Jaká auta jsou nejspolehlivější? Podle britů to jsou vozy z Japonska

vloženo

Britský magazín What Car? se přímo specializuje na poradenství v oblasti výběru nového auta. Jeho pravidelné žebříčky spolehlivosti proto bývají respektovaným přehledem pro odborníky i laickou veřejnost. Zaměřuje se totiž nejen na testování novinek, ale i ojetých vozů. Nyní vydal výsledky průzkumu spolehlivosti maximálně čtyři roky starých aut.

Jaká auta jsou nejspolehlivější? Podle britů to jsou vozy z Japonska Jaká auta jsou nejspolehlivější? Podle britů to jsou vozy z Japonska

Tento žebříček byl sestaven na základě více než 18 tisíc uživatelských recenzí, které hodnotily téměř 160 různých modelů. Výsledky v deseti kategoriích ovlivnila nejen samotná poruchovost vozů, ale i četnost poruch, a také náročnost, doba či cena opravy.


Japonci na prvních místech

Žebříček s přehledem ovládly japonské automobilky. Vůbec nejspolehlivější značkou se stala Suzuki, na druhém místě za ní skončil Lexus, na třetím pak Toyota. Ta uspěla i v kategorii malých aut - Britové totiž označili model Yaris s benzínovým pohonem za nejspolehlivější vůz na trhu.

Druhé a třetí místo mezi malými vozy obsadily dva poslední modely Honda Jazz. Naopak nejhorší hodnocení dostal Peugeot 208, u něhož podle jeho majitelů často zlobí palubní elektronika a infotainment, ale také brzdy či samotný motor.

Yaris, respektive jeho verze s hybridním pohonem, získal také druhé místo v kategorii elektromobilů a hybridů. Před ním se umístil Nissan Leaf, na třetím místě pak Mitsubishi Outlander PHEV. Naopak stížnosti se snesly na model Tesla S, u něhož se prý nedá spolehnout na elektroniku a karoserii. Opravy přitom nejsou zcela jednoduché, ani levné.

V segmentu velkých a luxusních SUV obsadila první místo Toyota RAV4. Jen u čtyř procent těchto vozů se objevila nějaká porucha, nejčastěji v elektronice motoru, což si vyžaduje velmi snadnou a rychlou opravu. Na druhém místě je BMW X5, na třetím Audi Q5. Naopak nejhorší recenze v této kategorii získal Range Rover, nejčastěji kvůli problémům s palubní elektronikou a s podvozkem.


redakce


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Hyundai i10 1.0 D-CVVT. Proč už nemá konkurenci?

Test: Hyundai i10 1.0 D-CVVT. Proč už nemá konkurenci?

Hyundai i10 je takřka poslední mezi živými. Proč? Stále se zpřísňující flotilové emise kategorii sympatických benzínových miniautíček nadobro zabíjejí. Automobilce Hyundai tak patří jednoznačně..

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Nový Ford Puma ST nabízí 200 koní, akceleraci 0-100 km/h za 6,7 sekundy, unikátní samosvorný diferenciál a přepínatelné..

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Malý sportovní vůz Ford Puma přijel na trh s trojicí motorů, ale jen s tím nejsilnějším se stane srdeční záležitostí. V..

Omlazený Suzuki Swift stojí od 312 900 Kč, s pohonem všech kol 385 900 Kč

Omlazený Suzuki Swift stojí od 312 900 Kč, s pohonem všech kol 385 900 Kč

Jediný malý hatchback s možností pohonu všech kol přichází do Česka v modernizovaném provedení. Nová je maska chladiče..

Škoda Fabia Combi, která ve většině případů zastala funkci rodinného vozu, slaví dvacátiny

Škoda Fabia Combi, která ve většině případů zastala funkci rodinného vozu, slaví dvacátiny

Fabia Combi slaví kulaté výročí. Úspěšný příběh tohoto modelu odstartoval jeho představením před 20 lety na pařížském..