zachovává pohodlné a stabilní postavení karoserie a současně potlačuje vibrace.


POHON: NOVÁ GENERACE POHONU LEXUS HYBRID DRIVE

Pohon LBX zajišťuje nová generace hybridního elektrického systému Lexus s autonomním dobíjením, jehož součástí je kompaktní a lehký tříválec 1,5 litru. Klíčové součásti hybridního systému byly výrazně přepracovány, což platí i pro převodovku a jednotku řízení energie ve prospěch nízké spotřeby, menších ztrát, snížení hmotnosti a zmenšení rozměrů. Součástí systému je i nová bipolární baterie typu NiMH s nízkým odporem a vysokým výkonem, zajišťující výkonovou posilu prostřednictvím elektromotoru při zrychlování, resp. vylepšující schopnosti jízdy na samotnou elektřinu v režimu EV.

Díky technologickému posunu se Lexus mohl soustředit na další vylepšování jízdních schopností a potěšení za volantem. Maximální výkon plně hybridní soustavy pohonu činí 136 k (100 kW) a nejvyšší točivý moment dosahuje 185 Nm.

Spalovací motor vykazuje špičkovou termodynamickou účinnost, která se opírá o technologii vysokorychlostního spalování a konstrukční řešení v podobě přímých sacích kanálů nebo laserového opracování ventilových sedel na straně sání. Z dalších klíčových vlastností jmenujme ultra lehké písty navržené pro běh za vysokých otáček nebo inteligentní elektronický systém proměnného časování ventilů.

Součástí pohonu je i nová převodovka. Uložením přepracované jednotky řízení energie přímo nad převodovku bylo možné u LBX zachovat nízkou křivku kapoty. Další prostorovou úsporu přinesly dva motorgenerátory uložené na samostatných hřídelích ve prospěch zkrácení celého hnacího ústrojí.

Baterii typu NiMH tvoří zcela nový bipolární modul s nižší hmotností i rozměry, přestože baterie dodává vyšší výkon při mnohem rychlejší odezvě. Baterie tak podporuje jízdní schopnosti vozidla a stojí nejen za okamžitým a hutným zrychlováním, připomínajícím bateriové elektromobily, ale i nízkou spotřebou paliva LBX. Těží přitom z přepracovaného systému chlazení, který přispívá k delší životnosti i výkonu baterie.

Hnací ústrojí bylo odladěno ve prospěch příjemných jízdních schopností ve městě i na okreskách plných zatáček, kdy zajišťuje precizní ovladatelnost a lineární zpětnou vazbu při zrychlování, lépe sladěnou s používáním akceleračního pedálu. Jízdní vlastnosti vylepšuje i systém řízení hybridního pohonu, který věrně slaďuje zvuk motoru s akcelerací vozidla. Díky uvedeným vylepšením hybridního systému lze čistě elektrický režim jízdy využívat i za vyšších rychlostí a na delší vzdálenost, což se promítá do celkové provozní hospodárnosti LBX. LBX jako originální model SUV nabízí volitelný pohon všech kol Lexus E-Four, jehož součástí je dodatečný elektromotor na zadní nápravě. Při rozjezdech, v zatáčkách a na kluzkých površích systém automaticky rozděluje hnací sílu na zadní kola, a přispívá tak k jízdní stabilitě a pocitu jistoty za volantem.

O prémiovém statutu LBX vypovídá široký soubor opatření, která konstruktéři Lexus realizovali k potlačení hladiny hluku a vibrací. Jedná se např. o vyvažovací hřídel motoru ke snížení vibrací, které by mohly způsobovat dunivé zvuky v kabině. Konstruktéři se dále zaměřili na tlumicí plechy dveří k potlačení vysokofrekvenčního hluku při současném důrazu na nižší frekvence pro hutný a příjemný zvuk při zavírání. K potlačení vibrací a hluku od vozovky v prostoru střechy posloužil tmel s vysokými tlumicími schopnostmi společně s velkou tlumicí vložkou z vysoce účinné izolační hmoty.

