Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka

vloženo

Nejnovější model automobilky Hyundai stojí na nové platformě e-GMP a přináší výhody typické pro čistokrevný elektromobil. Nabídne dojezd až 480 km a ultrarychlé nabíjení. Nejvýkonnější verze bude mít 225 kW, krouticí moment 605 Nm a pohon všech kol. Díky zásuvce bude možné z vozu nabít například elektrokolo.

Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka

Společnost Hyundai Motor Company dnes ve virtuální světové premiéře představila CUV střední velikosti IONIQ 5. IONIQ 5 je prvním modelem nové značky IONIQ, založené společností Hyundai a zasvěcené bateriovým elektromobilům. IONIQ 5 stanovuje nová měřítka a svými trvale udržitelnými a inovativními prvky výbavy nově definuje životní styl založený na elektromobilitě.


IONIQ 5 je zkonstruován na základě speciální platformy pro elektromobily koncernu Hyundai Motor Group, nesoucí označení E-GMP (Electric-Global Modular Platform). IONIQ 5 se díky tomu vyznačuje jedinečnými proporcemi na dlouhém rozvoru a inovativním vnitřním designem s ekologickými materiály na mnoha místech, s nimiž přichází uživatel do kontaktu. Kromě toho nabízí také skvělé výkony ve spojení s ultra rychlým nabíjením a funkcí V2L (Vehicle-to-Load), pokročilou konektivitu a asistenční systémy, díky nimž bude životní styl založený na elektromobilitě ještě lepší a bezpečnější.

„IONIQ 5 se dokáže přizpůsobit rozličným životním potřebám po celou dobu cesty,“ řekl Thomas Schemera, výkonný viceprezident a globální marketingový ředitel. „Je to opravdu první
elektromobil, který poskytne nové zážitky díky inovativnímu využití vnitřního prostoru a vyspělým
technologiím.“

Předzvěst nové éry pro design elektromobilů

Progresivní design modelu IONIQ 5 představuje odklon od dosavadních norem a využívá novou tvůrčí svobodu, kterou designérům poskytuje speciální platforma pro bateriové elektromobily. Nový IONIQ 5 připomíná odvážný styl modelu Hyundai Pony, prvního sériově vyráběného vozu společnosti. Využívá přitom výjimečné prvky z pětačtyřiceti let designu značky Hyundai, aby se jako spojnice mezi minulostí, současností a budoucností stal součástí životních stylů svých zákazníků. Je novou definicí nadčasového designu a tento motiv se bude opakovat i u dalších připravovaných modelů značky IONIQ.

Jedinečný vnější design modelu IONIQ 5 je charakterizován profilem inspirovaným modelem Pony s rozvorem náprav 3000 mm. Mimořádně dlouhý rozvor vyžaduje sofistikovanější přístup, aby se předešlo protaženému vzhledu vozu. Cílem bylo vytvořit moderní elektromobil s novými, atraktivními proporcemi.

hyundai ioniq 5

Příď vozu se vyznačuje kapotou ve tvaru lastury, která je u vozu společnosti Hyundai použita vůbec poprvé. Její výhodou je optimalizace aerodynamiky díky minimálním spárám mezi jednotlivými panely karoserie. Přední nárazník je definován přitažlivými tvary s motivem písmene V, na který harmonicky navazují osobitá světla pro denní svícení, vytvářející nezaměnitelnou světelnou kompilaci. Podobná drobná pixelová uskupení jsou rovněž umístěna i na zádi vozidla a přispívají k jedinečnému vzhledu modelu IONIQ 5.

Zapuštěné kliky dveří se automaticky vysouvají a přispívají k čistému designu bočních ploch a lepší aerodynamické účinnosti. K propojení tvarových řešení přídě a zádě vozidla dochází právě v oblasti jeho dveří. Jedná se o další příklad designového stylu „parametrické dynamiky“, který Hyundai poprvé představil na zcela novém modelu Tucson. Široké střešní sloupky C, inspirované studií elektromobilu „45“, dávají modelu IONIQ 5 impozantní vzhled, který je snadno rozpoznatelný i z velké dálky.

