Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák

vloženo

Americká studie J. D. Power 2017 se zabývá každoročně spokojeností zákazníků se svými plechovými miláčky. Studie se zaměřuje na problémy s obsluhou a službami autorizovaných prodejců i servisů. U modelů Lexus a Porsche bylo zaznamenáno za sledovaný rok 110 problémů na 100 aut, kdežto u Fiatu to bylo 298 problémů. Největšího meziročního zlepšení dosáhly vozy Hyundai.

Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák

J. D. Power se zaměřuje na spokojenost zákazníků, kteří vlastní 1 až 5 let starý automobil, přičemž se zaměřuje provozní spolehlivost automobilů. Pro letošní rok byly monitorovány problémy aut modelového roku 2014 za posledních 12 měsíců na poměrně velkém vzorku 35 186 dotazovaných.


Nejlépe dopadly značky Lexus a Porsche se shodným počtem 110 problémů na 100 aut, které následuje Toyota (123 problémů na vzorek 100 vozidel), Buick (126), Mercedes-Benz (131), Hyundai (133), BMW (139, Chevrolet (142), Honda (143), Jaguar (144), KIA (148), Lincoln a MINI (150), GMC (151), Cadillac (152), Audi (153), Volvo (154), Chrysler (159), Subaru (164), Volkswagen (164), Mazda (166), Acura (167), Nissan (170), Land Rover (178), Mitsubishi (182), Ford a RAM (183), Dodge (187), Infinity (203), Jeep (209), Fiat (298).

Podle studie průměrný počet problémů se každý rok zhoršuje. V roce 2015 činil průměr 147 problémů na 100 aut, v roce 2016 už 152 problémů a letos 156 problémů na 100 aut. Nejčastěji (v 22%) si zákazníci v loňském roce stěžovali na problémy s komunikačním rozhraním automobilů, audiosystémů a navigací (problémy s konektivitou, systémem Bluetooth, nefunkční hlasové ovládání nebo problémy s navigací). Daleko častěji se objevovaly problémy s akumulátory, na ty si stěžovalo meziročně o 44 % více majitelů automobilů.


Petr Šikl

Fotografie k článku

Fotografie k článku Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Mini Countryman S E ALL4 ještě lepší knedlík, než dříve

Test: Mini Countryman S E ALL4 ještě lepší knedlík, než dříve

Mini kyne jako houskový knedlík. Z prapůvodních sedmi metráků se vykrmilo v případě modelu Countryman na více než dvojnásobnou hmotnost a povyrostlo z mini rozměrů na plnohodnotný vůz nižší střední třídy, který pohání v..

Test ojetiny: BMW řady 3 – Prémiová moderna za příznivou cenu

Test ojetiny: BMW řady 3 – Prémiová moderna za příznivou cenu

BMW 3, typové řady E90, lze dnes už pořídit za méně než sto tisíc korun. Moderní a stále současně působící automobil si..

Na nový elektromobil Audi e-tron Sportback stačí dva miliony

Na nový elektromobil Audi e-tron Sportback stačí dva miliony

Základní cena novinky činí 1 936 900 Kč a zahrnuje bohatou standardní výbavu včetně navigačního systému a podvozku se..

Test: Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 BiTDI 4Motion R-Line je zahleděn do dokonalosti

Test: Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 BiTDI 4Motion R-Line je zahleděn do dokonalosti

Vyzkoušeli jsme absolutní vrchol modelové řady Tiguan. Prodlouženou verzi Allspace ve vyšpičkované výbavě R-Line a..

Koronavir a jízda autem, na co dávat pozor, co dezinfikovat?

Koronavir a jízda autem, na co dávat pozor, co dezinfikovat?

Celý svět je zasažen globální pandemií nového koronaviru. Nejjednodušší radou, jak zůstat v bezpečí, je být doma. Co..