Mazda CX-5 od 499.900 Kč s technologií Sky-Activ
Nové kompaktní SUV od Mazdy zná české ceny. Nejlevnější verze CX-5 s pohonem předních kol přijde na 499.900 Kč, přičemž za čtyřkolku je nutné vytáhnout z peněženky 50.000 Kč, stejně tak za automat.
O Mazdě CX-5 jsme přinesli již před časem článek zabývající se technickou stránkou nového modelu. Dnes se proto zaměříme na pořizovací ceny a možné výbavy.
Mazda CX-5 startuje na ceně 499.900 Kč, která je vybavená zážehovým motorem Skyactiv-G o výkonu 121 kW a spojená s šestirychlostní manuální převodovkou (za šestirychlostní automat je nutné připlatit 50.000 Kč). V základní výbavě Emotion naleznete mimo jiné stabilizační systém DSC, signalizaci nouzového brzdění ESS, čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy vpředu i vzadu, technologii i-Stop, posilovač řízení, výškově a podélně stavitelný volant, startování pomocí tlačítka, palubní počítač, systém monitorování tlaku v pneu, asistenta rozjezdu do kopce, multifunkční volant, manuální klimatizaci, elektrické ovládání všech bočních oken, dálkové centrální zamykání, sportovní sedadla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dělená a sklopná zadní sedadla, rádio s CD/MP3 a čtveřicí reproduktorů a vstupy USB a AUX, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, denní svícení a sedmnáctipalcová ocelová kola. Za metalízu či perleťový lak dáte 12.400 Kč a za prodlouženou záruku na 4 roky 8.400 Kč, resp. 13.200 Kč za pětiletou (standardně Mazda poskytuje záruku po dobu tří let).Druhý stupeň výbavy Challenge je možné kombinovat opět s benzínovým dvoulitrem Skyactiv-G (599.900 Kč) nebo se vznětovým motorem 2.2 Skyactiv-D o výkonu 110 kW, který přijde minimálně na 649.900 Kč ve spojení s manuální šestirychlostní převodovkou. Za automat připlatíte opět 50.000 Kč. K dispozici je rovněž verze s pohonem všech kol, která v případě manuální převodovky a zážehového motoru přijde na 649.900 Kč, kdežto v kombinaci s diesel na 699.900 Kč (za automat je nutné opět připlácet 50.000 Kč). Výbava Challenge přináší oproti základní výbavě navíc mimo jiné tempomat, šestici reproduktorů, hands-free sadu s rozhraním Bluetooth, informační rozhraní HMI, kožený multifunkční volant, systém SCBS pro prevenci čelního nárazu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, zadní sedadla se systémem sklápění Karakuri (40/20/40), sklopná vnější zpětná zrcátka, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, přední mlhové světlomety, dešťový senzor a sedmnáctipalcová litá kola.
Pro třetí stupeň výbavy Attraction platí stejné kombinace jako u výbavy Challenge. Attraction však přidává navíc za rozdíl 46.000 Kč oproti výbavě Challenge navíc systém hlídání mrtvého úhlu (RVM), systém varování před neúmyslným opouštěním jízdního pruhu, přední a zadní parkovací asisten, parkovací kameru, vyhřívání předních sedadel ve třech úrovních, zadní LED světla nebo bi-xenonové světlomety s funkcí natáčení do zatáček.
Vrchol nabídky představuje výbava Revolution, která se výhradně pojí s pohonem všech kol a startuje na ceně 719.900 Kč v případě dvoulitrového zážehového motoru a manuální převodovky. Oproti třetímu stupni výbavy Attraction je nutné z peněženky vytáhnout o 24.000 Kč více za což dostanete provedení interiéru High zahrnující čalounění sedadel v černé kůži Revolution, elektrické ovládání sedadla řidiče a bederní nastavitelné opěrky s pamětí. O zvuk se bude starat audiosystém Bose s devíti reproduktory a vůz dostane devatenáctipalcová hliníková kola. U této vrcholné výbavy je možné připlatit 19.000 Kč za elektricky ovládané střešní okno. S výbavou Revolution se také pojí nejvýkonnější diesel 2.2 Skyactiv-D o výkonu 129 kW, který přijde na 781.900 Kč.