Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák

vloženo

Americká studie J. D. Power 2017 se zabývá každoročně spokojeností zákazníků se svými plechovými miláčky. Studie se zaměřuje na problémy s obsluhou a službami autorizovaných prodejců i servisů. U modelů Lexus a Porsche bylo zaznamenáno za sledovaný rok 110 problémů na 100 aut, kdežto u Fiatu to bylo 298 problémů. Největšího meziročního zlepšení dosáhly vozy Hyundai.

Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák

J. D. Power se zaměřuje na spokojenost zákazníků, kteří vlastní 1 až 5 let starý automobil, přičemž se zaměřuje provozní spolehlivost automobilů. Pro letošní rok byly monitorovány problémy aut modelového roku 2014 za posledních 12 měsíců na poměrně velkém vzorku 35 186 dotazovaných.


Nejlépe dopadly značky Lexus a Porsche se shodným počtem 110 problémů na 100 aut, které následuje Toyota (123 problémů na vzorek 100 vozidel), Buick (126), Mercedes-Benz (131), Hyundai (133), BMW (139, Chevrolet (142), Honda (143), Jaguar (144), KIA (148), Lincoln a MINI (150), GMC (151), Cadillac (152), Audi (153), Volvo (154), Chrysler (159), Subaru (164), Volkswagen (164), Mazda (166), Acura (167), Nissan (170), Land Rover (178), Mitsubishi (182), Ford a RAM (183), Dodge (187), Infinity (203), Jeep (209), Fiat (298).

Podle studie průměrný počet problémů se každý rok zhoršuje. V roce 2015 činil průměr 147 problémů na 100 aut, v roce 2016 už 152 problémů a letos 156 problémů na 100 aut. Nejčastěji (v 22%) si zákazníci v loňském roce stěžovali na problémy s komunikačním rozhraním automobilů, audiosystémů a navigací (problémy s konektivitou, systémem Bluetooth, nefunkční hlasové ovládání nebo problémy s navigací). Daleko častěji se objevovaly problémy s akumulátory, na ty si stěžovalo meziročně o 44 % více majitelů automobilů.


Petr Šikl

Fotografie k článku

Fotografie k článku Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Hyundai i10 1.0 D-CVVT. Proč už nemá konkurenci?

Test: Hyundai i10 1.0 D-CVVT. Proč už nemá konkurenci?

Hyundai i10 je takřka poslední mezi živými. Proč? Stále se zpřísňující flotilové emise kategorii sympatických benzínových miniautíček nadobro zabíjejí. Automobilce Hyundai tak patří jednoznačně..

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Nový Ford Puma ST nabízí 200 koní, akceleraci 0-100 km/h za 6,7 sekundy, unikátní samosvorný diferenciál a přepínatelné..

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Malý sportovní vůz Ford Puma přijel na trh s trojicí motorů, ale jen s tím nejsilnějším se stane srdeční záležitostí. V..

Omlazený Suzuki Swift stojí od 312 900 Kč, s pohonem všech kol 385 900 Kč

Omlazený Suzuki Swift stojí od 312 900 Kč, s pohonem všech kol 385 900 Kč

Jediný malý hatchback s možností pohonu všech kol přichází do Česka v modernizovaném provedení. Nová je maska chladiče..

Škoda Fabia Combi, která ve většině případů zastala funkci rodinného vozu, slaví dvacátiny

Škoda Fabia Combi, která ve většině případů zastala funkci rodinného vozu, slaví dvacátiny

Fabia Combi slaví kulaté výročí. Úspěšný příběh tohoto modelu odstartoval jeho představením před 20 lety na pařížském..