Další opatření zahrnují těsnění kolem celé hrany kapoty a zvukově izolační a akusticky pohltivé plechy, vložky, výlisky a pěnu na mnoha klíčových místech po celém vozidle. K potlačování hluku a vibrací pod vozidlem napomáhají strukturální lepidla s vysokými tlumicími schopnostmi, která rovněž zvyšují celkovou tuhost vozidla.


DESIGN INTERIÉRU: JEDNODUCHOST A ELEGANCE, ŘEMESLNÉ ZPRACOVÁNÍ A VYSOKÁ KVALITA

Cílem návrhářů Lexus bylo vytvořit jednoduchý a kultivovaný interiér navozující pocity a atmosféru jako v modelu vyšší třídy. Tento efekt staví na třech klíčových prvcích: dobrém výhledu ven ve spojení s jednoduchým a hladkým přístrojovým panelem; pocitu prostorného a širokého interiéru; a nápadném středovém panelu.

O prémiové kvalitě a pečlivém zpracování detailů svědčí nabídka čalounění a dekorů příjemných na pohled i na dotek. Kromě špičkové semi-anilinové kůže je možné zvolit interiér bez použití materiálů zvířecího původu s využitím syntetické kůže a materiálů pro čalounění sedadel a volantu, řadicí páky a výplní dveří.

LBX dále zaujme novými dekorativními výplněmi Tsujusami se vzhledem dřevěného uhlí, k jejichž výrobě se používá nová technika kladení několika vrstev k vytvoření nápadné textury povrchu s trojrozměrným efektem. Ambientní osvětlení napomáhá vyvolat efekt Omotenashi, tedy vřelou přívětivost k navození podobných pocitů jako v pohodlí vlastního domova. Systém osvětlení s akcentem na různé části kabiny nabízí na 50 barevných odstínů uspořádaných do motivů k navození odlišné nálady.

Kokpit řidiče je jedním ze zhmotnění koncepce Lexus Tazuna, která se poprvé představila v SUV střední třídy Lexus NX. Podle těchto zásad jsou klíčové ovládací prvky a zdroje informací rozmístěny bezprostředně kolem řidiče, aby se při jejich používání minimalizovaly pohyby rukou i očí. Řidič se tak může lépe koncentrovat na samotné řízení s co nejmenším odváděním pozornosti. Přesné výpočty pozice a úhlu volantu se promítly do neocenitelného pocitu kontroly z pohledu řidiče.

Z koncepce Tazuna vychází i nový plně digitální přístrojový štít o velikosti 12,3", který se v rámci značky představuje vůbec poprvé. Uspořádání a zvýraznění jednotlivých ukazatelů a dat se mění podle zvoleného jízdního režimu včetně možnosti vlastního nastavení podle osobního vkusu a potřeb. Ve výbavě na přání dále najdeme head-up displej.

Lexus LBX

Vzhledem ke kompaktním rozměrům LBX je od volantu výhled prakticky na celé vozidlo ve všech směrech, což jen podporuje sebejistotu, pohodlí a kontrolu z pohledu řidiče v souladu s typickým jízdním projevem Lexus. Křivky kapoty a předních sloupků společně s jejich umístěním pomáhají eliminovat slepá místa při zachování výhledu dolů ve prospěch preciznějšího vedení stopy.

Horizontální přístrojový panel s čistými a jednoduchými křivkami napomáhá zajistit široký a ničím nerušený výhled. Po obou stranách hladce navazuje na výplně dveří, kdy u předních pasažérů evokuje pocit obklopení při zachování velkorysé a vzdušné atmosféry. Nízká poloha sezení rovněž u řidiče posiluje pocit souznění s vozem, navíc s velkorysou nabídkou prostoru v oblasti kolen. Zadní sedadla jsou umístěna o něco výše než sedadla přední, což umožňuje mimo jiné dobrý výhled všech členů posádky.

Nápadný je středový panel s velkým dotykovým displejem multimédií, který je mírně skloněn dozadu, aby hladce navazoval na celou konstrukci. Středový panel s měkkým čalouněním na bocích je vybaven dvěma držáky na nápoje, několika úložnými místy a USB porty pro připojení a nabíjení mobilních zařízení.

