Na luxusní elektrické SUV Kia EV9 stačí dva milionu korun

Impozantní luxusní SUV umí stovku za 5,3 sekundy, dojede až 541 km a chlubí se ultrarychlým 800V dobíjení

Kia debutuje v pětimetrové třídě: nové rodinné elektrické SUV Kia EV9 je s délkou 5,01 m, výškou 1,75 m a šířkou 1,98 m dosud největším, nejprostornějším a nejšetrnějším představitelem ekologického přístupu značky Kia nabízeným v Evropě a v České republice jej lze objednávat s okamžitou platností.


Nová vlajková loď značky Kia je při uvedení na český trh nabízena zákazníkům ve dvou stupních zaváděcí výbavy – ve verzi Earth Launch Edition a GT-Line Launch Edition, každá se standardem sedmi míst ve třech řadách sedadel. Všechny modely nabízejí akumulátor o kapacitě 99,8 kWh s prodlouženým dojezdem s tepelným čerpadlem a s ním schopnost ujet až 541 km na jedno dobití. Technologie ultrarychlého 800V dobíjení Kia znamená, že každou verzi EV9 lze dobít z 10 na 80 procent kapacity akumulátoru za pouhých 24 minut, když je zapojena do 350kW vysokorychlostní dobíječky.

EV9 Earth Launch Edition má standardně pohon zadních kol, výkon 150 kW (204 k) s maximálním točivým momentem 350 Nm, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,4 s. Výkonný akumulátor umožnuje dojezd až 541 km (kombinovaný dojezd podle WLTP). Standardní výbava prémiového SUV je nabízena od 1 949.980 korun. Příplatková výbava obsahuje metalický nebo perleťový lak karoserie v hodnotě 30.000 korun nebo matné provedení v hodnotě 45.000 korun.

EV9 GT-Line Launch Edition je nabízena s pohonem všech kol, výkonem 283 kW (384 k) a s maximálním točivým momentem 700 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhne za 5,3 s což je o pouhé 1,8 s více než nejvýkonnější model EV6 GT, přičemž čtyřkolka umožňuje dojezd až 505 km (kombinovaný dojezd podle WLTP). Nejvyšší provedení modelu EV9 je ve standardu nabízeno od 2 099.980 korun. Výbava na přání zahrnuje i šestimístnou variantu modelu EV9 se dvěma provedeními – dvě relaxační sedadla ve druhé řadě v hodnotě 18.000 korun nebo dvě sedadla, která lze otočit o 90 stupňů směrem k otevřeným dveřím nebo o 180 stupňů směrem k cestujícím ve třetí řadě v hodnotě 12.000 korun. I v této nejvyšší výbavě je možné vybírat devět odstínů karoserie z toho dvě v matném provedení (příplatek 45.000) a sedm v metalickém či perleťovém laku (příplatek 30 000). Výbavu na přání uzavírá panoramatické střešní okno s příplatkem 35 000 korun.

Oba stupně výbavy nabízejí širokou škálu luxusních prvků jako je například vůbec poprvé u Kia nabízený Digital key, který umožňuje zamknout, odemknout či nastartovat vůz pomocí chytrého telefonu, elektrochromatické digitální zpětné zrcátko vč. dešťového senzoru. Novinkou u značky Kia u modelu EV9 je čtečka na otisk prstů při přepínání uživatelských profilů nebo systém monitorování stavu řidiče pomocí kamery v interiéru vozidla (ICC-D) či asistent pro zabránění kolizím při parkování PCA se zadními, předními a nově bočními senzory. EV9 nabízí vedle prémiových relaxačních předních sedadel, které umožňují optimální rozložení hmotnosti lidského těla , také sedadlo řidiče s masážní funkcí.

Sedmiletá záruka výrobce Kia se vztahuje i na vysokonapěťový akumulátor. Díky tomu má EV9 jednu z nejobsáhlejších záruk výrobce na elektromobily v Evropě.

Kia nabízí kupujícím elektrického SUV také NABÍDKU PREMIUM. Patří mezi ní bezplatná pravidelná údržba po dobu 3 let provozu vozidla. Tento bezplatný servis obsahuje jednu servisní prohlídku po 2 letech nebo 30.000 ujetých kilometrech. Zákazníci EV9 mají k dispozici rovněž unikátní nabídku služeb veřejného dobíjení. S kartou Kia Charge, která zahrnuje i přední evropskou síť rychlého dobíjení IONITY, získávají bonus na dobíjení v celkové hodnotě až 38 764 korun a dobíjecí třífázový kabel (typ 2) v hodnotě 16.047 korun zdarma. Z obchodní nabídky premium mohou zákazníci využít finanční produkt Kia Select s atraktivním úrokem 1,99 %, akontací 30 – 50 % a dobou financování 24 až 48 měsíců při financování Kia Finance. Kia dále nabízí prostřednictvím aplikace Kia Connect Store Amazon Music na 3 roky zdarma. V neposlední řadě Inteligentní parkovací asistent RSPA II (pouze pro Earth Launch Edition) bezplatně po dobu 6 měsíců a službu OTA s šesti aktualizacemi zdarma po dobu záruky vozu.