Kola s optimalizovanou aerodynamikou jsou rovněž připomínkou designového motivu „parametrických pixelů“ a jsou nabízena v mimořádně velkém rozměru s průměrem ráfku až 20 palců. Jedná se o největší kola, jimiž kdy byly elektromobily Hyundai vybaveny. Tato kola završují dokonalé proporce modelu IONIQ 5, optimalizované pro platformu E-GMP společnosti Hyundai.

„Nové zážitky mobility pro novou generaci – taková byla od prvního dne mise tohoto projektu. Chtěli jsme hledět k horizontu, ale zachovat základy značky Hyundai,“ řekl SangYup Lee, viceprezident a vedoucí globálního designového centra Hyundai. „IONIQ 5 je novou definicí nadčasovosti, která propojuje naši minulost s přítomností a budoucností.“

Interiérem se line motiv „životního prostoru“ a nejpozoruhodnějším způsobem ho ztělesňuje pohyblivá středová konzola „Universal Island“, kterou lze posunout dozadu až o 140 mm. Posuvná konzola spolu s plochou podlahou, pod níž jsou uloženy akumulátory, zvětšuje volnost pohybu uvnitř vozidla.

IONIQ 5 je také vybaven elektricky nastavitelnými sedadly vpředu. Cestující si u nich mohou nastavit optimální polohu, v níž si budou užívat pocitu podobajícímu se stavu beztíže. Hyundai zmenšil tloušťku předních opěradel o 30 procent, čímž vznikl ještě větší prostor pro cestující ve druhé řadě.

Na mnoha místech v interiéru, s nimiž přicházejí cestující do kontaktu – například sedadla, čalounění stropu, výplně dveří, podlaha a loketní opěrky – nacházejí uplatnění ekologické materiály z trvale udržitelných zdrojů, jakými jsou recyklované lahve PET nebo příze z rostlinných materiálů (bio PET), ale i přírodní vlny, ekologicky zpracované kůže pomocí rostlinných extraktů či bio laky s rostlinnými výtažky.

Zákazníci si mohou vybírat z devíti barev karoserie včetně pěti přírodou inspirovaných odstínů nabízených exkluzivně pro IONIQ 5. K dispozici jsou tři barevné varianty interiéru.

Paleta elektrických pohonů uspokojí všechny zákazníky

IONIQ 5 se dodává s řadou konfigurací elektrického pohonu, které uspokojí požadavky na mobilitu všech skupin zákazníků, a to bez kompromisů z hlediska provozních vlastností. Zákazníci mají na výběr ze dvou sad akumulátorů s kapacitou 58 kWh nebo 72,6 kWh a dvou variant elektrického pohonu. V prvním případě pohání zadní kola elektromotor umístěný vzadu, ve druhém případě zajišťuje jeden elektromotor vpředu a jeden vzadu pohon všech kol. Všechny verze nabízejí výjimečně dlouhý dojezd a dosahují nejvyšší rychlosti 185 km/h.

Na vrcholu nabídky je elektrických pohonů je varianta s pohonem všech čtyř kol (AWD) s baterií o kapacitě 72,6 kWh, poskytující výkon 225 kW a točivý moment 605 Nm. Taková verze se pyšní zrychlením z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy.

Varianta s pohonem dvou kol (2WD) a baterií o kapacitě 72,6 kWh poskytuje dojezd 470 až 480 km dle WLTP.

Ultra rychlé nabíjení akumulátorů s inovativní funkcí V2L (Vehicle-to-Load)

Platforma E-GMP, použitá u modelu IONIQ 5, podporuje nabíjecí infrastruktury s napětím 400 V i 800 V. Platforma nabízí kromě 400 V nabíjení standardně také možnost nabíjení s napětím 800 V, a to bez potřeby dodatečných komponentů nebo adaptérů. Vícenapěťový nabíjecí systém je patentovanou technologií. První systém svého druhu na světě používá elektromotor a měnič napětí k převodu napětí ze 400 V na 800 V, aby byla zajištěna kompatibilita a stabilita nabíjení.

Po připojení k nabíječce o výkonu 350 kW lze akumulátory modelu IONIQ 5 nabít z 10 na 80 procent za pouhých 18 minut. Uživatelům v tomto případě stačí nabíjet svůj IONIQ 5 jen pět minut pro získání dojezdu 100 km podle WLTP.