Objem zavazadlového prostoru pod skládacím krytem zavazadelníku činí 332 litrů (u provedení FWD s nesklopenými zadními sedadly) – postačuje tedy s rezervou k uložení dvou 75litrových kufrů.


MULTIMÉDIA A INFOTAINMENT

LBX je vybaveno nejnovějším systémem Lexus Link Connect, k jehož ovládání slouží 9,8" dotykový displej. Součástí uvedeného systému je cloudová navigace podporující plánování tras na základě dopravních informací v reálném čase včetně odhadu případných zpoždění. Praktický je i systém hlasového ovládání „Hey Lexus“, který reagujíce na hlasové příkazy řidiče a předního spolujezdce, a to i v češtině.

K propojení chytrých telefonů je připravena bezdrátová a kabelová technologie Apple CarPlay, resp. Android Auto (pouze prostřednictvím kabelu). Uživatelské pohodlí zvyšuje i volitelně dodávaný digitální klíč. Technologie kompatibilní s chytrými zařízeními Apple a Android umožňuje majitelům snadno odemykat a spouštět vozidlo pomocí samotného chytrého telefonu. Telefon ani není nutné vyndávat z kapsy nebo tašky, stačí jej mít u sebe. Digitální klíč je dokonce možné sdílet s dalšími osobami, a umožnit jim tak přístup k vozidlu nebo jeho používání.

LBX podobně jako nejnovější modely Lexus podporuje bezproblémové dálkové aktualizace softwaru (over-the-air) multimediálních a bezpečnostních systémů, kdy vlastník vozidla využívá veškerých výhod nových verzí bez nutnosti navštívit servis Lexus.

Mark Levinson, exkluzivní audio partner značky Lexus, navrhl pro tento model volitelný prémiový systém ozvučení se 13 optimálně rozmístěnými reproduktory. Součástí audiosystému je i subwoofer zabudovaný do výklopné zádě tak, aby nezmenšoval nabídku místa pro zavazadla.


MODELOVÁ ŘADA: RŮZNÉ ATMOSFÉRY PRO LBX

Model LBX zhmotňuje nový přístup značky Lexus k budování modelové nabídky, která je lépe sladěna se vkusem a životním stylem zákazníků.

Řada LBX umožňuje volit ze čtyř různých „atmosfér“ (nad rámec základní výbavové linie): Elegant a Relax se zaměřením na kultivovanou atmosféru, resp. Emotion a Cool se sportovnějším a dynamičtějším charakterem. Jednotlivé varianty berou v potaz různé typy zákazníků.

Modely v provedení Emotion a Cool jsou nápadné dvoubarevným lakováním a 18" litými koly s broušenými povrchy. Verze Elegant a Relax na druhé straně přinášejí jednobarevný odstín karoserie v kombinaci s lesklými 18" koly.

Co se vnitřní výbavy týče, model Emotion zaujme čalouněním perforovanou umělou kůží na sedadlech, středovém panelu a ve výplních dveří, vždy s červenými akcenty a kontrastním prošíváním. LBX Cool – tedy top model s dynamickým ztvárněním – přináší čalounění kabiny v kombinaci materiálu Ultrasuede a kůže (v odstínu černá/tmavě šedá) včetně hnědých detailů a prošívání v odstínu mědi.

Varianty „atmosféry“ Elegant a Relax evokují odlišnou atmosféru. V případě LBX Elegant je použita umělá kůže v jemném hnědém odstínu Forest nebo světle pískovém Ammonite, kterou najdeme ve výplních dveří, na přístrojovém panelu, měkkých bocích středového panelu a na čalounění sedadel. Ve variantě Relax je možné volit mezi hnědou (Saddle Tan) a černou semi-anilinovou kůží s výrazným prošíváním Tatami.

Vedle čtyř provedení s odlišnou „atmosférou“ se nabízí i základní provedení LBX, v jehož standardní výbavě najdeme celou řadu pokrokových technologií, které jsou u některých konkurenčních modelů pouze za příplatek. Jde zejména o široký soubor systémů aktivní bezpečnosti a systémů na podporu řízení, které jsou obsaženy v nejnovější generaci paketu Lexus Safety System +.