Moderní high-tech vzhled, variabilní interiér s maximálním prostorem a komfortem.

Stejně jako několikrát oceněný model Kia EV6 (mj. evropské "Auto roku 2022"), i nové elektrické SUV se řídí designovou filozofií Kia "Spojené protiklady". Model EV9 kombinuje jemně prokreslené velké plochy, jako je kapota a dveře, s jasnými liniemi a hranatými prvky, jako je grafika zadního okna, podběhy kol a 19“ nebo 21palcová kola z lehké slitiny. Na mohutné přídi vynikají LED světla pro denní svícení, jejichž tvar je inspirován vyobrazením souhvězdí, stejně jako zadní LED světla. Standardní adaptivní dvojité LED světlomety tvořené světelnými prvky ve tvaru krychle rámují pro značku Kia typickou "digitální tygří masku", která byla u nového SUV dále rozvinuta. Inovativní výsuvné kliky dveří přispívají k modernímu high-tech vzhledu, zatímco aktivní vzduchové klapky a "vzduchové clony" v předním nárazníku přispívají k vynikající aerodynamice (hodnota Cx: 0,28).

Speciální podvozková architektura elektromobilu s dlouhým rozvorem 3,10 m a plochou podlahou umožňuje výjimečné rozměry interiéru. Například prostor pro nohy a šířka interiéru jsou větší než u konkurentů z evropského prémiového segmentu. A také komfort sezení je na nejvyšší úrovni. Vyhřívaná a ventilovaná sedadla v prvních dvou řadách (druhá řada: krajní sedadla) a sedadlo řidiče s masážní funkcí jsou součástí standardní výbavy, stejně jako elektricky nastavitelná "prémiová relaxační sedadla" vpředu, která lze při parkování nebo zastávkách s nákladem posunout do pohodlné polohy včetně opěrky pro nohy. Interiér EV9 působivě demonstruje svou velkorysost i během těchto přestávek v jízdě: v šestimístné verzi si mohou cestující ve druhé řadě sedadel užívat sklopení sedadel i v případě, že si do této polohy posunuli svá sedadla i cestující v první řadě. Naproti tomu varianta s otočnými sedadly je určena spíše pro aktivní přestávky, při nichž spolu cestující ve druhé a třetí řadě komunikují. Kromě toho lze sedadla druhé řady otočit o 90 stupňů směrem ke dveřím, což je velmi vhodné například pro upevnění dětských sedaček. V obou šestimístných variantách slouží výsuvná odkládací plocha integrovaná do středové konzoly jako stolek mezi sedadly druhé řady.

Udržitelné materiály, velký zavazadlový prostor, tažná síla 2,5 tuny.

Kia se transformuje na poskytovatele řešení trvale udržitelné mobility na všech úrovních. To se týká i použitých materiálů. Strategie udržitelného designu společnosti Kia zahrnuje úplné vyloučení zvířecí kůže z nových modelů. Kromě alternativ kůže z biopolyuretanu, který se částečně získává z kukuřice, zahrnují ekologicky šetrné materiály v interiéru modelu EV9 například látky a koberce z recyklovaného PET, který mimo jiné pochází ze starých rybářských sítí.

Stejně jako interiér je i zavazadlový prostor SUV velkorysý a velmi pohodlný. Kromě senzorově ovládaných dveří zavazadlového prostoru patří do standardní výbavy také elektricky sklopná a výsuvná opěradla třetí řady sedadel. Ve vzpřímené poloze všech sedadel pojme zavazadlový prostor 308 litrů, po sklopení třetí řady 828 litrů (v obou případech až do výšky oken). Pokud jsou sklopena i opěradla druhé řady sedadel u šestimístného provedení, vznikne zavazadlový prostor s rovnou podlahou a objemem až 2.393 litrů (sedmimístný: 2 318 litrů, v každém případě po výšku střechy). Další úložný prostor poskytuje tzv. frunk vpředu o objemu 90 litrů (osvětlený) u verze s pohonem zadních kol a 52 litrů (osvětlený) u varianty s pohonem všech čtyř kol. Kromě toho zvládne EV9 ještě větší přepravní nároky, protože může táhnout brzděný přívěs o celkovém zatížení až 2,5 tuny (varianta 4WD), jedna z nejvyšších hmotností mezi konkurenčními elektromobily v segmentu E-SUV, stj. stejná hodnota jako u modelu Sorento s konvenčním spalovacím motorem. Součástí standardní výbavy je také stabilizační program přívěsu.

