Létající kolo již brzy realitou

vloženo

Tři české firmy uskuteční díky 3D technologii sen Jana Tleskače. V Praze tento týden byl představen 3D prototyp létajícího kola, přičemž již v září na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně se návštěvníkům ukáže fyzický prototyp, který se poprvé vznese.

Létající kolo již brzy realitou Létající kolo již brzy realitou

Virtuální prototyp létajícího kola F-Bike byl navrhnut pomocí softwarového řešení V6 PLM Express od společnosti Dassault Systèmes. Fyzický prototyp „cyklistického vznášedla“ představí jeho autoři v září na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně, kde by se měl stroj také vznést. „Uskutečnění projektu létajícího kola není jen splněním našich klukovských snů. Pro naši společnost je to zároveň dárek k jejím dvacátým narozeninám, který názorně ukazuje obrovské možnosti, jež průmyslu nabízejí dnešní vyspělé softwarové nástroje,“ uvedl Aleš Kobylík, člen řídícího výboru projektu a ředitel společnosti Technodat.


Flying Bike by měl mít všechny vlastnosti běžného jízdního kola – měl by být schopen dostat se po vlastní ose a poháněn jezdcem na místo vhodné pro vzlet – zároveň ale bude schopný krátkého koordinovaného letu. Po zvážení různých variant nakonec řešitelé projektu zvolili princip multicopteru. Hlavní síla potřebná pro vzlet kola tak nebude pocházet od vztlaku na křídlech, jako u klasického letadla, ale od statického tahu šesti horizontálních vrtulí.

Základní parametry létajícího kola:
• celkový výkon: 47 kW
• pohon: 4× hlavní motor 10 kW, umístění v protiběžných párech vrtulí vpředu a vzadu v podélné ose; 2× stabilizační motor 3,5 kW, umístění na otočných konzolách po stranách kola
• vrtule: hlavní vrtule pro statický tah, průměr 1 300 mm, max. otáčky 2 500/min, stabilizační vrtule průměr 650 mm, kolem vrtulí kompozitové ochranné rámy
• Zdroj energie: sada Li-Pol akumulátorů o celkové kapacitě 50 Ah (14s 10p)
• rám kola: svařovaný díl z lehké slitiny (dural)
• komponenty kola: standardně nakupované
• rozměry: cca 3 500 mm (délka) × 2500 mm (šířka) × 1200 mm (výška)
• hmotnost: 85 kg bez pilota
• max. vzletová hmotnost: 170 kg
• předpokládaná doba letu: 3-5 min
• předpokládaná doba jízdy: 30-50 min
• max. rychlost jízdy: omezena na 50 km/h

Grayling, ps

Fotografie k článku

Fotografie k článku Létající kolo již brzy realitou Fotografie k článku Létající kolo již brzy realitou Fotografie k článku Létající kolo již brzy realitou Fotografie k článku Létající kolo již brzy realitou

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Nákup vozidla ze zahraničí - jaký je postup

Nákup vozidla ze zahraničí - jaký je postup

Nákup nového vozu bývá často otázkou nervů a předcházet mu musí jasné stanovení priorit. Zachovat si chladnou hlavu je ještě důležitější při nákupu ojetiny. Někdy jsou ale požadavky na vůz tak specifické, že v tuzemsku..

Test: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4WD – nejlepší možná volba

Test: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4WD – nejlepší možná volba

Tak tu máme SUV vyráběné už od roku 2016, které ovšem pohání benzínový agregát 2.0 TSI o výkonu 190 koní spojený s..

Do ČR dorazí jen 25 ks speciální edice modelu Hyundai i30 N Drive-N

Do ČR dorazí jen 25 ks speciální edice modelu Hyundai i30 N Drive-N

Automobilka Hyundai představila limitovanou edici i30 N Drive-N postavenou na základě modelů Hyundai i30 N a Hyundai..

I přes růst cen automobilů roste poptávka po luxusnějších mladých ojetinách

I přes růst cen automobilů roste poptávka po luxusnějších mladých ojetinách

Například Mototechna za první čtvrtletí letošního roku prodala dvojnásobné množství luxusních aut ve srovnání s prvním..

Modernizované BMW X7 vstupuje na český trh. Stačí 2,5 milionu korun

Modernizované BMW X7 vstupuje na český trh. Stačí 2,5 milionu korun

Nedlouho po své premiéře je možné nové BMW X7 objednávat. Jeho cena začíná na 2 424 500 Kč ve verzi xDrive40i s..