IONIQ 5 nabídne inovativní funkcí V2L, umožňující zákazníkům používat nebo nabíjet za jízdy či u stojícího vozu jakákoli elektrická zařízení, například elektricky poháněná jízdní kola, skútry nebo campingové vybavení, a poslouží tak doslova jako pojízdná nabíječka.

Funkce V2L poskytne možnost nabíjení elektrických spotřebičů s příkonem až 3,6 kW. Zásuvka V2L je umístěna pod sedadly ve druhé řadě a lze ji využívat při zapnutém elektrickém systému vozidla. Další zásuvka V2L je přístupná zvenku u nabíjecí zásuvky na karoserii vozidla. Díky měniči mohou uživatelé nabíjet i vysokovýkonná elektrická zařízení. Vnější zásuvka dodává elektrickou energii i u vypnutého vozidla.

Inovativní konektivita a asistenční systémy pro bezpečnost a komfort

Vyspělé technologie modelu IONIQ 5 přinášejí ještě lepší digitální uživatelské zkušenosti. Široká, konfigurovatelná, dvojitá zobrazovací plocha zahrnuje 12″ dotykový displej informačního a zábavního systému a 12″ digitální přístrojový panel bez kapličky, který si mohou zákazníci individualizovat podle svých požadavků.

IONIQ 5 je prvním modelem společnosti Hyundai, vybaveným vyspělým head-up displejem s volitelnými funkcemi rozšířené reality (AR HUD), který čelní okno takřka přemění v displej.

IONIQ 5 je navíc vybaven novým vývojovým stupněm vyspělých asistenčních systémů Hyundai SmartSense, které zajišťují nejvyšší úroveň bezpečnosti a komfortu v silničním provozu. IONIQ 5 je prvním modelem společnosti Hyundai s Asistentem pro jízdu po dálnici HDA 2 (Highway Driving Assist 2). Mezi další asistenční systémy patří mimo jiné Autonomní nouzové brždění FCA (Forward Collision-Avoidance Assist), Aktivní sledování mrtvého úhlu BCA (Blind-Spot Collision-Avoidance Assist), Inteligentní asistent pro dodržování rychlostních limitů ISLA (Intelligent Speed Limit Assist), Asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning) a Asistent automatického přepínání světel HBA (High Beam Assist).

IONIQ 5 bude nabízen ve vybraných regionech od první poloviny roku 2021.


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka Fotografie k článku Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka Fotografie k článku Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka Fotografie k článku Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka Fotografie k článku Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka Fotografie k článku Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka Fotografie k článku Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka Fotografie k článku Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka Fotografie k článku Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka Fotografie k článku Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka Fotografie k článku Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka Fotografie k článku Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka Fotografie k článku Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka Fotografie k článku Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka Fotografie k článku Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka Fotografie k článku Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka Fotografie k článku Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka Fotografie k článku Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka Fotografie k článku Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Futuristické MPV Hyundai Staria můžete mít v garáži ještě letos

Futuristické MPV Hyundai Staria můžete mít v garáži ještě letos

Hyundai má s novým modelem Staria velké plány. Plánuje totiž řadu specializovaných verzí modelu Staria,chybět nemají campingové nebo sanitní vozy. V budoucnosti budou na trh uvedeny také mimořádně ekologické varianty..

Test: Citroën ë-C4 si vše dělá po svém a dobře

Test: Citroën ë-C4 si vše dělá po svém a dobře

Dojezd přes 300 km, rychlé nabíjení, prostorná kabina, pohodlná jízda a cenovka do milionu korun. To zní až..

Škoda Octavia přijíždí ve verzi Sportline. Bude sportovnější?

Škoda Octavia přijíždí ve verzi Sportline. Bude sportovnější?

Octavia čtvrté generace přijíždí ve verzi Sportline s širokou nabídkou motorizací a verzí s hybridním nebo CNG pohonem...

Toyota představila nástupce modelu GT 86, jmenuje se GR 86 a má větší motor

Toyota představila nástupce modelu GT 86, jmenuje se GR 86 a má větší motor

Netrpělivě očekávané zbrusu nové GR 86 se dnes představilo ve světové premiéře na společné akci firem TOYOTA GAZOO..

4 zásadní věci, na které lidé při nákupu auta často zapomínají

4 zásadní věci, na které lidé při nákupu auta často zapomínají

Nákup auta není něco, co byste řešili každý den. Investice do nového vozu by pro vás měla znamenat přilepšení z..