Pro základní verzi i provedení Emotion a Elegant je možné zvolit veganský interiér bez použití kůže živočišného původu. Z prvků na přání jmenujme např. 12,3" digitální přístrojový štít navržený v souladu s koncepcí kokpitu Tazuna, head-up displej, dálkové parkování vozidla, digitální klíč, prémiový systém prostorového ozvučení Mark Levinson, technologii čištění vzduchu nanoe-X od firmy Panasonic nebo elektrické ovládání výklopné zádě.

Zakázkové úpravy vozidla – služba Lexus Bespoke Build

Pro zájemce o ještě výraznější úpravy LBX podle vlastního vkusu je připravena nová služba Lexus Bespoke Build. Díky filozofii Lexus stavějící zákazníka na první místo má každý zájemce možnost upravit si vůz prostřednictvím detailů na míru.

V rámci zakázkových úprav je možné změnit barvu bezpečnostních pásů, jakož i vyšívané vzory na čalounění a barvu prošívání nebo dekorativní výplně. Nabídka prémiových materiálů zahrnuje jemnou anilinovou kůži – luxusní kožený materiál, který je v rámci modelové nabídky Lexus k dispozici pouze pro LBX a vlajkový sedan LS – nebo materiál Ultrasuede v různých barevných kombinacích.

Služba zakázkových úprav bude na vybraných trzích uvedena po zahájení prodeje LBX v roce 2024.


BEZPEČNOSTNÍ A ASISTENČNÍ SYSTÉMY

LBX využívá komplexní soubor bezpečnostních prvků a systémů na podporu řízení v rámci nejnovější generace paketu Lexus Safety System+ 3. Vozidlo tak disponuje různými systémy k rozpoznávání rizika nehody, které upozorňují řidiče a podle potřeby automaticky zasahují do řízení a regulují brzdný účinek i hnací sílu, a napomáhají tak se nehodám zcela vyhnout, nebo alespoň snížit jejich případné dopady.

Ke klíčovým prvkům výbavy patří předkolizní bezpečnostní systém s asistentem pro odbočování na křižovatkách, dynamický tempomat řízený radarem, asistent semi-autonomní jízdy / systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu a systém rozpoznávání dopravních značek.

K dalším prvkům na podporu bezpečnosti řízení, snazšího manévrování a menší únavy řidiče patří elektrické otevírání bočních dveří (E-Latch) s asistentem pro bezpečné opuštění vozidla, systém monitorování řidiče, inteligentní parkovací senzory s funkcí automatického brzdění, systém monitorování provozu za vozidlem a sledování slepého úhlu.

Na přání budou k dispozici i další prvky bezpečnosti, jako např. systém upozorňování na křižující objekty před vozidlem nebo panoramatické zobrazení okolí vozu. Stresu při manévrování s vozidlem na úzká parkovací místa může řidiče zbavit volitelný systém dálkového parkování; jeho prostřednictvím může řidič zaparkovat vozidlo na dálku za použití chytrého telefonu.

K lepšímu výhledu řidiče za nepříznivého počasí napomáhá nový stěrač s integrovanými ostřikovacími tryskami, který se již představil ve vlajkových modelech Lexus LC a LS. Stěrač rozstřikuje kapalinu přímo z lišty, a zajišťuje tak důkladnější a rychlejší očistu čelního skla.  

 

LBX – Hlavní technické údaje

  • Rozměry: 4190 mm (délka) × 1825 mm (šířka) × 1545 mm (výška)
  • Pohotovostní hmotnost: 1280 kg
  • Velikost zavazadelníku: 332 litrů
  • Max. hmotnost přívěsu (nebrzděného): 750 kg
  • Motor: zážehový čtyřválec 1,5 litru
  • Převodovka: elektronická převodovka s plynule měnitelným převodem
  • Celkový systémový výkon: 100 kW / 136 k
  • Zrychlení 0-100 km/h: 9,2 s
  • Průměr otáčení: 10,4 m

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Dacia Lodgy

Rok výroby 2021

354 900 Kč

Toyota Avensis

Rok výroby 2005

108 900 Kč

Škoda Enyaq iV

Rok výroby 2022

1 599 000 Kč

Ford S-MAX

Rok výroby 2019

499 000 Kč