Kompresor do auta se vyplatí vozit nejen z důvodu defektu

vloženo

Dříve, než se začal autokompresor vyskytovat jako běžná výbava osobních vozů, nahrazovala jeho funkci ruční, nebo nožní hustilka. Oproti ní má však tento praktický a malý pomocník mnoho výhod a daleko širší možnosti využití. Jeho primární určení však zůstává stejné, nafouknout kola osobního vozu, a to všechny kvalitní modely hravě zvládnou.

Kompresor do auta se vyplatí vozit nejen z důvodu defektu Kompresor do auta se vyplatí vozit nejen z důvodu defektu

Hned na úvod je třeba upozornit, abyste se při výběru neorientovali podle nízké ceny. Levná plastová provedení mají velmi krátkou životnost a příliš užitku vám nepřinesou. Inspirovat se můžete i recenzemi kompresorů na Equiplo.cz.


Jak jej připojit a co vše s ním nafouknu?

Práce s kompresorem do auta je uživatelsky příjemná. Většina modelů se připojuje skrze běžnou cigaretovou 12V zásuvku a jen některé výkonnější modely se připojují pomocí svorek rovnou na autobaterii. Kromě nafouknutí kol osobního vozu s nimi zvládnete nafouknout pneumatiky cyklistických kol, matrace, míče, sportovní náčiní, nebo různé dětské hračky do vody. Je tak ideálním pomocníkem pro cyklovýlety, nebo víkendové pobyty v kempu u vody.

Na co se zaměřit

Díky malé velikosti nezabere mnoho místa ani v malém kufru osobního automobilu a proto není mnoho důvodů k tomu pořízení oddalovat. Může vás zachránit v případě defektu, nebo podhuštěných pneumatik, kdy potřebujete dojet do nejbližšího pneuservisu, nebo k nejbližší benzínce. Moderní automobily již standardně nemusí mít ani rezervní kolo, které řadu potíží na silnici vyřeší. Nemluvě o tom, že pokud ji máte, často po jejích vyndání zjistíte, že je také podhuštěná a asistence autokompresoru se bude obzvláště hodit.

Aby s ním byla práce pohodlná a efektivní, měl by kompresor disponovat dostatečně dlouhým napájecím kabelem i tlakovou hadicí. Zpravidla má napájecí kabel délku 3 metry a tlaková hadice 1 metr, což pro nafoukání všech 4 kol stačí. Na jejich konci je zpravidla nástavec na auto ventilek a součástí balení by měly být další nástavce pro foukání již zmíněných věci.

Kolo osobního automobilu zvládne nafouknout průměrně za několik minut a je určen výhradně pro osobní vozy, nebo menší rodinné dodávky. Nákladní vůz s ním rozhodně nenafouknete, proto to ani nezkoušejte, brzy jej zničíte.

Technické parametry a provedení

Všechny kompresory do auta se dají připojit do 12V automobilové zásuvky, případně přímo na autobaterii. Některé modely lze však připojit i do běžné 230V elektrické zásuvky, čímž udělá mnoho užitku i u vás doma. Populární je také akumulátorový kompresor, kde se nemusíte omezovat žádnými napájecími kabely, jen udržovat nabitou baterii. Modely mají analogový, nebo digitální ukazatel tlaku a některé dokonce automatické vypnutí po dosažení nastavené úrovně tlaku.

Kromě zmíněného napájení lze v parametrech vyčíst maximální tlak pohybující se od 8 do 10 barů, výtlak 10 – 50 litrů vzduchu za minutu, nebo maximální doba provozu, pohybující se od 10 – 20 minut. Kompresor do auta je malé výkonné zařízení a proto je z důvodu chlazení potřeba dodržovat doporučenou maximální dobu provozu. Zaměřit se také můžete na dodávané adaptéry, celkové rozměry, nebo brašnu, která je poměrně praktická a neměla by chybět.

Jestliže vám běžný autokompresor přijde málo, existuje také multifunkční akumulátorové zařízení, které vás svými dovednostmi dostane. Kombinuje v sobě vzduchový kompresor, startovací stanici, svítilnu i 12V zásuvku pro napájení ostatních zařízení. Kromě toho může posloužit i jako powerbanka pro nabíjení mobilních telefonů a dalších věcí.

Komerční článek



Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Modernizovaný Hyundai Ioniq vstupuje na český trh ve třech verzích

Modernizovaný Hyundai Ioniq vstupuje na český trh ve třech verzích

Nový IONIQ Electric s vylepšenými akumulátory o kapacitě 38,3 kWh pojme výrazně více elektrické energie a nabízí nyní celkový dojezd 311 km (WLTP). Jeho české ceny začínají v provedení IONIQ Hybrid na 599 990 Kč, IONIQ..

Elektrické Škodovky jsou tady, Citigoe iV přijde na 429 900 Kč, Superb iV na dvojnásobek

Elektrické Škodovky jsou tady, Citigoe iV přijde na 429 900 Kč, Superb iV na dvojnásobek

Škoda elektrifikuje. Již nyní je možné předobjednávat modely s okřídleným šípem ve znaku, které pohání elektřina...

Nová generace Nissanu Juke představena, roste do krásy

Nová generace Nissanu Juke představena, roste do krásy

Téměř deset let vydržel na trhu model Juke připomínající žábu. Novinka přijíždí k zákazníkům ve své druhé generaci s..

Nová Kia XCeed má české ceny, na základ stačí půl milionu

Nová Kia XCeed má české ceny, na základ stačí půl milionu

Nový crossover se sportovní duší hatchbacku vstupuje na český trh s cenou od 484 980 Kč. Za tuto částku získáte vůz ve..

Povinné ručení vs. havarijní pojištění: Co je co?

Povinné ručení vs. havarijní pojištění: Co je co?

Nikdo z nás nechce způsobit dopravní nehodu nebo být jejím účastníkem na jakékoliv straně. Bohužel ale nehody nechodí..