Snadné používání, nový plánovač tras pro elektromobily, chytrý telefon jako klíč od auta.

Přehledný kokpit usnadňuje řidiči rychlou a intuitivní orientaci v EV9. Zvláště užitečný je dosud největší panoramatický displej v evropském modelu Kia. Zahrnuje dvě obrazovky s úhlopříčkou 31,2 cm (12,3 palce) digitálního panelu přístrojů a navigačního systému a mezi nimi dotykový displej s úhlopříčkou 13,5 cm (5,3 palce), který lze použít k přímé volbě nastavení klimatizace, aniž by bylo nutné otevírat dílčí nabídky v informačním a zábavním systému. Snadné používání zajišťují také tlačítka rychlé volby pod dotykovou obrazovkou navigace, která se zviditelní až po zapnutí vozidla. Head-up displej promítá všechny důležité informace přímo do zorného pole řidiče. A samostmívací vnitřní zrcátko lze používat nejen v analogové, ale i v digitální podobě: například jako displej pro zobrazení obrazu z kamery, když řidiči výhled dozadu zakrývají cestující nebo zavazadla.

Součástí navigačního systému, který lze aktualizovat prostřednictvím online aktualizace OTA (over-the-air), je nový plánovač tras pro elektromobily. Systém průběžně analyzuje údaje o vozidle a zadané trase v reálném čase. Pokud vypočtený dojezd nestačí k dosažení cíle, automaticky navrhne potenciální dobíjecí místa a zeptá se řidiče, zda chce do trasy přidat mezizastávky. V chladných dnech plánovač trasy elektromobilu spolupracuje s předkondicionováním akumulátoru. Ten je tak včas předehřátý, jakmile vozidlo zamíří k rychlodobíjecí stanici.

K odemykání dveří a startování vozidla může řidič použít svůj chytrý telefon i chytrý klíč. EV9 je totiž prvním vozem Kia, pro který je k dispozici nový digitální klíč 2.0. Digitální klíč k vozu mohou současně používat až tři další osoby a majitel může určit, které funkce jsou komu a na jak dlouho k dispozici.

K dalším standardním prvkům výbavy patří rozpoznávání otisků prstů pro aktivaci příslušných individuálních nastavení a profilů jednotlivých řidičů, bezdrátová nabíječka pro chytré telefony a nabíjecí zásuvky USB a USB-C, tepelné čerpadlo pro ovládání vnitřní klimatizace, odpružení s regulací úrovně zadní nápravy a devět airbagů, které poskytují ochranu i cestujícím ve třetí řadě sedadel.

Stejně jako EV6 je i EV9 postavena na elektrické platformě E-GMP (Electric-Global Modular Platform) a je vybavena technologií rychlého 800V dobíjení, kterou v současnosti disponuje jen několik málo elektromobilů. Akumulátor s kapacitou 99,8 kWh je dosud tím nejvýkonnějším, který kdy Kia uvedla na trh. Za vysoký výkon vděčí SUV také dvěma elektromotorům o výkonu 141,3 kW na zadní a přední nápravě, které poskytují celkový maximální točivý moment 700 Nm a umožňují dosáhnout maximální rychlosti 200 km/h.

Díky funkci "Vehicle-to-Load" (V2L), kterou Kia představila již u modelu EV6, lze akumulátor modelu EV9 použít také jako výkonný zdroj energie o napětí 220 V a výkonu 3,68 kW, a to buď prostřednictvím adaptéru v dobíjecím portu, nebo prostřednictvím zásuvky v zavazadlovém prostoru. Kromě toho je elektrické SUV již připraveno také na obousměrné dobíjení v širším měřítku, tzv. Vehicle-to-Grid (V2G). V extrémním případě může elektromobil prostřednictvím V2G zásobovat elektřinou celou domácnost a v případě potřeby také vracet elektřinu poskytovateli sítě prostřednictvím inteligentního systému řízení dobíjení, jakmile k tomu budou vytvořeny legislativní a technické předpoklady. Další funkce, kterou je EV9 vybavena a čeká na spuštění je "Plug and Charge", tj. automatické rozpoznání vozidla na veřejných dobíjecích stanicích s přímou fakturací prostřednictvím služby Kia Charge. To znamená, že na kompatibilních dobíjecích stanicích lze upustit od ověřování prostřednictvím chytrého telefonu nebo dobíjecí karty

Elektromobil EV9 je možné objednat u všech obchodních partnerů značky Kia v celé České republice od 4. září 2023. Česká výstavní premiéra modelu je naplánována na veletrh čisté mobility e-SALON, který proběhne v termínu 9. – 12. listopadu v pražských Letňanech.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Kia Ceed

Rok výroby 2019

219 900 Kč

Fiat Ostatní

Rok výroby 1963

129 000 Kč

Hyundai I30

Rok výroby 2019

269 000 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2019

455 000 Kč