Letní pneumatika SportContactTM 6 se hodí pro sportovní vozy

vloženo

Nové letní vysoko výkonné pneumatiky SportContactTM 6 byly vytvořeny na míru sportovním automobilům pro bezpečnou jízdu v rychlosti až 350 km/h. Řidičům poskytují vysokou přilnavost k vozovce díky jedinečné směsi Black Chili, kontrolu nad vozidlem zajišťují strukturou dezénu s technologií Force Vectoring a perfektní stability dosahují prostřednictvím třetího nárazníku ze speciálního materiálu Aralon 35.

Letní pneumatika SportContactTM 6 se hodí pro sportovní vozy Letní pneumatika SportContactTM 6 se hodí pro sportovní vozy

Pláště jsou dostupné v 41 rozměrech pro ráfky o průměru 19“ až 23“ a ke svým majitelům putují mimo jiné z tuzemského výrobního závodu Continental Barum v Otrokovicích. SportContactTM 6 suverénně ovládly nedávný test německého magazínu AutoBild sportscars, který porovnával pláště ze segmentu UUHP (Ultra-High Performance Tires). Continental očekává v této kategorii nárůst poptávky po pláštích rozměrů 19“ až 23“ téměř o 10 %.


Historie vysoce výkonných pneumatik značky Continental sahá až do roku 1994, kdy byly představeny první pláště s názvem ContiSportContact. Po více než 20 letech technických inovací nyní přední mezinárodní výrobce pneumatik představuje letní novinku SportContactTM 6. Řidičům nabízí výjimečné vlastnosti díky špičkovým technologiím, které přinášejí dokonalý zážitek ze sportovní jízdy bez kompromisu v ohledu  bezpečnosti: směsi Black Chili, inovativnímu dezénu využívajícímu Force Vectoring a unikátnímu materiálu Aralon 350.

Směs Black Chili vývojáři Continental stvořili pro dokonalou přilnavost běhounu k vozovce i ve vysokých rychlostech. Pneumatiky SportContactTM 6 využívají jejích dvou klíčových faktorů. Běhounová směs byla navržena tak, aby pevně přiléhala k mikronerovnostem na povrchu vozovky. Zároveň princip atomárního suchého zipu zajišťuje vysokou adhezi k vozovce, jež funguje na principu nanoskopických přísavek. Nejlepší možné přilnavosti tak lze dosahovat v různých podmínkách – při brzdění, zatáčení či zrychlování, na suchém i mokrém povrchu.

Perfektní jízdní kontrolu i výkon poskytuje dezén pneumatik SportContactTM 6 s technologií Force Vectoring pro optimální rozložení hnacích sil. Využívá rozmístění různých prvků na vnitřních i vnějších ramenních oblastech běhounu. V závislosti na rozměru pneumatiky její tři nebo čtyři centrální žebra spolu s vnitřním ramenem zajišťují maximální přenos sil významně zlepšující ovladatelnost vozu. Jelikož je vnější rameno pneumatiky vystaveno větší zátěži než vnitřní, boky žeber jsou rozvrženy asymetricky, což zvyšuje jejich stabilitu. Při vývoji vnějšího ramene designéři zkombinovali různé typy bloků. Velké ramenní jsou zde v kontaktu se vzájemně propojenými bloky ve druhé řadě. To umožňuje oboustrannou podporu bloků běhounu během rychlého zatáčení a nabízí optimální přenos bočních sil v dezénu.

Jelikož byly pneumatiky SportContactTM 6 schváleny pro rychlost až 350 km/h, jejich konstrukce je uzpůsobena tomu, aby byly schopné stabilně odolávat působení odstředivých sil. Výhradně pro účely pneumatik SportContactTM 6 vyvinuli specialisté společnosti Continental materiál Aralon 350. Skládá se ze dvou vláken z pevného aramidu a jednoho vlákna z pružného nylonu. Implantované v pryži je toto vlákno umístěné pod běhoun jako jednolitá krycí vrstva. Má funkci adaptibilního vysokorychlostního nárazníku pro bezpečné chování pneumatiky i při nejvyšších rychlostech.

Nové SportContactTM 6 jsou určeny především pro čistě sportovní vozy, jako jsou Audi R8 či Porsche 911, nebo automobily sportovního typu jako BMW řady 5 nebo Mercedes AMG. Řada obsahuje i pneumatiky vhodné pro elektromobil Tesla S. Produkci plášťů zajišťuje vedle závodu společnosti Continental v německém Korbachu i tuzemská filiálka Continental Barum v Otrokovicích. Vzhledem k rostoucí oblibě segmentu vysoce výkonných vozů mezi zákazníky Continental očekává, že poptávka po jim určených pneumatikách (UUHP) se rovněž zvýší. Pro rozměry 19“ až 23“ meziročně téměř o 10 %, což by v roce 2020 znamenalo 7,5 milionu prodaných pneumatik. O tom, že předpokládat úspěch plášťů SportContactTM 6 u motoristů i automobilek je na místě, svědčí mimo jiné skutečnost, že k oficiálnímu schválení výrobcem vozů došlo ještě před jejich oficiálním uvedením. Povolení získaly SportContactTM 6 od značky Honda, jejíž nový model Civic Type R právě s tímto obutím překonal na závodním okruhu Nürburgring traťový rekord oblíbené Severní smyčky (Nordschleife) v kategorii sériových vozů s poháněnou přední nápravou.

SportContactTM 6 ovládly i odborné testování německého motoristického magazínu AutoBild sportscars, do něhož bylo v deseti disciplínách zahrnuto pět dalších modelů ze segmentu UHP od evropských, asijských a amerických výrobců. Pneumatiky SportContactTM 6 potvrdily svou suverenitu při jízdě na suchém i mokrém povrchu, stejně jako z hlediska valivého odporu. Experti redakce AutoBild sportscars jim udělili hodnocení „příkladné“ a jejich výkon komentovali jako naprosto přesvědčivý. Ocenili především působivé boční vedení a precizní reakce při zatáčení.


Continental Barum s.r.o.

Fotografie k článku

Fotografie k článku Letní pneumatika SportContactTM 6 se hodí pro sportovní vozy Fotografie k článku Letní pneumatika SportContactTM 6 se hodí pro sportovní vozy

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Nová Toyota Land Cruiser je tady, 1,5 milionu stačí

Nová Toyota Land Cruiser je tady, 1,5 milionu stačí

Na český trh přichází modernizovaná Toyota Land Cruiser. Nabídne výkonnější pohonnou jednotku, nové bezpečnostní asistenční systémy i některé designové změny. Cena nového LC 150 začíná na 1 465 000..

Nejrychlejší Peugeot je tady. Není to sporťák, ale rodinná 508

Nejrychlejší Peugeot je tady. Není to sporťák, ale rodinná 508

Automobilka Peugeot se pochlubila novým přírůstkem v podobě plug-in hybridu. Srdcem modelu 508 PSE je benzinový motor..

Test: Hyundai i10 1.0 D-CVVT. Proč už nemá konkurenci?

Test: Hyundai i10 1.0 D-CVVT. Proč už nemá konkurenci?

Hyundai i10 je takřka poslední mezi živými. Proč? Stále se zpřísňující flotilové emise kategorii sympatických..

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Nový Ford Puma ST nabízí 200 koní, akceleraci 0-100 km/h za 6,7 sekundy, unikátní samosvorný diferenciál a přepínatelné..

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Malý sportovní vůz Ford Puma přijel na trh s trojicí motorů, ale jen s tím nejsilnějším se stane srdeční záležitostí. V..